Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do skrzyni biegów, przekładni i mostów napędowych?


Gość Marcio_100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak z czystej ciekawości... Jaki kolor miał nowy olej do skrzyni biegów... Ja dzisiaj zwiedziłem wszystkie okoliczne sklepy i hurtownie. W zalecanej specyfikacji 75W-85 dostałem tylko olej GM czyli oryginał do Opla. I tak się zastanawiam czy go jutro nie zwrócić. Specyfikacja w 100% zgodna ale dziwny czerwony olej za 48 zł/litr mnie jakoś nie przekonuje... do przekładni kupiłem Elf 80W-90

 

Ze skrzyni biegów zlewałem czerwony i ten który kupiłem (TUTELA MATRYX 75W85 GL4) też był czerwony. Też się przymierzałem do oleju GM, ale ostatecznie wybrałem TUTELA i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń.

 

Ten Elf do przekładni to nie jest czasem klasy API GL4? Do przekładni Nissan zaleca olej klasy GL5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie na stronie elf znalazłem, że tranself synthese fe 75w90 jest rekomendowany do wszystkich 3 skrzynek, co znacznie upraszcza poszukiwania.

Ostatecznie ze względu na dostępność i cenę tranself synthese fe 75w90 zalałem do skrzyni tranself nfj 75w80 a do przekładni tranself b 80w90.

Chłopaki płakali jak zlewali stary (po 70kkm) czysty olej, jednakże skrzynia chodzi zauważalnie lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czy ktoś z forumowiczów posiada na stanie podkładkę używaną przy korkach spustowych w skrzyni biegów, skrzynce rozdzielacza lub mechanizmie różnicowym i mógłby się podzielić jej rozmiarami.

Podkładka oznaczona numerem 11026-4N200 w serwisie ASO w Warszawie kosztuje 17,50 zł za sztukę. To jest jakaś paranoja. Litr oleju do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego łącznie nie kosztuje więcej jak 30 zł, a komplet podkładek ponad 60 zł.

 

Na załączonym zdjęciu to jest ta większa, płaska. 

 

attachicon.gif11026-4N200.jpg

 

Ta miedziana jest do korka spustowego z miski olejowej i miała jakąś normalną cenę około 3 złotych.

OK, sam sobie sprawdziłem. Wykręciłem z korka wlewowego w mechanizmie różnicowym i pomierzyłem podkładkę.

Wymiary mojej podkładki to 18,5x24,5x1,2, ale już kiedyś wymieniałem oleje więc jest już trochę zdeformowana.

Kupiłem hurtowo (paczka 100 sztuk) podkładki o wymiarach 18x24X1,4 w cenie 25,93 zł za paczkę, co wychodzi niecałe 26 groszy za podkładkę :)

Niezłą mają przebitkę w ASO na tych podkładkach.

 

Jutro wymieniam oleje w skrzyni biegów, przekładni i moście napędowym więc dam info jak się te podkładki sprawują oraz co i czym zalałem.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

No więc jestem po wymianie płynów.

 

Do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego został zalany CASTROL EPX 80W90 GL5 w cenie 26,90 za litr.

A do skrzyni biegów zalałem olej TUTELA MATRYX 75W85 GL4 w cenie 42 zł za litr.

 

attachicon.gifP5210025.JPG

 

Z tym olejem do skrzyni biegów to dziwna sprawa, bo specyfikacja mówi, że wchodzi 2,2 litra, a mi weszło strzykawką 2,5 i dalej sobie odpuściłem.

Druga rzecz to taka, że ten olej ma strasznie intensywny zapach w stosunku do innych olejów. Zarówno ten zlewany jak i ten nowy. Oba śmierdzą tak samo intensywnie a jednocześnie zdecydowanie mocniej niż inne oleje.

 

Jeśli chodzi o olej do skrzynki rozdzielacza i mechanizmu różnicowego to zastanawiałem się czy w ogóle go wymieniać, bo od poprzedniej wymiany przejechałem dokładnie 50 000 km, a przecież wymianę zalecają co 60 000 km. Jednak to co zlałem to był jakiś ciemny szlam. Poprzednio te mechanizmy zalewałem tym samym olejem i sam jestem zdziwiony jak był mocno zużyty.

 

Tu jest zdjęcie zużytego oleju:

attachicon.gifP5210027.JPG

 

A tu zdjęcie poglądowe na olej nowy:

attachicon.gifP5210030.JPG

 

No i na koniec informacja o podkładkach. Podczas wymian wszystkie stare podkładki zostały wywalone i założone nowe. Dwie sztuki poszły na skrzynię biegów i dwie sztuki na tylny mechanizm różnicowy. W skrzynce rozdzielczej są korki innego typu, które nie używają podkładek.

Poniżej fotografia korków od mechanizmu różnicowego ze starymi i nowymi podkładkami.

attachicon.gifP5210029.JPG

 

 

Jakby ktoś był zainteresowany to mam na zbyciu jakieś 80 podkładek w dobrej cenie 5zł za 10 sztuk :dribble:

Można je odebrać w okolicach Legionowa, lub w Warszawie na Służewcu gdzie pracuję. Do dogadania na priv.

Wlanie do skrzyni biegów większej ilości oleju jednak nie było dobrym pomysłem. Po kilku dniach na równej powierzchni otworem rewizyjnym ze skrzyni biegów upuściłem jakieś 200ml oleju i mam wrażenie, że skrzynia działa lepiej. Olej wlewałem do lekko uniesionego z przodu samochodu i pewnie dlatego weszło więcej. Upuszczałem na równym płaskim podłożu, aż przestał wyciekać.

Cześć czy te podkłaki to aktualne jeszcze? bo chętnie kupię komplecik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć czy te podkłaki to aktualne jeszcze? bo chętnie kupię komplecik :)

Aktualne - kontaktuj się bezpośrednio na moją skrzynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

koledzy, czy ktoś zmieniał i może potwierdzić że tak ma być:

(dane z postu 1-ego):

 

1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra
2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra
3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra

 

auto mam od października, chciałbym wymienić bo nikt nie wie kiedy i czy w ogóle to było robione.

Mam silnik 2,2 DCI (136KM, 2004 rok), przebieg 275kkm.

 

A jak ktoś byłby uprzejmy i dał info co za konkretnie olej kupić (ja się na olejecha tego typu nie znam i dla mnie Shell, Orlen czy Mobil to jeden pies) byłbym już mega wdzięczny.

P.S.

Coś gdzieś czytałem, że ten rocznik ma już chyba LSD w tylnym moście (przyznam szczerze, że nie sprawdziłem a okazji troszkę było :(, może przy wymianie kół na zimę zobaczę aby mieć 100% pewności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem o tym żeby montowano w nich LSD w jakimkolwiek roczniku.  Możliwe ,że wersje z kontrolą trakcji miały BLSD czyli dohamowywanie koła ślizgającego zaciskiem hamulcowym  aby wymusić napęd na to drugie natomiast nie ma to nic wspólnego z LSD montowanym w wydfrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa widzisz, coś mi tam świta ale ... (nie mniej mam kontrolę trakcji, ASR i ESP) w brew pozorom są to różne systemy i ich występowanie w pakiecie nie zawsze jest oczywiste (można mieć jedno a nie mieć drugiego itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

strus251​ wymieniałeś oleje ,bo i ja muszę .

Poprzedni właściciel wiedział tylko co w silniku zalał.

Zapodaj co do czego i ile konkretnie trzeba kupić.

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały ale nikt jednoznacznie nie odpowiedział dokładnie ile i gdzie ...

Każdy radzi inny olej a ja o konkrety pytam kolegę - strus251.

 

I jeszcze jedno czy ktoś ma jakiś rysunek serwisowy gdzie konkretnie są korki wlewowe do skrzyni i napędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały ale nikt jednoznacznie nie odpowiedział dokładnie ile i gdzie ...

Każdy radzi inny olej a ja o konkrety pytam kolegę - strus251.

 

I jeszcze jedno czy ktoś ma jakiś rysunek serwisowy gdzie konkretnie są korki wlewowe do skrzyni i napędów ?

 

Kolego uzupełnij rocznik w stopce bo trudno coś doradzić z instrukcją.

Linki do kompletnej instrukcje serwisową znajdziesz w naszym dziale przykładowo tu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61748-instrukcja-x-trail-t30/?view=findpost&p=1159625

 

Wybierz sobie swój rocznik i wszystko o wymianach płynów znajdziesz w Maintenance (Section MA). W tej instrukcji mogą być odnośniki bardziej szczegółowe do innych plików, więc najlepiej pobrać sobie wszystkie pliki do swojego rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, nie wymieniłem bo nie byłem pewny czy te dane które zacytowałem dalej są aktualne (chodzi o ilości).

Skoro karibox1 odsyła do początku watku to zakładam że te ilości są OK:

 

1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra
2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra
3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra

 

i ich sie będę trzymał.

Co do olei to ja nie mam o tym zielonego pojęcia i w zasadzie chyba pojadę do swojego mechanika i co zaleci to wezmę a w zasadzie on zaleje i tyle. 

Klasa lepkości poda jest a producent chyba nie ma już takiego znaczenia skoro tą klasę spełnia (to tak po mojemu ;) ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego uzupełnij rocznik w stopce bo trudno coś doradzić z instrukcją.

Linki do kompletnej instrukcje serwisową znajdziesz w naszym dziale przykładowo tu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61748-instrukcja-x-trail-t30/?view=findpost&p=1159625

 

Wybierz sobie swój rocznik i wszystko o wymianach płynów znajdziesz w Maintenance (Section MA). W tej instrukcji mogą być odnośniki bardziej szczegółowe do innych plików, więc najlepiej pobrać sobie wszystkie pliki do swojego rocznika.

 

Rocznik poprawiny. :mobile: 

Przeleciałem podaną instrukcje [dziękuję].

Mimo wszystko nie za bardzo mi to pomogło.

Co do rodzaju i specyfikacji olejów dam radę ,bo koledzy wyżej powiedzieli jasno.

Tyle ,że pierwszy raz mam do czynienia z "napedowcem" i nie wiem gdzie są korki wlewowe.

Do tego nie wiem jak mam to rozumieć :

 

1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra

2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra

3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra

 

Skrzynia -jasne.

Przekładnia rozdzielcza -w którym miejscu ?

Mosty napędowe -ile ich jest ?

Z tyłu i ...

 

Nie znalazłem konkretnego rysunku w instrukcji który obrazuje w całości schemat całego układu napędowego.

Przynajmniej po półtorej godziny szukania poległem...

Napiszę prosto jak niemowlak-gdzie wlewam olej ?

 

Wiec liczę na pomoc.

Jedyne co znalazłem to to.

post-107566-0-01619400-1505162229_thumb.jpg

post-107566-0-12386100-1505162244_thumb.jpg

post-107566-0-47659800-1505162252_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej znaleźć korki w tylnym mechanizmie różnicowym (moście). Wchodzisz pod samochód o tyłu i zaraz za tłumikiem są widoczne dwa korki na klucz imbusowy. Zobacz dokument RFD - REAR FINAL DRIVE na samym początku gdzieś około 8 strony. Pozycja 6 i 11 z poniższego obrazka

 

1632578432964.png

 

Korki do skrzyni biegów manualnej są widoczne od strony lewego przedniego nadkola (kierowcy). Mogą być zasłonięte plastikami nadkola. Są takie same jak korki tylnego mechanizmu różnicowego. Instrukcja MT - MANUAL TRANSAXLE, lub pozycja 15 z poniższego obrazka. Tu oznaczony jest tylko jeden korek, ale o ile pamiętam powinny być dwa jeden wyżej (wlewowy), drugi niżej (zlewowy). Jest jeszcze trzeci dostępny od góry skrzyni po podniesieniu maski, ale możesz go sobie darować bo jest trudny dostęp.

 

1633753274064.png

 

No i na koniec przekładnia rozdzielcza do której sam załączyłeś obrazek (olej1.jpg). Jeden z korków jest umieszczony z boku i wygląda jak zwykła śruba.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dobra, u mnie po wymianie.

Ilości do skrzynki rozdzielczej (0.3l) i mostu tylnego (0,55l) takie jak w poście #1. Nie wiem tylko czemu pisane jest tam o "mostach" a nie moście bo w X-ksie nie ma mostu z przodu ;).

 

Pozalewane syntetykami Ravenola, tylko skrzynka 75W90 a most tylny 75W140  z LSD. Taką specyfikację oleju podaje w serwisówce Castrol oraz Liqui Moly. Zobaczymy jak bedzie ;).

Na razie jazda z 4WD tylko po twardym :) bo nie ma gdzie sprawdzić na miękkim. 

 

Skrzyni biegów nie ruszałem ponieważ żadna z serwisówek olejowych nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni jeżeli nie była dokonywana naprawa ;). Wolałem nie ruszać, skrzynia chodzi elegancko więc ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Oplu a miałem ich 5-ięć serwis też mówił ,że w skrzyni olej się nie wymienia.

W Zafirze postanowiłem wymienić.

Ten spuszczony (przebieg - 150 tys.) niczym nie różnił się od nowego .

Kolor i lepkość w paluchach taki sam.

A więc u mnie sprawa z olejami wyglądają następująco...

Całość z filtrem -255 zł.

 

A podkładki zrobiłem sam - dzięki za wymiary

post-107566-0-42838100-1507110443_thumb.jpg

post-107566-0-46528800-1507110528_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy, będę wymieniał przegub lewy od str skrzyni, jaki olej kupić do skrzyni, może być link z alle gro i ile go tam wchodzi, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać ,że nie pofatygowałeś się przeczytać te trzy strony rad...

2,5l. wchodzi do skrzyni.

Ja wlałem tak jak na foto (3 Posty wyżej) "Spirax".

Po zdjęciu koła trzeba odkręcić plastikową osłonę i dwa korki jak na dłoni.

Od spodu nie polecam.

Acha - zaopatrz się na wszelki wypadek w podkładki miedziane .

Rozmiary wcześniej były podane.

Potrzebna jest też szpryca do wlewania oleju lub największa z apteki strzykawka (jakieś 3zł 100-ka).

Olej wlewaj bardzo powoli ,bo tam jest ciasno i lubi się ulewać na za zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie przeczytałem ponieważ trochę czasu i siły na to nie mam pracując w 2 zakładach po 15h dziennie... Mimo wszystko dzięki za odpowiedź, wiem co kupić bez utraty czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie przeczytałem ponieważ trochę czasu i siły na to nie mam pracując w 2 zakładach po 15h dziennie... Mimo wszystko dzięki za odpowiedź, wiem co kupić bez utraty czasu

 

Tomek nie jest to wymówką, wszyscy pracujemy i starajmy się szanować swój czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki w Nissanie ponoć majątek.

Poszukaj gdzieś indziej - Allegro ,sklep rolniczy lub ze śrubami.

Co prawda u mnie były aluminiowe mocno zmęczone ale nadawały by się jeszcze.

 

Co ciekawe w tylnim moście nie było żadnych podkładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie motoryzacyjnym albo rolniczym bo jest ich sporo w okolicy kupię jak pojadę, w moście tył również nie miałem żadnej podkładki, więc nw czy jest sens...ale 90 groszy podkładka to kupię i spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...