Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dwa akumulatory w terrano II


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ci powiem, a raczej napiszę, że człowiek do momentu w którym nie zliczy tych wszystkich odbiorników nie zdaje sobie z tego sprawy ile ciągnie prądu z instalacji. Wymieniłeś ok. 16 odbiorników. W Twojej sytuacji osobny układ zasilania akumulatorowego jest niezbędny :D

Słuchaj... Czytałem gdzieś o tym, że masz t-maxa, ale to cholerstwo kosztuje prawie 700zł. Też tyle płaciłeś, czy ja natrafiłem na jakąś wersje pozłacaną z bursztynowymi przyciskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jednak pójdę w webasto , tym bardziej że mam brakuje tylko pompy paliwa insteownika. Wyśle do serwisu niech ożywia

Mając taki zestaw kompletnie bym się nie zastanawiał :)

Ja zakupie podgrzewacz i wykonam kilka testów. To raptem 100zł z racji prostoty konstrukcji urządzenia, więc po testach dam znać czy to się nada, czy nie nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje kupiłem ze 2-3 lata temu za około 600zł → wersja rozbudowana. Teraz około 660zł.

Jak jedziesz na 18 dni daleko od domu z dzieciakiem to cała ta elektronika potrzebuje ładowania ;)

 

Ja teraz jestem na etapie poszukiwania webasto suchego → raz by ogrzać zimą rano; dwa by można było spać w aucie bez stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh - czyli wszyscy, różnymi drogami idziemy w podobnym kierunku :)

 

PiotrOla - jak możesz, daj jakiś link do tego urządzenia (myślę, że cena w tym przypadku może być determinująca)

Jak to nie zda egzaminu, to zostaje tylko suche webasto.

 

Tak czy inaczej drugi akus musi być i z głową podłączone do niego zewnętrzne odbiorniki (a tak naprawdę, to poprowadzona druga instalacja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład:

http://allegro.pl/nagrzewnica-podgrzewacz-plynu-chlodniczego-12v-i6517614447.html

Nie dawała mi spokoju wątpliwa wydajność urządzenia. Poszperałem na oplowskich forach, oraz audi i coś trafiłem. Faktycznie podobne urządzenia są montowane seryjnie w autach dostawczych. Faktycznie ktoś już z tego korzysta co kryje się pod powyższym linkiem. Faktycznie po raz trzeci urządzenie działa. Du.y nie urywa, ale przyśpiesza grzanie w kabinie i skromnie, bo skromnie ale dogrzewa silnik. Piszą prekursorzy, że ma to sens wtedy, gdy możesz ciągnąć prąd z osobnego aku, bo wydajność podczas grzania świec diametralnie nie spada. Sporo ludzi twierdzi, że to badziewie które nie daje miarodajnych efektów, ale na czym oni to testują, to druga sprawa(małolitrażówki na pizze z altkami po 45A i bez dodatkowego zasiania).

Jak dla mnie wystarczy, by spróbować, porobić zdjęcia, zrobić opis/filmik i przestrzec, lub polecić koleżankom i kolegom z forum :-)

P.s. To wątpliwe 20A na świece jest prawdą. Było kilku niedowiarków i potwierdzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 zł + drugie 100 (nie chciałoby mi się kompletować okablowania, zresztą pewnie niewiele bym na tym zaoszczędził) to niewielka kwota, a efekt może być ciekawy (ale tak jak piszesz, sens ma przy dwóch akumulatorach) Też się pewnie skusze na to urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie 100zł, a raczej 50 wydam, ale w elektronicznym gdy będę wiedział, że to u mnie zadziała. Teraz przetne rure małego obiegu, zainstaluje to urządzenie, na zimnym podepne pod drugi aku i będę mierzył temperature + czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei zastanawiam sie jeszcze nad tym zeby zamontować na stałe prostownik i gdzieś z tylu auta wystawić wtyczkę. W razie potrzebny tyljo przedłużacz do 230 I.. ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak siedzę, czytam i analizuję. Czy faktycznie da się dorwać sprawne, kompletne, mokre webasto do diesla w kwocie nawet 300zł? Czy to kolejna bajeczka handlarzy? Jeśli tak, to czy jest sens bawić się w przeróżne podgrzewacze 12v, czy nawet 230v? Raczej nie.

Takie webasto z zegarem to dla mnie bezcenna opcja, a 5kW zrobi robotę w 10-15 minut.

Nissterr dla Ciebie suche też napotkałem w takich cenach-niby kompletne.

Radek_sl Ty to już wg masz komfortową sytuację. Uzupełnić zestaw i po sprawie. Musze zwracać jeszcze na coś uwagę poza dedykowanym webasto do diesla? Wydaje mi się, że to samowystarczalny zespół urządzeń potrzebujący 12v i odpowiedniego paliwa. Jeśli jest kompletne, to podejdzie do każdego diesla. Mam racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądałem różne portale to takie kompletne i zewnątrz wyglądająca na nie zmęczone to w okolicach 1500 (webasto, ebersprecher).

Tańsze to albo 24v z ciężarówek, albo niekompletne, gdzie po dokupieniu całej reszty brakujących części podobnie wychodziło.

Chyba że masz jakieś lepsze/tańsze portale ogłoszeniowe ;)

Z nowych patrzyłem jeszcze snugger (australijski - tańszy od webasto i ebersprecher) i planar (rosyjski - najtańszy).

 

A najchętniej to zainstalowałbym kombo - dwa w jednym: klimatyzacja i ogrzewanie postojowe ;p

 

 

Musi być analogowe by działało bez żadnych problemów.

Na tej aukcji człowiek sprzedaje webasto mokre wyjęte z terrano 2.7td:

https://www.olx.pl/oferta/nissan-terrano-2-7-td-webasto-ogrzewanie-postojowe-komplet-CID5-IDdCeT3.html#f7bc360c42

Edytowane przez nissterr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Taniej zejść z 24v na 12v niż kupować transformator z 12v na 24v (gdzieś wyczytałem, że zdarzają się nowe za 60zł, ale nie znalazłem).

Widziałem na allegro ebera z wiązką za ponad 300zł, ale bez zegara, czy innego termostatu-właśnie na 24v.

U Ciebie niezbędny jest pełen zestaw, by myślało za Ciebie. Faktycznie możesz dostać po kieszeni :P

Ja grunt bym dostał nie za drogo mokre webasto, oraz to co naprawdę "niezbędne i niezastąpione" do jego uruchomienia. Reszta mi fruwa. Mogę odpalać z guzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Po zmianie alternatora przyszła pora na drugi akumulator. 

 

Miejsce już jest (musiałem dorobić podstawkę i przerobić dolot) teraz akus i instalacja :D

Wejdzie 95 Ah, czyli taki jak oryginał.

 

post-102448-0-40696000-1508614710_thumb.jpg

 

post-102448-0-37388900-1508614881_thumb.jpg


post-102448-0-49680000-1509102750_thumb.jpg

 

post-102448-0-90972400-1509102772_thumb.jpg

 

System dwubateryjnego zasilania założony.

 

Akumulatory rozłaczane heblem i monitorowanie napięcia na każdym z nich osobno. 

 

Teraz szpej wyprawowy :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie :)

Powiedz mi jaki zastosowałeś system zasilania dwubateryjnego? i na czy polega wspomniane przez Ciebie przygotowanie do podłączenia solaru?

Za niedługo też się będę zabierał za montaż wszystkiego i pomimo tego że mam jakiś obraz ja to ma wyglądać przeglądam gotowce - na tym etapie łatwiej powywracać do góry kołami wszystko i koncepcje zmienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast elektroniki (w Tmaxie chcą za to około 600 zł) dałem hebel pomiędzy + akumulatorów (widać go na zdjęciu) na biwaku rozłączam go i akus pomocniczy jest oddzielony od instalacji auta (a do niego będą podłączone szpeje)

Wtedy na mierniku pojawią się dwa różne napięcia (aku 1 i aku2)

 

Podczas jazdy spinam akumulatory heblem i ładuje oba.

 

Znalazłem przetwornice sinusoidalną z funkcją podłączenia pod solar i obsługi ładowania akumulatora z solara.

Dodatkowo zrobię odłączenie prądu wzbudzenia na alternator i gdy ładowanie akumulatorów z solara będzie podczas jazdy wystarczające będę odłączał wzbudzenie, żeby alternator nie obciążał silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

https://techtron.pl/p2523,modul-ladowania-dodatkowego-akumulatora-separator-sa40.html

 

Zamiast zmieniać i przenosić zbiorniczek płynu zwalniając tym samym miejsce pod aku, można zastosować dwa akumulatory 6v które łatwiej wkomponować w komore. Irytuje mnie zakres temperatury pracy urządzenia...-10C-50C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz... Ty jesteś praktykantem, a my szare żuczki widzimy tylko piękne strony tego przedsięwzięcia. Niemniej jednak jadąc za tydzień w góry nie wiem co mnie może zastać, akumulator mam zakupiony w styczniu tego roku (70A) więc bardzo ładnie daje radę, drugi 70A stoi cały rok w domu "w razie niemca". Mam w takiej sytuacji do wyboru wysiadać i podpinać booster, lub nacisnąć guzik i zwiększyć szanse na odpalenie tyrana. Poza tym nie będę ukrywał...Lubię gdy moje auto ma do zaoferowania więcej niż hatchback sąsiada o zimowym świcie :D  :dribble:  :dribble:  :dribble:  W mojej sytuacji impreza zakosztuje 200zł(180zł moduł i kilka kabli za reszte). Jeśli bym się decydował na 2 x 6v o dobrym Ah, to już tak rentowne to nie będzie. :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrOla - jeżeli połączysz akumulatory tylko tym separatorem i będziesz chciał odpalić auto z dużą pomocą akumulatora pomocniczego, to spalisz to urządzenie i pół auta. 

 

Popatrz na grubość kabli i ampreaż jaki to urządzenie jest w stanie przenieść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło zapytanie do producenta.

 

EDIT: Przedstawiłem wcześniej model 40A, a nie 100A. 

Edytowane przez PiotrOla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd rozruchowy masz zapisany na akumulatorze i jak będzie zimno, ciemno i do domu daleko, to tyle pociągnie z niego silnik/rozrusznik/świece  żarowe i reszta. 

 

Ja mam akumulatory 960 Amper każdy. Sprawdź swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym chyba pod Alternator dobiera się Pojemność czyli Ah a nie prąd rozruchowy. Czy się mylę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badger1s - masz rację - pod altek dobiera się pojemność akumulatora.

 

Prąd rozruchowy to parametr, który w skrócie mówi ile energii jest w stanie oddać akumulator podczas poboru.

 

Popatrz na posty powyżej - każdy z Was pisze, że miał akumulator o prądzie rozruchowym rzędu 600 - 860 Amper.

 

Jak myślisz - co się stanie gdy taki prąd przepuścisz przez urządzenie mające operować w zakresie do 100 Amper?

 

PiotrOla - daj znaka, co odpowiedział producent tych separatorów. Sam się nad takim zastanawiałem zamiast hebla, powstrzymało mnie właśnie zbyt mało prądu, który mogą przepuścić.


ps: co do wydajności seryjnego alternatora w Tarpano, to zrobili ją po japońsku - czyli na styk.

 

Dlatego jakakolwiek zabawa z większymi akumulatorami (lub dokładaniem drugiego) musi być rozpoczęta od wymiany altka na większy. (piszę jak to zrobić w innym temacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...