Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Dwa akumulatory w terrano II


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
144 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 10 styczeń 2017, 15:46

To ci powiem, a raczej napiszę, że człowiek do momentu w którym nie zliczy tych wszystkich odbiorników nie zdaje sobie z tego sprawy ile ciągnie prądu z instalacji. Wymieniłeś ok. 16 odbiorników. W Twojej sytuacji osobny układ zasilania akumulatorowego jest niezbędny :D

Słuchaj... Czytałem gdzieś o tym, że masz t-maxa, ale to cholerstwo kosztuje prawie 700zł. Też tyle płaciłeś, czy ja natrafiłem na jakąś wersje pozłacaną z bursztynowymi przyciskami?


  • 0

#102 OFFLINE   Radek_sl

Radek_sl

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słupsk
  • Flaga:
  • Model:D21
  • Silnik:2,4D
  • Nr rejestracyjny:GSL
  • Time Online: 15d 20h 50m 11s

Napisano 10 styczeń 2017, 16:09

To ja jednak pójdę w webasto , tym bardziej że mam brakuje tylko pompy paliwa insteownika. Wyśle do serwisu niech ożywia
  • 0

#103 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 10 styczeń 2017, 17:01

To ja jednak pójdę w webasto , tym bardziej że mam brakuje tylko pompy paliwa insteownika. Wyśle do serwisu niech ożywia

Mając taki zestaw kompletnie bym się nie zastanawiał :)

Ja zakupie podgrzewacz i wykonam kilka testów. To raptem 100zł z racji prostoty konstrukcji urządzenia, więc po testach dam znać czy to się nada, czy nie nada.


  • 0

#104 OFFLINE   Radek_sl

Radek_sl

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słupsk
  • Flaga:
  • Model:D21
  • Silnik:2,4D
  • Nr rejestracyjny:GSL
  • Time Online: 15d 20h 50m 11s

Napisano 10 styczeń 2017, 20:18

Ale możesz kupić tez osobną pompę na 12 v i niech goni, problemem może być wydajność ogrzewacza może nie dam rady.
  • 0

#105 OFFLINE   nissterr

nissterr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 122 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WN
  • Model:R20
  • Silnik:2.7TDI
  • Time Online: 1d 1h 9m 38s

Napisano 10 styczeń 2017, 21:33

Ja swoje kupiłem ze 2-3 lata temu za około 600zł → wersja rozbudowana. Teraz około 660zł.

Jak jedziesz na 18 dni daleko od domu z dzieciakiem to cała ta elektronika potrzebuje ładowania ;)

 

Ja teraz jestem na etapie poszukiwania webasto suchego → raz by ogrzać zimą rano; dwa by można było spać w aucie bez stresu.


  • 0

#106 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Redaktor

  • 250 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi

Napisano 11 styczeń 2017, 09:04

Heh - czyli wszyscy, różnymi drogami idziemy w podobnym kierunku :)

 

PiotrOla - jak możesz, daj jakiś link do tego urządzenia (myślę, że cena w tym przypadku może być determinująca)

Jak to nie zda egzaminu, to zostaje tylko suche webasto.

 

Tak czy inaczej drugi akus musi być i z głową podłączone do niego zewnętrzne odbiorniki (a tak naprawdę, to poprowadzona druga instalacja)


  • 0

#107 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 11 styczeń 2017, 13:01

Przykład:
http://allegro.pl/na...6517614447.html
Nie dawała mi spokoju wątpliwa wydajność urządzenia. Poszperałem na oplowskich forach, oraz audi i coś trafiłem. Faktycznie podobne urządzenia są montowane seryjnie w autach dostawczych. Faktycznie ktoś już z tego korzysta co kryje się pod powyższym linkiem. Faktycznie po raz trzeci urządzenie działa. Du.y nie urywa, ale przyśpiesza grzanie w kabinie i skromnie, bo skromnie ale dogrzewa silnik. Piszą prekursorzy, że ma to sens wtedy, gdy możesz ciągnąć prąd z osobnego aku, bo wydajność podczas grzania świec diametralnie nie spada. Sporo ludzi twierdzi, że to badziewie które nie daje miarodajnych efektów, ale na czym oni to testują, to druga sprawa(małolitrażówki na pizze z altkami po 45A i bez dodatkowego zasiania).
Jak dla mnie wystarczy, by spróbować, porobić zdjęcia, zrobić opis/filmik i przestrzec, lub polecić koleżankom i kolegom z forum :-)
P.s. To wątpliwe 20A na świece jest prawdą. Było kilku niedowiarków i potwierdzili.
  • 0

#108 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Redaktor

  • 250 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi

Napisano 11 styczeń 2017, 13:50

100 zł + drugie 100 (nie chciałoby mi się kompletować okablowania, zresztą pewnie niewiele bym na tym zaoszczędził) to niewielka kwota, a efekt może być ciekawy (ale tak jak piszesz, sens ma przy dwóch akumulatorach) Też się pewnie skusze na to urządzenie.


  • 0

#109 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 11 styczeń 2017, 15:41

Drugie 100zł, a raczej 50 wydam, ale w elektronicznym gdy będę wiedział, że to u mnie zadziała. Teraz przetne rure małego obiegu, zainstaluje to urządzenie, na zimnym podepne pod drugi aku i będę mierzył temperature + czas.
  • 0

#110 OFFLINE   Radek_sl

Radek_sl

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słupsk
  • Flaga:
  • Model:D21
  • Silnik:2,4D
  • Nr rejestracyjny:GSL
  • Time Online: 15d 20h 50m 11s

Napisano 11 styczeń 2017, 18:51

Ja z kolei zastanawiam sie jeszcze nad tym zeby zamontować na stałe prostownik i gdzieś z tylu auta wystawić wtyczkę. W razie potrzebny tyljo przedłużacz do 230 I.. ....
  • 0

#111 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 11 styczeń 2017, 21:00

Tak siedzę, czytam i analizuję. Czy faktycznie da się dorwać sprawne, kompletne, mokre webasto do diesla w kwocie nawet 300zł? Czy to kolejna bajeczka handlarzy? Jeśli tak, to czy jest sens bawić się w przeróżne podgrzewacze 12v, czy nawet 230v? Raczej nie.

Takie webasto z zegarem to dla mnie bezcenna opcja, a 5kW zrobi robotę w 10-15 minut.

Nissterr dla Ciebie suche też napotkałem w takich cenach-niby kompletne.

Radek_sl Ty to już wg masz komfortową sytuację. Uzupełnić zestaw i po sprawie. Musze zwracać jeszcze na coś uwagę poza dedykowanym webasto do diesla? Wydaje mi się, że to samowystarczalny zespół urządzeń potrzebujący 12v i odpowiedniego paliwa. Jeśli jest kompletne, to podejdzie do każdego diesla. Mam racje?


  • 0

#112 OFFLINE   nissterr

nissterr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 122 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WN
  • Model:R20
  • Silnik:2.7TDI
  • Time Online: 1d 1h 9m 38s

Napisano 11 styczeń 2017, 22:08

Jak przeglądałem różne portale to takie kompletne i zewnątrz wyglądająca na nie zmęczone to w okolicach 1500 (webasto, ebersprecher).

Tańsze to albo 24v z ciężarówek, albo niekompletne, gdzie po dokupieniu całej reszty brakujących części podobnie wychodziło.

Chyba że masz jakieś lepsze/tańsze portale ogłoszeniowe ;)

Z nowych patrzyłem jeszcze snugger (australijski - tańszy od webasto i ebersprecher) i planar (rosyjski - najtańszy).

 

A najchętniej to zainstalowałbym kombo - dwa w jednym: klimatyzacja i ogrzewanie postojowe ;p

 

 

Musi być analogowe by działało bez żadnych problemów.

Na tej aukcji człowiek sprzedaje webasto mokre wyjęte z terrano 2.7td:

https://www.olx.pl/o...html#f7bc360c42


Użytkownik nissterr edytował ten post 11 styczeń 2017, 22:10

  • 0

#113 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 11 styczeń 2017, 23:52

No tak. Taniej zejść z 24v na 12v niż kupować transformator z 12v na 24v (gdzieś wyczytałem, że zdarzają się nowe za 60zł, ale nie znalazłem).

Widziałem na allegro ebera z wiązką za ponad 300zł, ale bez zegara, czy innego termostatu-właśnie na 24v.

U Ciebie niezbędny jest pełen zestaw, by myślało za Ciebie. Faktycznie możesz dostać po kieszeni :P

Ja grunt bym dostał nie za drogo mokre webasto, oraz to co naprawdę "niezbędne i niezastąpione" do jego uruchomienia. Reszta mi fruwa. Mogę odpalać z guzika.


  • 0

#114 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Redaktor

  • 250 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi

Napisano 27 październik 2017, 12:14

Po zmianie alternatora przyszła pora na drugi akumulator. 

 

Miejsce już jest (musiałem dorobić podstawkę i przerobić dolot) teraz akus i instalacja :D

Wejdzie 95 Ah, czyli taki jak oryginał.

 

Załączony plik  DSCN3539.JPG   148,18 KB   1 Ilość pobrań

 

Załączony plik  DSCN3540.JPG   156,47 KB   1 Ilość pobrań


Załączony plik  DSCN3545.JPG   154,29 KB   1 Ilość pobrań

 

Załączony plik  DSCN3548.JPG   126,64 KB   2 Ilość pobrań

 

System dwubateryjnego zasilania założony.

 

Akumulatory rozłaczane heblem i monitorowanie napięcia na każdym z nich osobno. 

 

Teraz szpej wyprawowy :)


  • 1

#115 OFFLINE   saydack

saydack

    Debeściak

  • Moderator Globalny

  • 1157 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Flaga:
  • Model:Y60/D22
  • Silnik:RD28T(i) / QD32ETi
  • Nr rejestracyjny:SJZ

Napisano 27 październik 2017, 13:37

Bardzo ładnie :)

Powiedz mi jaki zastosowałeś system zasilania dwubateryjnego? i na czy polega wspomniane przez Ciebie przygotowanie do podłączenia solaru?

Za niedługo też się będę zabierał za montaż wszystkiego i pomimo tego że mam jakiś obraz ja to ma wyglądać przeglądam gotowce - na tym etapie łatwiej powywracać do góry kołami wszystko i koncepcje zmienić :)


  • 0

#116 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Redaktor

  • 250 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi

Napisano 27 październik 2017, 15:23

Zamiast elektroniki (w Tmaxie chcą za to około 600 zł) dałem hebel pomiędzy + akumulatorów (widać go na zdjęciu) na biwaku rozłączam go i akus pomocniczy jest oddzielony od instalacji auta (a do niego będą podłączone szpeje)

Wtedy na mierniku pojawią się dwa różne napięcia (aku 1 i aku2)

 

Podczas jazdy spinam akumulatory heblem i ładuje oba.

 

Znalazłem przetwornice sinusoidalną z funkcją podłączenia pod solar i obsługi ładowania akumulatora z solara.

Dodatkowo zrobię odłączenie prądu wzbudzenia na alternator i gdy ładowanie akumulatorów z solara będzie podczas jazdy wystarczające będę odłączał wzbudzenie, żeby alternator nie obciążał silnika.


  • 0

#117 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 14 grudzień 2017, 13:19

https://techtron.pl/...rator-sa40.html

 

Zamiast zmieniać i przenosić zbiorniczek płynu zwalniając tym samym miejsce pod aku, można zastosować dwa akumulatory 6v które łatwiej wkomponować w komore. Irytuje mnie zakres temperatury pracy urządzenia...-10C-50C?


  • 0

#118 OFFLINE   dario88

dario88

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2036 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Silnik:2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:KCH
  • Time Online: 10d 7h 9m 33s

Napisano 14 grudzień 2017, 15:47

Pozwolę sobie zabrać głos bo mam trochę doświadczenia w związku z używaniem akumulatorów 2

jeden 85 AH główny po lewej stronie 

 

http://allegro.pl/ak...7047312938.html

 

I drugi 55 AH pomocniczy

 

http://allegro.pl/ak...6120849383.html

 

 ten aku pomocniczy ma odrębną instalacje , potrzebowałem go do oświetlenia i innych źródeł prądu wiec mogłem go rozładować bez ryzyka nieodpalenia auta :nissan:

natomiast ten pomocniczy aku mogłem w każdej chwili spiąć z tym głównym w zimie większy amperaż  ale mimo to przy -20 to istniało zawsze ryzyko ze auto nie odpali

( częste odpalanie i niedoładowywanie aku przez bardzo słaby alternator 70A ),

 

akumulator kwasowy przy tej temperaturze traci około 60% swojego prądu mał tego rozrusznik zwiększa zapotrzebowanie na prad o około 230%   dodac to co w nawiasie powyzej i mamy problem :devil: :devil: :devil:

 

następna sprawa nasze tyrany 2.7 TDi TD jak każdy Japoniec musi miec tak zwanego kopa musi miec jakieś spore obroty na starcie

ja aktualnie wyjąłem główny aku i zastąpiłem go

 

http://allegro.pl/ak...6206978761.html

 

ten aku ma kilka zalet podstawowa to cienki alternator go doładuje   , głębokie rozładowanie , niemal nie traci prądu rozruchowego przy -18, duzy prad rozruchowy , z moich doświadczeń jest tak ze przy -20 rozrusznik kreci jak niemal w lecie  :devil:

 

co do wad aku tego to każdy sie domyśla heee

 

wszystkie te akumulatory włażą bez przeróbek lub w minimalnym stopniu

wiec trza sie zastanowić co sie chce 2 aku rozwiązuje sporo spraw ale czy w zimie daja na 100% rade tak ale nie zawsze

 

wiec kupując 2 aku wydajesz około 700 zł a jeden który daje rade nawet w silne mrozy to 900 zł kupowany w lecie heee


Użytkownik dario88 edytował ten post 14 grudzień 2017, 16:10

  • 0

#119 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 4d 16h 19m

Napisano 14 grudzień 2017, 17:55

Widzisz... Ty jesteś praktykantem, a my szare żuczki widzimy tylko piękne strony tego przedsięwzięcia. Niemniej jednak jadąc za tydzień w góry nie wiem co mnie może zastać, akumulator mam zakupiony w styczniu tego roku (70A) więc bardzo ładnie daje radę, drugi 70A stoi cały rok w domu "w razie niemca". Mam w takiej sytuacji do wyboru wysiadać i podpinać booster, lub nacisnąć guzik i zwiększyć szanse na odpalenie tyrana. Poza tym nie będę ukrywał...Lubię gdy moje auto ma do zaoferowania więcej niż hatchback sąsiada o zimowym świcie :D  :dribble:  :dribble:  :dribble:  W mojej sytuacji impreza zakosztuje 200zł(180zł moduł i kilka kabli za reszte). Jeśli bym się decydował na 2 x 6v o dobrym Ah, to już tak rentowne to nie będzie. :thumbsdown:


  • 0

#120 OFFLINE   dario88

dario88

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2036 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Silnik:2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:KCH
  • Time Online: 10d 7h 9m 33s

Napisano 14 grudzień 2017, 18:05

Kiedyś miałem optime red 55AH mniejsza niz teraz i mocy nie brakowało , pamiętam zime -25 za drugim razem odpalił , co do aku 6v x 2 to będzie problem z prądem rozruchowym na lato ok


  • 0