Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Demontaż podłokietnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 zabierzow

zabierzow

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:jw
  • Model:qashqai 1,6 visia FL 2010
  • Nr rejestracyjny:KRA

Napisano 20 grudzień 2010, 12:14

Przymierzam się do odkręcenia tylnego podłokietnika stanowiącego element "pakietu ciężarowego". Czy ktoś przerabiał już ten temat?
  • 0

Reklama

#2 adamosin

adamosin

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn / Grudziądz
  • Model:Qashqai I-Way 1,5dci po FL (zakup ok. 20 czerwiec 2010)
  • Nr rejestracyjny:NO

Napisano 20 grudzień 2010, 19:03

Witam,

W jakim celu kolega chce domontować ten "podłokietnik". Jak wiadomo brakuje środkowego pasa bezpieczeństwa i nikt i tak nie może tam podróżować.

Podobno wystarczy odkręcić parę śrub 5minut roboty.

Pozdrawiam,
Adam
  • 1

#3 em

em

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:QQ Acenta 1,5 dci FL
  • Nr rejestracyjny:SZO

Napisano 20 grudzień 2010, 20:08

Ponoć wystarczy odkręcić 2 śruby. Szczegółów jeszcze nie znam. Też się do tego przymierzam.
  • 0

#4 waszka

waszka

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kraków
  • Model:qashqai 2,0dci 4x4 I-Way fl 2010
  • Nr rejestracyjny:KRA --moja "KAŚKA"

Napisano 20 grudzień 2010, 20:46

Przymierzam się do odkręcenia tylnego podłokietnika stanowiącego element "pakietu ciężarowego". Czy ktoś przerabiał już ten temat?


Sprawa jest do zrobienia , ale nie jest to takie proste .Demontowałem w swojej Kaśće.
1.Podłokietnik jest mocowany na czterech śrubach .Dwie od strony kabiny powyżej tunelu -sprawa prosta.
2.Dwie śruby od strony bagażnika i tu się sprawa komplikuje.Należy zdemontowac całą kratkę , odciagnąć dywanik oraz styropianowe wygłuszenie .Podłokietnik jest zamocowany dwoma śrubami do podłogi bagażnika.
Czas pracy okoł 45 minut. Zycze powodzenia.
  • 0

#5 Piotr1

Piotr1

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Model:QQ 1,6 Acenta Nightshade
  • Nr rejestracyjny:GS

Napisano 20 grudzień 2010, 21:16

Przymierzam się do odkręcenia tylnego podłokietnika stanowiącego element "pakietu ciężarowego". Czy ktoś przerabiał już ten temat?


Zdemontowałem w moim aucie podłokietnik i jak koledzy wcześniej piszą, trzeba zdjąć kratę aby dojść do śrub pod siedzeniem. Z przodu i z tyłu po dwie śruby.
  • 0

#6 Worlan

Worlan

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Qashqai 1,6
  • Nr rejestracyjny:WY

Napisano 21 grudzień 2010, 18:19

Też wywaliłem podłokietnik, bo był okropny. Zdemontowałem go bez zdejmowania kraty. Po odkręceniu dwóch widocznych śrub M8, wypiąłem z zatrzasków kanapę. Unosząc do góry podłokietnik można częściowo wysunąć do przodu kanapę pod którą, z tyłu są następne dwie śruby M8. Nie jest to idealny dostęp, ale "da radę".
  • 0

#7 Kasjer

Kasjer

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Model:1,6 Acenta
  • Nr rejestracyjny:CB

Napisano 21 grudzień 2010, 18:46

Czy ktoś analizował to pod kątem samowolnych przeróbek? Nie wiem, czy taka zmiana jest dopuszczalna bez stacji diagnostycznej. "Rzyczliwy" policjant może się przyczepić do tego.
  • 0

#8 Strider

Strider

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3366 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T-31 2.0 dCi 200KM
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 21 grudzień 2010, 19:14

Czy ktoś analizował to pod kątem samowolnych przeróbek? Nie wiem, czy taka zmiana jest dopuszczalna bez stacji diagnostycznej. "Rzyczliwy" policjant może się przyczepić do tego.


Taka zmiana po prostu nie jest dopuszczalna i policjant powinien się przyczepić.
  • 0

#9 waszka

waszka

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kraków
  • Model:qashqai 2,0dci 4x4 I-Way fl 2010
  • Nr rejestracyjny:KRA --moja "KAŚKA"

Napisano 21 grudzień 2010, 20:03

Taka zmiana po prostu nie jest dopuszczalna i policjant powinien się przyczepić.


Nie ma podstawy prawnej do kwestionowania braku podłokietnika .Rozporządzenie nic nie mowi o podłokietnikach lub blokadach uniemożliwiających użycie 5 -tego miejsca.Jest to autorska działalnośc Nissana .W wielu innych markach nikt nie funduje tego typu
rozwiazań.W pojedzie rejestrowanym dla czterech osob mozna przewozić max 4 osoby mimo że mozna zmieścić 5 lub 6 .
Niżej zamieszczam tekst odpowiedniego rozporządzenia.

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Treść ujednolicona: Dziennik Ustaw - rok 2003, nr 32, poz. 262 z dnia 2003-02-26

§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:
1) urządzenia zapewniające przewietrzanie i ogrzewanie wnętrza, jeżeli są one pomieszczeniami zamkniętymi; urządzenie zapewniające ogrzewanie wnętrza nie jest wymagane dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1984 r.;
2) drzwi zaopatrzone w zamki uniemożliwiające samoczynne lub niezamierzone ich otwarcie się.
2. Zawiasy drzwi umieszczonych z boku pojazdu i otwieranych na boki powinny znajdować się z przodu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h i zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1972 r., z wyjątkiem pojazdu Sił Zbrojnych.
4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:
1) powinno być szczelne, jeżeli jest pomieszczeniem zamkniętym;
2) siedzenia powinny być przymocowane do nadwozia, również gdy są przesuwane, w sposób uniemożliwiający niezamierzone zmiany ich położenia;
3) górna część oparcia przednich siedzeń samochodu osobowego powinna być miękko wyściełana; przepisu nie stosuje się do samochodu terenowego;
4) tablica rozdzielcza powinna być przynajmniej u dołu zaokrąglona;
5) mechanizm do otwierania i zamykania dachu powinien być tak urządzony, aby nie działał samoczynnie, również w razie zderzenia;
6) powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz;
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;
8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
B) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.
.

Jak widać niedopuszczalne jest w samochodach ciężarowych usuwanie przegrody w naszym przypadku kratki
lub to co robi część kolegów - wycinanie części pełnej poniżej oparć siedzenia.

Użytkownik waszka edytował ten post 21 grudzień 2010, 20:11

  • 0

#10 Strider

Strider

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3366 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T-31 2.0 dCi 200KM
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 21 grudzień 2010, 20:22

To nie chodzi o to, że ciężarówka musi mieć podłokietnik, tylko o to, że nie może umożliwiać przewozu więcej niż 4 osób.

Cytuję pewien artykuł:

Tylko dla czworga

Utrudnieniem jest też rejestracja samochodu np. 5-osobowego jako 4-osobowego - w tym celu na tylnym siedzeniu montowany jest bardzo trudny do demontażu podłokietnik, pozwalający podróżować tylko czterem osobom. Prowadzi to do komicznych sytuacji: 7-osobowa Toyota Verso po homologacji może już przewieźć tylko cztery osoby, a Citroën C4 Grand Picasso z 6-osobowego staje się 4-osobowym.

Kraty lub podłokietnika lepiej jednak nie demontować, gdyż w razie kontroli drogowej narażamy się na mandat za nieprawidłowy wpis w dowodzie rejestracyjnym (wpisana jest ciężarówka, a de facto poruszamy się autem osobowym). Podobnie w razie stłuczki bądź wypadku - ubezpieczyciel może odmówić zwrotu kosztów naprawy, motywując to wykorzystywaniem pojazdu niezgodnie z homologacją.


p.s. nie tylko nissan jest taki złośliwy. :)

Użytkownik Strider edytował ten post 21 grudzień 2010, 20:32

  • 0

#11 em

em

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:QQ Acenta 1,5 dci FL
  • Nr rejestracyjny:SZO

Napisano 21 grudzień 2010, 20:32

Powinien, ale na szczęście nie zwracają na to dużej uwagi :)
  • 0

#12 Strider

Strider

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3366 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T-31 2.0 dCi 200KM
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 21 grudzień 2010, 20:43

Powinien, ale na szczęście nie zwracają na to dużej uwagi :)


Powiem szczerze, że ja to bym najbardziej bał się ubezpieczyciela, bo oni zawsze szukają czegokolwiek żeby nie wypłacić odszkodowania.
  • 0

#13 Worlan

Worlan

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Qashqai 1,6
  • Nr rejestracyjny:WY

Napisano 21 grudzień 2010, 20:57

Zawsze możemy rozłożyć oryginalny podłokietnik i już jest przegroda.

PS. 7 lat jeździłem okratowaną Vectrą bez przegrody na tylnym siedzeniu. Mimo wielu kontroli Policji nigdy nie spotkałem się z zarzutem z ich strony (nie interesowali się tym wynalazkiem). Mało tego, to pojechałem na przegląd rejestracyjny i na pytanie gdzie jest przegroda, rozłożyłem oryginalny podłokietnik, uśmiech na twarzy diagnosty i pieczątka znalazła się w dowodzie. Qashqaiem też będę jeździł bez przegrody może następne 7 lat. :rolleyes:
  • 0

#14 waszka

waszka

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kraków
  • Model:qashqai 2,0dci 4x4 I-Way fl 2010
  • Nr rejestracyjny:KRA --moja "KAŚKA"

Napisano 21 grudzień 2010, 23:10

To nie chodzi o to, że ciężarówka musi mieć podłokietnik, tylko o to, że nie może umożliwiać przewozu więcej niż 4 osób.

Cytuję pewien artykuł:

Tylko dla czworga

Utrudnieniem jest też rejestracja samochodu np. 5-osobowego jako 4-osobowego - w tym celu na tylnym siedzeniu montowany jest bardzo trudny do demontażu podłokietnik, pozwalający podróżować tylko czterem osobom. Prowadzi to do komicznych sytuacji: 7-osobowa Toyota Verso po homologacji może już przewieźć tylko cztery osoby, a Citroën C4 Grand Picasso z 6-osobowego staje się 4-osobowym.

Kraty lub podłokietnika lepiej jednak nie demontować, gdyż w razie kontroli drogowej narażamy się na mandat za nieprawidłowy wpis w dowodzie rejestracyjnym (wpisana jest ciężarówka, a de facto poruszamy się autem osobowym). Podobnie w razie stłuczki bądź wypadku - ubezpieczyciel może odmówić zwrotu kosztów naprawy, motywując to wykorzystywaniem pojazdu niezgodnie z homologacją.


p.s. nie tylko nissan jest taki złośliwy. :)



W bagażniku też mżna przewozić i nikt go nie likwiduje .Przepisy nie nakazuja posiadania podłokietnika , dowód wskazuje ile mozemy przewozic a decyzja należy do kierowcy .Na podlokietniku tez mozna siedziec.
  • 0

#15 Strider

Strider

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3366 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T-31 2.0 dCi 200KM
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 21 grudzień 2010, 23:37

W bagażniku też mżna przewozić i nikt go nie likwiduje .Przepisy nie nakazuja posiadania podłokietnika , dowód wskazuje ile mozemy przewozic a decyzja należy do kierowcy .Na podlokietniku tez mozna siedziec.


No, ale mi nie musisz tego tłumaczyć, przecież to nie ja wymyśliłem. :) Z tego samego powodu usuwa się pasy bezpieczeństwa i zagłówek, a w wersjach QQ+2 usuwa się te dwa dodatkowe siedzenia. To też nie jest tak przecież, że możemy mieć w samochodzie dowolną liczbę foteli, a homologację na 4 osoby. Wracając jeszcze do podłokietnika to nie wszystkie "ciężarówki" go mają ponieważ bywają "ciężarówki" z homologacją na 5 osób i tam problem znika.

p.s. chcecie mi powiedzieć, że Nissan zakłada te podłokietniki złośliwie?

Użytkownik Strider edytował ten post 21 grudzień 2010, 23:51

  • 0

#16 pavelsti

pavelsti

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 470 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śląsk
  • Model:QQ
  • Nr rejestracyjny:KR

Napisano 21 grudzień 2010, 23:52

A co jest jak za 3 lata ktoś z was będzie chciał sprzedać Qashqai'a +2 osobie prywatnej np. ja będę chciał kupić takie autko od kogoś kto ma na firmę i z kratką ? Salon ma zabezpieczone dla każdego dodatkowe fotele i zagłówek czy każdy z klientów dostaje te rzeczy przy odbiorze auta ?? Sorki za takie pytanie nie z tematem związane ale mnie tak naszło jak przeczytałem o tych pasach, fotelach i zagłówku że jest wyjmowany a na tych przepisach się nie znam.
  • 0

#17 Strider

Strider

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3366 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T-31 2.0 dCi 200KM
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 21 grudzień 2010, 23:54

A co jest jak za 3 lata ktoś z was będzie chciał sprzedać Qashqai'a +2 osobie prywatnej np. ja będę chciał kupić takie autko od kogoś kto ma na firmę i z kratką ? Salon ma zabezpieczone dla każdego dodatkowe fotele i zagłówek czy każdy z klientów dostaje te rzeczy przy odbiorze auta ?? Sorki za takie pytanie nie z tematem związane ale mnie tak naszło jak przeczytałem o tych pasach, fotelach i zagłówku że jest wyjmowany a na tych przepisach się nie znam.


Wtedy osoba prywatna kupuje ciężarówkę, która nadal ma homologację na 4 osoby. To nie jest kwestia tego, czy to jest na firmę, czy nie na firmę. Na firmę można mieć zwykły osobowy samochód - nikt tego nie broni. Dlaczego niby salon ma mieć to zabezpieczone? Klient nie dostaje z reguły tych rzeczy.

Użytkownik Strider edytował ten post 21 grudzień 2010, 23:55

  • 0

#18 pavelsti

pavelsti

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 470 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śląsk
  • Model:QQ
  • Nr rejestracyjny:KR

Napisano 21 grudzień 2010, 23:56

Wracając jeszcze do podłokietnika to nie wszystkie "ciężarówki" go mają ponieważ bywają "ciężarówki" z homologacją na 5 osób i tam problem znika.

p.s. chcecie mi powiedzieć, że Nissan zakłada te podłokietniki złośliwie?


Taka homologacja chyba dodatkowo kosztuje od 2,5 w Vw do 5 tys w Audi jeśli dobrze pamiętam, a odliczenie vat'u było tylko przy 2.0 TDi w Tiguanie (tak było bo akurat wybierałem miedzy Vw a Qashqaiem).
  • 0

#19 Strider

Strider

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3366 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T-31 2.0 dCi 200KM
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 22 grudzień 2010, 00:01

Taka homologacja chyba dodatkowo kosztuje od 2,5 w Vw do 5 tys w Audi jeśli dobrze pamiętam, a odliczenie vat'u było tylko przy 2.0 TDi w Tiguanie (tak było bo akurat wybierałem miedzy Vw a Qashqaiem).


Kosztuje. Jak była homologacja N1 to musiała być możliwość odliczenia całego VAT'u. Od osobówki też można odliczyć VAT tylko w wysokości maksymalnie 6000,-
  • 0

#20 pavelsti

pavelsti

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 470 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śląsk
  • Model:QQ
  • Nr rejestracyjny:KR

Napisano 22 grudzień 2010, 00:07

Wtedy osoba prywatna kupuje ciężarówkę, która nadal ma homologację na 4 osoby. To nie jest kwestia tego, czy to jest na firmę, czy nie na firmę. Na firmę można mieć zwykły osobowy samochód - nikt tego nie broni. Dlaczego niby salon ma mieć to zabezpieczone? Klient nie dostaje z reguły tych rzeczy.


Bo jak piszecie że demontują fotele, pasy i zagłówki, to źle zrozumiałem :) myślałem że maja takie coś w magazynie i poźniej auto jak przechodzi w ręce prywatne to można zamontować te dwa fotele, zagłowki.

Kosztuje. Jak była homologacja N1 to musiała być możliwość odliczenia całego VAT'u. Od osobówki też można odliczyć VAT tylko w wysokości maksymalnie 6000,-


To już zaczynam powoli rozumieć, jak to wszystko śmiga, dziękuję za wytłumaczenie przynajmniej częściowe.
  • 0