Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana tylnego (napędu) mostu.


Gość Edi70
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W związku z tym, że w X-trailu 2,2DCI 136KM siadło mi sprzęgło wielopłytkowe w tylnym moście to wymieniam cały most. Czy ktoś podpowie jak najszybciej wymontować żeby się nie narobić ? Jak się odłącza most od półosi ? Za każdą podpowiedź będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Edi70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W związku z tym, że w X-trailu 2,2DCI 136KM siadło mi sprzęgło wielopłytkowe w tylnym moście to wymieniam cały most. Czy ktoś podpowie jak najszybciej wymontować żeby się nie narobić ? Jak się odłącza most od półosi ? Za każdą podpowiedź będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

 

Kolego to dziwne że nikt z szanownych kolegów z forum nie chce coś napisać. Mogę powiedzieć że strasznie lecą sprzęgiełka w tych mostach i można powiedzieć że ok 70% tylnych mostów jeżdżących jest uszkodzonych w X-ach. Powody są rózne, ale najczęściej mało osób pamięta, że należy tam wymieniać olej o wiele częściej niż np. w skrzyni biegów. Ja wiem z praktyki że raz na dwa lata to wręcz obowiązek. Poniżej przedstawię Ci mój sposób wymiany mostu który jest prosty i trochę inny jak serwisy podają:

1. Odkręcasz korek i spuszczasz olej.

2. Odkręcasz wał napędowy 4 śrubki i opuszczasz.

3. Zdejmujesz z mostu górny przewód, boczny przewód i rozłaczasz kostkę elektryczną.

4. Zdejmujesz tylny tłumik z wieszaków i opuszczasz tylko do ok 40 cm na podstawkę tak żeby nie urwać dalszego

wieszaka rury.

5. Odkręcasz dwie śruby mocowania mostu które znajdują się nad sprzęgiełkiem wielopłytkowym w moście.

6. Podstawiasz podstawkę pod most.

7. Odkręcasz śrubę z poduszki przy korkach oleju w moście. Najlepiej wykręcić szpilkę wraz z nakrętką.

8. Opuszczasz most ok 10 cm do dołu na podstwce i podwadżasz łyżką mocowanie półosi. One mają zabezpieczenie na

wcisk.

9. Opuszczasz niżej most i półosie wychodzą.

 

Montowanie jest w odwrotnej kolejności. Pamiętaj o zalaniu oleju do mostu po wymianie. Wchodzi tam niecały 1 litr API GL-5 lepkość SAE 80W-90. Cała operacja wymiany mostu zajmuje ok 1,5 godziny. Mam nadzieję że pomogłem. W razie pytań polecam się na priv.

Edytowane przez Ryba382
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM PYTANIE DO ''EDI'' JAKIE BYŁY OBJAWY ZUŻYCIA SPRZĘGŁA WIELOPŁYTKOEEGO? CO SIĘ ROBIŁO Z AUTEM? CZY MOST BYŁ GŁOŚNY? DZIĘKUJĘ.

Najpierw ze dwa lata trochę drżał tył jak się załączał i ogólnie samochód się szybko zakopywał w śniegu. Tak ze trzy tygodnie przestał wogóle funkcjonować. Lampka 4wd zaczęła migać przy załączeniu napędów i ruszaniu.

 

Na wstępie chciałem podziękować ,,Ryba382" za szczegółowe wypisanie czynności wymiany mostu i poradę telefoniczną. Bardzo szybko wymieniłem tym sposobem. Myśle że jest to najszybszy sposób wymiany. W ASO troche inaczej mi powiedziano że powinienem zdemontować lub uchylić jedną stornę pisaty. Narobiłbym się jak mops i jeszcze geometria byłaby do ustawienia. ,,Ryba382" podpowiedział mi jeszcze parę rzeczy które sprawiły że samochód się lepiej prowadzi z tylnym napędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja także chciałbym zapytać w tym temacie, mianowicie:

Jeżdziłem ostatnio z powodu głębokiego śniegu z załączonym trybem AUTO. Paliła się oczywiście zielona kontrolka tego trybu. Teraz, po zniknięciu śniegu wróciłem do napędu tylko na przednie koła. Po przełączeniu zgasła kontrolka AUTO, a napęd na tylne koła pozostał załączony. I tu moje pytania: co może być tego przyczyną i co dalej z tym robić? Wdzięczny będę za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji zapytam, bo piszecie że wyłączacie tryb AUTO. Ja jeżdżę cały czas na AUTO i go nigdy nie wyłączam, tak mi się po prostu lepiej jeździ. Co się oszczędza jeżdżąc tylko na przednim napędzie. Czy na "AUTO" coś się szybciej zużywa?

I jeszcze pytanie o ten olej w tylnym moście miałem przegląd we wrześniu ten po 40 000 klm, nie widziałem na rozpisce nic o wymianie tam oleju. Atu ma juz 2,5 roku czy powinienem wymienić na własna rękę ten olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także chciałbym zapytać w tym temacie, mianowicie:

Jeżdziłem ostatnio z powodu głębokiego śniegu z załączonym trybem AUTO. Paliła się oczywiście zielona kontrolka tego trybu. Teraz, po zniknięciu śniegu wróciłem do napędu tylko na przednie koła. Po przełączeniu zgasła kontrolka AUTO, a napęd na tylne koła pozostał załączony. I tu moje pytania: co może być tego przyczyną i co dalej z tym robić? Wdzięczny będę za podpowiedź

Kolego bardzo dobrze że jeździłeś na śniegu w trybie AUTO. Gieneralnie zimą i w czasie dużych opadów deszczu powinno się jeździć w trybie AUTO. Zdecydowanie odradzam tryb AUTO jak jest sucho i ciepło ponieważ:

1. Szybciej się zużywają tylne opony.

2. Sprzęgło szybciej siada ponieważ jest większe obciążenie naprężeniowe szczególnie na skrętach.

3. Sprzęgiełko wielopłytkowe w tylnym napędzie szybciej się niszczy. Efekt jest taki że zazwyczaj średnio po dwóch latach ciągłej eksploatacji trybu AUTO tylny napęd zaczyna się siłować z przednim napędem. Jakie to ma znaczenie ? np. Wiedziemy w błoto czy śnieg pod górkę i okazuje się że nie możemy podjechać. Niby koła się kręcą przednie i tylne, a mamy wrażenie jak byśmy mieli napęd na jedną oś.

4. Troszkę więcej paliwa spala.

Jeśli potrzebujesz pomocy to zadzwoń powiem Ci co trzeba zrobić i kłopot z rozłączaniem napędu będziesz miał z głowy.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie odradzam tryb AUTO jak jest sucho i ciepło ponieważ:

 

 

Ciekawe jak sprawa wygląda w Suzuki granvitara i tym podobnych autach gdzie nie można wyłączyć auto i nie ma opcji tylko na przód?? Jakoś się nie skarżą na awarie i całą z tym związaną resztę wad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebujesz pomocy to zadzwoń powiem Ci co trzeba zrobić i kłopot z rozłączaniem napędu będziesz miał z głowy.

 

Poszła wiadomość na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Podepnę się pod ten temat

Czy tynly most z Qashkqaja pasuje do x-trail T30

Niestety nie pasuje do T-30, ale pasuje do T-31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bardzo dobrze że jeździłeś na śniegu w trybie AUTO. Gieneralnie zimą i w czasie dużych opadów deszczu powinno się jeździć w trybie AUTO. Zdecydowanie odradzam tryb AUTO jak jest sucho i ciepło ponieważ:

1. Szybciej się zużywają tylne opony.

2. Sprzęgło szybciej siada ponieważ jest większe obciążenie naprężeniowe szczególnie na skrętach.

3. Sprzęgiełko wielopłytkowe w tylnym napędzie szybciej się niszczy. Efekt jest taki że zazwyczaj średnio po dwóch latach ciągłej eksploatacji trybu AUTO tylny napęd zaczyna się siłować z przednim napędem. Jakie to ma znaczenie ? np. Wiedziemy w błoto czy śnieg pod górkę i okazuje się że nie możemy podjechać. Niby koła się kręcą przednie i tylne, a mamy wrażenie jak byśmy mieli napęd na jedną oś.

4. Troszkę więcej paliwa spala.

Jeśli potrzebujesz pomocy to zadzwoń powiem Ci co trzeba zrobić i kłopot z rozłączaniem napędu będziesz miał z głowy.

A to nie jest przypadkiem tak ze w trybie Auto jezdzimy z napedem na przod a tyl sie dolacza jak potrzeba,czyli jak przod zabuksuje? Niby dlaczego sprzegielka w moscie maja sie niszczyc szybciej skoro na suchym nie zalacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest przypadkiem tak ze w trybie Auto jezdzimy z napedem na przod a tyl sie dolacza jak potrzeba,czyli jak przod zabuksuje? Niby dlaczego sprzegielka w moscie maja sie niszczyc szybciej skoro na suchym nie zalacza.

Kolego to co napisałeś to tylko czysta teoria książkowa, a praktyka wygląda zdecydowanie inaczej - tak że w trybie ,,AUTO" sprzęgiełko tylnego mostu raz się załączy, a raz nie przy poślizgu kół przednich, jak już się załączy to niejednokrotnie się nie wyłączy tak jak powinno i dopiero na zakrętach się wyłącza lub dopiero przy cofaniu do tyłu. Takich różnych przykładów praktycznych mogę mnożyć jeszcze kilka. Reasumując to co napisałem wcześnniej w postach są one poparte moją praktyką, teorią i doświadczeniem, natomiast Ty możesz mieć inne zdanie na ten temat.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jako swiezy nabywca T30 dopytam sie o detal - lac zwykly 80W90 czy taki z modyfikatorem do LSD? - moj T30 ma neicale 96 tys km i tak sie zastanawiam czy profilaktycznie nie zmienic oleju przed zima w dyfrze?

 

Z gory dzieki za info i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę do tematu, jestem zupełnie zielony więc i pytanie nie będzie ambitne.

Czy wymiana oleju w moście to banalna sprawa i można to powierzyć mechanikowi, który jest całkiem ogarnięty ale nie widział wcześniej Xa na oczy? żeby pojechać do serwisu bym musiał wziąć wolne w pracy wiec jeśli to nie jest czarna magia to zaoszczędził bym sobie kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w mostach. Jak zerkniesz na most od dołu będziesz wiedział o co kaman. Wylewasz najniższym korkiem. Wlewasz wyższym do momentu wylewania się z korka - poziom oleju - do korka wlewu. Chyba jakoś tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod warunkiem ze most jest rowno - pewnie jak sie przeleje to wyrzuci gora przez odpowietrznik, moje pytanie natomiast bardziej dotyczy tego czy lac olej z dodatkiem do LSD czy bez dodatku do LSD

 

nie wiem ile miejsca jest na wlanie oleju - mozna posilkowac sie duza strzykawka 60ml do kupienia bez wiekszych problemow za kilka zl w niemal kazdej aptece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ja mam co prawda Qashqaia ale sprzęgło chyba jest takie samo. Moje zaczęło wczoraj wyć jak potępione. Jest luz na wejściu wału do obudowy, może to łożysko padło? Miał ktoś doświadczenie z podobnym problemem i może poradzić gdzie takie cudo można naprawić? Przebieg to 317 tyś.

 

Boję się jeździć żeby sprawy nie pogorszyć. Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Muszę przyznać że metoda podana do wymiany mostu przez RYBĘ jest genialna należy mu się order! Szybko i sprawnie, nawet nie zdążyliśmy się ubrudzić ale czasu 1,5godz. nie osiągnęliśmy nam wyszło 3 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...