

[N16] regulacja początku wtrysku plus kontrolka silnika
#1 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2011, 10:24
#2 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2011, 17:44
#3 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2011, 10:28
a dzieje sie to już od około poł roku ale jak jest temp na minusie to ta kontrolka pojawiała sie coraz częsciej. ale nawet w lecie pojawiała sie i po chwili znikała.
#4 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2011, 12:12
Kolego żeby coś powiedzić to napisz jaki masz typ silnika z numerem.kolego a gdzie to moge sprawdzić jakiego typu jest to pompa? (nissan almera n16, 2000r, silnik 2,2) auto w poprzednim tyg padło mi w trasie, zgasło podczas jazdy i nie odpaliło. wogóle nie reagowało na gaz , zaprowadziłem auto do mechan. i na miejscu sprawdzilismy czy odpali i nic a w filtrze paliwa nie byló wogóle ropy dopiero podpompował recznie i po dłuzszym kręceniu odpalił i strasznie wtedy dymił i trzęsło całe auto. dopiero teraz po nowym roku ma sie wziąść za moje i podpiąć je pod kompa i zobaczymy co to za błąd , bo we wczesniejszych próbach podł. pod komp nie pokazywało nr błędu, moze ten mechanik ma lepszy sprzęt.
a dzieje sie to już od około poł roku ale jak jest temp na minusie to ta kontrolka pojawiała sie coraz częsciej. ale nawet w lecie pojawiała sie i po chwili znikała.
#5 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2011, 19:31
jeddnak mam nr silnika: SJNFDAN16U0042255 Nissan almera 2,2Di Comfort rok prod 2000
pokazuje mi bład p1241. i gosc mi mowił w serwisie ze cos napewno z pompą jest nie tak. cos mi sie wydaje ze czeka mnie regeneracja jej, najtansza regeneracja 1200 plus przeyłka plus wyjecie i załozenie na swój koszt to razem wyjdzie okolo 1600;/
#6 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2011, 21:45
#7 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2011, 22:17
Użytkownik michal801 edytował ten post 04 styczeń 2011, 22:19
#8 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2011, 13:41
Co to jest za skrót VE, bo VP to od Vacuum Pump. Nie spotkałem się dotychczas z opinią jako by pod maską w N16 siedziały pompy VE

Użytkownik jasio edytował ten post 05 styczeń 2011, 13:45
#9 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2011, 18:15
#10 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2011, 08:28
Sa to skroty nie od pompy Vac tylko w zaleznosci od tego jaka jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa . Jest albo osiowa typ VE , albo promieniowa typ VP(mozma napisac tez VR). Poznasz je po tym miedzy innymi ze VE ma czujnik HDK ktory steruje obrotami z boku , a promieniowa ma sterownik elektroniczny na gorze.Czujnik hdk praktycznie sie nie psuje (opinia pompiarza ) a sterownik promieniowej bardzo czesto .Powiem Ci jeszcze ze jest bardzo duza roznica w cenie . Do mnie kosztuje ponad 7000 zl. Ja mam wlasnie typ VE i dlatego sie zapytalem. Zauwaz ze ja mam primere P11 .144 2.0 TD.Podpowiedz koledze z almery skad ma sciagnac manuala bo pewnie bedzie sie glowil
Dzięki za wyjaśnienie, przy VR, to "R" to pewno od ray, albo radius. Czyli wyglądało by na to, że ta pompa osiowa to starsza konstrukcja. Kolejny przykład, że dziś już nie robią jak dawniej

Użytkownik jasio edytował ten post 07 styczeń 2011, 08:29
#11 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2013, 19:05
Witam!!! Mam ten sam problem. Pompa jest swiezo po regeneracji i nadal wyskakuje ten sam blad. Co robic dalej ??
#12 OFFLINE
Napisano 28 październik 2013, 09:16
Panowie mam ten sam problem.
Błąd P1241
Moje spostrzeżenia to:
check engine zapala się po przekroczeniu 1600 obrotów i auto słabnie,
przy zmianie biegów i w niskich temperaturach (po nocnych przymrozkach)
check engine gaśnie i auto normalnie jedzie po dobrym rozgrzaniu i co sprawdziłem w 100%
TANKUJĄC DOBRE PALIWO - NA RUSKIM I Z NIEPEWNYCH STACJI OD TAZU PROBLEMY.
I najważniejsze miałem ten sam problem na poprzedniej pompie wtryskowej,
po zmianie pompy na używaną po bardzo krótkim czasie w połączeniu z kiepskim paliwem znowu to samo.
Dodam, że moja turbina była chyba kiepsko zregenerowana bo gwiżdże ale jak check engin się zapali i niezależnie czy auto osłabnie czy nie to dopiero ją słychać.
Proszę niech ktoś kto sobie z tym problemem poradził napisze co z tym zrobić.
Każdy pisze że ma problem ale jak sobie z nim poradzi to już nie chce mu się nawet odpisać.
dodam jeszcze że w tych pompach nie ma regulacji konta wtrysku