Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N16] regulacja początku wtrysku plus kontrolka silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 simbad1988

simbad1988

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Model:almera n16
  • Nr rejestracyjny:RMI

Napisano 01 styczeń 2011, 10:24

mam problem z almera n16 , na forum dozo osób pisze ze tak im sie wlasnie działo ale nikt nie napisal potem co zrobił zeby naprawic a mianowicie: zapala mi sie co jakis czas kontrolka silnika i auto słobnie i zaraz gasnie i chodzi normalnie, jak jest mroz to gdy auto postoi na polu yo przy zapalaniu go strasznie czepie i dymi mocno na biało i gdzy sie zagrzeje chodzi normalnie, bylem u mechanika na komp i pokazało mu bład : regulacja początku wtrysku, sygnał niezrozumiału , nie wiem co robic auto chodzi co raz gorzej , prosze o pomoc
  • 0

Reklama

#2 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 01 styczeń 2011, 17:44

Od kiedy to sie dzieje?Jaka jest pompa wtryskowa w tym aucie? Chodzi mi o to czy to jest pompa typu VP czy VE. Dobrze by bylo gdybys mial kod tego bledu . Jesli jest to pompa VP to bardzo mozliwe ze czeka Cie wymiana sterownika pompy wtryskowej. Jest to czesta awaria w tych pompach.
  • 0

#3 simbad1988

simbad1988

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Model:almera n16
  • Nr rejestracyjny:RMI

Napisano 02 styczeń 2011, 10:28

kolego a gdzie to moge sprawdzić jakiego typu jest to pompa? (nissan almera n16, 2000r, silnik 2,2) auto w poprzednim tyg padło mi w trasie, zgasło podczas jazdy i nie odpaliło. wogóle nie reagowało na gaz , zaprowadziłem auto do mechan. i na miejscu sprawdzilismy czy odpali i nic a w filtrze paliwa nie byló wogóle ropy dopiero podpompował recznie i po dłuzszym kręceniu odpalił i strasznie wtedy dymił i trzęsło całe auto. dopiero teraz po nowym roku ma sie wziąść za moje i podpiąć je pod kompa i zobaczymy co to za błąd , bo we wczesniejszych próbach podł. pod komp nie pokazywało nr błędu, moze ten mechanik ma lepszy sprzęt.

a dzieje sie to już od około poł roku ale jak jest temp na minusie to ta kontrolka pojawiała sie coraz częsciej. ale nawet w lecie pojawiała sie i po chwili znikała.
  • 0

#4 Ryba382

Ryba382

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:NISSAN, TOYOTA/LEXUS, HONDA, MITSUBISHI, MAZDA, SUZUKI i inne.

Napisano 02 styczeń 2011, 12:12

kolego a gdzie to moge sprawdzić jakiego typu jest to pompa? (nissan almera n16, 2000r, silnik 2,2) auto w poprzednim tyg padło mi w trasie, zgasło podczas jazdy i nie odpaliło. wogóle nie reagowało na gaz , zaprowadziłem auto do mechan. i na miejscu sprawdzilismy czy odpali i nic a w filtrze paliwa nie byló wogóle ropy dopiero podpompował recznie i po dłuzszym kręceniu odpalił i strasznie wtedy dymił i trzęsło całe auto. dopiero teraz po nowym roku ma sie wziąść za moje i podpiąć je pod kompa i zobaczymy co to za błąd , bo we wczesniejszych próbach podł. pod komp nie pokazywało nr błędu, moze ten mechanik ma lepszy sprzęt.

a dzieje sie to już od około poł roku ale jak jest temp na minusie to ta kontrolka pojawiała sie coraz częsciej. ale nawet w lecie pojawiała sie i po chwili znikała.

Kolego żeby coś powiedzić to napisz jaki masz typ silnika z numerem.
  • 0

#5 simbad1988

simbad1988

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Model:almera n16
  • Nr rejestracyjny:RMI

Napisano 04 styczeń 2011, 19:31

silnik mam 2,2 Di a numeru silnika teraz nie podam bo dałem mechanikowi dowód rejestracyjny takze nie mam skąd napisac

jeddnak mam nr silnika: SJNFDAN16U0042255 Nissan almera 2,2Di Comfort rok prod 2000

pokazuje mi bład p1241. i gosc mi mowił w serwisie ze cos napewno z pompą jest nie tak. cos mi sie wydaje ze czeka mnie regeneracja jej, najtansza regeneracja 1200 plus przeyłka plus wyjecie i załozenie na swój koszt to razem wyjdzie okolo 1600;/
  • 0

#6 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 04 styczeń 2011, 21:45

Posluchaj jesli Ci pokazal blad P1241 to musisz sie dokladnie dowiedziec co to za blad. Jesli byles na komputerze to on powinien Ci powiedziec co to za blad. Pisze ze dla zlacza OBD2 blad 1241 taki jaki podales to (po angielsku) SENSOR POWER SUPPLY LOW INPUT. Poza tym dla Almery N16 powinniscie miec na forum kody bledow. Troche kasy za naprawe to jest dlatego tez najpierw dobrze poczytaj lub sie gdzies upewnij zanim dasz pompe do naprawy.Moze koledzy z Almery Ci podadza czego dotyczy ten blad ktory podales.
  • 0

#7 michal801

michal801

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:mazowieckie

Napisano 04 styczeń 2011, 22:17

DTC P1241 P7 F/INJ TIMG FB i ten błąd związany jest z elektroniką pompy więc prawdopodobnie będziesz musiał naprawiać pompe.


Użytkownik michal801 edytował ten post 04 styczeń 2011, 22:19

  • 0

#8 jasio

jasio

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:N16, YD, 2000-07
  • Nr rejestracyjny:WP******

Napisano 05 styczeń 2011, 13:41

Dodam(dość nieśmiało), że w przypadku tego błędu, dokładny opis procedury diagnostycznej po angielsku znajduje się w manualu od str EC-634.
Co to jest za skrót VE, bo VP to od Vacuum Pump. Nie spotkałem się dotychczas z opinią jako by pod maską w N16 siedziały pompy VE :blink: Chyba, że te po FL tak się nazywały?

Użytkownik jasio edytował ten post 05 styczeń 2011, 13:45

  • 0

#9 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 05 styczeń 2011, 18:15

Sa to skroty nie od pompy Vac tylko w zaleznosci od tego jaka jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa . Jest albo osiowa typ VE , albo promieniowa typ VP(mozma napisac tez VR). Poznasz je po tym miedzy innymi ze VE ma czujnik HDK ktory steruje obrotami z boku , a promieniowa ma sterownik elektroniczny na gorze.Czujnik hdk praktycznie sie nie psuje (opinia pompiarza ) a sterownik promieniowej bardzo czesto .Powiem Ci jeszcze ze jest bardzo duza roznica w cenie . Do mnie kosztuje ponad 7000 zl. Ja mam wlasnie typ VE i dlatego sie zapytalem. Zauwaz ze ja mam primere P11 .144 2.0 TD.Podpowiedz koledze z almery skad ma sciagnac manuala bo pewnie bedzie sie glowil
  • 0

#10 jasio

jasio

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:N16, YD, 2000-07
  • Nr rejestracyjny:WP******

Napisano 07 styczeń 2011, 08:28

Sa to skroty nie od pompy Vac tylko w zaleznosci od tego jaka jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa . Jest albo osiowa typ VE , albo promieniowa typ VP(mozma napisac tez VR). Poznasz je po tym miedzy innymi ze VE ma czujnik HDK ktory steruje obrotami z boku , a promieniowa ma sterownik elektroniczny na gorze.Czujnik hdk praktycznie sie nie psuje (opinia pompiarza ) a sterownik promieniowej bardzo czesto .Powiem Ci jeszcze ze jest bardzo duza roznica w cenie . Do mnie kosztuje ponad 7000 zl. Ja mam wlasnie typ VE i dlatego sie zapytalem. Zauwaz ze ja mam primere P11 .144 2.0 TD.Podpowiedz koledze z almery skad ma sciagnac manuala bo pewnie bedzie sie glowil


Dzięki za wyjaśnienie, przy VR, to "R" to pewno od ray, albo radius. Czyli wyglądało by na to, że ta pompa osiowa to starsza konstrukcja. Kolejny przykład, że dziś już nie robią jak dawniej :rolleyes2:. Co do książki serwisowej to linki są w przyklejonym temacie: TU

Użytkownik jasio edytował ten post 07 styczeń 2011, 08:29

  • 0

#11 Karim

Karim

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:Almera
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 23 lipiec 2013, 19:05

Witam!!! Mam ten sam problem. Pompa jest swiezo po regeneracji i nadal wyskakuje ten sam blad. Co robic dalej ??

 


  • 0

#12 vader1980

vader1980

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Model:Almera
  • Nr rejestracyjny:WCI

Napisano 28 październik 2013, 09:16

Panowie mam ten sam problem.

Błąd P1241

Moje spostrzeżenia to:

 

check engine zapala się po przekroczeniu 1600 obrotów i auto słabnie,
przy zmianie biegów i w niskich temperaturach (po nocnych przymrozkach)

check engine gaśnie i auto normalnie jedzie po dobrym rozgrzaniu i co sprawdziłem w 100%

TANKUJĄC DOBRE PALIWO - NA RUSKIM I Z NIEPEWNYCH STACJI OD TAZU PROBLEMY.

I najważniejsze miałem ten sam problem na poprzedniej pompie wtryskowej,
po zmianie pompy na używaną po bardzo krótkim czasie w połączeniu z kiepskim paliwem znowu to samo.

Dodam, że moja turbina była chyba kiepsko zregenerowana bo gwiżdże ale jak check engin się zapali i niezależnie czy auto osłabnie czy nie to dopiero ją słychać.

 

Proszę niech ktoś kto sobie z tym problemem poradził napisze co z tym zrobić.

Każdy pisze że ma problem ale jak sobie z nim poradzi to już nie chce mu się nawet odpisać.

 


dodam jeszcze że w tych pompach nie ma regulacji konta wtrysku


  • 0