Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[K12] Micra K12 2007r, sonda lambda rząd I, czujnik I


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 05 styczeń 2011, 17:47

Witam !

Właśnie zdiagnozowano mi błąd (po zapaleniu się lampki silnika) - sonda lambda I rząd, czujnik I - za wysokie napięcie. . Posiadam jak widać zresztą w temacie Micrę K12 z 2007 roku. Chciałbym Wam opisać problem: silnik się dławi, tak jakby nie dostawał paliwa, a potem znowu chodzi normalnie, wolne obroty falują. Na początku lampka silnika nie paliła się, natomiast wczoraj zapaliła się i taki wyskoczył komunikat. Powiedzcie mi ile ten silnik posiada sond lambda i jaka jest rozpiska pinów tej sondy - dwa piny to grzałka, a pomiędzy kolejnymi powinny być jakieś rezystancje. Znalazłem podobny post, ale nie jest napisane na jakim pinie co jest. Gdyby ta sonda rzeczywiście była uszkodzona - gdzie polecacie ją zakupić ?


Proszę o pomoc i pozdrawiam

Użytkownik Marcin_Skr edytował ten post 10 styczeń 2011, 09:32

  • 0

Reklama

#2 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 05 styczeń 2011, 19:36

rezystancja powinna być właśnie na grzałce ponieważ to opornik co się grzeje ,,,,ponadto na tych pewnie białych kablach poinien być obwód i tylko na nich nie powinno się to łączyć z innymi ,,,,kablami zakładając że masz 1 grzałkową sondę cyrkonową ,,,,zobaczę sobie ,,, jakie masz kolory kabli z sondy i ile ich jest ,,

jaki masz silnik ????

chyba masz 4 przwody

czarny to sygnał do ECU
biały i biały o grzałka sprawdź obwód i opór
szary to najprawdopodobniej dodatkowa masa ,,,

wpinająć w kostkę nie opinając jej z obwodu w czarny przewód możesz posprawdzać działanie sondy jest to sonda cyrkonowa i jak zobaczysz w czasie jazdy stały sygnał np 0.5 V i przy przyspieszaniu nie będzie wieksze od 0.6 Volta a po zdjeciu nogi z gazu nie będzie spadać odrazu na blisko 0 ra to sonda padaczka oczywiście powinna ładnie skakać z 0 napięcia do 1 V tz umownie jest to 0-1 V w realu min 0.2 do 0,8 V dla mieszanki wlaśnie 0.2 ubogiej i 0.8 bogatej mmm tak czy inaczej poszujaj w katalogu

http://sklep.intercars.com.pl/ spisz nr i zobacz na allegro ew gdzieś indziej NGK czy denso jak dla mnie lepsze od Boscha bo ,,,,są podobno szybsze a boscha podrawiają i robią wszędzie ,,,,
  • 1

#3 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 06 styczeń 2011, 22:57

Witaj Tofu !

Własnie pomierzyłem tą sondę. Rezystancja grzałki - 4,1 Ohm'a (czyli prawidłowo), napięcie dochodzące do grzałki - 9,7V ( czyli chyba też ok - nie wiem z czego jest wysterowywane to napięcie). Sonda ma cztery przewody tak jak pisałeś ( dwa białe, czarny i szary). Mój samochód to Micra K12 1,2 59kW, zauważyłem, że posiada dwie sondy lambda - przed i za katalizatorem.

Tak jak już wcześniej pisałem, komunikat z diagnoskopu to: "za wysokie napięcie na czujniku I", czyli wynikało by z tego, że to sonda przed katalizatorem i pokazując za wysokie napięcie komputer do maks. zuboża dawkę paliwa i stąd to dławienie się.
Jako załącznik - sonda przed katalizatorem.

Jak jest Twoja opinia ???

Pozdrawiam

Chciałem jeszcze zapytać, czy silnik może pracować z odłączoną sondą lambda ?
Pytam dlatego, że aby ją sprawdzić silnik musi pracować, a nie ma innej możliwości podłaczenia się pod nią.

Załączone pliki


  • 0

#4 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 07 styczeń 2011, 10:23

błąd musi być podpięta wkładasz szpilki w kostkę od miernika sonda musi być podłączona do Ecu ,...
jak sonda zamarznie i ma małe napięcie to silnik jest zalewany jak zlapie duże to tak jak piszesz

natomiast na chwilę możesz odpiąć sondę i autko będzie jeżdzić na bezpiecznej Mapie Fabrycznej w pętli otwartej ... będzie wiecej palić niz normalnie ale lepiej jeżdzić niż na uszkodzonej sondzie ..

np u mnie czas wtrysku dla wolnych obrotów z sądą oscyluje 2.5 ms a bez sondy 3 ms ....

długie kable i miernik do kabiny i patrzysz ...

przyspieszanie ...o.8 V ma być ew więcej
hamowanie silnikiem 0.2 mniej
równa prędkość ma skakać ...

jak przekroczy 1V czy się zawiesi na chwilę to szykasz nowej
  • 0

#5 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 09 styczeń 2011, 09:44

czyli z tego co piszesz można odpiąć sondę (silnik pracuje w pętli otwartej) i jezeli nie będzie tego "DŁAWIENIA SIĘ" to padnięta jest sonda (mimo, że będzie więcej palił). Jeżeli chodzi o podłączanie się to jedyną możliwością jest wbicie szpilki w przewód. Choć wydaje mi się, że z tego co piszesz można ją wypiąć i mierzyć napięcie z niej przy różnych obrotach silnika (samochód na postoju).

Jakie jest Twoje zdanie ?

Pozdrawiam

I jeszcze jedno, jeżeli uszkodzona jest sonda i wymienię ją, to czy zgaśnie lampa silnika ?
Jeżeli nie to w jaki sposób skasować ten alarm w ECU ?

Panowie odpowiedzcie - proszę !

Ponawiam pytanie: jeżeli uszkodzona jest sonda lambda i wymienię ją, to czy zgaśnie lampa silnika ?
Jeżeli nie to w jaki sposób skasować ten alarm w ECU ?
  • 0

#6 miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS

Napisano 13 styczeń 2011, 20:18

czyli z tego co piszesz można odpiąć sondę (silnik pracuje w pętli otwartej) i jezeli nie będzie tego "DŁAWIENIA SIĘ" to padnięta jest sonda (mimo, że będzie więcej palił). Jeżeli chodzi o podłączanie się to jedyną możliwością jest wbicie szpilki w przewód. Choć wydaje mi się, że z tego co piszesz można ją wypiąć i mierzyć napięcie z niej przy różnych obrotach silnika (samochód na postoju).

Jakie jest Twoje zdanie ?

Pozdrawiam

I jeszcze jedno, jeżeli uszkodzona jest sonda i wymienię ją, to czy zgaśnie lampa silnika ?
Jeżeli nie to w jaki sposób skasować ten alarm w ECU ?

Panowie odpowiedzcie - proszę !

Ponawiam pytanie: jeżeli uszkodzona jest sonda lambda i wymienię ją, to czy zgaśnie lampa silnika ?
Jeżeli nie to w jaki sposób skasować ten alarm w ECU ?


Niestety wyjmując sondę z kolektora nic nie zdiagnozujesz, sonda wysyła sygnały (napięcie) do sterowania mieszanką biorąc dane ze składu spalin (dlatego do pomiaru używa się szpilki nie wykręcając sondy)

Jeżeli założysz nową sondę kontrolka raczej sama nie zgaśnie, trzeba skasować błąd (ale mogę się mylić-np po kilku poprawnych uruchomieniach sterownik sam wykasuje)
  • 0

#7 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 13 styczeń 2011, 20:51

Niestety wyjmując sondę z kolektora nic nie zdiagnozujesz, sonda wysyła sygnały (napięcie) do sterowania mieszanką biorąc dane ze składu spalin (dlatego do pomiaru używa się szpilki nie wykręcając sondy)

Jeżeli założysz nową sondę kontrolka raczej sama nie zgaśnie, trzeba skasować błąd (ale mogę się mylić-np po kilku poprawnych uruchomieniach sterownik sam wykasuje)

Ja nie chcę jej wykręcać, tylko odłaczyć kabel, żby móc pomierzyć. Sonda wkręcona, kabel odłączony - miernik podłączony do odłączonego kabla sondy.
  • 0

#8 miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS

Napisano 13 styczeń 2011, 21:25

Ok. źle zrozumiałem.
Tak jak piszesz można tylko musisz wypiąć 1 kabel sterujący ,jak wypniesz wszystkie to lipa ..
  • 0

#9 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 14 styczeń 2011, 01:18

nie można liczyć ze sterownik będzie sobie regulował mieszankę bez sondy nigdy nie zobaczymy falowania na wolnych obrotach jak odepniesz sondę wpinasz się szpilką w gumkę we wtyczce podpinasz długi kabel i ciągniesz do kabiny i ktoś obserwuje co sodna pokaże przy dławieniu stawiam na 0.2- 0.5v sygnał ubogi ,,,Ecu zwiększa na max i zalewa silnik ,,,

jak to działa Ecu wysyła czas wtrysku po spaleniu patrzy co dała sonda jak bogato to skraca minimalnie ten czas i jeśli dale jest bogato to skraca jeszcze i az tak jak zobaczy że jest ubogo to wtedy zwieksza i znowu zmniejsza dzięki temu widać falowanie sondy mieszanka idealna można to zaobserwować przy postoju lub przy stałej prędkości przy przyspieszaniu ma być powyżej 0,5 v od 0,6 -0,9 cut of,,,,ubogo ,,,, i tyle sonda działa jak działa musi być podpięta do ecu co do błędu to nie wiem czy odpięcie aku na 24h nie wystarczy ,,,
  • 0

#10 Eron

Eron

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:MICRA k12 06.

Napisano 16 styczeń 2011, 23:09

Widzę, że kolega ma taki sam problem jak u mnie !

Proszę powiedzcie pod jaki kolor kabli z sondy mam się podpiąć miernikiem?

Czekam na informacje co tam z Marcina autem.
  • 0

#11 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 20 styczeń 2011, 22:33

Witam Was

Własnie wymieniłem sondę i wygląda na to, że to było to. Zamówiłem przez allegro nową oryginalną NTK. Po zamontowaniu musiała się zagrzać i po wygrzaniu wszystko zaczęło działać. Niestety lampka silnika wciąż mi się pali i pewnie będzie trzeba jechać to wykasować, chyba że znacie jakiś sposób żeby ją wykasować ???
  • 0

#12 Eron

Eron

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:MICRA k12 06.

Napisano 20 styczeń 2011, 23:12

Witam Was

Własnie wymieniłem sondę i wygląda na to, że to było to. Zamówiłem przez allegro nową oryginalną NTK. Po zamontowaniu musiała się zagrzać i po wygrzaniu wszystko zaczęło działać. Niestety lampka silnika wciąż mi się pali i pewnie będzie trzeba jechać to wykasować, chyba że znacie jakiś sposób żeby ją wykasować ???


Lampkę skasujesz u byle mechanika który ma tester pod OBD2, nie powinien wziąść więcej jak 20zł.
Taki uniwersalny tester kosztuje koło 200zł, a wersja na laptopa około 70zł - właśnie czekam na mój tester i będę działać ze swoimi problemami z K12..

Kolego czy twoje auto szarpało w czasie jazdy?
Trzymając pedał przyspieszenia w stałej pozycji obroty samoczynnie wzrastały i opadały chwilowo?
U mnie lampka silnika nie paliła się, potem odłączyłem przepływomierz i się zapaliła.
Ciekaw jestem, czy komputer wykryje jakieś błędy z sondą Lambda..

Użytkownik Eron edytował ten post 20 styczeń 2011, 23:15

  • 0

#13 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 24 styczeń 2011, 08:37

Lampkę skasujesz u byle mechanika który ma tester pod OBD2, nie powinien wziąść więcej jak 20zł.
Taki uniwersalny tester kosztuje koło 200zł, a wersja na laptopa około 70zł - właśnie czekam na mój tester i będę działać ze swoimi problemami z K12..

Kolego czy twoje auto szarpało w czasie jazdy?
Trzymając pedał przyspieszenia w stałej pozycji obroty samoczynnie wzrastały i opadały chwilowo?
U mnie lampka silnika nie paliła się, potem odłączyłem przepływomierz i się zapaliła.
Ciekaw jestem, czy komputer wykryje jakieś błędy z sondą Lambda..



Auto nie szarpało, po prostu gdy dodawałeś gazu, on odcinał wtrysk. Efekt był taki jakby w starym gaźnikowym układzie pompa nie podawała paliwa i silnik się dławił - nie chciał ciągnąć, natomiast na wolnych obrotach "kulał" jakby wypadał mu jeden cylinder.
Teraz muszę powiedzieć,że dalej jest coś nie tak, bo jak się zagrzeje wszystko jest ok, natomiast jak jest zimny zdarza mu się czasem taki efekt - "kuleje" na wolnych obrotach. Wciąż mam nie skasowaną lampkę silnika, może trzeba komputer zresetować. Nigdy tego wcześniej nie robiłem, więc nie wiem jaka powina być prawidłowa kolej rzeczy.

Wymieniłem sondę i cholera jak jest zimny - strasznie "kuleje" jakby mu wyłączyć ssanie. Właśnie wypiąłem sondę i bez niej lepiej pracuje. Gdy się już zagrzeje - chodzi idealnie, jak jest zimny - źle.
Nie bardzo wiem co z tym zrobić, na staej sondzie tak się nie działo.

Pewnie będę musiałe jechać do serwisu z tym...

A'propos tego testera - to czy w komplecie jest kabel ?
  • 0

#14 Eron

Eron

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:MICRA k12 06.

Napisano 24 styczeń 2011, 17:17

A'propos tego testera - to czy w komplecie jest kabel ?


Zakupiłem ten zestawik (programy+kabel + potrzebny laptop) prosty ale chcę po prostu odczytać błedy, pobawić się. :
http://allegro.pl/sh...item=1400698561
Jeszcze do mnie nie dotarł, ale lada dzień zacznę działać.
  • 0

#15 Marcin_Skr

Marcin_Skr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Model:Micra K12

Napisano 01 luty 2011, 18:49

Już teraz mogę odpowiedziać Wam jaki był finał mojego problemu, otóż... okazało się, że upaliło się wyjście w sterowniku silnika podające masę na sondy (I i II), dzięku czemu napięcie podawane z sondy do komputera wynosiło około 8 V zamiast 0,8V co skutkowało komunikatem - " Za wysokie napięcie z sondy lambda". Rozwiązanie to połączenie do sondy bezpośrednio masy ( do jednej i do drugiej) z korpusu silnika. Na razie chodzi...
  • 0

#16 Eron

Eron

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:MICRA k12 06.

Napisano 01 luty 2011, 19:47

Już teraz mogę odpowiedziać Wam jaki był finał mojego problemu, otóż... okazało się, że upaliło się wyjście w sterowniku silnika podające masę na sondy (I i II), dzięku czemu napięcie podawane z sondy do komputera wynosiło około 8 V zamiast 0,8V co skutkowało komunikatem - " Za wysokie napięcie z sondy lambda". Rozwiązanie to połączenie do sondy bezpośrednio masy ( do jednej i do drugiej) z korpusu silnika. Na razie chodzi...


U siebie sprawdziłem napięcia i miałem poniżej 0,8V, więc sterownik chyba podaje masę..
Zobaczymy jak będzie z nową sondą. ( Która wydaje mi się, od pana kupiłem :) )
  • 0