Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy w dzień na LED-ie zamiast halogenów...


trucha0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

wygląda normalnie ;) lecz ja wolę mieć halogeny :P

A jak tam oszczędności na paliwie ? :lol:

 

 

Gdzieś widziałem badania, z których wynikało, że jazda z włączonymi światłami powoduje wzrost zużycia paliwa o około 2%. Moim zdaniem nie ma szans nawet na zbliżenie się do 0,5l/100km.

też to wygląda mocno optymistycznie... Kiedyś liczyłem na innym forum jakie mogą być oszczędności...

 

 

prosta kalkulacja:

światła mijania: 2x 55W + 2x5W (tył) + ok 10W – deska i środek = razem około 130W

światła dzienne (nie wiem) zakładam 2x 20W = 40

różnica – 90W

 

zakładam jazdę w zakresie 2-3tys obr (auto 90KM) przyjmijmy średnie obr na poziomie 2' date='5tys auto wtedy deklaruje moc około 40KM

40KM= 30,4kW = 30400W z zużywa 7,5l/100km

z proporcji wynika że na wyprodukowanie dodatkowej energii potrzebujemy 0,02l czyli 20gr/100km

przebieg roczny – 10tys km to oszczędność jest na poziomie 2l czyli 12zł[/quote']

Względy estetyczne to może i tak - oszczędności wątpliwe... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyszło podobnie jak u kolegi Jarek_ku. Mam podłączone tak, że LEDy załączają mi się po uruchomieniu silnika i gasną, gdy włączę światła mijania. Powodem montażu tych świateł było notoryczne zapominanie włączania świateł mijania oraz zrobienie czegoś z zaślepkami od przeciwmgielnych. To że można na tym 'zaoszczędzić" nawet mi do głowy nie przyszło, i tak z moim rocznym przebiegiem to nawet nie opłaca mi się tankować tzw eco paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie gdzie zakupiliście te Ledy do jazdy w dzień do T-30?Na allegro są tylko do T-31.Ile ta Przyjemność? I jeszcze jedno pytanie jak wygląda sprawa z przeglądem technicznym, nie czepiają się że w miejscu halogenów są zamontowane LEDy. Pozdrawiam

Edytowane przez RadekKol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie gdzie zakupiliście te Ledy do jazdy w dzień do T-30

Trochę jest kłopot...

Dedykowane ledy do T30 znalazłem tylko na ebay, jak podał powyżej kol. funboy, ale cena jest porażająca.

Pozostaje zakup na polskim rynku. Dostępne są światła ośrednicy 7 i 10 cm. Wedlug mnie jest to zbyt mało, aby wypełnić otwory po hallogenach. Ja miałem zaślepki, więc kupiłem ledy o średnicy 7 cm. i wmontowałem w obcięte zaślepki. Na allegro można znaleźć hallogeny do T30, tam dokładnie widać uchwyty montażowe do otworów w zderzaku.

Z przeglądem nie spodziewam się problemów, ponieważ tak zamontowane światła do jazdy dziennej spełniają wymogi stosownego rozporządzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupione ledy nie miały uchwytów montażowych?Rozumien że w zaślepkach Halogenów zrobiłeś otwór 70 mm i dorobiłeś mocowanie.Te zaślepki są na 2 zatrzaskii pewnie nie utrzymają świateł?Na chwilę obecną nic nie ma na allegro ale jak coś znajdę to się odezwe z prośbą o poradę. Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupione ledy nie miały uchwytów montażowych?Rozumien że w zaślepkach Halogenów zrobiłeś otwór 70 mm i dorobiłeś mocowanie.Te zaślepki są na 2 zatrzaskii pewnie nie utrzymają świateł?Na chwilę obecną nic nie ma na allegro ale jak coś znajdę to się odezwe z prośbą o poradę. Dzięki i pozdrawiam.

Kupiłem: http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-510-hp-okragle-odpis-homolo-i2887098478.html

Są tu proflie stalowe perforowane (uchwyty) do samodzielnego wygięcia. Przy obcięciu zaślepek i tak zatrzaski orginalne uległy zniszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem takie:

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-automat-led-i2955629248.html

wyciąłem denka w zaślepkach dokładnie tyle by lampy pasowały na wcisk, profile wywaliłem. Po zewnętrznej stronie uszczeniłem klejem topliwym, który jednocześnie wzmocnił "konstrukcję". Lampy wraz z zaślepkami zamocowane są za pomocą oryginalnych zatrzasków do zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem takie:

http://allegro.pl/sw...2955629248.html

wyciąłem denka w zaślepkach dokładnie tyle by lampy pasowały na wcisk, profile wywaliłem. Po zewnętrznej stronie uszczeniłem klejem topliwym, który jednocześnie wzmocnił "konstrukcję". Lampy wraz z zaślepkami zamocowane są za pomocą oryginalnych zatrzasków do zderzaka.

 

 

jak wypiąć te zaślepki?od spodu od str, koła pod nadkolem ? skąd wziołeś zasilanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>jak wypiąć te zaślepki?od spodu od str, koła pod nadkolem ? skąd wziąłeś zasilanie ?

 

O ile pamiętam, zatrzask jest na godzinie dziesiątej w lewym i na drugiej w prawym halogenie. Zderzak jest dosyć miękki i jak włożysz coś co nie porysuje lakieru pomiędzy plastik zderzaka a zaślepkę to stosunkowo łatwo ją wyjąć.

Co do elektryki, to nie udało mi się podłączyć samemu. Znalazłem niby kostkę i miejsce pod bezpiecznik gdzie jest podłączona, ale jest to instalacja przeciwmgielnych i nie ma zasilania, tak jak chciałem. A że elektryki, to ja umiem podłączyć przełącznik ( nie schodowy :whistle: ) czy wkręcić żarówkę, to elektrycznie podłączył mi mechanik. Za darmo zresztą przy okazji wymiany łożyska.

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>jak wypiąć te zaślepki?od spodu od str, koła pod nadkolem ? skąd wziąłeś zasilanie ?

 

O ile pamiętam, zatrzask jest na godzinie dziesiątej w lewym i na drugiej w prawym halogenie. Zderzak jest dosyć miękki i jak włożysz coś co nie porysuje lakieru pomiędzy plastik zderzaka a zaślepkę to stosunkowo łatwo ją wyjąć.

Co do elektryki, to nie udało mi się podłączyć samemu. Znalazłem niby kostkę i miejsce pod bezpiecznik gdzie jest podłączona, ale jest to instalacja przeciwmgielnych i nie ma zasilania, tak jak chciałem. A że elektryki, to ja umiem podłączyć przełącznik ( nie schodowy :whistle: ) czy wkręcić żarówkę, to elektrycznie podłączył mi mechanik. Za darmo zresztą przy okazji wymiany łożyska.

>jak wypiąć te zaślepki?od spodu od str, koła pod nadkolem ? skąd wziąłeś zasilanie ?

 

O ile pamiętam, zatrzask jest na godzinie dziesiątej w lewym i na drugiej w prawym halogenie. Zderzak jest dosyć miękki i jak włożysz coś co nie porysuje lakieru pomiędzy plastik zderzaka a zaślepkę to stosunkowo łatwo ją wyjąć.

Co do elektryki, to nie udało mi się podłączyć samemu. Znalazłem niby kostkę i miejsce pod bezpiecznik gdzie jest podłączona, ale jest to instalacja przeciwmgielnych i nie ma zasilania, tak jak chciałem. A że elektryki, to ja umiem podłączyć przełącznik ( nie schodowy :whistle: ) czy wkręcić żarówkę, to elektrycznie podłączył mi mechanik. Za darmo zresztą przy okazji wymiany łożyska.

ok

a powiedz te światła np . w lesie oświetlą droge tak jak halogeny ? czy raczej to tylko do jazdy dziennej . zastanawiam sie jeszcze czy halogeny cze te tedy które ty montowałeś (jest duży problem z dopasowaniem tych otworem )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pytanie mam czy ktoś w T31 zamienił przeciwmgielne na dzienne , ja właśnie chciałem to zrobić ale jak się dostać do przeciwmgielnych żeby je odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawe pomysły z tymi światłami do jazdy dziennej macie.

Sam o czymś podobnym myśle od jakiegoś czasu. Te z ebay są ok ale cena na prawdę zaporowa.

Moja Nyska to T30 po lifcie, ma oryginalne światła ksenonowe i w zasadzie z racji ulżenia żarnikom chciałbym DRL zamontować. W poszukiwaniach ciekawego i estetycznego rozwiązania trafiłem na coś takiego:

Nie sądzicie, że było by to idealne rozwiązanie...

Świeci jako postojówka kiedy ma pełnić takie zadanie oraz pełną mocą gdy ma świecić jako DRL.

Czy któś z Was zna podobne rozwiązania?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne to jest tylko jak zwykle pojawia się pytanie - co z homologacją? Na allegro są moduły które robią to samo tyle że z długimi, obniżają ich moc aby świeciły jak dzienne. To jest fajne do pierwszej kontroli policji lub kolizji/wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie mam czy ktoś w T31 zamienił przeciwmgielne na dzienne , ja właśnie chciałem to zrobić ale jak się dostać do przeciwmgielnych żeby je odkręcić?

Właśnie dobrałem się do przeciwmgielnych i zamieniłem na dzienne bez demontażu jakiegokolwiek elementu z wyjątkiem dolotu powietrza przy lewym.

Przeciwmgielne montowane są od wewnątrz na jedną śrubę, którą widać po oświetleniu latarką, trzeba sprytnie pomiędzy rurkami przełożyć rękę i odkręcić śrubę a następnie przy pomocy cienkiej blaszki podważyć zatrzask od dołu i halogen jest nasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dobrałem się do przeciwmgielnych i zamieniłem na dzienne bez demontażu jakiegokolwiek elementu z wyjątkiem dolotu powietrza przy lewym.

Przeciwmgielne montowane są od wewnątrz na jedną śrubę, którą widać po oświetleniu latarką, trzeba sprytnie pomiędzy rurkami przełożyć rękę i odkręcić śrubę a następnie przy pomocy cienkiej blaszki podważyć zatrzask od dołu i halogen jest nasz.

 

Czekamy na opinie diagnostów na przeglądzie, bo przeciwmgielne to już nie są. a jako DLR są bez homologacji.

 

Przy okazji, czy ktoś spotkał się z okrągłymi światłami DLR (do montażu) o średnicy maks. 40 mm?

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na opinie diagnostów na przeglądzie, bo przeciwmgielne to już nie są. a jako DLR są bez homologacji.

 

Przy okazji, czy ktoś spotkał się z okrągłymi światłami DLR (do montażu) o średnicy maks. 40 mm?

 

 

Dlatego możesz zastosować Osramy LedFog, które mają homologację zarówno na dzienne jak i przeciwmgielne i nie zmieniają wyglądu auta.

Tu był wątek na temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94228-t31-czujniki-cofania-%C5%9Bwiat%C5%82a-led-dzienne/page-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć. 

Miałem kiedyś Forda Focusa z 2012r. z czujnikiem zmierzchu. Funkcja świateł AUTO działała w nim jak w naszych Xach. Tzn, że w ustawieniu AUTO żadne światła nie świeciły gdy było jasno, natomiast po zmierzchu zapalały się wszystkie.

Na forum Forda znalazłem ciekawy manual.

Polegał on na podłączeniu dodatkowego przekaźnika i bezpiecznika do tablicy bezpieczników. Osiągało się następujące rozwiązanie: w pozycji AUTO w dzień:

- świeciły przednie światła mijania na 70% mocy

- nie świeciło podświetlenie deski, tablicy rejestracyjnej, tylne światła

Po zmierzchu (lub w tunelach itp) lub w czasie deszczu (z tego co pamiętam po 5 ruchach wycieraczek w trybie AUTO):

- światła mijania świeciły na 100% mocy

- podświetlała się deska rozdzielcza

- zaświecały się tylne światła, tablica rejestracyjna 

 

Sądzicie, że naszych X-trailach też coś takiego będzie dostępne? Dodam tylko, że ASO Forda życzyło sobie za włączenie tej tajnej funkcji 250-300zł

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polegał on na podłączeniu dodatkowego przekaźnika i bezpiecznika do tablicy bezpieczników. ... Dodam tylko, że ASO Forda życzyło sobie za włączenie tej tajnej funkcji 250-300zł

zdecyduj sie czy montaz dodatkowej elektroniki czy 'tajna funkcja'?

np. w pojazdach grupy VW mozna VAGiem ustawic tryb skandynawski i tryb amerykanski swiecenia swiatel, nie slyszalem o takiej mozliwosci w X-Trailu co nie znaczy ze tego nie da sie zrobic

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...