Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Gaśnie po przełączeniu na gaz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 PrzeRuSco

PrzeRuSco

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 538 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa Bie(L)any
  • Model:WP11.144 SR20DE 01'
  • Nr rejestracyjny:WD

Napisano 16 luty 2011, 15:11

Po osiągnięciu 2k obrotów przełącza się na gaz i obroty zaczynając spadać tak jakby nie dochodził gaz, aż zgaśnie. Po przejechaniu około 0,5 km na bęzynie i przełączeniu na gaz już jest ok. Objawy te pojawiają się niezależnie od warunków atmosferycznych znaczy i przy - 15 i +7 stopni. P11 1.6 instalacja II generacji BRC.
  • 0

Reklama

#2 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10109 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 16 luty 2011, 15:59

sprawdź reduktor, może już zasyfiony jest i trzeba przeczyścić, bo puszcza dopiero po ogrzaniu
  • 0

#3 Przedszkolak

Przedszkolak

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Maxima QX A32
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 17 luty 2011, 08:03

Przydałoby się filterki wymienić.
  • 0

#4 PrzeRuSco

PrzeRuSco

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 538 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa Bie(L)any
  • Model:WP11.144 SR20DE 01'
  • Nr rejestracyjny:WD

Napisano 17 luty 2011, 08:20

Przydałoby się filterki wymienić.


Jakie dokładnie bo powietrza wymieniałem jakieś 3k km
  • 0

#5 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 17 luty 2011, 09:45

odkręć krokowca i wymyj tłoczek ,,,
  • 0

#6 AdS

AdS

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:N16

Napisano 22 luty 2011, 20:24

Jakie dokładnie bo powietrza wymieniałem jakieś 3k km



Nie powietrza, nie benzyny, a nawet nie kabinowy. Filterki instalacji gazowej, skoro z nią jest problem :)

Pozdro
  • 0

#7 maacieq

maacieq

    JDM supporter

  • Użytkownicy
  • 741 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWA
  • Model:P11.144 SR20DE

Napisano 27 luty 2011, 17:54

u mnie w sekwencji KME po pierwszym przerzuceniu na gaz jak jest zimno czuć mocną zmułę i od razu gaśnie sobie po pierwszym wrzuceniu luzu/sprzęgła. Potem 4-5 razy nie chce odpalić 9albo odpala i od razu gaśnie) na Pb trzeba chwile poczekać i odpala. dodam że mam rozwiercone dysze i jest podbono prawie na maksa na bogato. co to może być??

u mnie w sekwencji KME po pierwszym przerzuceniu na gaz jak jest zimno czuć mocną zmułę i od razu gaśnie sobie po pierwszym wrzuceniu luzu/sprzęgła. Potem 4-5 razy nie chce odpalić na Pb trzeba chwile poczekać i odpala. dodam że mam rozwiercone dysze i jest podbono prawie na maksa na bogato.

Użytkownik maacieq edytował ten post 27 luty 2011, 17:49

  • 0

#8 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10109 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 27 luty 2011, 17:56

wina wtryskiwaczy, jakie są zamontowane?? daj zdjecia jakieś

albo reduktor
  • 0

#9 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 28 luty 2011, 11:29

po wypowiedzi kolegi widać że gaziiarze druciarze mu nawciskali kitu ,,,, to tak jak By Dino mając matrixa HD544 co jest do 50KM/z cylindra twierdził że ma strasznie bogato bo wtryski powinny obsługiwać 200KM a on ma tylko 160 .... a ja mam dysze 4mm we wtryskiwaczu a mam może 140-150 KM .. hana zielona też ma podobny wydatek mmm

dziura we wtrysku zwiększa jego wydajność wydatek gazu poprostu wiecej gazu przez niego przeleci ale dawką steruje Ecu i sterownik LPG i na jaki czas otwiera wtryskiwać to już ich wina ,,,,Ecu może regulować składem w obie strony nawet jak sterownik nie dolewa albo przelewa paliwem to Ecu może skracać lub wydłużać czas wtrysku i się bronić jeśli jego zakres się skończy to już lipa ,,,,


a kolega najprawdopodobniej ma Valczaka pod maską który puszcza ew reduktory KME silver itp... mają zawór bezpieczeństwa tak zbudowany żę przy cut offie ogromnym gaz idzie w podciśnienie ,,,
  • 0

#10 maacieq

maacieq

    JDM supporter

  • Użytkownicy
  • 741 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWA
  • Model:P11.144 SR20DE

Napisano 28 luty 2011, 13:52

wiem że miałem rozwiercane dysze nie w samych wtryskach tylko te na gumowych wężykach które wchodzą w dolotowy. Elektronika to KME jakieś 1.3.3.0 program po podpięciu do jednostki nagle zmienia opis okna programu z diego III na własnie to 1.3.3.0 ==> tyle się dowiedziałem. Kolejna sprawa to że podobno jest dane na bogato na tyle że ecu sam obniża==>kolejna rzecz która usłyszałem przy poprzedniej regulacji ponieważ przyczyną wysrania się uszczelki pare miechów remu była właśnie za uboga dawka. Silnik ma dobre obroty na jałowym ale czasami potrafi delikatnie dziwnie się potrafi zatrząść (podciśnienie z pod pokrywy zaworów było nieszczelne po uszczelnieniu jest o wiele lepiej ale czuć czasami tą niby nierówną pracę).

a noi MAP sensor jest też walnięty (już nie przerzuca z LPG na PB) bo pokazuje cały czas max. ciśnienie gazu tam chyba 2.25 czy coś takiego...

Użytkownik maacieq edytował ten post 28 luty 2011, 13:54

  • 0

#11 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 28 luty 2011, 15:29

to miałeś wiertki rozwiercane tylko ciekawe bo bo nie słyszałem by to ktoś robił standardowe 3mm daję sporo a większe się montuje w bardziej wymagających silnikach ,,,co dalej to napisz jakie masz wtryski to że kme Ci uwaliło zawory jest efektem braku korekt po ciśnieniu w tych(może starszych wersjach) ....
jeśli Ci ustawili tak że Ecu ma zaniżać tz zmieniać mapę wtrysku tz ZE ŹLE Wyregulowali !!! ale ja tam się na kme nie znam ,,,ale mapy mają się pokrywać we wszystkich instalkach
jaki masz reduktor i resztę gratów daj jakieś fotki z pod maski ,,,?//
  • 0

#12 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10109 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 28 luty 2011, 18:17

głupoty Ci gadają
  • 0

#13 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7119 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 01 marzec 2011, 12:39

kto komu ..no wiertki rozwiercać ..na Bogato ....ohooo
  • 0

#14 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10109 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 01 marzec 2011, 12:45

gazownicy :)
  • 0

#15 bikerenko

bikerenko

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz Fordon
  • Model:P11, 1.6 PB+LPG 250k
  • Nr rejestracyjny:CB

Napisano 31 marzec 2011, 19:08

Niestety u mnie taki sam problem. Przy zimnym silniku i po przełączeniu na LPG obroty pływają. Dodatkowo dajmy na to, że mam 2500obr/min. puszczam gaz, za chwilkę wciskam sprzęgło i wskazówka kładzie się na 0 obr. Czasami się podniesie ale 50% w takiej sytuacji to silnik klęka i odpalam z biegu. Przejechane mam coś koło 20tyś. i już raz byłem na regulacji i tam kolo podniósł wartość mieszanki itp. ale nie bardzo pomogło. Dodatkowo muszę często "przeczyszczać" kolektor bo mam w nim tyle wody, że by z trzech się umyło. U was to też normalka z tą wodą? Latem częściej muszę gazować niż zimą żeby się wody pozbyć to zrozumiałe. Czekam na Wasze sugestie i podpowiedzi.
  • 0

#16 miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS

Napisano 31 marzec 2011, 19:33

Hmmm... rozwiń myśl z tą wodą w kolektorze (rozumiem, że w dolocie?), tzn ,że co normalnie go odkręcasz i leci woda? :o
Znaczyło by, że jeździsz na wodę :D
Poprosimy o szczegóły bo to interesujące.

Edit: napisz co to za instalka, komponenty a w szczególności jaki reduktor.

Użytkownik miziera edytował ten post 31 marzec 2011, 19:35

  • 0

#17 bikerenko

bikerenko

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz Fordon
  • Model:P11, 1.6 PB+LPG 250k
  • Nr rejestracyjny:CB

Napisano 31 marzec 2011, 21:48

Z wodą to wygląda w ten sposób, że po odebraniu samochodu z już zainstalowym LPG mechanior powiedział, że od czasu do czasu mam go przedmuchać na jałowym albo na trasie dając mu pedał w podłoge. Czasami przedmuchuje go na postoju i wtedy daje mu 6-7tyś. obr. i z rury poprostu leci struga wody i to tak fest, po dwóch-trzech przygazówkach wody nie ma ale za kilka dni znowu wydmuchuje. Jeżeli chodzi o posiadaną instalacje to za bardzo się nie oreintowałem i zaufałem do końca gazownikowi.

W dokumntach widzę, że Lambda to Diego, troche rzeczy z Tomasetto, a reduktor jest oznaczony n-rem 132834 i tyle. Jutro muszę poprostu zajrzeć pod maske.

Naturalnie sekwencja.

Użytkownik bikerenko edytował ten post 31 marzec 2011, 21:48

  • 0

#18 miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS

Napisano 31 marzec 2011, 23:44

Trochę mnie zmartwiłeś tą odpowiedzią bo już myślałem, że masz patent jak śmigać na wodzie :D

A tak na poważnie-poczytaj o działaniu katalizatora, woda to jego "naturalny" produkt, zawsze możesz przewiercić tłumik końcowy od dołu by nie rdzewiał i łatwiej pozbywał się "produktów ubocznych"

Inna sprawa to ilość tej wody co może być związane z działaniem twojej instalacji, niestety za mało info ....
Musi być konkretnie...reduktor -taki a taki
Wtryskiwacze -takie a takie...
I.....najważniejsze element sterujący całym tym bałaganem czyli -sterownik -taki a taki....
Info w dokumentach co dostałeś od gaziarza nie koniecznie musi być zgodne z prawdą :D
Wrzuć fotki poszczególnych elementów- jak masz problem z identyfikacją, albo zapytaj gazmena.
fotki pozwolą określić także prawidłowość montażu, wskazać błędy itp.

No a z tym przedmuchiwaniem instalacji to gaziarz dowalił :D

Użytkownik miziera edytował ten post 31 marzec 2011, 23:47

  • 0

#19 bikerenko

bikerenko

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz Fordon
  • Model:P11, 1.6 PB+LPG 250k
  • Nr rejestracyjny:CB

Napisano 01 kwiecień 2011, 08:54

Instalacja KME, sterownik Diego G3, nie wiem jaki reduktor. Zrobie fotki jakieś i wstawie.
  • 0

#20 roztropowicz

roztropowicz

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczytno
  • Model:Primera p11
  • Nr rejestracyjny:NSZ

Napisano 11 wrzesień 2011, 11:16

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem na forum od niedawna i nie znam się jeszcze zbyt dobrze na swoim aucie więc proszę nie bić.
Posiadam Nissana Primerę P11 z 1999 roku, silnik 1,6 benzyna+LPG hatchback.
Mam instalację gazową LP-gaz od listopada 2010. Jak dotąd auto sprawowało się doskonale zarówno na gazie jak i benzynie. Ostatnio jednak gaśnie mi po przełączeniu na gaz ale tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Jak silnik rozgrzany - nie ma żadnego problemu. Nie wiem czy to kwestia regulacji (ostatnia 3 m-ce temu) czy może zmiany filtrów (jeszcze nie wymieniane). Wiecie sami jak "gazowcy" podchodzą do sprawy, a przez skromną wiedzę nie chciałbym zostać zrobiony w człona.
Przy okazji mam też pytanie jak to jest z tym jeżdżeniem na benzynie co jakiś czas. Ile trzeba jeździć na benzynie żeby wszystko chodziło ok?
Czy trzeba co jakiś czas przegazowywać samochód żeby "wygonić pająki" - (cytat gazownika) z katalizatora? Czy może to tylko mity?

Załączone pliki


  • 0