Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 2.0TD Dziwne zachowanie CHECK-a Blad 21 i 95?!


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku mam problem z moja primera, jak przekrocze 3tys obrotow to auto traci calkowicie moc w przedziale 800-2100tys obrotow. Pomaga tylko ponowne uruchomienie, samo nie pusci. Zczytalem bledy i wyszly: 21 i 95??!! Tym 95 sam sie zdziwilem, powtarzalem 10 razy i zawsze tak samo, dlatego dorzucam filmik, bledy da sie wykasowac ale jak ujade kawalek to samo. Check pali sie tylko i tylko na postoju, co lepsze zawsze z ABS-em, abs mam niesprawny ale co ma piernik do wiatraka? jakkby abs mial sie palic to caly czas. Podczas zczytywania bledow tez zapala sie check i abs. Jak wspominalem Check i Abs zapalaja sie tylko na postoju na cieplym silniku, wystarczy ze lekko dodam gazu i check z absem znikaja, jak obroty spadna do 800 wtedy sie znowu zapala. Jutro wymienie filtr paliwa moze to cos da. A czy ten blad moze sie zapalac od nieszczelnych przewodow laczacych wtryski(te gumowe)? Te wezyki tez wymianie jutro, ale nie wiem co z tym dalej robic.

 

 

a ten blad 83 juz wyeliminowalem co jest na filmiku.

 

a tak zachowuja sie kontrolki na postoju:

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kontrolkę ABS to moim zdaniem masz ja podłączona do żarówki check. Ktoś ingerował w licznik.

 

21 Injection Timing Control Valve - zawór controli czasu wtrysku (w pompie paliwa)

 

Ja bym odwiedził dobrego pompiarza.

 

83 Glow plug relay-circuit malfunction - przekaźnik świec żarowych-awaria obwodu -skoro pali na mrozie to OK

 

Pozdro

Edytowane przez sq5lf
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym bledem 21 to slyszalem ze jak filtr paliwa do wymiany, zapowietrza sie albo paliwo zamarzlo. Sprobuje z filtrem, a jak nie to sie pomysli, zastanawia mnie ten kod 95.

 

 

 

 

I jeszcze sobie cos przypomnialem. Jak mialem rozwalona swiece to musialem wtedy pokrecic ze 4 sekundy i wtedy zauwazylem ze wydobywal sie taki smierdzacy gryzacy bialy lub siwy dym. Normalnie teraz pali po 1 sekundzie ale tez zauwazam ten smierdzacy dymek. Podejrzewam przestawiony kat wtrysku.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku. Jesli chodzi o ten check z abs to Ci nie pomoge bo nie wiem. Moze trzeba bezpiecznik od ABS wyciagnac . Albo tez ktos grzebal przy liczniku jak napisal kolega wyzej. Kodu 95 nie ma w wykazie . Byc moze jest powiazany jakos z nr 21 tak samo jak 94. Teraz blad nr21. Co do filtra i tych przewodow to juz wiesz. Tu zalatwione. Powiem Ci ze chyba to nie bedzie to bo jakby byl filtr zawodniony to check by swiecil caly czs podczas pracy silnika a Ty piszesz ze swieci tylko na postoju.No ale moge sie mylic. Jesli by to bylo jednak nie to prosze zmierzyc opor na tym zaworze. Dla spokojnosci. Ze wzgledu na to ze silnik traci moc prosze dokladnie obejrzec przewod od zaworu czy nie jest przetarty i nie dotyka gdzies do masy.W zalczniku ktory kiedys tez zamiescilem (dolacze go i teraz ) beda typowe objawy niesprawnosci tego zaworu. Jesli i tu bedzie wszysto w porzadku to pozostaje sprawdzic sitko ktore znajduje sie na zaworze (moze byc brudne). To tyle co moge pomoc. Objawy zaoru n108 sa z VW ale to tez dotyczy naszego nissana gdyz to sa pompy Bosch. Czesc.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporowosc zaworu wynosi 15,8 ohm. A czy to normalne ze napiecie jest tylko na jednym kablu nr.1 a na pozostalych nic?

 

ja juz poprostu nie wiem rece rozkladam, ten check pali sie na postoju od zawsze, ale nie od zawsze mial te problemy z moca. W miescie to jeszcze pol biedy ale na trasie to juz gorzej, nie raz stracil moc przy wyprzedzaniu, raz nawet traktora nie moglem wyprzedzic :) i jeszcze chcialem spytac sie o to sito. Jaki tam jest dostep, jak tam sie dostac itp. ogolnie czy jest duzo roboty?

 

a i jak probowalem zapalic z odlaczona kostka to nie zapalil, podlaczylem i jakos dlugo krecil ale zapalil tylko ze check swiecil sie caly czas Kod 36 wykasowalem i nie pali caly czas.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz Ci daje ten zalacznik bo przez wnusie nie dodalem. jak spojrzysz na manualu w pliku eccd20 to na stronie 84 masz pokazane ze na 3 pinie napiecie ma byc rowne napieciu akumulatora. I jak tak masz to Ok. Powiem Ci ze dojscie do tego zaworu zeby go wykrecic nie jest latwe ale idzie to zrobic bo on jest na dole pompy. Ale Ty musisz dokladnie obejrzec i sprawdzic przewody . Niech to sprawdzi dobry elektryk. Ten 36 juz nie powrocil .Sprawdz .

 

OPisuj jak tam z tym problemem . Przyda sie

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stukow na biegu jalowym nie mam, ale po odpaleniu 10 minut slychac takie cyk cyk cyk cyk...... jak zegar i slychac to z pompy.

 

ale u mnie napiecie jak na akumulatorze jest na 1 kablu, jutro sprawdze dla pewnosci.

 

To wszystko jest jakies zrabane. Wedlug serwisowki ma byc napiecie akumulatora na 3 pinie, u mnie jest na 1, wedlug serwisowki opor mierzymy na pinach 2i3 u mnie na tych pinach nic nie ma tylko jest na 1i2, no zalamanie z tym samochodem!

 

Na wlaczonym zaplonie jest na pinach:

1-Napiecie akumulatora

2-Jakies 0.28V

3-0,8V

 

Tak sobie mysle ze chyba przeciagne 2 nowe kable od wtyczki przed ecm tak na probe bo gdzies sie zwiera z plusem, a tam w silniku do wiazki jest slaby dostep.

 

wlasnie wrocilem z garazu, rozebralem cala wiazke kabli i nie znalazlem na przewodach zadnych otarc itp. Zlozylem wszystko ale na wszelki wypadek tych 3 kabli nie schowalem do peszla, zeby moc je spokojnie sprawdzic innego dnia. Jak mierzylem napiecie to bylo tylko na tym 1 pinie a jak ruszalem przewodami od wtyczki to napiecie zmniejszalo sie, co oznacza ze sie gdzies stykaja. Juto na spokojnie posprawdzam przewody.

 

dzisiaj jeszcze mierzylem to napiecie na pinie 3 czyli napiecie do zaworu odcinajacego paliwo. Po przekreceniu kluczyka napiecie jest tam okolo 10s. nastepuje pykniecie i napiecie znika, na zapalonym silniku napiecie jest caly czas.

 

Dzisiaj wyjolem ten caly zawor. Nastepnym razem chyba wyjme cala pompe, tak sie z tym nagimnastykowalem, musialem zdjac przewody paliwowe i dopiero odkrecac, a dopiero ile problemu zeby go wyjac, siedzial jak przyklejony, wyjolem go metoda podwarzania i krecenia. Po wyjeciu go zobaczylem lekko pobrudzony filterek i miejscami osady rdzy(czyli woda w paliwie). Wyczyscilem wszystko i zlozylem, jutro sie przejade i zobacze czy pomoglo. Tak fatalnie to nie byl zatkany, ale troszeczke syfu bylo.

 

po odpaleniu nie bylo slychac tego cykania, co zawsze bylo slychac z pompy, moze bedzie ok, zobacze jutro.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje zdjecia zaworu zaraz po wyjeciu, troche wielkie ale innych nie mam. Widac efekty wody w paliwie miejscami zawor jest pokorodowany.

 

dzisiaj jezdzilem na kazdym biegu do 5tys obr z pelnym gazem i tylko raz sie zakrztusil ale pozniej juz ani razu. Idzie jak glupi kierownicy az nie mozna utrzymac :D Wydaje mi sie ze musi sie zawor przeczyscic w srodku bo pewnie tez pokorodowany w srodku. Jutro zaleje pelny bak i naleje srodka do czyszczenia wtryskow itp. Jak narazie wlalem pol butelki mixolu i jest ok. W niedziele wybieram sie w trase dam znac co i jak czy sie krztusil. Jak narazie git. :)

post-22531-0-10258100-1299184519_thumb.jpg

post-22531-0-89015900-1299184575_thumb.jpg

post-22531-0-73470100-1299184610_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek wysylam CI ten schemat . Zobaczysz tam tez ten zawor.

Prosze zwrocic uwage ze to jest pompa o obrotach prawych , ale budowa jest taka sama jak u nas. Numer boscha naszej pompy to 0460 404 965. Otoz na stronie www.diesel-pol.pl mozna sie dowiedziec o ceny i numeru czesci do naszej pompy. .Macku te oringi to numer czesci 424/8 i 424/9 po 1 sztuce na schemacie. jesli to sitko(kosz filtrujacy ) pasuje od pompy do VW to pewnie te oringi tez beda pasowac.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wrocilem z trasy (300km w obie) i jestem bardzo zadowolony.Kiedys po przekroczeniu 100km/h krztusil sie i wiecej nie jechal, dzisiaj mialem 170km/h i sie nie krztusil, szedl dalej :D Za kazdym razem ciagnalem go do 4-5 tys obr i tez nic :) Kiedys po 3 bylo koniec jazdy, a i dodam jeszcze ze na caly bak wlalem butelke mixolu, pomyslalem se ze sie zacina i zeby sie przesmarowal, powtorze pare razy ten zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek . Usmiech od ucha do ucha bezcenny i w kieszeni zostalo 700zl. Niech sie autko dobrze buja.

 

A jak po czyszczeniu z odpalaniem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze odpalal i odpala bez problemu, no moze teraz ciut szybciej.

 

A i Dzieki za pomoc. :)

 

no i niestety za szybko sie pochwalilem. Jednej rzeczy nie rozumiem, Wczoraj szedl jak burza i nic sie nie krztusil i check nie palil. Dzisiaj nagly powrot krztuszenia i blad 21 poprostu dzisiaj wogule nie bylo jazdy, ciagle musialem gasic bo ruszyc nie chcial, czasami nie moglem zgasic i musialo sprzeglo dostac po d*pie, niestety az zasmierdzialo :( , i spostrzeglem jedna rzecz. Podczas awari jak przygazuje na luzie to obroty ida max 4100tys obr. jak nie ma awari to normalnie do 5tys obr, moze ten mixol sie wypalil i od nowa sie zacina, mam jeszcze pol baku i bylo wlane 500ml na bak.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Mam taki sam problem z primerką. Objawy takie same jak w twoim aucie z tą różnicą, że u mnie wyświetlił się błąd 12 i 95. Jeżeli wiesz co oznacza błąd 95, proszę o wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale nie wiem dalej co oznacza ten 95. Wymien ten przeplywomierz i powinno sie poprawic. U mnie tracil moc glownie od bledu 21 a ten 95 trudno mi powiedziec co to jest. Raz byl raz go nie bylo teraz juz go nie ma, sam znikl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

widze ze temat juz stary ale opisze moja walke z "21"

wiec po jakims zatankowaniu do pelna zaswiecił mi sie chek mysla łem wode w filtrze , na dugi dzień zlełem syf kontrolka zgasła . no niestety podkorciło mnie zmienic filtr , w sklepie mieli tylko filtr firmy ASHIKA ......i sie zaczeło po przejechaniu 15 - 20 kilometrów znowu się zaswieciła myśle woda .....odkręciłem dół coś poleciało kontrolka nie zgasła myśle dobra wieczorem sprawdze pojechałem na zakupy i ....ledwo dojechałem 3 kilometry już na parkingu nie chciał zapalić a jak zapalił to chmura białego gryzącego dymu skakanie na obrotch przez droge ze 3 razy zgasł jakos sie dowlokłem

z miejsca biore sie za filtr wyleciało troche syfu (filr dzien wczesniej założony ) zakładam z powrotem chce zapalic a tu nic za pala na sekude i gaśnie tak z 10 razy na podwórku biało od dymu

na drudzień od rana robie diagnostyke na spinacz wychodzi 12 i 21

dobra poczytałem tu i tam i doczytałem o ty sitku w pompie - wyczyściłem jak należy - spręzarka , srodzki w sprejach sitko błysk błędy wykasowałe wyskoczyło 55 !!!!!

zapalam i jest ok !!!!!

jade na jazde idzie jak nigdy jeszcze !!!!!! rakieta ....3 kilost\y tak na oko i uczucie jak by mi ktos przyczepe poczepił i potem coraz ciężej do domu dojechałem juz w kłębach dymu ręce opaly

robie diagnostyke teraz juz tylko 21 przepływka ok

czytam dalej w necie = biore miernik mierze wszystko co się da i oczym piszą

wszystkie wyniki ok z wyjątkie przepływki ( 14.2 v ) no co po przepływke birore bosha za kładam , nic to nie daje juz zaczynam wyciągać pompe i znowu odkręciłem sitko a tam .....błoto

szlak mnie trafił składam wszystko czyszcze sitko - chodzi wózek robie kółko znowu to samo

koniec zabawy _ wylałem wszystko ze zbiornika a tam to dopiero było !!!!!!! na dnie coś jak kisiel

zalane od nowa v -power odpowietrzenie i przepłukanie CAŁEGO UKŁADU i zmiana filtra na lepszy

i wlałem stp do diesela i........

przestałem siwieć!!!!!!!!!!!!!

RAKIETA no jak na primere :)

teraz to tak aż głupio jak sie chek nie swieci

a może pominołem ze dwa trzy mycia sitka w pompie , a i nie wyciągałem tego nieszczęsnego zawou czasu kąta wtrysku

Edytowane przez szkrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super że auto śmiga, ale zlikwiduj to przekreślenie bo strasznie źle się czyta, a inni mogą się czegoś nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie napisało bo coś z klawiaturą nawaliło

:(

ale PAMIĘTAJCIE ---- NIE KUPUJCIE NIC FIRMY " ASHIKA "

dno złom odpad nie wiem jeszcze jak to coś nazwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja kiedyś też miałem przeboje z paliwem opisywałem na forum tez w moim td .

Lałem rózne specyfiki do paliwa itp...

I na końcu był demontaż zbiornika zalane świeże paliwo, przedmuchane wężę do zbiornika ,założony nowy filtr paliwa .

A paliwo w zbiorniku jakby jakaś woda mętna była :( śmieci nie było.

Zalane świeże paliwo i jakby z pare koni mocy mu dało :)

Ostatnio też miałem problemy z filtrami paliwa tzn jeszcze zimą.

I założyłem zwykły filtr przezroczysty jak maluchy miały . z pompką z zaworem zwrotnym.

Kostka jest podłączona do filtra. Nie mieli filtrona w sklepie a chciałem szybko filtr paliwa to wziąłem Maxgear ( to dopiero BADZIEW )pojezdziłem może dwa tyg i coraz czesciej check mi sie palił.Teraz bardzo rzadko sie zapala . Mam błąd 18 .W sumie od początku jak mam auto. NIe przeszkadza mi w jezdzie .Nie długo zaleje do fula i wleje środka do czyszczenie wtryskiwaczy STP.

Rozrząd wymieniony,oczywiście sitko na pompie wyczyszczone ,jest też drugie sitko ale to mi pompiarz wymieniał jak ustawiał kąt wtrysku ,filtr powietrza też zawsze czysty i często wymieniany ,olej co 10kkm Ravenol 10W/40, kąt wtrysku też ustawiony.

I auto śmiga jak trzeba !!! A ponad 300kkm na liczniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

 

 Mam problem z bledem nr.21 w sumie to jest tak auto jedzie pali wszystko ok tylko ze check sie oswieca i gasnie tz zapale auto lampka po chwili sie zapala auto przegazuje lampka gasnie i po chwili ponownie sie zapala i nastepnie ruszam autem lampka swieci rozpedzam auto wicej obrotow lampka gasnie zmiana biegu mniejsze obroty lampka sie zapala i tak praktycznie co bieg. I jak jade na 5-tym bieguto lampka sie zapali i swieci jak sie zatrzymam lampka dalej swieci i jak ruszam historia sie powtarza. Filtr paliwa zmienialem na jesieni moze poczatku zimy i wsumie niewiem co to moze byc. Ma ktos jakis pomysl ?? Do paliwa dolewalem i preparat zeby parafina sie nie oddzielala i denaturat i nic to wsumie nie dalo a teraz na dworze jest dobrze ponad 10 stopni na plusie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczesniej pisałem o tych specyfikach to wiem że denaturat nie miesza się z ropą. musiałem demontować zbiornik i zalać czystą ropę.

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

koledzy dajcie jakąś fotkę gdzie to sitko i gdzie ten  zawór kąta wtrysku,bo właśnie walcze z tym kodem21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...