Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Tylna wycieraczka...


System
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Praktycznie nie chodzi i nie wiem, czy się nie zatarł mechanizm czy silniczek wycieraczki jest do wymiany?

A stan jest taki, że po mokrej szybie praktycznie wycieraczka nie chodzi.

Miał ktoś w.w. problem ??

Ewentualnie jakie są koszty silniczka ?

Pozdr.

R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też taki problem, zaczęła ciężko chodzić aż stanęła wycieraczka tylnej szyby. Wykręciłem silniczek, wystarczyło przeczyścić i nasmarować mechanizm ślimakowy który jest połączony z silniczkiem. Śmiga teraz jak nowa. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

główna ośka na której siedzi ramie wycieraczki, tam puszcza uszczelniacz i smar zamienia się w coś podobnego do gliny i blokuje cały mechanizm. Czyszczenie i smarowanie pomoże na sezon, najlepiej jest to jakoś uszczelnić przed wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie nie chodzi i nie wiem, czy się nie zatarł mechanizm czy silniczek wycieraczki jest do wymiany?

A stan jest taki, że po mokrej szybie praktycznie wycieraczka nie chodzi.

Miał ktoś w.w. problem ??

Ewentualnie jakie są koszty silniczka ?

Pozdr.

R.

 

Temat już przerabiałem. Winowajcą okazał się silniczek (wytarte szczotki) oraz jak pisał przedmówca smar w mocowaniu wycieraczki, który zamienił się właśnie w coś ala glina. Co się tyczy silniczka jest on mocowany na nity i trzeba je rozwiercic aby dostac się do mechanizmu. Jedna uwaga: uważaj na zębatkę żeby wiedziec jak ją ustawic po renowacji silniczka jeśli będzie taka potrzeba.

 

Pzdr.

Alan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, jestem po demontażu i czyszczeniu.

Objawy awarii: chodziła, ledwo chodziła, aż zalękła i przestała...

 

1. Ściągamy osłonę tylnej klapy: 1 wkręt krzyżak + 2 klipsy plastik. reszta to zatrzaski plastikowe delikatnie ale stanowczo.

2. 3 śruby mocujące mechanizm do klapy

3. wypinamy zasilanie

4. silniczek + mechanizm mamy w reku 3 śruby odkręcamy pokrywę mechanizmu

5. najczęściej zaciera się czpień główny wycieraczki ( u mnie był tak zatarty że nie mogłem odbić go młotkiem )

Cały mechanizm należy rozebrać na części pierwsze:

- dwie zębatki,

- podkładka z czpieniem ślizgowym

- koło zębate plastikowe

- osłona górna plastikowa

- nakładka z dwoma otworami ( większym i mniejszym )

 

6. Wszystko rozbieramy ładujemy 50g smaru i składamy.

7. Skręcamy wszystko

8. Ma chodzić jak nowe

 

PROBLEMY:

1. Śruba mocująca ramie wycieraczki ( u mnie zatarte na maxa nowy gwint, nowa nakrętka + nowa gruba podkładka gumowa ( ważne ) bez podkładki wycieraczka chodzi w osi co sprawi że mechanizm nie będzie działał po rozczepieniu.

2. Od strony silniczka nie ma kostki, tylko 3 kabelki, nie pomylić bo będzie dym

3. Jeżeli mechanizm jest bardzo wyrobiony należy użyć podkładek ( różnych grubości i różnej średnicy i w różnych miejscach mechanizmów, ogólnie ma nie być żadnych luzów ).

4. Można wyregulować zakres pracy wycieraczki, co kto lubi.

 

CZAS PRACY 2 GODZINY. JESTEM SŁABO UZDOLNIONY ALE UDAŁO SIĘ. POWODZENIA.

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja się podłączę do tematu: kupiłem Almerę (n16) ze zdemontowanym silnikiem od tylnej wycieraczki, bo podobno spalił się i nie chodziła.

 

Wczoraj nabyłem silniczek, ale okazało się, że problem tkwi gdzie indziej: po włączeniu tylnej wycieraczki ramię w ogóle nie chodzi. Po ustawieniu przełącznika na pracę i dopiero wtedy włączeniu zapłonu prąd idzie dosłownie przez sekundę, a potem wraz nie działa. Gdzie może być usterka? Nadmieniam, że silniczek był sprawdzony i jest 100% sprawny. Gniazdka nie są zaśniedziałe ani przegniłe czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem tkwił w trzpieniu na którym mocuje się ramię wycieraczki. Gdy załączałem wycieraczkę nie było żadnej reakcji a silnik i bezpiecznik wcale się nie przepalił. Po wymontowaniu całego napędu wybiłem trzpień i przeczyściłem go wraz z tulejką miedzianą w której pracuje. Zrobiłem nawet minimalny luz aby problem się już nie powtórzył ( drugi raz zablokowała się wycieraczka po pół roku od naprawy - nie wybiłem wówczas trzpienia) i do dzisiaj jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie problem tkwił w trzpieniu na którym mocuje się ramię wycieraczki. Gdy załączałem wycieraczkę nie było żadnej reakcji a silnik i bezpiecznik wcale się nie przepalił. Po wymontowaniu całego napędu wybiłem trzpień i przeczyściłem go wraz z tulejką miedzianą w której pracuje. Zrobiłem nawet minimalny luz aby problem się już nie powtórzył ( drugi raz zablokowała się wycieraczka po pół roku od naprawy - nie wybiłem wówczas trzpienia) i do dzisiaj jest ok.

 

A jak wybiłeś ten trzpień. U mnie dość opornie to idzie. Co prawda kręci się na boki z oporami, ale wybić jest ciężko. Coś blokuje chyba. Wybijałem od strony gwintu wycieraczki . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...