Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie Juke


Gość skawi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do zwykłego silnika 1.6 - 117 kucy który miałem zalecane było 95 pb i nie ma sensu lać lepszego bo po za czyszczeniem nagarów nic to nie daje natomiast w wersjach usportowionych nie wlewał bym mniej niż 98 bo te silniki mają inne oprogramowanie mieszanki oraz są bardziej spasowane części w silniku , swoją drogą wiadomo jak u nas się oszukuje na paliwie .

Dodam jeszcze tak od siebie bo zauważyłem to po wizytach w serwisie to spalanie 30l może być jak najbardziej realne na postoju gdyż jeździłem na przeglądy zawsze miałem auto zatankowane pod korek i czekałem na auto w serwisie tak do dwóch godzin auto nigdzie nie wyjeżdżało było zapalone na serwisie bo wiadomo wymiana oliwy wgrywanie nowego softu i takie tam gdy dostawałem auto ubytek paliwa był znaczący a nie przypuszczam by ktoś na serwisie bawił by się w spuszczanie paliwa .....

Edytowane przez mexxmen30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2020 o 01:14, Hathor napisał:

Piszesz o spalaniu ( luz na postoju ) ,czy ( luz na dolocie do np. zakrętu) ?

Bo to dwa inne stany i wyświetlane jest co innego przy jednym i drugim.

Przy luzie na postoju wyświetla i mi 30 , o tym już tu pisane było ,że to też dziwne jest .

To chyba jest niechlujstwo po prostu: maksymalna podawana wartość spalania chwilowego to 30l/100km. Na postoju można by podawać spalanie w litrach na godzinę, albo - jeśli szkoda było czasu na implementowanie dedykowanej funkcjonalności - można np. wyświetlić kreskę itp., jak ma to miejsce w niektórych autach. Nissan poszedł na łatwiznę, bo gdy auto stoi, to spalanie jest jakieś (większe od zera), a przejechany dystans wynosi 0, czyli mamy nieskończoność. ;) A że przyjęto, że maksymalną pokazywaną wartością jest właśnie 30, to wyświetla się właśnie 30 jako odpowiednik "dużo". 

d3162916a66d4ac4.jpg

Sprawdzałem też, jak wygląda aspekt hamowania silnikiem u mnie, ale tutaj już zdjęcia nie mam - komórką nie chciałem fotografować w czasie jazdy, a niczego innego pod ręką nie miałem. W każdym razie po prostu po zdjęciu nogi z gazu w trybie automatycznym skrzynia wyhamowuje samochód dość słabo, chwilowe spalanie spada powoli, ale też w końcu zatrzymuje się na 1.9l/100 km i niżej nie chce zejść - pod koniec tego procesu, gdy opóźnienie słabnie, spalanie chwilowe zaczyna rosnąć, co jest też zrozumiałe (bez hamulca samochód z jakąś tam minimalną prędkością się toczy zawsze i jak już prędkość zostanie wytracona, to silnik musi tę minimalną prędkość zapewnić). Z kolej w trybie "ręcznej zmiany biegów" (cudzysłów, bo to CVT) po puszczeniu gazu i zredukowaniu lewą łopatką o tyle "biegów", o ile się da, spalanie szybko zjeżdża do 1.9 i na tej wartości się zatrzymuje aż samochód przestanie zwalniać. Zakładam, że nawet jeśli przy hamowaniu silnikiem jest w jakimś momencie faktycznie 0 to i tak na wyświetlaczu będzie 1.9 - tak jak 30 oznacza tutaj "dużo", tak 1.9 ma znaczenie "mało". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie wartości 1,9 l/100 w trakcie hamowania silnikiem jak i 30l/100 w czasie postoju to wartości czysto teoretyczne i w mojej ocenie wynikają wyłącznie z założeń twórców softu. Rzeczywiste spalanie w trakcie hamowania silnikiem to 0 l/100 km, a w trakcie postoju ta wartość jest nieskończona (samochód może wypalić cały bak i nie przejechać przy tym jednego metra), stąd u innych producentów na postoju podawana jest wartość spalania na godzinę, albo spalanie chwilowe nie jest wyświetlane w ogóle.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiste spalanie podczas hamowania silnikiem nie może wynieść zero podczas dłuższego zjazdu w tym przypadku auto by zgasło bo kiedyś nadwyżka paliwa na tłokach musi się skończyć , tak samo jak na postoju w nowym aucie pokazuje mi zero to co powietrze spala ? Te wartości są jakoś wyliczone tylko czort się jak i przez kogo i w jakim celu - normy spalin ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak to napisałeś w wątku o skrzyni ja na twoim miejscu nie mam bym mniej niż 98 , dodałeś uszlachetniaczy pewnie wypłukał nagarów które to powodują stuki w silniku takie bardziej dzwonienie . Pamiętam czasy kiedy miałem fiata CC 700 i takiego samego miała rodzina w niemcowni i u nas zalecane było lanie paliwa 95 a w niemcach 98 nie mam pojęcia dlaczego tak skoro u nas w tamtych czasach wiadomo było że 95 octan to marzenie ale ich auto zapieprzalo a nasze się wleklo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hathor napisał:

Przykłady , wygląd środków filtrów paliwa ,aut sprowadzonych z EU ,kontra te po naszych paliwach ,po naszych wyglądają lepiej .

Gorsze parametry ,a nawet nie spełnianie podstawowych parametrów w olejach sprowadzanych za grubą kasę . Podczas gdy nasze marki często parametry przewyższają i kosztują 2x lub nawet 4x mniej . No ale tak się przyjęło ,co nasze to kiepskie ,ja się już z tego wyleczyłem .

:zwyciestwo2: Tak trzymać

c2cadbf65ca5166e4dd048b8679baade.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się z tobą zgodzę we wszystkich kwestiach też sam sobie sprowadzałem auta z Niemiec na prywatny użytek i też byłem załamany jak wyglądały filtry ale Nie Nie to nie była wina ich gorszych olei czy paliwa auta kupowałem od starszych osób które to zapomniały że trzeba wymienić w określonym czasie , w jednym przypadku u pana który to miał 74 lata i sprzedawał auto bo wiem już mu nie pozwalał cieszyć się jazdą ( w garażu uszkodził zderzak ) filtr kabinowy był od nowości porośnięty grzybami zaklejony musiałem go jeszcze na miejscu wymieniać aby w aucie była cyrkulacja bo ten stary filtr miał 10 lat .

Druga sprawa nie od dziś wiadomo że Polacy produkują wiele części na pierwszy montaż i są to również filtry oleje .....

 

Co do takich " uszlachetniaczy " może i one coś tam dają ale co ma za sens czyścić silnik i jeździć na marnym paliwie i już pokoje tu ta ilość octan choć nie powinienem bo właśnie o to chodzi że jak czyściwa jakimś preparatem to po to aby silnik ciszej i lepiej efektywniej pracował co za tym idzie im więcej octan tym mniej tych wszystkich złych związków które zostawiają nagary gdzie się da w silniku .

 

Wiem może wyda się to głupie ale przy nowych autach mam kartę wybranej stacji benzynowej i tankuje tylko na tej sieci aby przy 5 letniej gwarancji na auto nikt mi nie zarzucił że tankuje źle paliwo i to moja wina że silnik padł .

Widziałem osobiście takie przepychanki i dokumentację jaka dostarcza dana marka stacji na temat jakości swoich paliw dostarczanych w danych dostawach w których to auto tankowalo po datach z karty lojalnościowej porównując przebiegi i spalanie wykluczając tankowanie gdzie indziej , dochodząc do tego że to kierowca kradł paliwo i wlewał jakieś g...o a chodziło o grube pieniądze za naprawę nowego auta .

Edytowane przez mexxmen30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 19.09.2020 o 02:38, Hathor napisał:

Pewne są tylko straty ,czas dojazdu ,paliwo i koszt weryfikacji 400pln . Centrala gratisu jako darmowej weryfikacji nie sprezentuje .

Ale pozostaje pytanie, na czym dokładnie miałaby ta weryfikacja polegać. Wydaje mi się, że potrafię z góry przewidzieć odpowiedź: "sprawdziliśmy, wszystko jest w porządku". :D

To dygresja dotycząca innej marki, ale wszyscy importerzy funkcjonują pewnie podobnie: przytrafiła mi się sytuacja, gdzie potrzebowałem pewnej części, która była różna dla różnych wersji nadwoziowych tego samego modelu. Przez przeoczenie w bazie brakowało części akurat do tej wersji nadwozia, którą miałem ja - chciałem kupić, ale ASO nie potrafiło ustalić numeru, więc nie mogło tego elementu zamówić. Sprawa przekazana została do importera, który miał to wyjaśnić. Po jakichś dwóch tygodniach sam do nich zadzwoniłem - poinformowali mnie, że sprawdzili i że ta część w tej wersji nadwoziowej nie istnieje. Upewniłem się tylko, że się nie przesłyszałem: część, która została wymontowana z mojego samochodu i którą mam przed sobą, nie istnieje - potwierdzili i nawet się nie zająknęli. 

Tak że za wiele po kontakcie importerem to bym nie oczekiwał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam warto podczas jazdy nacisnąć przycisk skasować spalanie żeby się zaktualizowało ja tak robię u mnie spalanie 7,6-8,1,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo spalanie ostatnio trafiłem na test nowego Juke'a Hybrid i zaskoczyło mnie jego wysokie spalanie. Czy ktoś z was miał już okazję nim jeździć i jakie ma wyniki?

https://www.superauto.pl/artykuly/test-nissan-juke-1-6-hybrid-143-km-czekalem-i-sie-nie-doczekalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facio gada głupoty po mieście na prądzie śmiga a te 8/l to chyba sam wypił pali 4-5 litrów nowy mi się nie podoba bardziej przypomina terażniejsze auta wole pierwsze wypusty bardziej ekstrawaganckie mój post wyżej to jest takie max spalanie i nie jeżdżę 90/h po to mam dig-a żeby żeby przycisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Cześć, chciałem się zorientować czy średnie spalanie w mieście, bez stania w większych korkach, w trybie normalnym na poziomie 13,5l/100km to całkiem normalny wynik? Spodziewałem się czegoś bliżej 10 ;)
1,6 190KM CVT 4x4

Edytowane przez pawel2809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...