Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Spalanie Juke


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
214 odpowiedzi w tym temacie

#201 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7236 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 109d 1h 32m 41s

Napisano 09 listopad 2016, 09:40

Dobra, dobra, każdy powód jest dobry by zacząć się rozglądać za "nowszym modelem". :D


  • 0

#202 OFFLINE   zoja61

zoja61

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 192 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Będzin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Juke Acenta 117 Dynamic Pack
  • Silnik:1,6
  • Nr rejestracyjny:SBE
  • Time Online: 14h 3m 7s

Napisano 10 listopad 2016, 08:16

I tak wlasnie jest, jak czuje sie auto to samo przychodzi, ze cos z nim jest nie tak. Nie pisalam, ze ciagle sprawdzam wiec nie wiem skad takie stwierdzenie sie wzielo. Znam moje auta i czuje je, wiec wiem kiedy cos im dolega.
Posprawdzalam co tylko moglam i wychodzi, ze komputer fiksuje, odetchnelam z ulga bo juz zaczelam sie rozgladac za nowym.
Pozdrawiam wszystkich i niech Wam sie bezpiecznie jezdzi.
Zoja, to Ty mnie ocenilas. Nie zrozumialas, ale mowi sie trudno. To nie o oszczednosci chodzilo tylko ze cos sie z autem dzieje, gdy nagle podnioslo sie spalanie. Ciekawe, gdyby Twoj zaczal nagle wiecej palic, to czy bys nie zasiegala rady fachowca co to moze byc?
Klaniaja sie podstawowe zasady eksploatacyje co musi isc na rowni z przyjemnoscia jazdy, jak to okreslilas.

Niech Twoje autko takich psikusow Ci nie robi., zycze z calego serca.

Masz rację, sorki:)

oczywiście "blondynka" ze mnie

Pozdrawiam również :wave:


  • 0

#203 OFFLINE   YATES

YATES

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Żywiec
  • Model:JUKE
  • Silnik:1,5
  • Time Online: 19h 15m 23s

Napisano 28 kwiecień 2017, 18:50

   Dziś drugi raz od zakupu tankowałem do pełna mojego JUKE 1,5 dci i spalanie wyszło równe 6 litrów/100km , a komputer pokazał 6,8l/100km. Jazda to 30% miasto , 70% poza obszarem zabudowanym jazda najczęściej na 3 lub 4 biegu z prędkością od 50km/h do 80km/h. Komputer wyraźnie zawyża spalanie o 0,8 litra.


  • 0

#204 OFFLINE   radeh

radeh

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Juke
  • Silnik:1.2
  • Time Online: 43m 16s

Napisano 28 kwiecień 2017, 20:09

Hej.
U mnie w świeżo odebranym 1,2 wyglada to tak:
Pierwsze tankowanie wystarczylo na ok 400km czyli 10 l / 100km ale jazda byla nieekonomiczna czytaj zwyczajna. Jadac jak dziadzia czyli 70-120 na autostradzie po drugim tankowaniu wyszlo 6,8 / 100.
Na razie nie moge wyjsc z szoku bo przyzwyczailem sie do astry 1,7. Gdzie przy predkosci przejazdowej 90-160 spalanie srednie wychodzilo 5.7-6.5 max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#205 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7236 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 109d 1h 32m 41s

Napisano 28 kwiecień 2017, 22:14

   Dziś drugi raz od zakupu tankowałem do pełna mojego JUKE 1,5 dci i spalanie wyszło równe 6 litrów/100km , a komputer pokazał 6,8l/100km. Jazda to 30% miasto , 70% poza obszarem zabudowanym jazda najczęściej na 3 lub 4 biegu z prędkością od 50km/h do 80km/h. Komputer wyraźnie zawyża spalanie o 0,8 litra.

 

Jesteś pewien, że wszystko dobrze policzyłeś? Jeszcze się nie spotkałem z sytuacją by komputer zawyżał spalanie i to jeszcze tak dużo. Zwykle jest odwrotnie.


Hej.
U mnie w świeżo odebranym 1,2 wyglada to tak:
Pierwsze tankowanie wystarczylo na ok 400km czyli 10 l / 100km ale jazda byla nieekonomiczna czytaj zwyczajna. Jadac jak dziadzia czyli 70-120 na autostradzie po drugim tankowaniu wyszlo 6,8 / 100.
Na razie nie moge wyjsc z szoku bo przyzwyczailem sie do astry 1,7. Gdzie przy predkosci przejazdowej 90-160 spalanie srednie wychodzilo 5.7-6.5 max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Nie rozumiem czemu Cię to dziwi. ;) Niewielkie turbobenzyny tak palą.


  • 0

#206 OFFLINE   YATES

YATES

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Żywiec
  • Model:JUKE
  • Silnik:1,5
  • Time Online: 19h 15m 23s

Napisano 28 kwiecień 2017, 22:27

Jesteś pewien, że wszystko dobrze policzyłeś? Jeszcze się nie spotkałem z sytuacją by komputer zawyżał spalanie i to jeszcze tak dużo. Zwykle jest odwrotnie.


 

Nie rozumiem czemu Cię to dziwi. ;) Niewielkie turbobenzyny tak palą.

 

   Tak dobrze policzyłem. Zawsze tankuję auto do pełna,  zeruję średnie spalanie i dzienny licznik kilometrów. Od ostatniego tankowania przejechałem 565km, a do baku do wybicia weszło niecałe 34 litry ON. Matematyka  34 / 5,65 = 6,01  , a na liczniku średnie spalanie 6,8. Zobaczymy za dwa tygodnie przy kolejnym tankowaniu. 


Użytkownik YATES edytował ten post 28 kwiecień 2017, 22:36

  • 0

#207 ONLINE   MarB

MarB

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Luszowice
  • Flaga:
  • Model:Juke
  • Silnik:1.6 DIG-T
  • Time Online: 5d 2h 56m 7s

Napisano 09 maj 2017, 23:31

Dziś drugi raz od zakupu tankowałem do pełna mojego JUKE 1,5 dci i spalanie wyszło równe 6 litrów/100km , a komputer pokazał 6,8l/100km. Jazda to 30% miasto , 70% poza obszarem zabudowanym jazda najczęściej na 3 lub 4 biegu z prędkością od 50km/h do 80km/h. Komputer wyraźnie zawyża spalanie o 0,8 litra.


U mnie też zawyża. Mam benzynę, turbo 1.6. Jeżdżę po mieście i spalanie średnio wychodzi mi ok. 7.8-8.3. A komputer pokazuje 8.3-8.8. Te pół litra więcej.

Mam to potwierdzone przez całą zimę. Kilkanaście czy pewnie kilkadziesiąt tankowań.


Wysłane z iPhone'a
  • 0

#208 OFFLINE   neq

neq

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Model:JUKE
  • Silnik:1.6
  • Time Online: 6d 19h 17m

Napisano 10 maj 2017, 11:56

U mnie niestety samochód pali więcej nic wskazuje komputer. Silnik 1.6 117 km. Komputer zaniza spalanie nawet do 0.5 litra. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Swoją drogą polecam do monitorowania kosztów obsługi oraz spalania aplikacje mobilną Fuelio. Apka jest darmowa, bez reklam, stworzona przez naszego rodaka!

Użytkownik neq edytował ten post 10 maj 2017, 11:59

  • 0

#209 OFFLINE   herson

herson

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1590 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Krk Skotniki
  • Kraj:POLAND
  • Model:i30 i X-Trail T32
  • Silnik:1.6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 8d 18h 37m 11s

Napisano 12 maj 2017, 20:59

U mnie niestety samochód pali więcej nic wskazuje komputer. Silnik 1.6 117 km. Komputer zaniza spalanie nawet do 0.5 litra. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Raczej normą jest zaniżanie przez komputer w stosunku rzeczywistego spalania
  • 0

#210 OFFLINE   _ROZCZAROWANY_

_ROZCZAROWANY_

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Rzeszów
  • Model:Juke Acenta
  • Silnik:1.2 DIG-T 2016
  • Time Online: 42m 48s

Napisano 06 czerwiec 2017, 12:05

Drodzy forumowicze

Mniej więcej od września ubiegłego roku moja żona użytkuje Juka z silnikiem 1.2 DIG-T. Samochód był kupiony nowy w polskim salonie. Przed zakupem oczywiście były tygodnie zastanawiania się nad wyborem marki itp. Jednym z głównych kryteriów jakie braliśmy pod uwagę było spalanie. Do wyboru tego konkretnego modelu przekonały nas zarówno informacje z folderów reklamowych/www Nissana, przekonująca informacja od sprzedawcy itd. Ze wszystkich źródeł otrzymaliśmy potwierdzenie, że średnie spalanie Juka z tym konkretnym silnikiem (przypomnę - silnik małolitrażowy nowej generacji - z założenia oszczędny na poziomie silników diesla), nie powinno przekraczać 7, max 8 litrów na 100 km i mówię tu o spalaniu w jeździe miejskiej.

Pierwsze oznaki niepokoju wystąpiły w pierwszych tygodniach po zakupie i w zasadzie już przy pierwszym tankowaniu, kiedy to okazało się, że na pełnym baku samochód przejechał 400 km przy bardzo spokojnej jeździe mieskiej, z wyłączoną klimą, w trybie ECO itd.

Pomyślałem - ok - samochód niedotarty, jeździmy dalej. Kolejne tankowania i taka sama sytuacja. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 10L/100km, które wzrosło później do 10,6L/100 km. Tłumaczenie serwisu i sprzedaży Nissana w Rzeszowie - spokojnie- samochód musi się dotrzeć - proszę przejechać min. 2-3 tyś km. Żona przejechała prawie 5 (bardzo niewiele bo jeździ jedynie po mieście do pracy i z powrotem i czasem na zakupy). Sytuacja nie uległa poprawie.

Info z serwsu - bardzo prosimy przyjechać na diagnostykę i jak coś jest nie w porządku to na pewno to wykryjemy. Poza tym wie Pan - spalanie zależy od wieeeeeeelu przeróżnych czynników - i tutaj tłumaczenie jak małemu dziecku, które prawo jazdy będzie miało za 10 lat.... Ok - na diagnostyce jeszcze nie byłem, ale wkrótce się wybiorę. Nissan Polska poinformował mnie, że mogę złożyć reklamację i zapewne to zrobię bo jestem 200% pewny, że serwis NIC nie wykryje i powie, że wszystko jest w porządku.

Ja jednak w żadnym razie nie zamierzam zostawić tematu bo drodzy Państwo - spalanie powyżej 10 L na 100km owszem może się zdarzyć, ale nie w tak małym samochodzie z tak - NIBY - ekonomicznym silnikiem. W chwili obecnej czuję się oszukany przez firmę NISSAN w ujęciu globalnym jak i lokalnym. Podają nieprawdziwe informacje zarówno na WWW jak i w swoich salonach sprzedaży...


juke wersja accenta,
spalanie w miescie wedlug komputera: 7.6l
ale starodawne dzialanie arytmetyczne : ilość km pomiędzy tankowaniami / ilość litrów daje wyniki w granicach: 12, 9 - 11.9 , :(

Witam

U nas (tzn. u mojej żony) również wygląda to słabo. 10,6 L średnio w mieście... silnik "ekonomiczny" 1.2 DIG_T.... Podają że powinien spalać w mieście 7 max...


Hej.
U mnie w świeżo odebranym 1,2 wyglada to tak:
Pierwsze tankowanie wystarczylo na ok 400km czyli 10 l / 100km ale jazda byla nieekonomiczna czytaj zwyczajna. Jadac jak dziadzia czyli 70-120 na autostradzie po drugim tankowaniu wyszlo 6,8 / 100.
Na razie nie moge wyjsc z szoku bo przyzwyczailem sie do astry 1,7. Gdzie przy predkosci przejazdowej 90-160 spalanie srednie wychodzilo 5.7-6.5 max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czyli możemy sobie podać rękę...o swoim przypadku piszę w odrębnym poście... obawiam się, że ten silnik 1.2 DIG-T to jakaś porażka pod względem spalania :\\\


  • 0

#211 OFFLINE   lamer

lamer

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zachód
  • Kraj:POLAND
  • Model:Juke TEKNA 117KM (...i inne)
  • Time Online: 4h 55m 23s

Napisano 08 czerwiec 2017, 07:25

Dziwna sprawa. Moja żona jeździ ze "starym" silnikiem 1,6 i spalanie nie przekracza 6,5l. Cały czas tryb sport. Tyle, że mniej więcej pół na pół trasa/miasto. Trasa po lokalnych drogach czyli niezbyt szybko.

Może to duże spalanie to kwestia stylu jazdy?


  • 0

#212 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7236 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 109d 1h 32m 41s

Napisano 08 czerwiec 2017, 09:52

Ja ogólnie nie rozumiem skąd założenie, że taki silnik ma mało palić? Jak się kupuje zbyt małą turbobenzynę w stosunku do gabarytu pojazdu, a jeszcze do tego chce się jeździć nie jak emeryt to efekty są takie, a nie inne pod dystrybutorem.

 

Juke ma dużą powierzchnię czołową, nie jest też szczególnie lekki, ma duże koła.... i malutki silnik.

 

Pocieszę Cię - QQ 1.2 CVT potrafi na krótkich miejskich trasach spalać nawet 15 litrów więc Twoje spalanie mnie kompletnie nie dziwi.


(...)

 Żona przejechała prawie 5 (bardzo niewiele bo jeździ jedynie po mieście do pracy i z powrotem i czasem na zakupy). Sytuacja nie uległa poprawie.

(...)

 

Sam w swoich wypowiedziach masz uzasadnienie. Ten silnik wybitnie nie lubi takich krótkich miejskich tras i potem spalanie jest jakie jest. Poza tym (tak tak wiem, jestem szowinistyczną męską świnią :D ) kobiety rzadko zwracają uwagę na to by jeździć oszczędnie samochodem. Samochód pali dokładnie tyle ile się mu wleje i koniec, co swoją drogą może jest nawet sensowniejsze niż latanie po serwisach.

 

Generalnie silnik 1.2 w kwestii spalania jest szalenie wrażliwy na warunki jazdy i styl jazdy. Można nim spalić bardzo mało w trasie włączając dziadkowy tryb jazdy (co jest męczarnią) lub można spalić bardzo dużo gdy korzysta się z jego możliwości w mieście.

 

Natomiast z racji tego, że ten silnik jednak nie ma wielkich pokładów rezerw mocy to często korzysta się z większej części jego zasobów.

 

Akurat wczoraj jeździłem po mieście QQ 1.2 CVT i mimo dłuższej trasy na drugi koniec Warszawy (bez większych korków i jadąc bardzo spokojnie) spalił według komputera, czyli na stacji by wyszło jeszcze więcej 10,6 bodajże.

 

Piszesz, że czujesz się oszukany w kwestii spalania, ale uwierz mi - co byś nie kupił to byś czuł się oszukany, bo wszyscy producenci naciągają rzeczywistość, a ich wyniki spalania to wyniki laboratoryjne na hamowni specjalnie przygotowanym samochodem.

 

Zjeździłem (przetestowałem) już w mojej karierze kierowcy pewnie już ze 100 samochodów i w kwestii spalania pozytywnie zaskoczył mnie tylko Passat B8 2.0 TDI manual i 370Z w trasie.

 

Już tak całkiem na marginesie - ja zawsze polecam aby przed zakupem wypożyczyć na kilka godzin lub dłużej samochód jaki chce się kupić aby właśnie sprawdzić takie rzeczy. Nie kupuje się samochodu w ciemno na podstawie analizy ulotek producentów, bo może mieć chociażby fotel niekompatybilny z naszymi plecami. Nie wszystkiego można się dowiedzieć z prasy motoryzacyjnej, publikacji w internecie, czy testów na youtubie. Zresztą im większe mam doświadczenie motoryzacyjne tym częściej zauważam, że dziennikarze opowiadają czasem banialuki na temat samochodów.


  • 0

#213 OFFLINE   YATES

YATES

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 44 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Żywiec
  • Model:JUKE
  • Silnik:1,5
  • Time Online: 19h 15m 23s

Napisano 10 czerwiec 2017, 12:22

 Mój JUKE 1,5 dci na razie z każdym następnym tankowaniem pali coraz mniej. Przy ostatnim tankowaniu komputer pokazał średnią 5,8l/100km , a rzeczywiście spalanie było na poziomie 5,2l/100km. Na jednym baku przejechałem 700km i jeszcze były dwie kreseczki, a komputer pokazał zasięg bez tankowania około 80km.

   Moja codzienna jazda to 90% na 4 lub 5 biegu prędkość od 60km/h do 120km/h  , a 10% jazda miejska

 

Wczoraj następne tankowanie i wynik 5,1l/100km, a na komputerze pokazało 5,6l/100km


Użytkownik YATES edytował ten post 17 czerwiec 2017, 09:34

  • 0

#214 OFFLINE   Daniel_I

Daniel_I

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 213 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lubin
  • Model:Nissan Juke Nismo RS
  • Nr rejestracyjny:DLU
  • Time Online: 37d 22h 41m 6s

Napisano 19 czerwiec 2017, 06:30

Generalnie silnik 1.2 w kwestii spalania jest szalenie wrażliwy na warunki jazdy i styl jazdy. Można nim spalić bardzo mało w trasie włączając dziadkowy tryb jazdy (co jest męczarnią) lub można spalić bardzo dużo gdy korzysta się z jego możliwości w mieście.

 

Wypożyczyłem kiedyś Pulsara 1.2 ze skrzynią CVT na lotnisku w Monachium, żeby przejechać nim do Augsburga - samochodu użyłem tylko do przejechania z lotniska na parking hotelowy i dwa dni później do pokonania identycznej trasy powrotnej. Autostrada była dość zatłoczona - jechałem jak reszta aut wokół i było to zwykle ok. 80 km/h, w drodze powrotnej zdarzył się nawet mały korek. Przed zwróceniem auta trzeba było dotankować do pełna. Przejechałem łącznie 185 kilometrów, a na stacji benzynowej koło lotniska do baku udało mi sie dolać niecałe 8.5 litra benzyny - więc w specyficznych warunkach ten silnik potrafi być bardzo ekonomiczny i nie wątpię, że w przypadku danych katalogowych warunki, w których te wartości stwierdzono, są właśnie odpowiednio specyficzne.  :D


  • 0

#215 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7236 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 109d 1h 32m 41s

Napisano 19 czerwiec 2017, 10:19

Wypożyczyłem kiedyś Pulsara 1.2 ze skrzynią CVT na lotnisku w Monachium, żeby przejechać nim do Augsburga - samochodu użyłem tylko do przejechania z lotniska na parking hotelowy i dwa dni później do pokonania identycznej trasy powrotnej. Autostrada była dość zatłoczona - jechałem jak reszta aut wokół i było to zwykle ok. 80 km/h, w drodze powrotnej zdarzył się nawet mały korek. Przed zwróceniem auta trzeba było dotankować do pełna. Przejechałem łącznie 185 kilometrów, a na stacji benzynowej koło lotniska do baku udało mi sie dolać niecałe 8.5 litra benzyny - więc w specyficznych warunkach ten silnik potrafi być bardzo ekonomiczny i nie wątpię, że w przypadku danych katalogowych warunki, w których te wartości stwierdzono, są właśnie odpowiednio specyficzne.  :D

 

Jest dokładnie tak jak piszesz, ale dochodzi jeszcze kwestia, że 1.2 w Pulsarze radzi sobie z nim odpowiednio lżej i spalanie w Pulsarze jest wyraźnie niższe niż w przypadku QQ. Natomiast to prawda, że 80km/h to chyba najbardziej ekonomiczna prędkość dla tego silnika.


  • 0