Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

różnica między silnikiem cd20 a cd20t


Gość nissaniak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nissaniak

witam. interesuja mnie różnice miedzy silnikiem cd20 a cd20t oraz potrzebne sa mi szczegółowe dane silnika cd20 i cd20t, czyli szczegółowa budowa, rozwiązania techniczne np.czy ma natrysk oleju na denka tłoków i jakie sa pompy paliwa w silniku cd20 i cd20t i jak sterowana jest dawka paliwa na pompie przez turbo itd.jesli ma ktos takie dane lub stronki www. to bede wdzięczny.

pozdrawiam z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge powiedziec tyle:

CD20T-Przeplywomierz powietrza, pompa elektroniczna Bosch lub zexel, EGR, elektroniczny pedal gazu, sprzeglo hydrauliczne, turbina, komputer.......

CD20-brak przeplywomierza, zwykla pompa mechaniczna, brak egr, pedal gazu na linke, sprzeglo na linke,brak turbo, brak kompa.

 

 

Tyle wiem.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oco koledze konkretnie chodzi to paru fachowców tu mamy nawet takich co przerabiali te silniki natomiast

róznica taka jak kolega napisał 1 wszy to bardzo prosta konstrukcja a wersja z turbo to już full elektronik ....

 

zaglądnij w dział POWER tam coś znajdziesz,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nissaniak

a tak konkretnie to szukam tych info zeby wstawic turbo od cd20T do cd20 tylko nie wiem jak jest rozwiazna sprawa ze sterowaniem dawki paliwa przez turbo na pompie i czy oba maja lub oba nie maja natrysku na denka tłoków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł28

kolega widzę ambitny, ale ok. Najprościej dobrać pompe od vw 1,9td boscha. powinna pasować można to wszystko ustalić po numerkach z pompy + regulacja wydatku jeśli da się to poskładać, w starym golfie 3 1,9td jest też pompa sterowana linką + sterowanie turbo podciśnieniem. Temat podejmowałem w okolicznościach wymiany mojej pompki vp38/44 której wada jest nastawnik sterowany elektronicznie

Edytowane przez Paweł28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na problemy jakie ma kyzyn z CD20 i 6 krotną wymianą uszczelki pod głowicą w ciągu roku jak i opinią o tych silnikach i podrasowaniem fabrycznym tego silnika do 90 KM to nie wiem czy go nie zabijesz turbinką no chyba że taka generalka idzie ,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy wtryskowej od VW chyba nie dobierze bo one sa o prawych obrotach a u niego jest o obrotach lewych. Same obroty pompy tez sa inne. Musisz zrocic uwage na to ze w p10 jest inna budowa glowicy i przy zamontowaniu turbo poplynie. Dlatego zostaw ta turbosprezarke i prosze jezdzic tak jak jest ,albo zmienic samochod na silniejszy. Takie jest moje zdanie. Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego daj se siana P10 i P11 w dieslu to nie bolidy a twoje CD20 jest o wiele bardziej ekonomiczne od uturbionej wersji.

Tak jak już ci tam wyżej pisali to CD20T jest sterowny elektronicznie. Takiej pompy nie założysz do siebie bo jest zupełnie inny rozrząd (liczba ząbków)

Silniki różnią się wtryskami Swiece są takie same. Miska olejowa jest w CD20T z dwoma króćcami (smarowanie turbiny) Masz zupełnie inny osprzę w tych silnikach.

Owszem głowicę z cd20 da się zaadaptować do CD20T po zastosowaniu podkładek, ale dołożenie turbopierdziawki do twego motoru wydaje ni się raczej nierealne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nissaniak

dzieki panowie, tak właśnie liczyłem sie z tym ze to nie jest takie proste a raczej bardzo trudne i jednak sobie odpuszcze bo mam naprawdę dobry stan swojego autka a na dodatek 3tyg temu wrzuciłem nowa uszczelke pod głowice,pasek rozrządu i wiele wiecej i chodzi jak nowka.wiec zostaje przy tym co mam demon prędkości to nie jest:) ale jeszcze mnie nigdy nie zawiodł i malutko pali.

pozdrawiam i dzieki za wpisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slaw77. Glowica do p10 jest inna niz do p11. Przede wszystkim jest inna wysokosc glowicy do P10 jest 116,6-117mm a do p11 117,8 -118. Calkowita dlugosc zaworow jest inna . Do p10 zawory sa dluzsze. Jeszcze jeden taki szczegol . Wysokosc krzywki walka rozrzadu dla zaworu wydechowego jest praktycznie taka sama ale juz dla zaworu ssacego jest inna. Dla p10 jest 49,2-49,3mm a dla p11 48,7 -48,75mm. Sa to male roznice ale jednak roznice. Nie zmienia to jednak faktu ze mozna zaadoptowac glowice skoro juz tak jest robione.

 

dane zaczerpniete z manuala do p11.144 i ksiazki z serii sam naprawiam Obsluga i naprawa nissan primera 1.6 2.0 i 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...