Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2 DI Pompa wtryskowa?


protech
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, naczytalem sie juz duzo tematow o pompie i sam nie wiem co u mnie jest ale wlasnie to ja podejrzewam jako usterke, a mianowicie:

jechalem wczoraj normalnie w trasie 100-110km/h i raptem zapalila mi sie kontrolka i zgasl silnik podczas jazdy. Zjechalem na pobocze, przekrecilem jeszcze raz zaplon i odpalil mi za pierwszym razem, podjechalem moze 20 metrow i silnik ponownie sam zgasl, do dzis nie udalo mi sie go odpalic. Kreci kreci i nic. Dodam, ze wczesniej nie mialem zadnych objawow uszkodzenia pompy, moc zawsze byla taka jak powinna byc, generalnie nic sie nie dzialo az do wczoraj. Dodam, ze przebieg to tylko 100 tys km i nie jest na pewno krecony. Czy to na pewno pompa wtryskowa? Gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny? paliwo za filtrem paliwa normalnie idzie do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik jakiś. Ktoś tu na forum tu pisał o podobnym przypadku kiedyś i tam był właśnie czujnik. Tylko nie pamiętam czy położenia wału czy lambda. Zrób diagnozę metodą "na zworki". Poszukaj na forum jak nie znajdziesz to napisz to poszukam linka. Albo jeszcze lepiej, ściągnij książkę serwisową tam jest opisana procedura jako "Self Diagnostic Test". Jeżeli 100000 udokumentowanych kilometrów to na pompę trochę za wcześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak przedmowca napisal zdiagnozuj sposobem na zworki. 100 tys na 10 letnie auto to troche za malo ale skoro jestes pewien to pompa na szczesie powinna byc ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jestem pewien. Jestem drugim wlascicielem, mam faktury itp, przebieg jest prawdziwy. Probowalem na zworki, ale cos mi to nie wychodzi niestety, wychodzi mi 7 wolnych 4 szybkie 7 wolnych i 5 szybkich, wiec nie moge z tego zadnego kodu wywnioskowac.

Wlasnie dziwi mnie, ze to moze byc pompa przy takim przebiegu ale niestety wszystko na nia wskazuje, sprawdzalem po wezykach, do pompy paliwo dochodzi, a z pompy na wtryski juz niestety nie. Jutro bede dzwonil do warsztatu gdzie regeneruja pompy i mam nadzieje, ze beda mieli wolny termin, najpierw jednak powiem im zeby mi do konca zdiagnozowali wszystko a nie odrazu regenerowali. Macie moze jeszcze jakies pomysly co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz to wychodzą Ci błędy 0704 i 0705

 

P4·SPILL/V CIRC P1251 0704 X EC-640

P5·PUMP C/MODULE P1690 0705 X EC-674

 

On Board Diagnosis Logic

NJEC0717

DTC Malfunction is detected when .... Check Items (Possible cause)

P1251

0704

+ Spill valve (Built-into electronic control fuel injection

pump) does not function properly.

+ Harness or connectors

(Electronic control fuel injection pump circuit is

open or shorted.)

+ Electronic control fuel injection pump

 

On Board Diagnosis Logic

NJEC0724

DTC Malfunction is detected when .... Check Items (Possible cause)

P1690

0705

+ Injection pump control unit does not function

properly.

+ Electronic control fuel injection pump

 

Wyżej masz wyszczególnione kolorem miejsce w manualu gdzie znajduje się procedura diagnostyczna dot błędów.

 

Wszystko wskazuje na elektroniczny sterownik pompy niestety :( . Robiąc elektronikę zrób też mechanikę pompy, bo to mechaniczne problemy są raczej sprawcą uszkodzenia elektroniki.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jestem pewien. Jestem drugim wlascicielem, mam faktury itp, przebieg jest prawdziwy. Probowalem na zworki, ale cos mi to nie wychodzi niestety, wychodzi mi 7 wolnych 4 szybkie 7 wolnych i 5 szybkich, wiec nie moge z tego zadnego kodu wywnioskowac.

Wlasnie dziwi mnie, ze to moze byc pompa przy takim przebiegu ale niestety wszystko na nia wskazuje, sprawdzalem po wezykach, do pompy paliwo dochodzi, a z pompy na wtryski juz niestety nie. Jutro bede dzwonil do warsztatu gdzie regeneruja pompy i mam nadzieje, ze beda mieli wolny termin, najpierw jednak powiem im zeby mi do konca zdiagnozowali wszystko a nie odrazu regenerowali. Macie moze jeszcze jakies pomysly co to moze byc?

 

czy miałeś wcześniej jakiekolwiek objawy

pływanie obrotów, brak reakcji na gaz, opóźnienie reakcji po zmianie biegów, pływanie obrotów, problemy z rozruchem.

stosowałeś jakieś polepszacze smarowania pompy.

 

najczęściej chyba zacina się zworek scv za ok 500-600zł i w konsekwencji pali sterownik pompy

napisz proszę co faktycznie padło i ile cie to będzie kosztowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jade jeszcze podpiac pod komputer, jesli sie potwierdzi ze pompa to beda musial prowadzic na regeneracje. Wiem niestety ze sa to duze koszta, nie wiem jeszcze gdzie najlepiej robic, jest u nas pare zakladow, dzwonilem pytalem sie to mowili ze od 1700 do 2500 zl regeneracja. Ktos juz ja naprawial? Ile musieliscie zaplacic?

Co do objawow, wczesniej nie mialem zadnych, ani razu nic sie nie dzialo, stalo sie to raptem teraz i koniec, nie odpala. Bede pisal dalej co i jak, strasznie mnie tylko dziwi ze przy 100 k tys pada pompa wtryskowa, moze temu ze samochod jednak jest juz dosc stary - 2000 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej temu jak był eksploatowany przez te 10 lat albo temu, że te pompy są po prostu słabym ogniwem i w jednym będzie jeździła przez 300000 km a w drugim przez 100000. To jest właśnie najgorsze. Dbasz, lejesz dobry ON, a w pewnym momencie bez żadnych objawów w trasie pompa mówi "papa" i kupę kasy trzeba wywalić. Ale za to po regeneracji dalej śmigasz 150000 km. A co mają powiedzieć właściciele silników z szyną Common Rail? 3500 zł za pompo-wtryskiwacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam mam taką nie widać by było już coś ruszane, przebieg 180tys ale był kręcony.

Leje kleen-flo i modle sie by nie powiedziała papa. W dłuższą trasę (UA) aż strach się wybrać.

Jak by padła z powodu scv to bym raczej sam to próbował naprawiał 550zł zawór i parędziesiąt tranzystory do sterownika.

Szkoda tylko, że zanim wszystko j... to nie daje żadnych objawów. Można by przynajmniej sterownik oszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiozlem wlasnie do elektryka i wykryl te same bledy co napisal mi Jasiu (dzieki za odczytanie). Jednak kazal mi zostawic samochod bo mowi, ze to jeszcze nie znaczy ze pompa nadaje sie do regeneracji, ma posprawdzac schematy i bedzie patrzyl czy wszedzie prad dochodzi, czy jest dobra masa, czy trzyma napiecia itp. Mowil, ze ma czeste przypadki, ze niby pompa a przyczyna tkwi czesto gdzies przed nia w elektryce. Jutro bede wiedzial wiecej, wstepnie i tak juz jestem umowiony na regeneracje w nastepny piatek, wiec co ma byc to bedzie.

Co do mojej jazdy to naprawde nie niszcze samochodu, wiadomo ze czasami go wprowadze na wyzsze obroty, ale generalnie jezdze dosc spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uczciwy mechanik Ci się trafił. Oczywiście jak napisane w manualu obwody też mogą być przyczyną ale tylko w przypadku 0704. Dla kodu 0705 jako jedyne możliwe rozwiązanie jest wymiana elektroniki pompy. Ja mam też z 2000 roku, pompa nie ruszana a na liczniku 220000. I weź tu jedź spokojnie w dłuższą trasę. To jest jak tykająca bomba w której popsuł się licznik czasowy. Nawet nie wiesz kiedy wybuchnie...

 

Diagnostic Procedure

NJEC0726

1 INSPECTION START

Without CONSULT-II

1. Turn ignition switch “ON”.

2. Erase the Diagnostic Test Mode II (Self-diagnostic results) memory.

3. Perform “DTC Confirmation Procedure”, EC-675, again.

4. Perform “Diagnostic Test Mode II (Self-diagnostic results)”.

5. Is the DTC 0705 displayed again?

Yes or No

Yes © Replace electronic control fuel injection pump.

No © INSPECTION END

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryk wszystko posprawdzal i niestety mowi, ze problem jest w pompie. Teraz pytanie, co robic? naprawiac sama elektryke czy cala pompe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryk wszystko posprawdzal i niestety mowi, ze problem jest w pompie. Teraz pytanie, co robic? naprawiac sama elektryke czy cala pompe?

raczej całą pompę do regeneracji, bo sterownik pompy nie zjarał się bez powodu.Pewnie tłoczek przestawiacza kąta wtrysku się zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez tak myslalem, no niestety trzeba wydac okolo 2 tysiecy, a wakacje sie zblizaja;) jestem strasznie wkurzony, DIESEL i pompa po 100 000 przebiegu ummiera mi. Szzerze to jest moj ostatni diesel, kazdy nastepne ktory kupie samochod bedzie jezdzil na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zleć naprawę samego sterownika pompy koszt około 250 zł po zamontowaniu będziesz mógł się cieszyć dalszą jazdą. Nie naprawiaj tej pompy pod względem mechanicznym . Na 99 % ulega awarii sam sterownik. Znam ten temat dogłębnie, ja to u siebie już przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, wiec powiedz cos wiecej, jakie miales objawy, jakie bledy Ci wykryto i ile juz jezdzisz po naprawie sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych wcześniejszych niepokojących zachowań pracy silnika

Błędy P1251 P1690

Naprawa sterownika przez wlutowanie tranzystora

Wymiana sterownika przy przebiegu 190.000

Teraz 235.000

Człowiek który mi wlutował tranzystor zapewnił że przejedzie na tej pompie jeszcze przynajmniej 100.000 km

Wlutowanie zajęło mu 10 minut i zapłaciłem 400 zł

Znalazłem go na Allegro ale już nie mam namiarów do niego.

W warsztacie wyjęli mi sam sterownik bez wyjmowania pompy i po naprawie założyli go tam z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mam dylemat co robic, tez slyszalem ze to sterownik pompy sie przepala, tam jakas koncowka mocy jest czy cos w tym stylu. W piatek jestem umowiony w tym warsztacie, zapytam ich co i jak, powiem jaka sytuacja i zobacze co mi doradza. Gdyby to bylo tylko 400 zl to bylbym niesamowicie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym też się przychylał w strone kolegi Jacka. Jak robić to i mechanikę i elektrykę. Zerknij TU w wolnej chwili. Pompa składa się zarówno z części mechanicznej jak i elektronicznej i obie się zużywają w różnym stopniu. Kompromisem byłoby wymienić sam sterownik i po tym zabiegu sprawdzić na stole parametry pompy. Ciekawe jak wygląda diagnostyka vp44 czy da się wykryć usterki mechaniczne takiej pompy zanim będzie awaria sterownika? Chętnie bym u siebie zrobił coś takiego. Najbliżej Sochaczew, Lubartów, Puławy. Muszę zadzwonić i popytać.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

PROTECH, ja bym Ci jeszcze zaproponował, jeśli masz gdzieś w okolicy, abyś podjechał do Centrum Boscha. Za ewentualną diagnostykę dużo nie wezmą, a wszystko sprawdzą na konkretnych przyrządach. Z pompiarzami jest różnie.

Ja, co prawda mam 2.2dci, też mnie straszono i proponowano regeneracje pompy, ale najpierw podjechałem do Centrum Boscha i tam mi zrobili wszystko za 350zł i do tego wszelkie wydruki komputerowe-diagnostyczne i rachuneczek, o co nie prosiłem.

Do niczego oczywiście Cię nie zmuszam i nie namawiam, bo inny samochodzik i inny silnik i usterki mogą być różne.

Ja jednak będę jeździł /oby jak najmniej/ do Boscha, gdyż jestem zadowolony z ich pofesjonalizmu i podejścia do rzeczy. Zanim naprawiłem samochód to w innych warsztatach wydałem więcej a i tak nic nie zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROTECH, ja bym Ci jeszcze zaproponował, jeśli masz gdzieś w okolicy, abyś podjechał do Centrum Boscha. Za ewentualną diagnostykę dużo nie wezmą, a wszystko sprawdzą na konkretnych przyrządach. Z pompiarzami jest różnie.

Ja, co prawda mam 2.2dci, też mnie straszono i proponowano regeneracje pompy, ale najpierw podjechałem do Centrum Boscha i tam mi zrobili wszystko za 350zł i do tego wszelkie wydruki komputerowe-diagnostyczne i rachuneczek, o co nie prosiłem.

Do niczego oczywiście Cię nie zmuszam i nie namawiam, bo inny samochodzik i inny silnik i usterki mogą być różne.

Ja jednak będę jeździł /oby jak najmniej/ do Boscha, gdyż jestem zadowolony z ich pofesjonalizmu i podejścia do rzeczy. Zanim naprawiłem samochód to w innych warsztatach wydałem więcej a i tak nic nie zrobili.

 

Co do Boscha to jeszcze nieśmiało dodam, że nie wszystkie BOSCH SERVICE mają aparaturę do VP44. Najlepiej wejść na stronę i zaznaczyć że interesują na serwisy naprawiające VP44. Tak jak wyżej napisałem od Wa-wy najbliżej Sochaczew, a od Teściów, gdzie będę pewno spędzał wakacje Lubartów i Puławy. Wczoraj np dzwoniłem do jednego pierwszego lepszego z Warszawy to mi powiedzieli, że nie robią VP44. Ale co się dziwić, po Warszawce to "lepsza" flota jeździ i mają już inne "nowsze" pompy lub pompowtryskiwacze :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedaleko mnie jest bosch service, jest bardzo blisko praktycznie pare ulic, ale sprawdzalem na stronie wlasnie i oni nie obsluguja VP44. Mam na piatek umowiona wizyte juz od tych co regeneruja pompy i sa to poleceni ludzie, polecil mi mechanik ktory pracuje w serwisie FIATa i oni zawsze tam wysylaja, nigdy reklamacje ponoc nie przychodza. Pewnie mnie skasuja porzadnie za usluge, ale nic nie poradze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2900 i samochod jezdzi.

Edytowane przez protech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedaleko mnie jest bosch service, jest bardzo blisko praktycznie pare ulic, ale sprawdzalem na stronie wlasnie i oni nie obsluguja VP44. Mam na piatek umowiona wizyte juz od tych co regeneruja pompy i sa to poleceni ludzie, polecil mi mechanik ktory pracuje w serwisie FIATa i oni zawsze tam wysylaja, nigdy reklamacje ponoc nie przychodza. Pewnie mnie skasuja porzadnie za usluge, ale nic nie poradze.

 

2900 i samochod jezdzi.

 

Jak z gwarancją i ogólnie z jazdą po regeneracji, zauważyłeś jakieś różnice w "przed" i "po"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja 12 miesiecy, roznic jakby nie widze zadnych wiec jesli nawet sa to musza byc minimalne. Prawdopodobnie w sobote bede w trasie, wiec moze bedzie okazja jako tako przyjrzec sie. Szef tej firmy polecil mi dolewanie CASTROL TDA - http://allegro.pl/wielosezonowy-dodatek-do-diesla-castrol-tda-i1598971903.html w sumie podoba mi sie bo ma fajna dozownik, po nacisnieciu samo wlewa sie do miarki.

A co Wy polecacie aby dolewac do diesla?

Po za tym mowil, mi ze nawet raz mial przypadek rowniez w Almerce, w ktorej pompa padla po 30 k przebiegu. Ponoc nie ma zasady, mowil ze mozesz pasc przy 100 a moze i nie pasc do grubo ponad 200k, jednak zaznaczyl, ze najczesciej trafiaja sie padniete pompy wlasnie z przebiegiem okolo 200stu tysiecy.

 

W kazdym razie, nikomu nie zycze takiego wydatku, na razie mam swiety spokoj bo mam ta roczna gwarancje i mam nadzieje, ze juz raczej po regeneracji pompa tak predko pasc niepowinna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...