Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje samochodu podczas przyśpieszania...


wysoki_tomas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Właśnie po opanowaniu starego tematu z czujnikiem wałka rozrządu znów przytrafia mi się ciekawa usterka z którą niestety nie wielu mechaników potrafi poradzić. Mianowicie podczas przyśpieszania tak od ok 3go biegu zaczynają sie wibracje karoserii samochodu. Dzieje się to tylko podczas przyśpieszania ew jazdy pod górę czyli większego obciążenia...przy zdjęciu nogi z gazu efekt mija...Oczywiście wszystkie elementy takie jak tuleje gumowe, sworznie ,poduszki silnika, wyważenie kół sprawdzone i są OK. Podejrzewam którąś półoś, lub jak pisze adamst "przegub wewnętrzny skrzyni biegów". Mechanik sprawdził półosie na podnośniku podobno bicia nie mają, jednak bez obciążenia...ale jak zdiagnozować "przegub wewnętrzny" ew co jeszcze można podejrzewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A koło dwumasowe?

 

Proszę nie strasz...sprzęgło dwumasowe zostawiam jako ostatnią usterkę w tym samochodzie...jeśli to dwumasa to zostaje tylko rozpędzenie się i skok w przepaść...razem z samochodem...Poza tym jak się doczytałem jeśli uszkodzona jest dwumasa silnikiem rzuca również na biegu jałowym...więc raczej eliminuje 2masę

 

Więc ... powoli dochodzę do sedna problemu, tzn po zdjęciu dwóch półosiek przedniego zawieszenia, mechanik stwierdził że półosie są ok , przeguby wewnętrzne i zewnętrzne również. Oczywiście podejrzany był jeszcze wał napędowy tylnego mostu ale okazało się że po zdjęciu wału podczas jazdy nadal trzęsie... ale wracając do sedna... Mechanik ..właściwie konsylium składające się z trzech mechaników orzekło że niestety przyczyna problemu jest niewiadoma...Na szczęście będąc uparty czepiłem się tego przegubu wewnętrznego i podzwoniłem trochę szukając osoby, która zajmuje się regeneracją takich elementów... i udało się znalazłem starszego pana w Lublinie, który za 10 PLN sprawdzi półosie...i okazało się że jeden przegub wewnętrzny ma luzy...Na razie jest w regeneracji i opiszę wszystko wraz z danymi Starszego Pana zaraz po jeździe próbnej...Oczywiście w ASO naszym Lubelskim proponują zakup jedynie całej półosi za 3500 PLN...Złod...tzn szanowny SeRvIs.Samego przegubu dokupić niemożna bo ...nie występuje...to jest właśnie podejście SERWISÓW autoryzowanych... mam nadzieję że ta globalizacja zawali się na nich wszystkich... NIECH ŻYJE WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI a nie marketing i głupota NIECH ŻYJE STARSZY PAN i abyśmy spotykali takich ludzi, którzy mają wiedzę i umiejętności, a nie ładny garnitur i hipnotyzującą gadkę...

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abyśmy spotykali takich ludzi, którzy mają wiedzę i umiejętności, a nie ładny garnitur i hipnotyzującą gadkę...

 

I tu się z tobą zgadzam całkowicie :). Nie mam zaufania do ludzi w "garniturach" ;)

 

 

Złod...tzn szanowny SeRvIs.Samego przegubu dokupić niemożna bo ...nie występuje...

 

To nie tylko problem z serwisem to polityka NISSANA, nissan głównie zarabia na częściach to był główny ich dochód w 2010 roku, wiec jak coś się psuje to zacierają ręce :)

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stało się... NIECH ŻYJE WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI I STARSZY PAN...po rozebraniu przegubu...oraz przetoczeniu bieżni w przegubie wewnętrznym przez STARSZEGO PANA oraz nałożeniu smaru na obydwie strony ...samochód chodzi jak nowy ...po prostu rewelacja...a już przygotowywałem ok 1000 PLN na na naprawę (chyba że w AUTONISS to więcej niż 4000 PLN u panów ...tak przez małe p... w garniturach...). W ogóle to ciekawe czy czytają fora Ci mądrzy z AUTONISS' a jeśli tak TO UCZCIE SIĘ a NIE OKRADAJCIE LUDZI...

Starszy Pan naprawił przegub za 150 PLN a na drugi nałożył smar razem wyszło 170 PLN + wymiana u mechanika. Mam nadzieję że komuś z kolegów się przyda moja diagnoza oraz dane Starszego Pana w Lublinie.Co ciekawe po opowiedzeniu przez telefon swoich spostrzeżeń Starszy Pan od razu powiedział że to przegub ... a to jest sztuka...i wiedza...i praktyka ...na którą pracuje się lata...

 

Łukasiewicz Ryszard Zakład Mechaniki Pojazdowej

Lublin ul. Sławinkowska 63c

tel. 081 746 79 63

608 033 101

 

Proszę ode mnie pozdrowić Starszego Pana od właściciela X-trail'a !!

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratuluję - tak to już jest że serwis ma zarabiać przede wszystkim, a jak się uda to i naprawi ;). Dzięki za adres ja sobie go zachowam na wszelki wypadek choć mam nadzieję że się nie przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

Przywitam się ponownie, ponieważ to zarówno moje pierwsze postowanie na tym forum, jak również po raz pierwszy przesiadłem się do Nissana (TEKNA, J10) :)

Podczas jazdy próbnej przed zakupem ja również zaobserwowałem drgania "budy" (przy 90 km/h na "4"-ce i w zakresie 100-105 km/h przy "5"-ce) co zanikało po przekroczeniu tych prędkości.... :(

Sprzedający orzekł, że to wina kół. Jako, że w samochodzie, którym jeździłem kilkanaście lat wstecz miałem podobny problem, uwierzyłem. Jednakże wymiana opon, wyważenie kół i zamiana przednich kół na tylne i odwrotnie nie odniosły skutku.... :( Dopiero interwencja sprawdzonego i renomowanego mechanika odniosła pożądany skutek... Okazało się ,iż Nissan-y (być może jedynie Qashqai-e) po określonym przebiegu (lub sposobie eksploatacji) doznają wyrobienia półosi (wału napędowego) w moim przypadku lewej(go). Biorąc pod uwagę jej skomplikowaną strukturę oraz koszt (2660 zł z SKF) i brak zamienników, zdecydowałem się na regenerację półosi. Czyni to tylko jeden zakład w Polsce "MOTOMAX" w Toruniu przy ul. Grudziądzkiej. Cała operacja zajmuje kilka dni (demontaż, wysłanie kurierem do Torunia, regeneracja, odesłanie kurierem, itp.), jej koszt to 600 zł plus koszty przesyłki. Po odebraniu samochodu wcześniejsze wibracje znikły...!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracją wałów napędowych czy półosi w Polsce zajmuje wiele firm a nie tylko jedna.

Wystarczy wpisać odpowiednia frazę w wyszukiwarkę .

Nie tylko Nissan teoretycznie nie posiada jako częsci zamiennych takich przegubów  i przewiduje wyłacznie zakup nowych .To jest świadomo działanie koncernów motoryzacyjnych

U nas na razie jeszcze to wszystko da sie skutecznie naprawiac i regenerować

Niie ma też co specjalnie przejmować sie  uwagami "fachofcuw" z ASO ze tego nie naprawia sie a naprawa niesie jakies zagrożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie jestem po wymianie obu przegubów wewnętrznych z przodu. wibracja przy przyśpieszaniu była taka, że nie dało się przyśpieszać. W tej chwili (wymiana była wczoraj) wyczuwam jeszcze lekkie wibrowanie... (zostało jakieś 5% tego co było)

Mechanik podejrzewa dyfer  lub dwumase - objaw podczas przyśpieszania na 2 i 3 bieg. (na 4 nie miałem okazji dodać gazu - jazda w mieście)

co zauważyłem - na zimnym silniku na biegu jałowym dość mocno wibruje, po rozgrzaniu dużo mniej jednak nie pracuje idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie obu przegubów wewnętrznych z przodu. wibracja przy przyśpieszaniu była taka, że nie dało się przyśpieszać. W tej chwili (wymiana była wczoraj) wyczuwam jeszcze lekkie wibrowanie... (zostało jakieś 5% tego co było)

Mechanik podejrzewa dyfer  lub dwumase - objaw podczas przyśpieszania na 2 i 3 bieg. (na 4 nie miałem okazji dodać gazu - jazda w mieście)

co zauważyłem - na zimnym silniku na biegu jałowym dość mocno wibruje, po rozgrzaniu dużo mniej jednak nie pracuje idealnie.

Takie objawy wskazuja na dwumasę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przywitam się ponownie, ponieważ to zarówno moje pierwsze postowanie na tym forum, jak również po raz pierwszy przesiadłem się do Nissana (TEKNA, J10) :)

Podczas jazdy próbnej przed zakupem ja również zaobserwowałem drgania "budy" (przy 90 km/h na "4"-ce i w zakresie 100-105 km/h przy "5"-ce) co zanikało po przekroczeniu tych prędkości.... :(

Sprzedający orzekł, że to wina kół. Jako, że w samochodzie, którym jeździłem kilkanaście lat wstecz miałem podobny problem, uwierzyłem. Jednakże wymiana opon, wyważenie kół i zamiana przednich kół na tylne i odwrotnie nie odniosły skutku.... :( Dopiero interwencja sprawdzonego i renomowanego mechanika odniosła pożądany skutek... Okazało się ,iż Nissan-y (być może jedynie Qashqai-e) po określonym przebiegu (lub sposobie eksploatacji) doznają wyrobienia półosi (wału napędowego) w moim przypadku lewej(go). Biorąc pod uwagę jej skomplikowaną strukturę oraz koszt (2660 zł z SKF) i brak zamienników, zdecydowałem się na regenerację półosi. Czyni to tylko jeden zakład w Polsce "MOTOMAX" w Toruniu przy ul. Grudziądzkiej. Cała operacja zajmuje kilka dni (demontaż, wysłanie kurierem do Torunia, regeneracja, odesłanie kurierem, itp.), jej koszt to 600 zł plus koszty przesyłki. Po odebraniu samochodu wcześniejsze wibracje znikły...!!!

Rozumiem, że chodziło o tylną półoś i wibracje pojawiały się przy włączonym napędzie 4x4? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy wskazuja na dwumasę..

w takim razie czekam aż się rozsypie - wtedy założę koło zamachowe od tino

 

zona jeździ teraz Xem i mówi że tragedii nie ma - da się żyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rozumiem, że chodziło o tylną półoś i wibracje pojawiały się przy włączonym napędzie 4x4? 

 

Hmm... Przepraszam, że odpowiadam tak późno, lecz dość rzadko tu zaglądam.... :(

Niestety, chodzi tu o przednią (lewą) półoś....

Poza tym nie mam wersji 4x4.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

w takim razie czekam aż się rozsypie - wtedy założę koło zamachowe od tino

 

zona jeździ teraz Xem i mówi że tragedii nie ma - da się żyć

Czołem, mam te same objawy w swojej Nysce - wibracje przy przyspieszaniu na 2. i 3. biegu (do 40-50km/h). Mechanicy nie potrafią zdiagnozować problemu i strzelają: wał, podpora, dwumasa, skrzynia rozdzielacza, przeguby.

 

Najsensowniej brzmiały przeguby, jestem po regeneracji, ale efekt żaden - wibracje nadal występują. W ASO jeszcze nie byłem, jakoś mi nie po drodze...

U Ciebie kolego coś się wyjaśniło?

Ktoś inny może ma jakieś rady?

 

Dodam, że niecałe 10kkm wcześniej regenerowałem dwumasę:

- czy dwumasa mogłaby się odezwać po tak krótkim przebiegu? wydaje mi się, że albo od razu po regeneracji albo po dużo większym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, mam te same objawy w swojej Nysce - wibracje przy przyspieszaniu na 2. i 3. biegu (do 40-50km/h). Mechanicy nie potrafią zdiagnozować problemu i strzelają: wał, podpora, dwumasa, skrzynia rozdzielacza, przeguby.

 

Najsensowniej brzmiały przeguby, jestem po regeneracji, ale efekt żaden - wibracje nadal występują. W ASO jeszcze nie byłem, jakoś mi nie po drodze...

U Ciebie kolego coś się wyjaśniło?

Ktoś inny może ma jakieś rady?

 

Dodam, że niecałe 10kkm wcześniej regenerowałem dwumasę:

- czy dwumasa mogłaby się odezwać po tak krótkim przebiegu? wydaje mi się, że albo od razu po regeneracji albo po dużo większym przebiegu.

 

objawy zuzycia czy uszkodzenia kola dwumasowego sa inne

 

Koło to na postoju byś miał wibracje całej budy albo klekotanie

 

Witam,

 

dzięki za podpowiedzi. Problem został rozwiązany.

Okazało się, że przyczyną były zużyte krzyżaki na wale napędowym. Przy zamontowanym wale nie było to wyczuwalne. Po demontażu wału okazało się, że są w fatalnym stanie (luzy + korozja).

Wymiana krzyżaków wyleczyła problem.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietnie ze problem zostal rozwiazany a Ty podzieliles sie z nami sposobem jak to sie stalo, plusik dla Ciebie ; )

ciesze sie ze moge Ci postawic pierwszy plus, mam nadzieje ze bedzie ich wiecej, oczywiscie plusow a nie awarii : )

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie.

Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć bądź pokierować gdzie znajdę podpowiedzi do samodzielnej wymiany krzyżaka lub całego przegubu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć bądź pokierować gdzie znajdę podpowiedzi do samodzielnej wymiany krzyżaka lub całego przegubu?

 

Pozdrawiam

 

Jeśli chodzi o X-Traila T30 to zobacz do dokumentu Propeller Shaft np. z tej strony:

https://carmanuals2.com/nissan/x-trail-2005-propeller-shaft-52392

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...