Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modzenie autek


devi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ niektórzy myślą co zrobić z Zetką aby była do sportu amatorskiego chociażby podaję listę PODSTAWOWYCH modów, które musiałem zamówić do Lancera Evo V , żeby się nim dało jeździć w sposób przypominający sportowy.

 

down pipe

osłonka na kolektor

ręczny hydrauliczny

oczko do holowania

osłona pod silnik (karbon)

przewody hamulcowe w oplocie

przewód sprzęgła w oplocie

klocki Carbone Lorraine

stabilizatory

zegar boost

zegar ciśń oleju

zegar temp oleju

podstawka do zegarów

flokowanie deski

tarcze przód

łączniki stabilizatora

regulator siły hamowania

gaśnice łatwo dostępne wewnątrz kabiny

oczka do otwierania maski

dolot grzybek

cat-back sportowy

 

oczywiście tak skomponowany sprzęt wysyłamy na przeprogramowanie mapy silnika do bezpiecznego poziomu (z seryjnych 280KM na jakieś 340KM)

 

proszę zauważcie, że nie ruszam dyfrów, nic nie zakuwam, nie zmieniam zawiasów, turbo ani nic.

można powiedzieć, że to lekko usprawniona seria.

Wyobrażam sobie, że w Zetkach też trzeba część z tych rzeczy zrobić aby były do sportu amatorskiego.

Niestety problemem mojej wersji (Lancer Evo V GSR) też jest waga. 1360 kg. W wersji RS ma 1260 kg no i to już jest fajna waga do ścigania. Oczywiście z GSR można zrobić prawie RS wywalając wszystko co się da ale na razie nie planuję.

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny wydech, program i już masz dodatkowe 60KM, przy doładowanym silniczku kwestia podnoszenia mocy nie jest aż tak kosztowna. Co innego cała reszta (zawiecha, hamulce) itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ niektórzy myślą co zrobić z Zetką aby była do sportu amatorskiego chociażby podaję listę PODSTAWOWYCH modów, które musiałem zamówić do Lancera Evo V , żeby się nim dało jeździć w sposób przypominający sportowy.

 

down pipe

osłonka na kolektor

ręczny hydrauliczny

oczko do holowania

osłona pod silnik (karbon)

przewody hamulcowe w oplocie

przewód sprzęgła w oplocie

klocki Carbone Lorraine

stabilizatory

zegar boost

zegar ciśń oleju

zegar temp oleju

podstawka do zegarów

flokowanie deski

tarcze przód

łączniki stabilizatora

regulator siły hamowania

gaśnice łatwo dostępne wewnątrz kabiny

oczka do otwierania maski

dolot grzybek

cat-back sportowy

 

oczywiście tak skomponowany sprzęt wysyłamy na przeprogramowanie mapy silnika do bezpiecznego poziomu (z seryjnych 280KM na jakieś 340KM)

 

proszę zauważcie, że nie ruszam dyfrów, nic nie zakuwam, nie zmieniam zawiasów, turbo ani nic.

można powiedzieć, że to lekko usprawniona seria.

Wyobrażam sobie, że w Zetkach też trzeba część z tych rzeczy zrobić aby były do sportu amatorskiego.

Niestety problemem mojej wersji (Lancer Evo V GSR) też jest waga. 1360 kg. W wersji RS ma 1260 kg no i to już jest fajna waga do ścigania. Oczywiście z GSR można zrobić prawie RS wywalając wszystko co się da ale na razie nie planuję.

 

Devi wrzuc jakąś fotke na smaczek :)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devi powiem ci że w garażu to masz kolorowo ;):devil:

pozazdrościć :devil:

Pzdzr

 

spoko spoko, garaż zostanie przerzedzony bo to lekka przesada

 

ładna Carisma :)

 

zdaje się, ze w japonii albo w usa był sprzedawany jako Carisma GT czy jakoś tak, ale konstrukcyjnie niewiele się różni od Evo VII albo VIII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wzdycham/.... bardzo mi się podoba w tej budzie, taki klasyczny sedan w kolorze CC Sporting ;-) Jak ode mnie duży +!

i ta naklejka mocy...

Edytowane przez utaszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie cos przygarnę :whistle::)

 

po co Ci druga zetka ? :whistle:

 

no i wzdycham/.... bardzo mi się podoba w tej budzie, taki klasyczny sedan w kolorze CC Sporting ;-) Jak ode mnie duży +!

i ta naklejka mocy...

 

generalnie jezeli macie jakieś pomysły co tam wizualnie można zrobić żeby było bardziej z pazurem to piszcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flok na desce to podstawa :P

 

tak poważnie to niezła lista zakupów. Dobrze że żona podziela twoja pasje bo inaczej zabrała by ci karty i cały cash ;)

 

Ale kolor paskudny furacza - oklej albo przemaluj :)

Edytowane przez sirtrojan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flok na desce to podstawa :P

tak poważnie to niezła lista zakupów. Dobrze że żona podziela twoja pasje bo inaczej zabrała by ci karty i cały cash ;)

Ale kolor paskudny furacza - oklej albo przemaluj :)

 

no flokowana już jest, musiała być bo oryginalna jest po prostu paskudna jak cholera.

żona podziela, tylko że najlepiej gdyby to darmowe hobby było :/

kolor jak kolor, docelowo ma być cały oklejony w barwy bojowo-firmowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heeh oki.

Prawdą jest powiedzenie - tam gdzie jest pasja/hobby nie liczę się pieniądze :)

 

tam gdzie zaczyna się motorsport tam kończy się zdrowy rozsądek i ... pieniądze :D (a w zasadzie to :blink:<_< )

Prawdopodobnie żony są potrzebne do tego aby utrzymywać równowagę tego systemu.

 

ja liczyłem na limonke :P heheh ;):devil:

 

obawiam się, że Żona się z nią nie chce rozstać, ewentualna zamiana na F430 wchodzi w rachubę po ostatniej przejażdżce na Ułęży ;)

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim okresie kombinowania jak by tu rozwiązać definitywnie problem bardzo ciepłych rur dolotu (Fujita) i w związku ze zbliżającymi się 3 dniowymi zmaganiami na Torze Poznań,zabrałem się do dzieła.

Zakupiłem bandaż termoizolacyjny do kolektorów i wykonałem próbę owinięcia.Wynik jest zadowalający,jednak 5 metrów nie starczyło na dwa doloty więc zamówiłem 10 metrów.Jak tylko przyjdzie paczka to dotychczasowe dwa odcinki wykorzystane na dolocie owiną kolektor wydechowy,reszta która zostanie też tam wyląduje.Na razie zrezygnowałem ze sportowych kolektorów wydechowych,ale to kwestia czasu.

Następnie zabrałem się za temat który urósł mi do rangi wyzwania: opracowanie systemu dopływu zimnego powietrza na stożki-co w połączeniu z ich izolacją musi dać oczywisty skutek.Nieoryginalny zderzak dawał możliwości (dużo miejsca na łapacze powietrza),oraz nastręczał kłopotów (ciasno na przeprowadzenie rur).

Po kilku oględzinach wstępnie doszedłem do wniosku że będę musiał zbudować łapacze np. z blachy-to dość sporo roboty i to mało wdzięcznej.Jednak jak zawsze w takich sytuacjach jadę do np. Leroy-Merlin i szukam czy coś się da wykorzystać z istniejących rozwiązań.Oto efekt:

 

img1432rj.th.jpg

 

Niezastąpiona rura aluminiowa oraz plastikowe kolanko do klimatyzacji z włożonym już reduktorem (zwężką) na rurę.Plastiki były białe więc w ruch poszedł primer w sprayu a po nim czarny mat.

 

img1433jj.th.jpg

 

img1434vu.th.jpg

 

Demontaż zderzaka jest mozolny w garażowych warunkach,niemniej po jego dokonaniu otwierają się takie możliwości jak podłużnica z różnymi otworkami które można wykorzystać do wkręcenia.

W odpowiednich miejscach łapaczy wywierciłem otwory na śrubę (widoczna w otworze podłużnicy)-mocowanie jak fabryczne:

 

img1436u.th.jpg

 

img1437s.th.jpg

 

img1439yh.th.jpg

 

Teraz zaczyna się etap gdzie padło najwięcej słów niecenzuralnych.Rura aluminiowa jest wdzięczna z pozoru-da się ją nagiąć do współpracy,jednak efekt wizualny (choć nie będzie on widoczny pod spoilerem) jest daleki od pięknego,perfekcjonistę przyprawia o ból,choć w sumie pomimo koniecznych spłaszczeń i deformacji zachowuje rozsądny prześwit.Największy problem w moim zderzaku to przypadające tuż za pierwszym zgięciem w górę spryskiwacze wmontowane od wewnątrz zderzaka.To za ich przyczyną musi to tak wyglądać (deformacje na środkowym etapie przebiegu rury to konieczność wynikająca z przypadającego w tym miejscu spadu/skosu zderzaka) :

 

img1442uw.th.jpg

 

img1443p.th.jpg

 

Po ponownym założeniu zderzaka całość przez siatkę grila prezentuje się ok-jak się przyjrzeć to widoczne są łapacze oraz rury w zagięciach bez deformacji.Dzisiaj zrobię zdjęcia i wstawię.W trakcie próbnej przejażdżki z zadowoleniem stwierdziłem że efekt jest zgodny z oczekiwaniem-na stożki leci zimne,pomimo że nie są w boksach,rury są chłodniejsze,no i silnik zauważalnie lepiej pracuje,co jest oczywiste zważywszy że pod maską jest myślę koło 60 stopni i to powietrze było zasysane z lekkim tylko jakimś chłodniejszym przeciągiem który tam trochę wpadał.

W związku z tym że nie podobało mi się to powyginane druciarstwo,już w trakcie zakładania zderzaka przyszedł mi do głowy pomysł na estetyczniejsze rozwiązanie.Kolejna przebudowa zatrzyma tylko krótki kawałek rury aluminiowej,przed pierwszym zgięciem zamontuję kolejną zwężkę plastikową aż do średnicy w przybliżeniu 8 cm.(tyle ile dzieli na zdjęciu dolną krawędź reflektora od podłużnicy) i dalszą część systemu oprę o rurki i kolanka z czarnego PCW lub gumy.Wyglądać to będzie przyzwoicie zaś efektywność nadmuchu pomimo zwężenia nie powinna mocno spaść.

Proponuję to rozwiązanie każdemu kto nie ma dolotu powietrza na stożki-silnik się będzie cieszył,a wszystko we własnym zakresie-czyli relatywnie tanio.

 

Niezależnie od tego w ramach modów i przygotowań do imprezy gotowe są do wymiany: przewody hamulcowe w stalowych oplotach,płyn RBF 660,Motul Gear 300 SAE 75W-90,Motul Competition 15W-50 (po wyścigach wypróbuję Motul 300V Power Racing 5W-30) i klocki HP Plus na tył oraz DS 2500 na przód.

Myślę jeszcze w tym roku dać Final Drive,sprzęgło jakieś Stage 1,oraz kolektor sportowy.

Edytowane przez ZdzPoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

to jest podstawowy problem w tym aucie co ewidentnie pokazują wykresy ,dało rade to jeszcze tak puscic moze z mniejszymi gięciami ? sam ocen moze sie przyda

img0405yv.th.jpg

ja mysle bardziej o tym rozwiazaniu

311299724full.th.jpg

natomiast najchętniej założyłbym ta puche +gąbka na razie szukam stocowej bo jeszcze nie hamowałem seryjnej jak bede miec wszystko zrobie pomiary z kazdym z rozwiązań

86898321.th.jpg

 

to tego typu przeróbek trzeba miec hamownie na pare godzinek i mozna sie pobawic wykresów sie nie da oszukac

 

p.s.jakiej taśmy użyłeś/zamierzasz do owinięcia kolektorów ?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim okresie kombinowania jak by tu rozwiązać definitywnie problem bardzo ciepłych rur dolotu (Fujita) i w związku ze zbliżającymi się 3 dniowymi zmaganiami na Torze Poznań,zabrałem się do dzieła.

 

 

 

sPrawdzałeś może na rolkach ile dał u Ciebie CAI?

Btw. Dzięki za relację, ja jestem na tym samym etapie więc na pewno się przyda...

 

Ja z kolei zaczęłam szukać i znalazłam w sumie tylko trzy opcje: pierwsza rura spiro w zderzaku, która wygląda mało przekonująco, druga stożek w zderzaku - tu jednak boje się o to że przedostanie się woda - nie mam chyba zaufania do water shieldów i trzecia - front bumper intake, który tez wyglądem nie przekonuje, ale chyba dobrze spełniałby swoją role (może ktoś wie coś więcej?). Na razie się wstrzymałam i umówiłam na wizytę do ElTeca, zobaczyć co zaproponuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Worm-jest rzeczywiście możliwość puszczenia w ten sposób,jednak mocno zasłoniło by to chłodnicę-zwłaszcza że były by to dwa łapacze i dwie rury.Na poniższej fotce dodatkowo widać też że po stronie pasażera jest już fabrycznie mniej miejsca ze względu na przewody idące do chłodnicy chyba od klimatyzacji,i one z tej strony blokują przeprowadzenie rury w taki sposób.Czyli musiało by być niesymetrycznie.

 

37086132.th.jpg

 

Mam stosunkowo mały prześwit przy założonej rejestracji (widać to na kolejnych fotkach) więc jedyne wyjście to to które wybrałem.Zastosowana taśma to zwykła taśma do izolacji kolektorów wydechu (z Allegro).Wcześniej próbowałem odpowiednio dobrać rurę z ciemnoszarej pianki izolacyjnej o grubości 0,5 mm (sporo dopasowywania oraz roboty) i jest to skuteczne ale wygląda kiepsko.Bandaże są najcieńsze,więc przy dokładnym i równym ich założeniu efekt jest i w miarę elegancki i skuteczny.

 

Ewa-przyrost po założeniu CAI to po około +7 koni i +10 nm. więc warto.Na Allegro widziałem zastaw stożków KN do silnika HR już z osłonami-bardzo ułatwia.

 

mocfujitavsseria.th.jpg

 

Efekt po założeniu zderzaka:

 

img1445uu.th.jpg

 

img1446k.th.jpg[/img]

 

img1447en.th.jpg[/img]

 

img1444x.th.jpg[/img]

Edytowane przez ZdzPoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie zamówiłeś przewody hamulcowe w oplocie?

potrzebne mi są do upgrade-u hamulcy.

 

 

a rury tryśnij czarną farbą - będą niewidoczne.

Edytowane przez sirtrojan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od tego w ramach modów i przygotowań do imprezy gotowe są do wymiany: przewody hamulcowe w stalowych oplotach,płyn RBF 660,Motul Gear 300 SAE 75W-90,Motul Competition 15W-50 (po wyścigach wypróbuję Motul 300V Power Racing 5W-30) i klocki HP Plus na tył oraz DS 2500 na przód.

Myślę jeszcze w tym roku dać Final Drive,sprzęgło jakieś Stage 1,oraz kolektor sportowy.

 

no to gratulacje że Ci się chciało :D ja oglądałem jakieś niby zimne doloty nie raz (Stillen czy jak to się zowie) ale nie sądziłem, że to nic nie da bo powietrze samo nie doleci do filtra i trzeba ryć :D

 

a poza tym przewody, płyn , klocki i final drive to dokładnie kierunek, który mnie interesuje. Oczywiście jako i wydech (cały). Sprzęgło - wiadomo, seryjne jest do du..y chociaż długodystansowe

 

aaaa i jeszcze mam myśl co by zrobić parę dziur i rurek i powietrze na hamulce lepiej doprowadzać. Na tor w sam raz.

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...