Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Świece żarowe Y61 RD28Ti


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   volvo144

volvo144

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 2.8 TDi
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 20 czerwiec 2011, 16:42

Proszę o poradę. Chciałbym wymienić świece żarowe w patrolu z silnikiem RD28Ti. Wcześniejszy model silnika montowany w Y60 o symbolu RD28T miał 2 rodzaje świec (3 jednego rodzaju i 3 drugiego rodzaju) wkręconych do silnika.
Jak to się ma w przypadku RD28Ti w Y61?
Jakiego producenta świece warto kupić do tego silnika.

****

Z tego co się dowiedziałem to są to te same świece, czyli jeden rodzaj i najbardziej polecane są firmy NGK

Użytkownik volvo144 edytował ten post 21 czerwiec 2011, 08:20

  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 23 czerwiec 2011, 17:59

Są to świece ceramiczne, o krótkim czasie nagrzewania. Kupisz tylko w ASO. Drogo ale zamienników nie warto stosować, ponieważ nie spełniają parametrów.
  • 0

#3 OFFLINE   volvo144

volvo144

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 2.8 TDi
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 24 czerwiec 2011, 06:53

Są to świece ceramiczne, o krótkim czasie nagrzewania. Kupisz tylko w ASO. Drogo ale zamienników nie warto stosować, ponieważ nie spełniają parametrów.

Orientujesz się jakiej firmy świece oferowane są przez ASO? Czy dedykowane do tego silnika świece NGK mogą nie spełniać wymogów??

Użytkownik volvo144 edytował ten post 24 czerwiec 2011, 06:53

  • 0

#4 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 25 czerwiec 2011, 10:52

Pisałem obszernie na ten temat w innym poście: http://forum.nissank...__1#entry775082

Użytkownik Niebora edytował ten post 25 czerwiec 2011, 11:01

  • 0

#5 OFFLINE   volvo144

volvo144

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 2.8 TDi
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 28 czerwiec 2011, 12:05

Pisałem obszernie na ten temat w innym poście: http://forum.nissank...__1#entry775082

Witam!
Poczytałem i dzięki za namiar :-)
Ale podrąże jeszcze temat. Wszedłem na sklep Intercars i dla tego silnika do wyboru są 2 świece (http://sklep.interca...rupyS&notitle=1): CX51 2896 (dla cylindra 4,5,6) i CZ51 3209 (dla cylindra 1,2,3). Z kolei na stronie NGK mamy coś takiego: http://www.ngk.de/pl...51+ CZ51/10781/ a tam też 2 rodzaje świec CX51+ CZ51.
To ja już nie wiem - czy ten silnik ma też 2 rodzaje świec czy też jeden rodzaj....
Człowiek w Cartech4x4 mówił mi o jednym rodzaju, dostałem maila z ASO Nissana tez o jednym rodzaju świec:
"Koszt świec żarowych do RD28 to 164,35zł brutto/sztuka. Dostępne są z magazynu w Warszawie - 1 dzień roboczy oczekiwania."

Pzdr MM
  • 0

#6 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 28 czerwiec 2011, 20:49

CX51 i CZ51 są do Y60. Do Y61 idą wszystkie takie same i nie ma sensownych zamienników. Przerabiałem temat i ściągałem "niby zamienniki" z Niemiec. Porażka. Trzeba wydać 980 zł w ASO i mieć spokój.

Użytkownik Niebora edytował ten post 28 czerwiec 2011, 20:53

  • 0

#7 OFFLINE   Artorius

Artorius

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gorzów Wielkopolski
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Patrol Y60 Long 1995r. Standard i Y60 1995r Long Tuning
  • Nr rejestracyjny:2x FG
  • :

Napisano 03 lipiec 2011, 16:19

niekupuj nigdy w ASO bo wydmuchają Cię z kasy jak młodego świece możesz kupic albo firmy NGK albo DENSO bo na allegro mozna dostac komplet o 300zł taniej niz w ASO chyba że wolisz byćkubeł ropy w plecy, i radze jedz do elektryka nim zamontujesz nowy komplet bo może być szansa ze nowe swiece spalisz po 10 odpaleniach silnika, musisz sprawdzic czy komputer i przekaznik podają wlaściwą ilosc prądu i przez okreslony czas po uruchomieniu.
  • 0

#8 OFFLINE   volvo144

volvo144

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 2.8 TDi
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 01 wrzesień 2011, 15:20

i radze jedz do elektryka nim zamontujesz nowy komplet bo może być szansa ze nowe swiece spalisz po 10 odpaleniach silnika, musisz sprawdzic czy komputer i przekaznik podają wlaściwą ilosc prądu i przez okreslony czas po uruchomieniu.


Hej! Nie zastosowałem się do porady i po wymianie świec właśnie mi się to przydarzyło (tzn. przepaliły się świece). Co może być uszkodzone i jaka jest dostępność części zamiennych. Przed wymianą wszystko było OK. A może wina świec??

Pzdr MM
  • 0

#9 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 05 wrzesień 2011, 10:18

A jakie świece zastosowałeś ?
  • 0

#10 OFFLINE   volvo144

volvo144

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 2.8 TDi
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 06 wrzesień 2011, 09:49

A jakie świece zastosowałeś ?

Hej!
Zastosowałem złe świece NGK CZ51 dedykowane do silnika RD28T i się popaliły. Działam na starych... i będę zamawiał w ASO.
  • 0

#11 OFFLINE   Lesław

Lesław

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tricity
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 RD28TI
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 04 listopad 2012, 12:11

Witam.
Odgrzewam nieco temat, bo sam jestem przy wymianie świec.

Trochę mam mętlik, bo wg manuala, żwiece do silnika RD28TI mają numer 11065-4P400, a ich wszystkie zamienniki są poniżej.
Podobno oryginał to NGK.

EIKO GF-123
HKT CP04
HKT CP05
MITSUBISHI ME200970
MITSUBISHI ME201638
MITSUBISHI ME202785
NGK CY-05
NGK CY-55
NISSAN 11065-4P400

Oczywiście w tym silniku jest tylko jeden rodzaj świec.

Czy ktoś może to potwierdzić?
  • 0

#12 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 05 listopad 2012, 13:57

Za zamienniki często uważa się świece o podobnych wymiarach. Tymczasem ważne jest by były ceramiczne i miały taki sam czas nagrzewania jak oryginalne.
  • 0

#13 OFFLINE   Korbamoto

Korbamoto

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:PATROL K260 2,8TD '91
  • Nr rejestracyjny:WK
  • :

Napisano 06 listopad 2012, 23:31

Dobra, a powiedzcie mi jak sprawdzić bez specjalnej ingerencji która świeca nie grzeje?
K260, silnik RD28T.
Bo tez mam problem z paleniem. Im zimniej, tym gorzej.
Ale na łeb nie upadłem, żeby zamawiać świece w ASO, do 22 letniego auta i zapłacić za nie 1000 zł- czyli 15% wartości samochodu, gdy markowe i znane od lat świece NGK, Denso, Beru czy nasza polska Iskra (do której akurat mam zaufanie i doświadczenie w innych pojazdach) kosztują max 50 zł za sztukę.
Czy jak padła jedna, czy dwie, to wymieniać wszystkie 6, czy tylko te co padły?

Użytkownik Korbamoto edytował ten post 06 listopad 2012, 23:32

  • 0

#14 OFFLINE   Niebora

Niebora

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubelskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol Y61 long 2,8 tdi
  • Nr rejestracyjny:LU
  • :

Napisano 07 listopad 2012, 11:48

Pewnie można miernikiem ale ja zawsze wykręcałem i podłączałem do aku. Wymieniałem te, co padły.
  • 0

#15 OFFLINE   Piotr1717

Piotr1717

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y61 3.0
  • :

Napisano 26 listopad 2012, 00:09

Witam - sprawdzenie domowym sposobem:
wykręć i podłącz do akumulatora. Świeca walnięta nie rozażarza sie lub robi to w połowie żarnika. Możesz wymieniać po sztuce, nie trzeba wszytkich, choć pewnie za niedługo poleci kolejna.

Inny problem to wykręcenie świec - zdarza się urwanie świecy przy głowicy i wtedy trzeba wołać kolesiów ze specjalnym narzędziem do wykręcania resztek bez zdejmowania głowicy.

pozdrawiam
  • 0

#16 OFFLINE   viper126p

viper126p

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Kraj:POLAND
  • Model:Y 61 2,8TD
  • :

Napisano 23 marzec 2014, 20:04

najlepszy sposob to pomiar amperomierzem w szereg z badaną świecą bez wykręcania


Użytkownik viper126p edytował ten post 23 marzec 2014, 20:09

  • 0