Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rdzewiejąca rama w Navarze D40


Gość KamilDT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie mam Nissana Navarę D40 z lutego 2009 roku, kupionego w polskim salonie aktualny przebieg 26500 km, i na ramie zaczyna pojawiać się rdza :/ czy to normalne w tych samochodach? ktoś z was miał z tym już problem? warto z tym iść na gwarancje? I jak się do tego zabrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Navare z grudnia 2007 wczoraj przy wymianie hamulców mój mechanik pokazał mi rdze na ramie ! i tez jestem w szoku gwarancja na auto mi sie skonczyla pyt. czy gwarancja na perforacje która wynosi 12 lat to obejmuje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Sposób na rdzę - maseczka błotna, a więc w teren Panowie! A tak na poważnie to nie wiem czy coś zawalczycie, wystarczy parę rys na ramie i robi się nalot rdzawy, a później rdza. Ale do zgnicia jeszcze bardzo długa droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję zakonserwować ramę we własnym zakresie. Sam planuję przeprowadzić taki zabieg jeszcze tego lata. Dodatkowo zakupiłem również plastikowe nadkola na tył, które zamontuję po konserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja proponuję zakonserwować ramę we własnym zakresie. Sam planuję przeprowadzić taki zabieg jeszcze tego lata. Dodatkowo zakupiłem również plastikowe nadkola na tył, które zamontuję po konserwacji.

 

 

Ja tez konserwuję rame we własnym zakresie. Uzywam dotego BRUNOX a potem bitex lub fluidol.

 

Jaki dodatkowe nadkola chcesz zamontowac na tył. napisz coś szerzej. moze skopiuje

 

pozdrowionka

 

AM-POL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez konserwuję rame we własnym zakresie. Uzywam dotego BRUNOX a potem bitex lub fluidol.

 

Jaki dodatkowe nadkola chcesz zamontowac na tył. napisz coś szerzej. moze skopiuje

 

pozdrowionka

 

AM-POL

To już po ramie :rolleyes2:

Te dwa pierwsze to tragedia, chrupie ruda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już po ramie :rolleyes2:

Te dwa pierwsze to tragedia, chrupie ruda.

 

Kupiłem dokładnie te:

http://www.pickupdiablo.pl/opis/nadkola-nissan-navara-133.html

 

można zamówić tylko na tył.

 

Edit. To odpowiedź na pytanie jakie nadkola kupić. Rama kiedyś i tak zgnije :)

Edytowane przez marcin_gru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakonserwowałem ramę w D40, w małym zakładzie na prowincji, koszt 500 zł. Wygląda ładnie i może dożyje do końca dni tego samochodu (?).

 

Jak możesz to podaj namiary na tą prowincję

 

AM-POL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

województwo podkarpackie, gmina i wieś KORCZYNA, tel. 695081300. (ok. 50 km poniżej Rzeszowa, przed Krosnem, jadąc skrótami z Rzeszowa).

Trudno się dodzwonić, bo facet, jak leży pod autem, to nie odbiera.

Trochę się przeliczył jeżeli chodzi o zakres roboty i pewnie będzie teraz chciał więcej za konserwację pickupów.

Również długie okresy oczekiwania w kolejce.

Konserwuje samochody, naprawia blacharkę.

Sprawnie i chyba w dobrych cenach, bo długa kolejka na swój termin.

Auto trzeba zostawić na 2, 3 dni (mycie, schnięcie, czyszczenie, malowanie). Zapuszcza też progi, profile itp. jakimś mazidłem.

Auto potem śmierdzi kilka tygodni, ale smród przechodzi.

Konserwacja raczej nie wykapuje na parking, jak bywało dawniej, w poprzednim ustroju. :rolleyes:

 

W swoim zakonserwowałem nie tylko ramę (jak błędnie wyżej napisałem), ale CAŁY spód auta, profile, drzwi i wszystko inne co się robi w kompletnej konserwacji aut. Nawet rury amortyzatorów, sprężyny, resory i osłony, w tym nawet aluminiowe ( po co ?, pewnie z rozpędu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środku konserwujące podwozie

 

PYRMO

 

Podwozie = Mettalic lub Sealant ; Profile = Penetrant , tam gdzie ognisko rdzy = RC 900 CONVERUST EPOXY

 

RC 900 CONVERUST EPOXY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dla własnego bezpieczeństwa i innych uczestników ruchu drogowego, zróbcie kontrolę ramy.!!!

Rama w Nissan Navara D40 koroduje od wewnątrz. Na zewnątrz jest czasami w idealnym stanie.
Rama fabrycznie od środka nie posiadała powłoki ochronnej albo była bardzo słaba. Dodatkowo obawiam się że stal z której jest zrobiona rama jest najgorszej jakości, mogła być już skorodowana przed procesem produkcyjnym. Występuje  w ramie korozja naprężeniowa. Rama najczęściej pęka na łuku przed tylnym kołem. Jeśli ładujemy na pakę trochę ładunku (a do tego samochód został zaprojektowany) , to w tym miejscu rama ma największe naprężenia. Dodatkowo jest dużo spawów w tym miejscu, a jeszcze działa na ramę w tym miejscu jeden czynnik: skumulowane agresywne środowisko.

Nissan nie przewidział nadkoli dla tylnych kół !!!! zaoszczędził na tym parę $ !!!
 Kamienie z drogi , sól drogowa, solanka z kamieniami, piasek trafia dokładnie na tylną część ramy.

Proponuję zainteresować się tylną częścią ramy dopóki nie będzie za późno.
1. Zacznijcie inspekcję od ostukania ramy młotkiem. Sprawdzcie ramę od środka za zbiornikiem paliwa i za tłumikiem , tam są ukryte przed wzrokiem niespodzianki- wżery, dziury
2. Sprawdźcie w jakim stanie jest mocowanie zbiornika paliwa, opaski są w 70% skorodowane.
3. Zdejmijcie koło zapasowe- stan łącznika ramy może być  katastrofalny
4. Sprawdźcie przez  duże otwory w ramie czy nie ma w środku dużych płatów rdzy.
5. Jak wszystko ok , to zadbajcie o drożność otworów odpływowych. Parę jest dużych i kilka mini szczelin

.-
Tu mały instruktaż:


 
Pathfinder R51 też na to wszystko jest narażony , ale raczej nie przewozi się w nim tyle ładunków co w Navarze , jednak też nie posiada tylnych nadkoli - oszczędność Nissana

Pamiętajcie nasze samochody mają 12 lat gwarancji.
W Wielkiej Brytanii ruszyła kampania Nissana polegająca na wykupie tych samochodów , których ramy nie da się naprawić oraz naprawie i konserwacji tych do uratowania. !!!
 

Już samochody z Wielkiej Brytanii jadą do Polski. Tylko gdzie pojadą Polskie samochody jak zaczniecie ramy sprawdzać i bombardować Nissan Europe  :devil: . Powoli kończy się 12 letnia gwarancja na niektóre sztuki. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-navara-50szt-nissan-navara-na-czesci-ID6zrwR2.html#bd9e41fd9a

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już swoją poprawiłem , załatałem , wzmocniłem , zakonserwowałem. Dwa tygodnie roboty . W trakcie czyszczenia można się nieźle zdziwić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją  poprawiłem i zrobiłem sobie nadkola

Zdradzi Kolega gdzie można się zaopatrzyć w nadkola na tył? Czy to homemade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem je z blachy kwasoodpornej, z pół dnia się z tym bawiłem oczywiście pomalowałem je na czarno co to by nie wyglądało na agrotuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

poniżej opis procedury Nissana dotyczące inspekcji ramy Navary oraz newralgiczne miejsca awarii ramy o których wie Nissan i nie zawiadamia nas o tym fakcie:

 

5f41016a1528bef8med.jpg
 
d6c196cec0fa3283med.jpg373a06582a108616med.jpg
Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ciekawe jak zachowa się Nissan w Polsce? Ciekawe czy ktoś z forum ma już jakieś doświadczenie z serwisem w tej kwestii i na jakiej podstawie będzie rozpatrywane zgłoszenie reklamacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie Nissan odbija piłeczkę jak na początku na wyspach brytyjskich , że rama nie jest objęta gwarancją. Trzeba zadzwonić albo wysłać mailem zgłoszenie  do działu reklamacji Nissan Europe w Budapeszcie. Potem zapraszają do ASO na darmową inspekcję. Robią tam zdjęcia, wysyłają do Budapesztu , a potem odpowiedż , że rama nie jest objęta gwarancją.

 

Im więcej będzie naszych zgłoszeń tym poważniej Nissan do tego podejdzie. 

 

 

W UK wygląda to już tak:

3dc21ae2c2a24387med.jpg

 

Proponuję Wam zapisać się do grupy na forum społecznosciowym na "f" ," Nissan Navara snapped chassis group"

Wiele można się od nich dowiedzieć .

 

Jesli chcemy coś od Nissana uzyskać musimy się spieszyć bo tylko do 12 lat wieku samochodu są w stanie podjąć kampanię reklamacyjną- tyle jest gwarancji na samochód.

 

Na poprzednie pickupy D22 też zrobili wymianę wadliwych  silników,  ale nie była to akcja przywoławcza . Zrobili tylko  dla tych użytkowników którzy atakowali Nissana.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może wrzuciłbyś za pamięci garść informacji co zrobiłeś, ile czasu zajęło, w jakie części się zaopatrzyć. Na pewno nie jeden skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...