Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rdzewiejąca rama w Navarze D40


Gość KamilDT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

post-48849-0-04090800-1521387531_thumb.jpg   post-48849-0-09763400-1521387609_thumb.jpg

 

Szczegółowa relacja z konserwacji ramy Navary:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/108782-navara-od-go%C5%82ej-ramy-iii-v2017-fotorelacja/

w pozostałych tematach również sporo materiału

Namawiam do inspekcji i ewent. naprawy/konserwacji ramy we własnym zakresie ... nikt nie zrobi tego dokładniej niż Wy sami

To naprawdę nie jest trudne, przy okazji poznacie swoje auta od podszewki

Mamy na forum speca od sprzedaży, mamy zniżki na chemię i polibusze 

Ze swojej strony oferuję pomoc on line

Pytać, pisać, molestować ... czekam w dziale "SPARTAN garage" :) (priv. ODPADA! - to jest Forum ;) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Kolegów, którzy konserwowali ramy. Na ile dokładnie da się zakonserwować ramę bez ściągania kasty, tylko samą pakę jak Kolega agent_s? Warto to robić połowicznie bo jakoś nie czuje się na siłach zwalać wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić

Ramy gniją prawie wyłącznie w tylnej części i to wewnątrz

Akurat w Navarach pięta achiilesowa przypada w okolicach końca kabiny

1. zdjąć zderzak i pakę ... we dwóch spokojnie do ogarnięcia

2. jeśli trzeba było by coś spawać to lepiej odkręcić zbiornik

opcjonalnie można sobie polepszyć dostęp:

3. odkręcić 2-ie, 3-ie i 4-te śruby buda/rama ... pierwsze tylko poluzować

4. ocenić czy wajchy w kokpicie, przewody hamulcowe i węże w komorze silnika wystarczą na podniesienie ( proponuję zdjąć osłonę wiatraka i poodpinać fartuchy w nadkolach)

5. o parę cm unieść kabinę "za tył" i podeprzeć

dalej to już konserwacja: najpierw z zewnątrz, później wosk do środka

 

Wiem wiem, wygląda to na mocno ubogą wersję ale z doświadczenia wiem że żadne piaskowanie i tak nie oczyści profili wewnątrz

można obstukać ramę z wierzchu a nast. próbować rozdrabniać i wydłubywać płaty rdzy przez tylne wyloty ... ale nie uda się to w 100% bo rama z tyłu jest wyżej

poza tym wewnątrz jest jeszcze trzecia pionowa ścianka/wzmocnienie (... przynajmniej w Terrano)

Tak postępowałem też ze wszystkimi ramami które miałem na warsztacie, pomimo że były gołe ... 250-300 kg można unieść jednostronnie w pojedynkę, ale pionowo to już tylko na rusztowaniu, tylko po co? ... I tak nie wydłubie się wszystkiego, co najwyżej lepiej błoto wypadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiększyłem dziury, które miałem w ramie kątówką . Udało się przez nie wyjąć i wydmuchać ciekawe okazy rdzy.

Potem oczywiście nowa blacha w dziury , konserwacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...