Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Problem z kontrolkami - pala sie, a nie powinny


Gość qtva
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od dwoch dni pali mi sie kontrolka ladowania (czerwona z symbolem akumulatora) i jakas zolta/pomaranczowa z symbolem (chyba) miski olejowej. I przestala sie palic w ogole kontrolka cisnienia oleju. Akurat jechalem autkiem, jak to sie zaczelo, wiec zauwazylem, ze najpierw obie pierwsze mrugaly, po czym rozzarzyly sie pelnym swiatlem i tak kest do dzis. Oczywiscie pierwsze co zrobilem, to zatrzymalem sie na poboczu i sprawdzilem, ze olej w silniku jest. Tyle co potrzeba. Potem pojechalem do warsztatu, gdzie sprawdzono, ze alternator laduje na maxa - 14V. Oczywiscie caly czas jezdze moim nissanikiem, na swiatlach, i nic zlego z akumulatorem sie nie dzieje. Wiec wnioskuje, ze ladowanie dziala bez zarzutu. Wczesniej, po wlaczeniu zaplonu zapalaly sie trzy wymienione, przy czym czerwona od oleju i zolta gasly jednoczesnie. Zrozumialbym, gdyby obie przestaly sie palic, mogloby to oznaczac awarie czujnika cisnienia oleju, wypiecie sie kostki itp. Ale jedna sie pali, a druga wcale. No i ta od ladowania... Ma ktos jakis pomysl ? Nie wiem, czy to wazne, ale jakies 2 tys temu wymienilem olej w silniku, filtr paliwa, oleju i powietrza. Bede wdzieczny za wszystkie sugestie, pomysly. Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ci raczej nie pomogę, chociaż kontrolka ładowania świci się nawet jak teoretycznie i praktycznie altek ładuje. Wystarczy, że jest coś uwalone w regulatorze napięcia i świeci. żółta kontrolka to tzw. check czyli kontrolka że jest coś nie tak z samochodem. Normalnie powinna gasnąć jak świeci najpierw zrobiłbym autodiagnostykę. Po kodach błędów dojdziesz co go boli. Opis jak ją zrobić masz na głównej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tyle ze ta zolta nie wyglada na check, bo widnieje na niej (najprawdopodobniej) wizerunek miski olejowej z kropelka u dolu. A check ma symbol obrysu silnika. Chyba ze sie myle. No tak, regulator napiecia, to juz jest jakie trop. Tylko dlaczego nie zapala sie od cisnienia oleju ? Przepalila sie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta zolta kontrolka kolego jest od wody w filtrze paliwa ;) Najpierw spusc wode z filtra. Jak uniesiesz maske do gory to pod filtrem idzie taki maly wezyk do spuszczania wody z filtra i nakretka ktora musisz odkrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ta zolta kontrolke (check)to juz kolega napisal.

Jesli chodzi o kontrolke oleju to dziwie sie ze nie sprawdzili tego od razu na warsztacie. Wlacz zaplon i sciagnij przewod z czujnika oleju . Zobacz czy dobre jest polaczenie przewodu z nasuwka . Jesli tak to dotknij przewodem do silnika (jakis element metalowy) . jesli zaswieci sie kontrolka to do wymiany czujnik. Jesli nie to bedzie albo spalona zarowka albo pekniety gdzies po drodze przewod. Stawiam na pekniety przewod jesli sie kontrolka nie zaswieci.

Jeszcze kontrolka ladowania sie pali.Jesli ladowanie jest dobre to musi zobaczyc elektryk . Mozesz poczyscic sam polaczenia na alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za zainteresowanie tematem i chec pomocy :)

Brne zatem dalej: a gdzie szukac czujnika cisnienia oleju ? Moze to banalne, ale nie wiem... Od strony chlodnicy ? Od strony grodzi ? W bloku silnika ? Nisko ? Wysoko ?

Edytowane przez qtva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia oleju od razu pod filtrem oleju w 2.0d

 

co do zółtej kontrolki, podobno ten typ tak ma ze jak pali się lądowanie to i zółta od wody w filtrze(gdy tej wody tam wcale nie ma)

 

u mnie było tak ze jak odpaliłem to świeciły sie obie jak przegazowalem to zaczynało lądować i gasły( były zwalone diody na wzbudzeniu) bujałem się tak ze 2 lata ostatnio padło ładowanie całkowicie, wymieniłem cały alternator na używany z allegrogo i ładowanie gaśnie po odpaleniu i skończył się problem z akumulatorem co potrafił paść co parę tygodni. naprawe altka odradzam-regulator napięcia ok 170 zł + robota..lepiej znaleźć używany i wymienić

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli narazie nie ma powodow do zdenerwowania ? :) Mozna jezdzic ? Dzis spuscilem troche ropy przez zawor na dole filtra. Wody tam nie bylo, zolta lampka dalej sie pali. Ladowanie aku jest. Wiec jezdze, dopoki nie stane :)

Badzo dziekuje za pomoc i zaangazowanie :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. A probowales zrobic autodiagnostyke czemu tego checka wywala?. Z ktorego roku jest to auto bo nie napisales? Skoro dla almery 2.0d mozna zrobic to moze tez mozna bedzie zrobic w twoim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Otoz znalazlo sie zrodlo moich problemow. Na wirniku w alt jest przebicie, diody popalone, niewiadomo w jakiej kondycji jest reg napiecia. Rekonstrukcja calosci ~300PLN

Zobaczymy co z kontrolka cisnienia oleju, ale najpierw alternator :)

P.S.

Zaczynam podwajac wartosc samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak przypuszczałem. Jeśli poszły diody na mostku prostowniczym to na 99% regulator do wymiany. Co do żółtej kontrolki CHECK To faktycznie diesle jej nie mają, i o o ile mi wiadomo to mają je tylko benzynowce na wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem wyzej ze ta zotla kontrolka to nie CHECK tylko kontrolka od wody w filtrze. Jest druga po prawej stronie na liczniku od gory o ile sie nie myle. Powinna gasnac gdy sie odpali auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz... Nie bylo tak rozowo, jak mialo byc :) 420 zl za wymiane wszystkiego w alternatorze, oprocz obudowy i vacuum :) Pociecha jest to, ze idzie zima i raczej nie musze sie martwic o ladowanie aku. Kontrolka cisnienia oleju nadal nie dziala. Nawet po zmasowaniu przewodu dostarczajacego prad do czujnika. Pomysly ? :))) Ja mam jeden: przepalona zarowka :) Aha, po naprawie alternatora, gasnie rowniez zolta/pomaranczowa od filtra paliwa :) Czad !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz... Nie bylo tak rozowo, jak mialo byc :) 420 zl za wymiane wszystkiego w alternatorze, oprocz obudowy i vacuum :) Pociecha jest to, ze idzie zima i raczej nie musze sie martwic o ladowanie aku. Kontrolka cisnienia oleju nadal nie dziala. Nawet po zmasowaniu przewodu dostarczajacego prad do czujnika. Pomysly ? :))) Ja mam jeden: przepalona zarowka :) Aha, po naprawie alternatora, gasnie rowniez zolta/pomaranczowa od filtra paliwa :) Czad !

Troczę dziwne że wymienili ci stojan i wirnik. Te 2 rzeczy najrzadziej się psują. Gdy masz uwalony stojan altek bardzo się grzeje i śmierdzi. Wydaje mi się że trochę cie naciągli. Ja już opanowałem temat altka w nissanie. Diody na mostku wymieniam sam po 2zł za szt i lepię teraz przyrząd do testowania regulatora. Wyjdzie jakieś max 200stówy a altek jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie swoim trupem ok. 3000 km miesiecznie, wiec nie mam za bardzo czasu na kombinacje alpejskie :) Czasem trzeba plakac i placic. Z tego co wiem, stojan zostal ten co byl. Jest nowy wirnik, diody i regulator. Bo wszystko bylo popalone. Wazne, ze dziala :) Mala rzecz, a cieszy :) Ale zeby nie bylo za rozowo, dzisiaj uszkodzilem mechanizm wycieraczek. Wypielo sie pioro i zablokowalo chodzace na najwyzszym biegu ramie. :( Tragedia... Biednemu zawsze wiatr w oczy... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

:nissan2: Witam wszystkich na forum posiadam Nissanka sunny 93r. w kombi silnik 2.0D autko sprawuje się ok odpala jezdzi lecz problem polega na migających , czasem świecących kontrolkach o których mowa wyżej, czyli czerwona aku i zółta ....w związku z tym mam pytanie czy mógłby ktoś udzielić informacjii gdzie znaleść ten filtr paliwa  lub wrzucić jakies fotki.Pod maska usłyszałem też dziwne ciche stukanie w równych odstepach czasowych podczas jazdy i delikatnie przygasające światła...dzwięk ustał po kilku sekundach czy ktos ma jakieś pomysły???może jakis przekaznik...nie wiem Pozdrawiam i dziekuję 


Rozwiązany i do Zamknięcia....Przekaznik umiejscowiony pod maska nie działał jak należy patrząc od przodu po prawej za skrzynką przekazników ...po wymianie kontrolki nie świecą i nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...