Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Wymiana misy olejowej - tutorial :)


komprez

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

 

Otóż że na forum nie ma jako takiej instrukcji pozwolę sobie ją napisać :)

 

Często nasze miski rdzewieją ... nie wspomnę o mechanicznych uszkodzeniach, dlatego pasuje wymienić :)

Mnie akurat przerdzewiała więc długo się nie zastanawiałem.

 

Miskę można całkiem tanio dostać na znanym portalu aukcyjnym za ok 100pln

 

Zaopatrujemy się w :

 

- specjalny silikon uszczelniający do mis olejowych (tutaj nie ma uszczelki)

- klucze 10,12,15,17 + przedłużki dłuższa i krótsza

- WD40 lub podobne

- Rozpuszczalnik

- Piwo :)

 

Tak więc zaczynamy !

Ci którzy nie posiadają kanału (a nawet lepiej) budujemy podjazd dla auta (4 deski grube + klocki,cegły)

Robimy podjazd tak aby auto podjechało nam na wysokość ziemia koło ok 25-30cm to w zupełności wystarczy.

Zlewamy olej z silnika poprzez dolną nakrętkę w misy (wcześniej otwieramy korek wlewu oleju)

Po zlaniu oleju warto przekręcić silnik ze 3 razy na samym rozruszniku aby cały olej szedł.

Ci którzy maja immo , blokujemy silnik aby nie odpałil.

 

po zlaniu oleju, zabieramy się do pracy. Z uwagi na liczne przeszkody w wydobyciu misy obalam mity

o zdejmowaniu misy bez tej całej poniższej zabawy. W misy jest ssak a dodatkowo są 2 śruby do odkręcenia

w których pozostaje trzpień.

 

1. Odkręcamy dolne mocowanie silnika - belkę przednią. Spokojnie :) Silnik nam na łep

nie spadnie ale warto podeprzeć go czymś pod skrzynią biegów ale uwaga na miejsce do późniejszego

manewrowania między skrzynią a silnikiem.

 

2. Odkręcamy wydech, zaraz przy kolektorze wydechowym 3 śruby, psikamy to wcześniej WD40 lub jakimś

odrdzewiaczem i zostawiamy na 15min. Tam przychodzi klucz 11 choć mi nie spasował i na farta 12 odkręciłem

Nie musimy zdejmować całego wydechu !!!

Wystarczy go po prostu odgiąć, tam na złączu jest to dość giętkie i można spokojnie manewrować.

 

3. Odkręcamy 2 dolne mocowania do skrzyni biegów, to frontowe niestety trzeba obie śruby ponieważ blokuje misę.

Tylnie można tylko przy skrzyni, po czym odginamy i mamy dostęp do śruby przy misie.

 

4. Wykręcamy śruby miski olejowej , klucz 10, najlepiej na jak najdłuższej przedłużce, ja spasowałem 2 do

masywnego śrubokręta z grzechotką i pomagałem sobie kluczem żabka do popuszczania śrub.Najgorsza jazda

jest z 2 śrubami schowanymi zaraz przy skrzyni we wnęce choć u mnie poszło nieźle :) Wykręcamy tam

same nakrętki i zostają 2 trzpienie

 

5. Odklejamy misę, delikatnie bardzo płaskim śrubokretem i młoteczkiem małym. Tak aby nie spierd... bloku silnika ! :)

 

6. Wyciągamy mise, najlepiej odgiąć ja lekko ku przodowi auta tą stroną gdzie jest bardziej pojemna, spowoduje to

wypadnięcie misy z tych dwóch trzpieni które ją trzymają , akurat tam jest bardzo mało miejsca i powiedziałbym nawet

że obudowa skrzyni lekko blokuje miskę.

 

7. Czyścimy bardzo dokładnie blok silnika tam gdzie była misa, ze starego sylikonu oraz oleju. Rozpuszczalnik

bardzo dobrze sobie radzi z olejem.

 

8. Nową miskę przecieramy szmatką z brudu (chyba że jest świeża z folii :) ) miejsce na sylikon

czyścimy również rozpuszczalnikiem aby nie było niespodzianek.

 

9. Nakładamy sylinon - 3 do 4 mm grubości najszerzej w rowkach.

 

10. Wkładamy misę - od lewej strony zaczynając wsuwamy aż do końca uważając na to aby nałożony sylikon gdzieś nam się

nie maźną. Ubytki taki zaraz odrazu staramy się uzupełnić.

UWAGA !!! Po nałożeniu sylikonu mamy tylko 10 min na założenie misy !!!!

(tak było napisane na opakowaniu tego mojego)

 

11. Zakręcamy miskę , zaczynamy od środkowych śrub idąc bardziej na rogi. Spowoduje to równomierne rozłożenie sylikonu

a także nadmiar który pójdzie wypęłni nam ubytki.

 

12. Skręcamy resztę, zaczynając od wydechu, mocowania do skrzyni, oraz belkę pod silnikiem.

 

13. Zalewamy olej dopiero po 12h, sylikon musi wyschnąć !

 

14. Otwieramy piwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałbym jedynie dodać od siebie, że wymiana miski w silnikach SR20 nie wymaga tych ceregieli z wykręcaniem wydechu belki itd.

Nawet nie musimy wykręcać sondy. Jedyny klucz jaki potrzebujemy to oczkowa 10 z odsadzeniem i najlepiej bardzo cienki nożyk i mały młoteczek do odklejenia starej miski.

Jak mamy już otwarty dół, warto też przy okazji umyć blachę osłaniającą smok.

Nie ma co nakładać silikonu "na zapas, bo albo wciśniemy go do komory albo i tak wyjdzie na zewnątrz.

Miska pasuje z primery P10, więc można szukać też po takim opisie. Ja za swoją płaciłem bodajże 240 z wysyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...