Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Felgi, opony


Tokyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem cały Twój temat, strona po stronie - szkoda że nie ma fotek samego koła, abym mógł zobaczyć jak to leży.

OK, nie jestem uparty i słucham się bardziej doświadczonych, ale...

 

...jeśli na przód czyli na felgę o szerokości 8,5" dam oponę 235/35/19, to różnica wyniesie -1,9%, a chciałbym aby licznik mi za dużo nie zaniżał..

...jeśli na tył czyli na felgę o szerokości 9,5 dam oponę 255/35/19, to różnica wyniesie -2,4%.

 

Jak to ubrać aby licznik nie przekłamywał aż tak i aby TC nie wariowało? Tak, jeżdżę na włączonej jakby ktoś pytał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Stoję przed dylematem opon . przód mam  245/40/19  i zastanawiam się czy nie załozyć 255/35/19  co obniżyłoby przód

znalazłem falkena FK150 w takim rozmiarze

Mozna tak zrobic  , czy to głupi pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podpowiesz może jakie bedą " skutki uboczne"   te pozytywne i negatywne  ?

mi jako nowicjuszowi wydaje się że wraz z obniżeniem przodu poprawi się nieco trakcja przy dużych prędkościach  bo mniej powietrza trafi pod podłogę ... ale mogę sie mylic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szerszych oponach trochę zmuli Ci auto. Na szerszych jest lepsza trakcja ale dotyczy to głównie osi napędzanej czyli tyłu. Licznik prędkości przy zmianie będzie Ci delikatnie przeklamywal. No i na szerszych jest większe spalanie. To tyle w teorii ale różnica między 245 a 255 jest tak niewielka że praktycznie będzie niezauwazalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przy szerszym laczku z tyłu trudniej będzie Ci zerwać przyczepność i bokiem pojechać, chyba ze Ci na tym nie zależy a priorytetem jest jazda jak  po sznurku. jeśli tak to chociaż to nie w temacie felg/opon, ale zauważyłem różnicę gdy założyłem stalową osłonę silnika pod spodem- wieksza stabilnośc przy wysokich prędkościach- lepsza areodynamika i sztywność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie załozyłem Falkeny FK510  w rozmiarach fabrycznych  przód 245/40  tył 275/35 R19 .

Dzieki za info , a masz może link do tej stalowej osłony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wiem, że oklepane te JR3 do zetek, ale fajnie wyglądają czarne do pomarańczowej. Myślicie, że 19x9,5 ET35 przy oponie 255/35/19 (tył+przód) i dystanse 20mm będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Lokstar napisał:

Wiem, że oklepane te JR3 do zetek, ale fajnie wyglądają czarne do pomarańczowej. Myślicie, że 19x9,5 ET35 przy oponie 255/35/19 (tył+przód) i dystanse 20mm będzie ok?

Bardzo słaby pomysł...

chcesz dać dwa te same rozmiary tył przód w aucie RWD to już samo mówi za siebie. Jeśli masz wersję z kontrolą trakcji to będzie Ci swirowala bo będzie zbyt duża różnica pomiędzy obecnym a fabrycznym rozmiarem. Jakość jazdy będzie tragiczna przy takim setupie. No i mocno spowolnienie Ci auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go kupiłem miał już takie założone. Rozumiem, że w takim razie należy to zmienić. Dobrze więc, bo jak napisałem, planuje zmiany. Pewnie na wiosnę wejdą nowe opony i felgi. Czyli tył mogę zostawić lub dać szerszy, a przód musze zwęzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi masz wersje z kontrolą trakcji czy bez? (bez USA wersja base) ? to ważne jeśli planujesz zmianę opon.

Tak a jeśli miałeś 4x taki sam rozmiar to na pewno źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cytrus napisał:

Powiedz mi masz wersje z kontrolą trakcji czy bez? (bez USA wersja base) ? to ważne jeśli planujesz zmianę opon.

Tak a jeśli miałeś 4x taki sam rozmiar to na pewno źle

Wersja EU z kontrolą trakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2018 o 19:30, Asesino napisał:

Cześć, podeślesz jeszcze raz zdjęcia? Planuję zrobić taki sam setup i chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Jakie ET dałeś? Dorzucałeś jakieś dystanse? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JR3 10,5 19'' ma ET20 i dystansu nie potrzeba.

Do 9,5" z ET35 potrzeba minimum 18mm, zeby nie haczylo o zacisk, ale ciezko takie dystanse znalezc, wiec 20mm. Najlepiej takie ze szpilkami

Do wersji z ET20 trzeba chyba 3mm, a jak dasz 5mm to niby nawet szpilek na dluzsze nie trzeba zmieniac, ale ja bym to zrobil dla bezpieczenstwa.

 

Tak z pamięci pisze, ale powinno sie zgadzac

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Czy na zetkę wejdzie opona 235/55ZR17 kolega chce sprzedać fajne używki, ale jest dylemat czy to się zmieści. Standardowo mam obecnie oczywiście 235/50ZR17. Jeśli to się by zmieściło to czy na obydwie osie da rade założyć 235/55ZR17? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2019 o 15:57, dieselLPG napisał:

JR3 10,5 19'' ma ET20 i dystansu nie potrzeba.

Do 9,5" z ET35 potrzeba minimum 18mm, zeby nie haczylo o zacisk, ale ciezko takie dystanse znalezc, wiec 20mm. Najlepiej takie ze szpilkami

Do wersji z ET20 trzeba chyba 3mm, a jak dasz 5mm to niby nawet szpilek na dluzsze nie trzeba zmieniac, ale ja bym to zrobil dla bezpieczenstwa.

 

Tak z pamięci pisze, ale powinno sie zgadzac

Ok, aktualnie mam założone 20mm, więc na przód mogę śmiało brać 9,5" ET35. Jednak nie ma JR3 z ET20, minimum 22, to chyba nie będzie jakaś wielka różnica nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie duza roznica, bo 10,5 ma inny kat pod jaki ramiona felgi ida od obreczy do piasty, ale z tego co pamietam te 9,5 z et20 mialy brak 2-3mm wiec teoretycznie z et22 dystans 5mm powinien zrobic robote.

"Powinien", bo z przodu to trochę walka o kazdy mm. W koncu dojdziesz do momentu, ze felga nie haczy o zacisk, ale juz zaczyna wystawac poza nadkole, a to nie kazdemu sie podoba

Edytowane przez dieselLPG
Dodanie nowego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przód pójdzie 19x9,5 ET35 + 20mm dystansu. Na tył chce dać 19x10,5 ET22 (mniejszego nie ma), z tyłu jest mniejszy zacisk, więc nie powonień o nic zahaczać.

Korcą mnie jeszcze 18" i profil 40.

Coś takiego:

 20151012_180359_zpswha8esbu.jpg.c846848a

Tu gość ma akurat założone Enkei RPF01 18" 9,5 przód, 10,5 tył ET15. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemysl sobie do czego to auto ma sluzyc. Jak chcesz "wyglad" to idz w te 10,5j a jak "osiagi" to daj te 9,5 na tyl. Chyba, ze naciąg Ci nie przeszkadza wizualnie i/lub podczas jazdy, a to juz zalezy od opony i tego jak twarde boki ma. Ja miałem wrazenie, ze w koleinach czolo opony jechalo w jedna strone a sama felga z autem chciala w druga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mial ktos u siebie w 350z JR12? Ciekawi mnie jak to wyglada na aucie i jakie parametry dobral by nie bylo problemow z obcierka o rant/zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...