Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nieszczelny intercooler - naprawa


wysockip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Jestem nowy na forum, miałem ten sam problem co u Kolegów powyżej, u mnie po rozebraniu i dokładnemu obejrzeniu tego rdzenia i przeczytaniu tematów na forum, doszedłem do wniosku że żaden klej tu nie pomoże a jeżeli nawet to na krótko. Krótka decyzja, po rozmowie telefonicznej wysłałem do Valdi-chłodnice do regeneracji. Mam nadzieję że za dwa dni będzie po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Do tej pory jest super, skończyły się wszystkie problemy. Po wyjęciu z paczki wyglądał bardzo masywnie, rdzeń jest grubszy i porządnie wspawany w zbiorniki spawem aluminiowym. Czas realizacji to trzy dni w obie strony. Ja jestem bardzo zadowolony. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Do tej pory jest super, skończyły się wszystkie problemy. Po wyjęciu z paczki wyglądał bardzo masywnie, rdzeń jest grubszy i porządnie wspawany w zbiorniki spawem aluminiowym. Czas realizacji to trzy dni w obie strony. Ja jestem bardzo zadowolony. Polecam.

 

Czy zauważyłeś po wymianie IC jakąś znaczącą poprawę w pracy samochodu podczas jazdy?

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oto i mój intercooler po wymianie!!

bb98f9f1e93a.jpg

 

02433f45012a.jpg

 

Mocny niesamowicie, palcem nie zegniesz!!!

Robilem w Minsku (Białoruś), koszt- okolo 530zł. Nic teraz nie kopci i przyspieszenie jest lepsze! A najważniesze- SILNIK JEST IDEALNIE CZYSTY!!!

 

e75f784db4af.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

po zakupie x-traila w styczniu tego roku wymienilem stary intercooler na uszczelniany w firmie w Tarczynie (mozna znalezc na allegro), usluga ekspresowa i cena w okolicach 800-900 zl.po 50 tys wszystko dziala jak nowe.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Marcio_100

Witam, wydaje się, że i mnie ten problem dotyczy, auto ma przebieg ponad 230 tys. km. Co ciekawe kupiłem przy przebiegu 157 tys. km z wymienionym intercoolerem, który został zakupiony w firmie Radiator service (chłodnice24). Zatem intercooler przejechał 70 tys. km i chyba umiera. Załączam zdjęcia i proszę o jednoznaczną opinię.

I jeszcze jedno: auto jeździ bez zarzutu, przyśpiesza jak należy, raczej nie kopci, dobrze pali, wyciek na razi jest dość skąpy...... czy mogę jeszcze użytkować auto do czasu, aż pojawią się poważniejsze objawy, czy raczej nie powinienem czekać?

post-21162-0-50826700-1347479224_thumb.jpg

post-21162-0-06326700-1347479369_thumb.jpg

post-21162-0-34131300-1347479423_thumb.jpg

post-21162-0-76442800-1347479559_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcio_100

Jeżeli planujesz tym autem jedzić jeszcze z 50 tys/, to lepiej jedź do naprawy!!!

Takich rad to ja nie potrzebuję - jakieś konkrety? Kolega chyba niewiele ma do powiedzenia jak mniemam...... :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to naprawił. Wszelkie nieszczelności w dolocie powodują że turbo musi mocniej dmuchać aby nadrobić straty, co za tym idzie szybciej się zużywa. To co zaoszczędzisz teraz na spawaniu IC to wydasz z zawiązką na regenerację lub wymianę turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja bym to naprawił. Wszelkie nieszczelności w dolocie powodują że turbo musi mocniej dmuchać aby nadrobić straty, co za tym idzie szybciej się zużywa. To co zaoszczędzisz teraz na spawaniu IC to wydasz z zawiązką na regenerację lub wymianę turbo.

Turbo nie może dmuchać słabiej lub mocniej, zależnie od poboru sprężonego powietrza! Jego obroty są wymuszone przepływem spalin, a nie pracą jakiegoś silnika kręcącego wałem. Spaliny napędzają turbinę, która kręci się tym szybciej im więcej spalin na nią leci. Turbina napędza wał, a wał przekazuje moment obrotowy na sprężarkę. Niemożliwe jest aby od nieszczelnego IC coś stało się turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie może dmuchać słabiej lub mocniej, zależnie od poboru sprężonego powietrza! Jego obroty są wymuszone przepływem spalin, a nie pracą jakiegoś silnika kręcącego wałem. Spaliny napędzają turbinę, która kręci się tym szybciej im więcej spalin na nią leci. Turbina napędza wał, a wał przekazuje moment obrotowy na sprężarkę. Niemożliwe jest aby od nieszczelnego IC coś stało się turbinie.

To wszystko prawda ale w turbawce bez zmiennej geometri. A w dCi jest zmienna geometria i straty na nieszczelnościach są kompensowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko prawda ale w turbawce bez zmiennej geometri. A w dCi jest zmienna geometria i straty na nieszczelnościach są kompensowane.

Zmienna geometria polega na zmianie ustawień kierownicy, przez którą spaliny trafiają na turbinę. Zmienna geometria przepływu stosowana jest po to, aby z jednej strony zwiększyć spręż przy niskim przepływie spalin, a z drugiej uchronić układ sprężania przed zbyt dużym ciśnieniem. Straty na nieszczelnościach nie robią większej różnicy w sterowaniu takiego układu - taki system powinien być sterowany ciśnieniem w układzie dolotowym, a nie zapotrzebowaniem silnika na tlen. Ciśnienie powietrza w układzie będzie mniej więcej stałe, nawet jeśli kilka % ucieknie szparami (przepływ przez niewielkie szczeliny wiąże się z dużą stratą ciśnienia). Natomiast silnik dostanie go mniej, co odbije się na jego osiągach i zwiększonej emisji sadzy. W skrajnym przypadku gdy silnik zacznie ssać powietrze bez sprężania jego wydajność będzie bardzo niska, ale co za tym idzie ilość spalin będzie niska, a to odbije się na mniejszej prędkości obrotowej turbiny (i nawet ustawienie łopatek kierownicy dostosowane do niskich prędkości obrotowych silnika i niskich przepływów spalin nie pomoże).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zbyt wysokim ciśnieniu przeważnie jest zawór upustowy ;)

ps

też mam ICek rozszczelniony. Ze względu na dalsze planowane zmiany będę się tym musiał zająć najpóźniej w przyszłym miesiącu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez już sam nie wiem co robić, jak sprawdzaliście intercooler ?

Auto od jakiegoś czasu nie jechało tak jakby nie miało turba, zakupiłem nowe turbo. Wyciągnałem stare okazalo się że jest tylko troche zapaćkane olejem łopatki ok (zero luzu). Założyłem używaną turbine wzrost mocy jedynie od 3 tys obrotów , sprawdzałem wszystkie węże i są okej , co za tym idzie po wymiany turba zaczął mi silnik dziwnie hulać na jałowych, może być aż taka różnica przy nieszczelnym icku ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdi-chlodnice

Najlepiej sprawdzić intercooler od strony pasażera jeżeli jest zabrudzony olejem na łączeniu rdzenia ze zbiornikami, będzie to oznaczało żę jest nieszczelny to może być przyczyna dziwnej pracy silnika bo układ łapie lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem był trochę zapaćkany olejem.

Poszedlem w inną stronę , sprawdziłem najpierw przepływomierz ile ma V okazało się że przepływka powietrza była zabrudzona i komputer źle podawał dawke , po przeczyszczeniu go zmywaczem do hamulców od razu inne auto i trubawka bierze praktycznie od 1900 obr.

 

Polecam sprawdzić przepływkie jeśli auto nie jedzie, faluje i turbo słabo dmucha ( moim zdaniem teraz nie potrzebnie wymienialem turbo bo stare lało troche olejem ale nie miało żadnych luzówi łopatki tez ok ale zostawiam stare turbo albo sprzedam albo się przyda )

 

Jak sprawdzić przepływke :

 

sprawdzic napiecie mas/air przy właczonym zaplonie ale silnik nie może pracować tylko właczony zaplon jesli komputer pokaże napiecie wieksze jak 1.04 volta przepływomierz jest do wymiany jesli mniejsze niz 1.04 prosze umyć go zmywaczem hamulcowym w sprayu.

 

tolerancja z prZeplywomierzem 0.94v minimum jesli jest 0.67v przeplywka szrot

 

Ja miałem 0.67 i po przeczyszczeniu daje 1V .

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość valdi-chlodnice

Cena za intercooler zależnie od typu 749 zł lub 799 zł. (dla członków forum 5 % rabatu). Gwarancja jest jest w paczce z intercoolerem (pisemna na 24 miesiące). Intercoolery są na wzmacnianym rdzeniu. Nigdy wiecej już nie pusci. Oto nasz robota:

 

Tu link

http://allegro.pl/li...d&change_view=1

Edytowane przez valdi-chlodnice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Chłodnice Konarscy

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Z przyjemnością chciałbym Was poinformować, że mamy promocję na wymiany rdzeni w intercoolerach. Promocja będzie trwała tylko do końca kwietnia. Ceny naprawdę atrakcyjne. Jakość wymiany rdzenia bardzo wysoka.

 

Podaję link na allegro

 

http://allegro.pl/intercooler-nissan-x-trail-nowy-mega-promocja-i2997175516.html

 

Pozdrawiam i zapraszam do Warki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do Panów "valdi-chłodnice" oraz "Chłodnice Konarscy" reklamujących regenerację

 

Jaki wpływ ma wymiana rdzenia na:

1. pojemność IC

2. opory przepływu IC

 

Sprawdzaliście to, możecie zamieścić tu wyniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chłodnice Konarscy

Witam ponownie, niestety ilość intercoolerów jakie otrzymaliśmy spowodowały wyczerpanie zapasów materiału, a co za tym idzie w nowej dostawie cena będzie taka jak poprzednio, czyli . Niestety nie udało się nam zdobyć materiału tak dobrego jakościowo w stosunkowo niskiej cenie. Jeśli cokolwiek się zmieni oczywiście będziemy onformować.

 

Cena będzie wynosiła 799 zł, bo niestety w poprzednim poście nie dopisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

LeonMP, dnia 11 Lut 2013 - 20:37, napisał:

 

No szkoda, że wczesniej nie zauważyłem. Mój co prawda tylko trochę się poci.

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...