Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

PROBLEM HAMULCE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 juls

juls

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zakopane
  • Model:NISSAN PATROL GR 2,8TD
  • Nr rejestracyjny:KTT

Napisano 14 wrzesień 2011, 08:29

Witam wszystkich , chciałem przedstawic swój problem z moim Patrolem GR 2,8 1992 rok.
Mianowicie po wymianie klocków i tarcz pedał zrobił sie mieki i spada do podłogi , odpowietrzalismy układ zgodnie z zaleceniami ( od najdalszego koła) już kilka razy i nic nie pomaga ,dodatkowo czasem w tylnym kole tak jakby nie wracał zacisk słychać jak koło piszczy i strasznie sie grzeje , po zatrzymaniu zaraz problem znika i tak dzieje sie regularnie co jakis czas , może ktoś miał podobny problem i wie coś na ten temat , z góry dziekuje za podpowiedzi .
  • 0

Reklama

#2 Gość_Patrol 260

Gość_Patrol 260
  • Goście

Napisano 17 wrzesień 2011, 08:19

Załatwiliście pompę hamulcową, po wciśnięciu tłoków przepalony płyn z zanieczyszczeniami poszedł w uszczelki i tłoczki pompy, kup zestaw naprawczy pompy za 20 pln i zmień, jak nie pomorze, poszukaj używanej pompy z serwem z maximy J30 pasuje plug&play a kosztuje 80-100 pln.Oczywiście obowiązkowa wymiana płynu z płukaniem układu.
  • 0

#3 Smyku

Smyku

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 76 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Model:y60, y61

Napisano 09 październik 2011, 19:37

Sprawdź najpierw prowadnice zacisków hamulcowych.
  • 0

#4 juls

juls

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zakopane
  • Model:NISSAN PATROL GR 2,8TD
  • Nr rejestracyjny:KTT

Napisano 13 październik 2011, 18:26

Wiec powiem tak włożyłem nową pompe , wymienione przewody miedziane od rozdzielacza na dyfrach do zacisków , przewody gietkie do zacisków , zregenerowane wszystkie zaciski (2 nowe tłoczki wszyskie uszczelnienia nowe) wymieniony płyn . Niestety problem pozostał pedał mieki i powoli spada do dechy . Ktos mi sugerował sprawdzenie piątego odpowietrznika tego na tym "sterowniku" od tej spręzyny przeciążeniowej -nie wiem dokładnie jak to się nazywa , w każdym razie odpowietrzałem to ale ciurcy sie płyn a nie wiem czy powinien nie tryskac pod sporym ciśnienie tak jak z zacisków ( może ktos wie coś na ten temat) . SMYKU o których prowadnicach myślisz ? możesz cos dokłądniej napisać .

Wiec powiem tak włożyłem nową pompe , wymienione przewody miedziane od rozdzielacza na dyfrach do zacisków , przewody gietkie do zacisków , zregenerowane wszystkie zaciski (2 nowe tłoczki wszyskie uszczelnienia nowe) wymieniony płyn . Niestety problem pozostał pedał mieki i powoli spada do dechy . Ktos mi sugerował sprawdzenie piątego odpowietrznika tego na tym "sterowniku" od tej spręzyny przeciążeniowej -nie wiem dokładnie jak to się nazywa , w każdym razie odpowietrzałem to ale ciurcy sie płyn a nie wiem czy powinien nie tryskac pod sporym ciśnienie tak jak z zacisków ( może ktos wie coś na ten temat) . SMYKU o których prowadnicach myślisz ? możesz cos dokłądniej napisać .


Witam ponownie ,dzis odkryłem pewną nieprawidłowość na prawym tylnym kole mam włożony zacisk z lewego koła ( tak mysle bo ma odpowietrznik na dole ) . Czy to może byc powodem problemu.
  • 0

#5 Smyku

Smyku

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 76 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Model:y60, y61

Napisano 15 październik 2011, 16:49

Może mieć to wpływ bo powietrze samoczynni nie wydostanie się z płynem bo jest u góry zacisku a odpowietrznika masz na dole. Jak masz problem zapraszam do siebie:) do Krk masz nie daleko:)
  • 0

#6 juls

juls

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zakopane
  • Model:NISSAN PATROL GR 2,8TD
  • Nr rejestracyjny:KTT

Napisano 17 październik 2011, 07:03

Wymieniłem zacisk na prawidłowy czyli prawy i odpowietrzyłem bez problemu , po problemie.
  • 0

#7 KarolKatarzyna

KarolKatarzyna

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 16 postów

Napisano 11 listopad 2011, 19:39

to inny przypadek się pojawia z hamulcami.....
w przednim pojawił się jakiś problem z czujką abs. koła wariowały przy hamowani toteż ją odłączyłem.
w obecnej chwili z wyłączonym abs w trakcie hamowania -nawet średnio mocnego blokuje tylne lewe koło.
jak wyglada rozdział sił przy wyłączonym abs ? ktoś ma jakieś sugestie ?więcej wiedzy ? doświadczenia ? dopomoże w rozwiązaniu problemu ?
będę dźwięczny.
  • 0

#8 OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8

Napisano 11 listopad 2011, 20:38

Sprawdź tylny korektor hamowania
  • 0

#9 Korbamoto

Korbamoto

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 84 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:PATROL K260 2,8TD '91
  • Nr rejestracyjny:WK

Napisano 09 styczeń 2013, 10:05

Odgrzewam stary temat.
Wymieniłem w Hiszpanie tylne szczęki. Bębny były ok. Z przodu tarcze i klocki prawie nowe.
Po wymianie szczęk nie stwierdziłem poprawy hamowania tyłu. I mam podobny problem jak autor tego tematu. Pedał wpada bardzo głęboko, prawie do podłogi. Po 3 naciśnięciach twardnieje, ale trzymany wcisnięty powoli się zapada w dół. Hamowanie na drodze słabe. Hamując na 3 razy przód blokuje, tył się kręci.
Nie zapowietrzyłem hamulców bo nie ruszałem układu hydraulicznego, nigdzie nie ma wycieku płynu.

I moje pytanie: Czy odpowietrzać tylko przy kołach, czy też na pompie?
Słyszałem że mozna odpowietrzać tylko na pompie, ale czy takie odpowietrzanie będzie skuteczne?
I jak rozpoznać czy układ jest zapowietrzony, czy uszczelnienia pompy puszczają?

Użytkownik Korbamoto edytował ten post 09 styczeń 2013, 10:12

  • 0

#10 NUREK MAV

NUREK MAV

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDAŃSK

Napisano 04 luty 2013, 21:39

odpowietrzaj koło po kole tak jak już tu forumowicze pisali .. co do zapowietrzenia to też jest w tym wątku - mięki pedał .. prześledz go i wniski Ci się nasuną same ...
  • 0

#11 Sołtys

Sołtys

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 54 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Car-nice
  • Model:GR Y60
  • Nr rejestracyjny:ZGY

Napisano 02 kwiecień 2013, 18:33

Jakiej średnicy są tłoczki w zaciskach hamulcowych tylnych Y60 - bo niby są dwa rodzaje 51x46 ... a drugi? Zapiekł mi się tylni hamulec i chcę kupić zestaw naprawczy i jak mierzę średnicę tłoczka suwmiarką w miejscu przylegania do klocka to ma 46.5mm. Teraz nie wiem czy ta średnica jest tylko na końcu tłoczka i dalej (w głąb ) będzie miał 51mm? Nie chcę rozbierać do póki nie będę miał reperaturek.


Użytkownik Sołtys edytował ten post 02 kwiecień 2013, 18:34

  • 0

#12 Korbamoto

Korbamoto

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 84 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:PATROL K260 2,8TD '91
  • Nr rejestracyjny:WK

Napisano 28 kwiecień 2013, 00:32

Ciepło sie zrobiło wreszcie, więc wziąłem się za hamulce na nowo. W Hiszpańcu przy próbie odpowietrzenia tylnych cylinderków oba odpowietrzniki sie urwały. Gwinty zostaly w środku, a łebki na podłodze w garażu. :( Starość, nie radość...
Zamówiłem nowe cylinderki, więc robota od nowa. Zobaczymy jaki będzie efekt po odpowietrzeniu.

I mam problem. Cylinderki wymienione, ale odpowietrzanie przy kolach nie przynosi rezultatu. Jest jeszcze odpowietrznik na korektorze sily hamowania przed prawym tylnym kolem. Mysle, ze tam tkwi problem, bo on jest wyzej niz przy kolach.
Ale odpowietrznik nie daje sie ruszyc. Jak przycisne, to urwe, tak jak w cylinderkach. Zlanie WD40 i innymi wynalazkami nie pomaga.
Coz czynic, zeby w koszta i grubsza robote kolejna nie popasc?

Użytkownik Korbamoto edytował ten post 29 kwiecień 2013, 13:04

  • 0

#13 Sołtys

Sołtys

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 54 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Car-nice
  • Model:GR Y60
  • Nr rejestracyjny:ZGY

Napisano 16 maj 2013, 22:48

A może wtłoczyć płyn pod ciśnieniem ... a właściwie przetłoczyć - jak zaopatrzysz się w dużą ilość płynu to możesz dać długie wężyki na odpowietrzniki i wlać sporą ilość aż wszędzie wyciśnie powietrze ;)

 

Ps . Mój problem powyżej rozwiązany ... nie obyło się bez spawania bo tłoczka za chiny nie mogłem wycisnąć więc przyspawałem do niego pręt i ruską metodą (duży młotek) dało rady  :devil:


  • 0

#14 Korbamoto

Korbamoto

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 84 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:PATROL K260 2,8TD '91
  • Nr rejestracyjny:WK

Napisano 17 maj 2013, 00:04

Problem pewien z hamulcami nadal jest, choc odpowietrzylem korektor. Ale jest lepiej. A to dzieki radom ludzi z innego duzego forum, gdzie miedzy innymi jest dzial Nissan. I na porade fachowa mozna liczyc po kilku minutach od zapytania. Tu jak widac odpowiedz jakakolwiek nastapila po 16 dniach.
W temacie spotkan przez dwa lata prawie mojego tu pobytu nigdy nic sie nie udalo.
Na tym forum niech sobie uzytkownicy Almery, czy innego Juke rozwazaja jaki spoiler do niego dolepic, czy lampki ledowe.
Poziom wiedzy technicznej piszacych posty na tym forum w dzialach innych aut niz Patrol jest wrecz zenujacy.
Dzial Patrol jest chyba jedynym trzymajacym poziom techniczny, gdzie nie pytaja jak zmienic zarowke i dlaczego radio wczoraj gralo, a dzis nie gra.
Bo Patrol to juz raczej inna bajka, i epoka. Nie kupuja go ludki bez podstawowej wiedzy technicznej. Ale i tak na bardziej specjalistycznym forum pomocy szukac nalezy.
Jak jakis mod to przeczyta i mnie stad wyrzuci za ta niewygodna, acz prawdziwa opinie, to plakac nie bede.
Nigdy nie pisalem tu w innym dziale niz Patrol, a i tu ruch jest taki, ze pochlastac sie idzie czekajac na odzew jakikolwiek.

Użytkownik Korbamoto edytował ten post 17 maj 2013, 00:21

  • 0