Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana akumulatora


Gość maslana200
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maslana200

Witam wszystkich od jakiegos czasu uczestnicze w forum ,tymczasem biernie,ale mam wrazenie ze jest tu kilka osob ,ktore o naszych autach wiedza wszystko.

Tym razem mam pytanie o akumulator .Chce przed zima wymienic w swojej akumulator.Jesli to ma jakies znaczenie to jezdze w automacie i szukam cos niedrogiego a dobrego .Co radzicie kupic. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wymieniałem akumulatora dla wymiany. W małym plaskaczu raz bateryjka padła i wtedy zdecydowałem się na Centrę. Wymiana firmowego była po 3 latach, a centra trzyma się już pięć lat. Auto jeździ bardzo krótkie dystanse - "po mieście" i to małym, i dla profilaktyki w ostatnią zimę raz podłączyłem prostowniczek, żeby trochę akumulatorowi pomóc.

W navarze nie wymieniałem baterii. Zamierzam w niej zainstalować drugi akumulator i też zastanawiam się jaki wybrać i - co równie ważne - gdzie umieścić i jak podłączyć. To znaczy jak praktycznie najlepiej to zrobić. Czy da się gdzieś sensownie tak żeby nie na pace itd. W hiluksie montują dwa fabrycznie pod maską.

Co do amperażu i pojemności to myślę, że odpowiednik firmowego powinien wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy ZAP AGM powinien wystarczyć do krótkich dystansów ale gdy będziesz odpalał i gasił auto na światłach to nie tylko zajedziesz akumulator ale i też alternator

u mnie właśnie stuknęło 5 lat fabrycznego akumulatora i działa nadal jak nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 2 tygodnie później...

No i wymieniłem akumulator - oryginał siedział i jeszcze wczoraj też odpalił, ale po 2 dniach stania zerował zegary :( Oryginał miał 70ah a kupiłem 80ah - taki znalazłem największy z obudową 28cm długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja wymieniłem 3 lata temu na Exide 80Ah i prąd rozruchu 700A i bardzo się męczył, w zimie bywało kiepsko, musiałem podładowywać jak były mrozy.

Tydzień temu padł na dobre i kupiłem jakiś Yeti o pojemności 75Ah i prądzie 750A. Działa jak żyleta!

 

Wg mnie bardzo ważny do dużego silnika jest prąd rozruchu, i nie kupowałbym mniejszego niż 750A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...