Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Reflektory przednie 2005 po FL brudne?


Gość radar_w
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od jakiegos czasu pojawiły mi się takie plamy w reflektorach, co to może byc? swieca słabiej, czy to może odbłysnik jest brudny? Dzwoniłem do w-wy do zakładu który regeneruje reflektory i pwiedziano mi że tylko wymiana ratuje sytuację. Moze Koledzy coś pomozecie

post-33619-0-77258600-1318191090_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od jakiegos czasu pojawiły mi się takie plamy w reflektorach, co to może byc?

plamy? chmmm, nie widać zbyt wyraźnie, dla pocieszenia dodam, że u nas na szkle soczewki były piękne... odciski palców. :whistle:

 

 

swieca słabiej, czy to może odbłysnik jest brudny?

najpierw sprawdź, czy masz metalowe czy plastikowe soczewki.

i zaglądałeś do żarówki?

obejrzyj dokładnie jej mocowanie, oprawkę i kable - czy aby na pewno nic tam się nie pali.

niestety jest to dość częsta przypadłość tych reflektorów.

 

 

Dzwoniłem do w-wy do zakładu który regeneruje reflektory i pwiedziano mi że tylko wymiana ratuje sytuację.

nie dzwoń do jakiegoś zakładu tylko do ASO Nissana.

jeżeli masz soczewki plastikowe i wadliwe (palące się) (a wszystko na to wskazuje) to obowiązkiem Nissana jest wymiana ich na nowe metalowe - i to nieważne, czy jesteś pierwszym właścicielem i czy masz jeszcze gwarancję. w każdym razie taka akcja kiedyś w Nissanie była - przeszukaj to forum, może jeszcze trwa, czego życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plamy? chmmm, nie widać zbyt wyraźnie, dla pocieszenia dodam, że u nas na szkle soczewki były piękne... odciski palców. :whistle:

 

 

 

najpierw sprawdź, czy masz metalowe czy plastikowe soczewki.

i zaglądałeś do żarówki?

obejrzyj dokładnie jej mocowanie, oprawkę i kable - czy aby na pewno nic tam się nie pali.

niestety jest to dość częsta przypadłość tych reflektorów.

 

 

 

nie dzwoń do jakiegoś zakładu tylko do ASO Nissana.

jeżeli masz soczewki plastikowe i wadliwe (palące się) (a wszystko na to wskazuje) to obowiązkiem Nissana jest wymiana ich na nowe metalowe - i to nieważne, czy jesteś pierwszym właścicielem i czy masz jeszcze gwarancję. w każdym razie taka akcja kiedyś w Nissanie była - przeszukaj to forum, może jeszcze trwa, czego życzę.

 

dzieki za odpowiedzi

a jak sprawdzic tą oprawkę ? czy chodzi o tą plastikowa obudowę w którą wchodzi żarówka? Cd serwisu, czytałem o akcji wymieniania całych reflektorów, podałem swój numer VIN i powiedziano mi w serwisach że mój model ma już ok reflektory i nie ma rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ta obudowe, w ktora wkladasz zarowke masz plastikowa, to pozostaje kupic uzywane lampy w dobrym stanie z metalowa oprawa. Mozna tez oddac lampy do kogos wymieniajacego te oprawy na metal, jesli lampy masz ogolnie jeszcze ladne. Twoja oprawa (trzymajaca zarowke) sie zapewne przytopila juz i nic z nia sie nie da zrobic poza wymiana na metalowa, która sie nie okopci. Sprawa bedzie sie pogarszac sukcesywnie. Przerabial ten temat kazdy, kto nie zalapal sie na akcje serwisowa wymiany lamp. :)

 

PS. Wszystkie nowe zamienniki dostepne w sklepach maja plastikowa oprawe i jest to zakup na pol roku.

Edytowane przez csm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

od jakiegos czasu pojawiły mi się takie plamy w reflektorach, co to może byc? swieca słabiej, czy to może odbłysnik jest brudny? Dzwoniłem do w-wy do zakładu który regeneruje reflektory i pwiedziano mi że tylko wymiana ratuje sytuację. Moze Koledzy coś pomozecie

widać plamki na soczewce, ja bym jednak zaczekał z kupnem nowych reflektorów i bym je wymontował i wyczyścił dokładnie soczewki od strony żarówki,na tyle na ile się da, może coś pomoże, jak nie to dopiero wtedy kupno nowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj post tyczy sie sytuacji, w ktorej lampy zaczely znacznie slabiej swiecic.

no tak, ale nadal nie wiemy, czy masz lampy metalowe czy plastikowe. tak trudno tam zajrzeć? :whistle:

 

 

generalnie pytasz, czy odbłyśnik masz brudny. jeżeli masz lampę metalową, w co wątpię, to być może jest brudny, ale też jest to mało prawdopodobne. już bardziej prawdopodobne jest to, że masz zużytą żarówkę (żarówki się zużywają, co jest naturalne, i po roku zawsze świecą słabiej, niż na początku). no ale nie wiemy, jakie masz żarówki. i jak długo.

 

dodatkowo niektórzy jeżdżąc na światłach mijania w dzień (chore!) potęgują zużycie żarówek, wypalanie reflektorów itp. itd.

 

natomiast jeżeli masz odbłyśnik plastikowy, to nie masz go brudnego.

masz go spalonego.

 

tak to wyglądało u mnie w nowych rocznych reflektorach - plastikowa oprawka - z zewnątrz połamana, popękana i lekko przydymiona, niby nie jest tak źle...:

almera_n16_socz_05.jpg

 

...ale w środku masakra - co widzisz dopiero po rozklejeniu lampy: :thumbsdown:

almera_n16_socz_06.jpg

 

do tego wypalone i spróchniałe kostki i kable żarówek.

pełna porażka.

no ale cóż, taka firma.

dobrze, że pożaru z tego nie było.

 

teraz wiesz o czym my do Ciebie rozmawiamy? :doctor:

u Ciebie pożar za chwilę może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak rozróżnić lampę przeznaczoną na ruch lewostronny od lamp na ruch prawostronny? Pytam konkretnie od N16 po lifcie, reflektor przedni. Kupiłem lampę, na której genialny sprzedawca zdarł napis "Made in UK, Nissan England", co moim zdaniem nie mówi nic w tym temacie. Zdjął też nakejkę z góry lampy...

W poniższym wątku próbowano szyfrować na przykładzie micry, ale nic z tego nie wynikło...

http://forum.nissank...lik-rozpoznanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak rozróżnić lampę przeznaczoną na ruch lewostronny od lamp na ruch prawostronny? Pytam konkretnie od N16 po lifcie, reflektor przedni. Kupiłem lampę, na której genialny sprzedawca zdarł napis "Made in UK, Nissan England", co moim zdaniem nie mówi nic w tym temacie. Zdjął też nakejkę z góry lampy...

W poniższym wątku próbowano szyfrować na przykładzie micry, ale nic z tego nie wynikło...

http://forum.nissank...lik-rozpoznanie

masz rację - naklejka typu "made in uk" nie ma nic do rzeczy.

już prędzej, gdyby były naklejki typu LH, LHD, RH, RHD.

no i oczywiście P/N jeżeli masz dostęp do katalogu.

 

a tak naprawdę to te strzałeczki przy znakach homologacyjnych określają, w którą stronę jest zewnętrzna krawędź auta (np. dla migaczy, pozycji) i środek drogi (czyli LHD lub RHD) - tyle tylko, że jest to dość złożone i często mylone - najlepiej porównać strzałeczki ze swoimi światłami w lampach kontynentalnych. po prostu w jednej lampie (lewej, kierowcy) strzałki będą wszystkie w jedną stronę, a w drugiej (prawej) na przemian. a u anglika odwrotnie.

 

a jak masz lampę wyciągniętą, to najprościej otworzyć dekiel, wyjąć żarówkę, spojrzeć przez soczewkę i obejrzeć przysłonę. jak będzie "__/---" to nasza, a jak "---\__" to angol. przysłona jest założona w lampie oczywiście do góry nogami, ale to wie chyba każdy, kto miał fizykę w szkole. :whistle:

 

i jeszcze jeden "drobiazg": strzałki strzałkami, a lampa i tak może być przerabiana. a po drugie: są lampy (akurat nie do almery), w których można przestawić przesłonę. więc tak naprawdę tylko spojrzenie przez soczewkę rozwiewa wątpliwości. bo po zamontowaniu świateł, zapaleniu i zobaczeniu jak świecą na ścianie - może być już ciut za późno. :unsure: bo IMHO do kogoś, kto wyjedzie u nas z angielskimi światłami na drogę - powinno się strzelać bez ostrzeżenia :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

dzieki za odpowiedzi,mam plastiki (na fotce), zadnych wypaleń, okopceń nie zauważyłem, zarówki mam philipsa

 

kolejne zdjecie

 

witam

dzieki za odpowiedzi,mam plastiki (na fotce), zadnych wypaleń, okopceń nie zauważyłem, zarówki mam philipsa

kolejne zdjecie

post-33619-390895_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tej fotce sie nie da stwierdzic, czy to plastiki. Chodzi o to gniazdo, ktore trzyma zarowke, a nie o obudowe reflektora. Standardowo ono jest plastikowe. Zdjecie metalowego mocowania zarowki:

 

http://img04.allegro...56/1860445635_3

własnie walcze ze wstawieniem innych zdjec:) ale jest taj jak Kolega pisze

następne zdjecie

 

jeszcze jedno

jednak mam metalowa oprawkę i co teraz?

post-33619-538208_thumb.jpg

post-33619-527108_thumb.jpg

Edytowane przez radar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to plastik. w metalowych zaczepy na żarówki (w sensie to o co sie zaczepia drut jest tez w kolorze odbłyśnika czyli szaro-srebrny, a tu mamy czarne. Swoją drogą ostatnio wychrzaniałem lampę prawą u siebie bo siwecila cieplym bialym, a wlasciwie juz poblyskiwała, a lewa piekny zimny niebieski. no cóż, mocowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gniazdo powinno byc cale metalowe. Nie wyglada tak samo. Zauwaz, ze Twoje maja "dziury", a te metalowe ze zdjecia podanego przeze mnie nie maja zadnych przeswitow miedzy miejscem, gdzie wkladasz zarowke, a miejscem gdzie odblysnik sie zaokragla. Poza tym, jesli czarny kolor Twojego mocowania to nie wina zdjecia, to na pewno masz plastiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorem tematu jest radar_w. Ja mialem na mysli, ze moje odpowiedzi w temacie dotycza sytuacji, ze lampy zaczely znacznie slabiej swiecic. ;)

a faktycznie. sorka. :wave:

 

 

tak jak Kolega pisze, gniazdo w które wchodzi metalowa oprawka zarówki jest plastikowa (a powinna byc metalowa?). inny Kolega podał link http://img04.allegro...56/1860445635_3 w którym pokazuje jak wyglada reflektor "metalowy" i wyglada tak jak u mnie

na tej podlinkowanej fotce jest piękna nowa metalowa oprawka, która niestety.... zupełnie nie wygląda, jak Twoja.

 

Twój reflektor to raczej plastik. weź jakiś scyzoryk i spróbuj to zarysować, tylko nic nie połam. na mojej fotce widziałeś jak wygląda oprawka plastikowa.

 

natomiast jedno co widać, to to, że masz kable i kostki w dobrym stanie i tu raczej nie powinno być problemów. zajrzyj jeszcze do środka konektorów, czy tam nie ma nic nadpalonego.

 

 

i co dalej, jeżeli same odbłyśniki będą okay?

cóż, woltomierz w dłoń i mierzysz napięcia na żarówkach. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a faktycznie. sorka. :wave: na tej podlinkowanej fotce jest piękna nowa metalowa oprawka, która niestety.... zupełnie nie wygląda, jak Twoja. Twój reflektor to raczej plastik. weź jakiś scyzoryk i spróbuj to zarysować, tylko nic nie połam. na mojej fotce widziałeś jak wygląda oprawka plastikowa. natomiast jedno co widać, to to, że masz kable i kostki w dobrym stanie i tu raczej nie powinno być problemów. zajrzyj jeszcze do środka konektorów, czy tam nie ma nic nadpalonego. i co dalej, jeżeli same odbłyśniki będą okay? cóż, woltomierz w dłoń i mierzysz napięcia na żarówkach. :whistle:

dzieki za odpowiedz

oprawka w którą wchodzi zarowka to plastik, ale dalsza czesc to muszę sprawdzic co to jest. wewnątrz lampy na moim zdjeciu są takie rowki. a może powiedziec Kolega jakie napięcie powinno byc (12v) ? jak sie okaze ze moje lampy to plastiki to nie powinny podlegac akcji serwisowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprawka w którą wchodzi zarowka to plastik, ale dalsza czesc to muszę sprawdzic co to jest. wewnątrz lampy na moim zdjeciu są takie rowki. a może powiedziec Kolega jakie napięcie powinno byc (12v) ? jak sie okaze ze moje lampy to plastiki to nie powinny podlegac akcji serwisowej?

jak oprawka to plastik, to reszta tez będzie plastik, bo to jest jedna część.

te rowki to rozpraszacz w dolnej części odbłyśnika.

zrób zdjęcie od dołu tak żeby było widać górną część odbłyśnika - bo to ona się najszybciej wypala.

a jeżeli twoje lampy to plastik, to tym bardziej powinny podlegać akcji serwisowej - wymieniają na metalowe.

 

tyle tylko, że najpierw sprawdź, czy ta akcja jeszcze trwa.

 

a co do napięcia - zawsze warto sprawdzić, bo to też może być przyczyna słabego świecenia świateł.

napięcie powinno być takie, jak na akumulatorze, ewentualnie niższe o jakieś 0.1-0.3 V. należy robić osobne pomiary na włączonym oraz na wyłączonym silniku. światła oczywiście włączone.

 

jeżeli napięcie będzie niższe o więcej, niż 1.0V, to masz problem z instalacją i wypadałoby go rozwiązać.

 

a żarówki? jakie masz i czy są nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zarówki mam philipsa, trochę czasu juz mają około 8 miesiecy. Pomiary zrobie i dam znac. Co do akcji serwisowej dzwoniłem do kilku salonów około rok temu, podawałem im nr VIN i mówili mi ze w moim modelu jest wszystko ok !?dam jeszcze zdjecie jak mi swiatla swiecą na sciane bo cos mi sie w nich nie podoba

 

witam

zarowki mam philipsa juz okolo 8 miesiecy. zmierze napiecie i dam znac. jesli akcja serwisowa polegała na wymianie reflektorów z plastikowym wkładem to serwis mnie oszukał, bo jakis rok temu wyczytałem o tej akcji i dzwonilem do kilku serwisow, kazali mi podac numer vin i powiedzieli mi ze u mnie reflektory sa ok?! czy Kolega sie orientuje jak rozebrac reflektor (jak rozklejac itp.) dolaczm zdjecie swiecenia reflektorow w nocy na scianie , troszke to swiecenie jest dziwne dla mnie

post-33619-339453_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym, że wygląda że są ustawione strasznie nisko jest ok. Spróbuj podnieść światła za pomocą pokrętła w kabinie, jak jest już na max to za reflektorem jest ręczna regulacja (trzeba mieć klucz sześciokątny).

W zasadzie miałem podobny problem, w nocy kompletnie nic nie widziałem. Światła oświetlały drogę parę metrów przed zderzakiem mimo ustawionego pokrętła regulacji na max. Podregulowałem ręcznie reflektor i teraz jest idealnie.

Edytowane przez gm20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jesli masz plastiki, to podlegaly one wymianie, wiec jesli nie chca wymienic, to mozliwosci sa takie:

1. Akcja serwisowa juz dobiegla konca

2. Serwisowi sie nie chce wymienic, bo po co za darmo oddawac nowe reflektory

3. Reflektory byly juz wymienione przez ktoregos z poprzednich uzytkownikow auta, a potem w jakichs okolicznosciach zamontowano inne, plastikowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

dzieki za odpowiedzi

czy to jest ta sruba zaznaczona na zdjeciu do ręcznej regulacji?

co do wymiany reflektorów, to samochód kupiłem w 2007 roku odstarszego pana i miał przejechane 9tys kilometrow i mowil mi ze na zadne akcje serwisowe nie byl wzywany. Chyba zaczne dzwonic do centrali nissana i zobacze co powiedzą. a moze Koledzy maja jakis znajomych w nissanie i mogliby potpytac?

post-33619-342349_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...