Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Problem - drganie przy hamowaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 24 październik 2011, 19:29

Witam wszystkich klubowiczów. Tak jak w temacie przy hamowaniu mocno drży kierownica, odczuwalne jest znacznie prawe przednie koło. Nadmienię że by pozbyć się tego problemu wymieniłem:

1. Tarcze przód -brembo
2. Klocki Lukasa
3. Nowe 4 opony
4a. Drążek kierowniczy prawy
4. Ustawienie zbieżności
5. Diagnostyka zawieszenia (stacja kontroli pojazdów)


...i nic :(

Proszę o sugestie w tej sprawie, mi już pomysły się wyczerpały. Pozdrawiam :)

Użytkownik Virilitas edytował ten post 24 październik 2011, 22:02

  • 0

Reklama

#2 ONLINE   graphia

graphia

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Nr rejestracyjny:BIA

Napisano 24 październik 2011, 20:27

posprawdzaj w amortyzatorach może coś? może łożyska górne amorków? może sprężyny? na pewno coś z przodu a przy hamowaniu przód się ugina ....
  • 0

#3 OFFLINE   boren

boren

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 115 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:P11-QG18DE, XP 1.6 16v
  • Nr rejestracyjny:WD, WW

Napisano 24 październik 2011, 20:54

a sprawdziłeś opony i wyważenie kół? Niby pierdoła ale często to jest przyczyną.
  • 0

#4 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 24 październik 2011, 22:06

a sprawdziłeś opony i wyważenie kół? Niby pierdoła ale często to jest przyczyną.


...opony nowe, koła wyważone :( wszystkie te rzeczy robiłem w przeciągu dwóch dni. Myślałem już nawet nad prawym kopytem gdyż był kiedyś problem z grzaniem się koła po przez zablokowany jeden z siłowników hydraulicznych kopyta ale mechanik (kolega - naprawdę fachowiec) stwierdził przy wymianie przednich tarcz i klocków ze siłownik pracuje prawidłowo. Nie miałem okazji pojechać na kolejną diagnostykę po u wcześniejszych wymianach i czekam na jakąś lukę w jego grafiku. Pozdrawiam :)

posprawdzaj w amortyzatorach może coś? może łożyska górne amorków? może sprężyny? na pewno coś z przodu a przy hamowaniu przód się ugina ....


...amorki 80% sprawności (diagnostyka), łożyska górne amorków nowe są plastikowe i mają około 3 do 4 mm grubości a zamiast gum amortyzatora zastosowano metalowe jakby kielichy (na prawdę solidne). Zapomniałem dodać że na nie równej nawierzchni lub też na dziurawym asfalcie X zachowuje się prawidłowo, problem zaczyna się na idealnej drodze :(. Wiem że to paradoks. Pozdrawiam :)

Użytkownik Virilitas edytował ten post 24 październik 2011, 22:07

  • 0

#5 ONLINE   graphia

graphia

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Nr rejestracyjny:BIA

Napisano 24 październik 2011, 22:15

jedź na szarpaki. może coś wykryją.... na pewno coś z jakimiś łączkami, gumami etc.... chyba że przekładnia kierownicza ale czy ja wiem?
  • 0

#6 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 25 październik 2011, 09:28

jedź na szarpaki. może coś wykryją.... na pewno coś z jakimiś łączkami, gumami etc.... chyba że przekładnia kierownicza ale czy ja wiem?



...byłem 2 razy na szarpakach i wykryto mi tylko drążek kierowniczy. Mój kolega mechanik dodatkowo wykrył zniszczone gumy na stabilizatorach przód i tył. Całe zawieszenie podobno jest w b.d stanie. Pewnie nie prędzej jak w sobotę gruntownie usiądziemy przy tym temacie w warsztacie dlatego liczą się dla mnie wasze sugestie gdyż co kilka głów to nie dwie ;)

Użytkownik Virilitas edytował ten post 25 październik 2011, 09:31

  • 0

#7 OFFLINE   sk

sk

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:X-TRAIL t31

Napisano 25 październik 2011, 18:51

Też miałem drgania przy hamowaniu. Za każdym razem wymieniałem tarcze i pomagało na jakiś czas( na rok) . Teraz ma 4rte tarcze - od sierpnia i zobaczymy na jak długo . W serwisie twierdzili że tarcze się krzywią jak wjadę z rozgrzanym hamulcami w wodę , ale mam wątpliwości żeby 4 razy to samo.
  • 0

#8 OFFLINE   ulisses

ulisses

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1217 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Model:WP11.120
  • Nr rejestracyjny:GD

Napisano 25 październik 2011, 18:58

A mierzyliście bicie nowych tarcz na aucie?
  • 0

#9 OFFLINE   endru

endru

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 52 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:podlaskie
  • Model:X-trail 2.2Di

Napisano 25 październik 2011, 19:30

Na forum już był wertowany wcześniej ten temat o drganiach kierownicy i wymianie tarcz hamulcowych, problemem były ponoć luzy na łożyskach w piastach (jakoś tak) więc może to warto jeszcze sprawdzić.

http://forum.nissank...rownicy__st__20 tu było opisane.

Użytkownik endru edytował ten post 25 październik 2011, 19:45

  • 0

#10 OFFLINE   sk

sk

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:X-TRAIL t31

Napisano 25 październik 2011, 20:55

U mnie efekt znikał po założeniu nowych tarcz , więc chyba nie łożyska.
  • 0

#11 OFFLINE   Ryba382

Ryba382

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:NISSAN, TOYOTA/LEXUS, HONDA, MITSUBISHI, MAZDA, SUZUKI i inne.

Napisano 26 październik 2011, 09:03

Koledzy na drganie kierownicy przy hamowaniu w tym samochodzie może wpływać wiele niesprawności takich jak:
1. Felga koła
a. Brak centrycznego ustawienia względem piasty
b. Krzywa felga - uaktywnia się drganie głównie przy hamowaniu.
c. Opony - nowe to nie znaczy że bez wad. Mogą być też źle założone.
d. Wywarzenie kół.
e. Mocno zabrudzone koła i felgi.

2. Piasta koła
a. Niewłaściwe dokręcenie łożysk piasty.
b. Wycięta piasta na łożyskach.
c. Krzywa piasta.

3. Hamulce
a. Krzywe tarcze hamulcowe - ale to wcale nie jest tak że tarcze się odrazu wyginają od wody. Jeśli będą spełnione powyższe i poniższe punkty o których piszę to jest naprawdę małe prawdopodobieństwo że tarcza nawet najtańsza się kiedykolwiek wygnie. Prędzej się wytrze ze starości.
b. Zapieczone tłoczki mocowania zacisku hamulcowego lub ich duże luzy.
c. Zapieczone cylinderki zacisku. W zacisku gdzie są podwójne cylinderki bardzo często następuje nie równomierna ich praca co często prowadzi do drgań piasty z kołem.
d. Krzywy zacisk lub jego mocowanie.
e. Zapowietrzony zacisk hamulcowy.
f. Niesprawny ABS, ESP.
g. Klocki hamulcowe - czasami są wadliwe lub nie właściwie dobrane.

4. Zawieszenie
a. Luzy wahaczy
b. Luzy amortyzatorów lub jeśli nie trzymają swoich parametrów.
c. Źle ustawiony kont wyprzedzenia zwrotnicy lub krzywa zwrotnica.
d. Luzy stabilizatora oraz jego łączenia.
e. Luzy drążków.

5. Układ kierowniczy.
a. Luz na końcówkach
b. Luz na przekładni kierowniczej
c. Brak odpowiedniej regulacji oraz diagnostyki zbieżności kół.

Pragnę również nadmienić że bardzo często mechanicy zapominają, że na drgania przy hamowaniu wpływa też tylny układ hamulcowy który przenosi drgania na cały samochód.

Użytkownik Ryba382 edytował ten post 26 październik 2011, 09:24

  • 0

#12 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 26 październik 2011, 19:32

hmmm

...jeżeli chodzi o nie sprawny ABS ...hmm...pulsuje mi pedał hamulca nawet jak lekko hamuję...czyli coś jest nie tak...RYBA382 ...powiedz jak to sprawdzić dokładniej!!!

"Powody są zazwyczaj trzy: Odkształcenie się piasty,wycinanie się piasty na mocowaniu łożyska i zużywania się samego łożyska. Sprawdź również amortyzatory i końcówki drążow układu kierowniczego"

i z innego postu...RYBA382

Też miałem drgania przy hamowaniu. Za każdym razem wymieniałem tarcze i pomagało na jakiś czas( na rok) . Teraz ma 4rte tarcze - od sierpnia i zobaczymy na jak długo . W serwisie twierdzili że tarcze się krzywią jak wjadę z rozgrzanym hamulcami w wodę , ale mam wątpliwości żeby 4 razy to samo.



...oszukuje cię serwis.

Użytkownik Virilitas edytował ten post 26 październik 2011, 19:37

  • 0

#13 OFFLINE   sk

sk

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:X-TRAIL t31

Napisano 26 październik 2011, 23:43

To musi być w takim razie zmowa europejska bo były to serwisy w polsce Nissana , , w Austri Nissana i w Polsce nie związany z żadną marką..
Do czego doprowadza globalizacja.

i jeszcze jedno, odniosłem wrażenie że przy zimnych hamulcach drgań nie było , w miarę jak się rozgrzewały przy częstym hamowania drgania były coraz bardziej wyczuwalne.
  • 0

#14 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 28 październik 2011, 10:53

...stawiam raczej na kopyta albo na siłowniki hamulcy! Gdzieś tu musi być problem ! Jutro będę walczył więc wam powiem do czego doszedłem. :)
  • 0

#15 OFFLINE   Ryba382

Ryba382

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:NISSAN, TOYOTA/LEXUS, HONDA, MITSUBISHI, MAZDA, SUZUKI i inne.

Napisano 28 październik 2011, 20:38

U mnie efekt znikał po założeniu nowych tarcz , więc chyba nie łożyska.

Jak pojeździsz 5 - 10 tyś i będzie dobrze to znaczy że tarcze. Jeśli po tym stopniowo zaczną się drgania to na pewno nie to. Przykładem np. wycięta piasta wygina tarczę stopniowo, a najbardziej latem przy wysokiej temperaturze.

hmmm

...jeżeli chodzi o nie sprawny ABS ...hmm...pulsuje mi pedał hamulca nawet jak lekko hamuję...czyli coś jest nie tak...RYBA382 ...powiedz jak to sprawdzić dokładniej!!!

"Powody są zazwyczaj trzy: Odkształcenie się piasty,wycinanie się piasty na mocowaniu łożyska i zużywania się samego łożyska. Sprawdź również amortyzatory i końcówki drążow układu kierowniczego"

i z innego postu...RYBA382




...oszukuje cię serwis.

Kolego jeśli chodzi o ABS - najlepiej podłączyć diagnoskop i sprawdzić czy nie ma błędów centralki. Jeśli nie ma błędów to należy pomierzyć rezystancje obwodów czujników.

Użytkownik Ryba382 edytował ten post 28 październik 2011, 20:39

  • 0

#16 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 05 listopad 2011, 09:11

Diagnostyka ABS ok. Piszę właśnie z warsztatu :D... poruszaliśmy trochę tarczą przy wymianie końcówki stabilizatora i jest duża poprawa...teraz odpowietrzymy układ i zabieramy się za gruntowną diagnozę.
  • 0

#17 OFFLINE   fethor

fethor

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:nissan primera 2eGT

Napisano 05 listopad 2011, 11:36

Witam, pozwolicie iż podepnę się pod wątek, mam identyczny problem 3 komplet tarcz i znów zaczyna bić w lewym,a im gorętsze tarcze tym, mam wrażenie że, gorzej, co prawda jak wymieniałem przed ostatnim razem to wykryłem zapieczone sworznie zacisku, wyczyściłem lekko przesmarowałem, zacisk wyczyściłem tłoczek chodzi jak marzenie wymieniłem tarcze i klocki wczoraj wracałem z trasy i już wyczuwam drgania przy hamowaniu tarcze mieniłem jakieś 4 tyś km temu zobaczę co da odpowietrzanie i dokręcenie łożyska piasty. Z postu Ryba 382 wynika ze może to być absolutnie wszystko co się wiąże bezpośrednio z kołem, nie mam bardzo czasu jutro muszę znów być w trasie, jak toś miał podobny problem dajcie znać co pomogło. Pozdrawiam serdecznie.
  • 0

#18 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 05 listopad 2011, 14:57

Witam, pozwolicie iż podepnę się pod wątek, mam identyczny problem 3 komplet tarcz i znów zaczyna bić w lewym,a im gorętsze tarcze tym, mam wrażenie że, gorzej, co prawda jak wymieniałem przed ostatnim razem to wykryłem zapieczone sworznie zacisku, wyczyściłem lekko przesmarowałem, zacisk wyczyściłem tłoczek chodzi jak marzenie wymieniłem tarcze i klocki wczoraj wracałem z trasy i już wyczuwam drgania przy hamowaniu tarcze mieniłem jakieś 4 tyś km temu zobaczę co da odpowietrzanie i dokręcenie łożyska piasty. Z postu Ryba 382 wynika ze może to być absolutnie wszystko co się wiąże bezpośrednio z kołem, nie mam bardzo czasu jutro muszę znów być w trasie, jak toś miał podobny problem dajcie znać co pomogło. Pozdrawiam serdecznie.

....
....wszytko wskazuje u mnie jednak na jeden tłoczek w kopycie. Dokładnie mówiąc kiedyś się w ogóle nie wysuwał i zostało to naprawione. Teraz przy wnikliwej analizie hamulcy okazuje się że ma problem ze "startem". Koło się nie grzeje jak kiedyś ale dwa siłowniki nie pracują równo i to może być problem drgań. Działamy dalej....więc będę pisał na bieżąco. Pozdrawiam :)

...no to już wszystko jest jasne! Tłoczki w kopytach Panowie i Panie należy sprawdzić a najlepiej kupić komplet naprawczy, koszt około 40Pln. Nie równa praca poszczególnych tłoczków powoduje nierównomierny ścisk klocków do tarczy. Jest to bardzo duży problem i może być również kosztowny gdyż końcowym efektem będzie uszkodzenie tarczy. DRGANIE PRZY HAMOWANIU JEST SPOWODOWANE NIE WŁAŚCIWĄ PRACĄ TŁOCZKÓW HAMULCOWYCH.


Pozdrawiam :)

Użytkownik Virilitas edytował ten post 05 listopad 2011, 14:58

  • 0

#19 OFFLINE   Skromny39

Skromny39

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail
  • Nr rejestracyjny:WJ

Napisano 05 listopad 2011, 22:42

....
....wszytko wskazuje u mnie jednak na jeden tłoczek w kopycie. Dokładnie mówiąc kiedyś się w ogóle nie wysuwał i zostało to naprawione. Teraz przy wnikliwej analizie hamulcy okazuje się że ma problem ze "startem". Koło się nie grzeje jak kiedyś ale dwa siłowniki nie pracują równo i to może być problem drgań. Działamy dalej....więc będę pisał na bieżąco. Pozdrawiam :)

...no to już wszystko jest jasne! Tłoczki w kopytach Panowie i Panie należy sprawdzić a najlepiej kupić komplet naprawczy, koszt około 40Pln. Nie równa praca poszczególnych tłoczków powoduje nierównomierny ścisk klocków do tarczy. Jest to bardzo duży problem i może być również kosztowny gdyż końcowym efektem będzie uszkodzenie tarczy. DRGANIE PRZY HAMOWANIU JEST SPOWODOWANE NIE WŁAŚCIWĄ PRACĄ TŁOCZKÓW HAMULCOWYCH.


Pozdrawiam :)

Ryba382 we wcześniejszym poście to napisał - punkt 3 lit. c - nic nowego nie odkryłeś.
  • 0

#20 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM

Napisano 06 listopad 2011, 13:26

Ryba382 we wcześniejszym poście to napisał - punkt 3 lit. c - nic nowego nie odkryłeś.



Jak wczytasz się troszkę i przeczytasz post FETHORA to uświadomisz sobie że nie do końca jest to dla nas oczywiste :) Zdiagnozowanie niewłaściwej pracy tłoczków (2szt. w jednym kopycie) może okazać się bardzo trudne wręcz czasami graniczące z cudem. Jestem święcie przekonany że 95% warsztatów tak jak i ASO nie zauważyłyby tam problemu, będą raczej twierdzić że tłoczki pracują więc jest wszystko ok.Podejrzewam że sugestie padną np na tarcze albo klocki nawet i amortyzatory, co oczywiście jest prawidłowe w logice myślenia lecz może okazać się kosztowne i nie przynoszące żadnego rezultatu.Ja natomiast chcę skrócić mękę innym użytkownikom X-traili i przede wszystkim zwrócić uwagę właśnie na TŁOCZKI HAMULCOWE gdyż jest to pierwszy i najbardziej istotny element który trzeba sprawdzić właśnie przy tych obiawach czyli drganiach przy hamowaniu.

Pozdrawiam :)

Użytkownik Virilitas edytował ten post 06 listopad 2011, 13:36

  • 0