Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Opony Letnie


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

czy ktoś już zmieniał opony letnie w T31?

Chciałem zmienić na zimówki i widzę że oryginalne DUNLOPY 215/60 R17 96H ST20 GRANDTREK są właściwie do wymiany.

Interesują mnie opinie jakie marki najlepiej się sprawują w sezonie wiosna/lato w tym SUVie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim T30 używam letnich Uniroyal RALLYE 4x4 STREET, takich jak na linku poniżej:

http://www.opony.com/parametry-opony/uniroyal-rallye-4x4-street-215-65r16-98-h

Nie wiem czy występują w rozmiarze 215/60 R17, ale jeśli się uda takie znaleźć, to gorąco polecam.

Opony świetnie sprawdzają się na drogach utwardzonych, zarówno suchych jak i mokrych (a nawet "zalanych"), są dość ciche i zużycie bieżnika nie wydaje się być duże (zrobiłem ponad 15000km na nich). W terenie zapewne będą bardzo przeciętne - nie testowałem w jakichś niezwykłych warunkach. W warunkach zimowych jeździło się ciekawie - na zakrętach trzymały jako tako, problemów z ruszaniem (nawet w kopnym śniegu) nie było żadnych, ale hamowanie.... stanowiło prawdziwe wyzwanie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jako letnie opony Nokian ZG2 225/60 R 17 wyglądają wyśmienicie i tak też jeżdżą !

W tym roku zrobilem na nich kolo 10 tys kilometrow.

Naprawde sa super zarowno na suchym asfalcie jak i na mokrym.

Zuzycie rowniez jest niewielkie dla takiego przebiegu.

 

W jednym z internetowych sklepow u zachodniego sasiada kosztowaly mnie 408 PLN za sztuke :)

 

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jako letnie opony Nokian ZG2 225/60 R 17 wyglądają wyśmienicie i tak też jeżdżą !

W tym roku zrobilem na nich kolo 10 tys kilometrow.

Naprawde sa super zarowno na suchym asfalcie jak i na mokrym.

Zuzycie rowniez jest niewielkie dla takiego przebiegu.

 

W jednym z internetowych sklepow u zachodniego sasiada kosztowaly mnie 408 PLN za sztuke :)

 

Polecam

Masz może kolego namiar na ten sklep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponizej link do sklepu

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl

 

Niestety jak widze cena wzrosla do 502,90PLN.

Zaznaczam ze sa to opony z roku 2008.

Dlugo sie nad nimi zastanawialem, ale nawet w Polsce te opony z tego rocznika byly i sa sprzeda\wane i maja pelna gwarancje producenta.

Poniewaz ja ( a raczej samochod) na oponach nie jezdze dluzej niz 3 lata wiec decyzja na TAK zapadla szybko.

Te same opony w Polsce byly zdecydowanie drozsze - na poczatku roku zaden ze sprzedawcow nie oferowal nizszej ceny ze wzgledu na rok produkcji.

Decyzja nalezy do Ciebie

Pozdrawiam

Edytowane przez nissekx31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yokohama Geolandar H/T-S nisko ścieralne, opatentowana mieszanka gum. Terenowe wzmocnienia w oponie, bardzo cicha na asfalcie, świetne hamowanie na mokrej nawierzchni (praktycznie nie wpada w poślizg)! Gorąco polecam :)...w zimę też będę ja testował.....całoroczna w końcu jest ;)

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Janusz-Marek

Mam T31 150 KM dci i planuję wymienić opony na zimowe ponieważ serwisowe opony(fabryczne całoroczne Dunlop-y Grand Trek-i 215/60R17) już się kończą po przejechaniu ok. 50 tys. km. Zresztą mój Nissan nigdy mi się w tych butach nie podobał. Myślę o oponach z wyższym profilem-65, a może 70. Taki profil sprawi, że zimą nie będę odczuwał sopli lodowych, ani zwalniaczy na drodze. Zdaję sobie sprawę, że auto na wyższym profilu jest mniej stabilne w zakrętach, ale zimą zwykle nie piratuję. Najchętniej widziałbym oponę 215/65R17[ale wielkiego wyboru na naszym rynku nie ma tylko EPSON], ale również 215/70R16[ w tym przypadku średnica koła wzrasta z 68.98 cm w wyposażeniu fabrycznym do 70.74 cm, czyli niecałe 2 cm], czy w ostateczności 215/65R16[ gdzie średnica koła mi spadnie o około 3 mm]. Czy ktoś już ten problem rozwiązywał?, czy ktoś założył zimówki 215/70R16 oraz czy nie ocierają o nadkole? Auto fajne, ale podłokietnik i opony z profilem 60[ zamiast 65 , czy 70 jak na SUV-a] są spieprzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak wyobrażasz sobie prace ESP i systemu kontroli trakcji 4WD, według instrukcji nie możesz założyć ani mniejszych ani większych opon bo systemy oszaleją???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Janusz-Marek

Prawdę mówiąc nie pomyślałem o zagrożeniu z tej strony, ale jeśli wszystkie koła będą jednakowe to myślisz, że problem z systemami może wystąpić? Prędkościomierz na pewno będzie przekłamywał, ale to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam T30 i piętnastki chyba 70 (lub 75 profil). Nie jestem rajdowcem, ale auto i tak wchodzi w zakręty jak osobówka. Wcześniej jeździłem w civicu na 225/45/17- tam to trochę inna jazda była:)

Jak myślisz, że przy profilu 70 nie będziesz odczuwał progów zwalniających to się grubo mylisz!!! Chyba że opony nacmokasz na max 1,5 atm.

Ojciec ma w grand vitarze 225/60/17 i to jest masakra- a jeździmy tym codziennie w "terenie"- geodezja i tragedia jest tak czuć każdą dziurę.

Progów nie poczujesz dopiero przy oponach 33, 35":) tak myślę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Yokohama Geolandar H/T-S nisko ścieralne, opatentowana mieszanka gum. Terenowe wzmocnienia w oponie, bardzo cicha na asfalcie, świetne hamowanie na mokrej nawierzchni (praktycznie nie wpada w poślizg)! Gorąco polecam :)...w zimę też będę ja testował.....całoroczna w końcu jest ;)

 

....opona o której wspomniałem powyżej również świetnie zachowuje się w zimowych warunkach. Dobrze utrzymuje tor jazdy na śniegu i dobrze hamuje. Oczywiście na lodzie hamowanie oraz prowadzenie jest na niskim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie o tych oponach; Bridgestone Dueler Sport - 215/65R16 98H śmiga ktoś na nich? wiosna za oknem trzeba zmieniać gumy, planuje również kupić felgi żeby nie przekładać opon jakiego producenta polecacie?

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Jestem zainteresowany zakupem opon letnich Yokohama Geolandar A/T 215/65/r16. zy ktoś może je używa? Najbardziej jestem ciekaw czy są bardzo głośne i czy na asfalcie przy setce nie wyją.Może polecacie jakąś inną oponę A/T.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. szukam opon na lato, co możecie polecić. bo aktualnie rynek jest tak zasypany wszelaką ofertą, A opnie na przeglądarkach pisane są przez osoby z polecenia przedstawiciela na kraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakich warunków potrzebujesz? Gdzie będzie auto w większości użytkowane? miasto, trasa, suchy/mokry asfalt, szuter, błoto, może smog (Gliwice)...??? i w jaki budżet na opony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Ci markę Uniroyal. Specjaliści w deszczowych gumach. Najtaniej jednak wychodzą z markowych Barumy i Sava. Polskie też mogą być.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam uniroyal, właśnie, rallye 4x4 street 215/65R16 ,głośne. Nie buksują przy ruszaniu na mokrym, jak było w przypadku oryginalnych. Poza tym, opony jak opony, ważne by nie były stare i zdarte. Teraz kupiłbym raczej jak najcichsze i 70tki.

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak... tej wiosny (w Szczecinie) moje wranglery spisują się rewelacyjnie... 

post-58419-0-39812800-1485551003_thumb.jpg

tu akurat na lekkim wiosennym szronie na drodze  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekkim terenie i na drogach nieutwardzonych to ja bym poszedł w kierunku opon dedykowanych dla SUVów, a nie osobówek, jeśli natomiast tylko szosa to wybór jest ogromny. 

czy oprocz mniejszej 'dzielnosci' w terenie sa jakies inne mankamenty opony przeznaczonej do auta osobowego, jesli je zalozymy do do 4x4?

 

kilka dni temu ogladalem jakis program motoryzacyjny i padla opinia ze im lepszy indeks predkosci (H, V, W...), tym opona bardziej 'okragla' i wywazenie latwiejsze, prawda czy falsz?

 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda jazda. Co tam? srebrzyłeś drążki?

nie - ale wymieniałem wahacze, łączniki i drążki

 

 

czy oprocz mniejszej 'dzielnosci' w terenie sa jakies inne mankamenty opony przeznaczonej do auta osobowego, jesli je zalozymy do do 4x4?

ma niższy bieżnik - więc pożyje mniej km, ale jest tańsza więc pewnie wyjdzie podobnie w stosunku km/cena

 

 

kilka dni temu ogladalem jakis program motoryzacyjny i padla opinia ze im lepszy indeks predkosci (H, V, W...), tym opona bardziej 'okragla' i wywazenie latwiejsze, prawda czy falsz?

 

pozdrawiam 

pewnie to ma znaczenie przy indeksach wyższych niż V (240<) 

Dla Xa prędkiści rzędu 200 to szczyt możliwości (a to i tak tylko dla wybrańców) więc według mnie nie ma co przesadzać z indeksem. 

Z drugiej strony - kto bogatemu zabroni? Z pewnością wyższy indeks nie zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...