Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana klocków hamulcowych


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Decyzja podjęta, (klocki i tarcze ATE). Wymianę powierzę zaprzyjaźnionym mechanikom. Zrobią mi za grosze. Chociaż korci mnie żeby samemu  to zrobić. Wymiana nie jest trudna. W necie jest mnóstwo filmów na ten temat. Można sobie przejrzeć i zabrać się za wymianę.  Jak się dobrze przed wymianą wszystkiego nie przygotuje i ewentualnie coś pójdzie nie tak, to mamy mały kłopot. Rozparcie tłoczka hamulcowego rzeczywiście wymaga sposobu. Tester dobrze pomyślał. Skoro sam robi warto takie coś mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek,ale to nie chodzi o wymianę tłoczków,bądź ich naprawę,ale o wymianę klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkleiłem klucz do wciskania tłoczków który dziś kosztuję grosze, jak samemu się wymienia klocki bo ktoś lubi samemu wymieniać  :)

A przy okazji można tym zestawem naprawić-przesmarować tłoczki    :spoko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ażeby przesmarować tłoczki nie trzeba aż takich przyrządów  by je wyciągać,wystarczy delikatnie podpompować zakładając  same nowe klocki bez tarczy.Tłoczki na pewno nie wypadną a wysuną się maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z takim kluczem bardzo łatwo wcisnąć maksymalnie wyciśnięte tłoczki  :)

39zł to nie 390zł !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjęta, (klocki i tarcze ATE). Wymianę powierzę zaprzyjaźnionym mechanikom. Zrobią mi za grosze. Chociaż korci mnie żeby samemu  to zrobić. Wymiana nie jest trudna. W necie jest mnóstwo filmów na ten temat. Można sobie przejrzeć i zabrać się za wymianę.  Jak się dobrze przed wymianą wszystkiego nie przygotuje i ewentualnie coś pójdzie nie tak, to mamy mały kłopot. Rozparcie tłoczka hamulcowego rzeczywiście wymaga sposobu. Tester dobrze pomyślał. Skoro sam robi warto takie coś mieć.

 

Tu nie ma się co zastanawiać tylko brać się samemu do roboty, po udanej robocie satysfakcja gwarantowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak samemu przy swoim samochodzie zrobisz to wiesz że zrobisz to staranie i najlepiej a satysfakcja na pewno jest  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bardzo odległych czasach gdy miałem poloneza zrobiłem sobie podobne urządzenie jak pokazał Tester tylko ze blacha 8 mm i sruba na klucz 19.Dało radę kazdemu zaciskowi.Teraz to się troche wygodny zrobiłem i w ramach przeglądu nissan tarcze Brembo i klocki Ate Ceramic za pare złotych mi wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje, zaprezentowane,  urządzenie zrobiłem jakieś 25 a może nawet 30 lat temu. Całkiem możliwe że już wówczas były takie zestawy dostępne w sklepach. Ale jakoś nie spotkałem. Obecnie mając już to co działa nawet nie szukałem, bo i po co. Klocki wymieniam sam bo; po pierwsze lubię dłubać przy swoim i nie tylko swoim aucie. Daje mi to satysfakcję a zarazem miło spędzam czas. Po drugie wiem że zrobię solidnie i mam pewność że żaden pseudo fachowiec nie tłukł bez potrzeby młotkiem po tym co nie trzeba. A po trzecie to, podobno, wolny kraj i każdy robi jak mu się podoba, lub jak chce. A swoją drogą urządzenie, przywołane, przez Edek01 jest bardzo fajne tyle że moje jest uniwersalne do wszystkich aut a to dedykowane do tych do których spasuje a do pozostałych na takich samych zasadach jak moje i element stanowiący zaporę (nerkowata blacha z otworem) jest jakaś taka nieduża. Moja jeszcze starcza do NOT-ka choćby ale przydała by się, dla pewności właściwego wykonania roboty, trochę większa (dłuższa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

Tak przeglądam forum i Wasze posty co ile należy wymieniać klocki i tarcze bo od nowości jeszcze tego nie ruszałem. Wczoraj byłem na wymianie opon i poprosiłem mechanika o rzucenie okiem czy już czas......i okazuje się że mam jeszcze 30% do zjechania i nie ma potrzeby wymiany.

 

Auto ma obecnie przejechane 87 tys. km i jeździ od 1.5 roku tylko pod nogą żony. Jestem mile zaskoczony trwałością i tarcz i klocków w notku. Nie wiem co tam było montowane seryjnie ale w innych autach wymieniałem dużo szybciej i częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocków nie wymienia się co ile a w momencie kiedy się zużyją. Jeśli nie masz wskaźnika zużycia to przed ich końcem, o ile to nie zależy od producenta, powinny zacząć popiskiwać. Ale najpewniejszym jest po prostu rzucenie co jakiś, ot choćby przy wymianie kół czy opon, na nie okiem swoim bądź fachowca. Ja w starych dobrych czasach kiedy to nawet nie było w snach by opony zimowe zakładać, któregoś pięknego ranka obudziłem się z przekonaniem że muszę na klocki spojrzeć. Nie wiem skąd i dlaczego taka myśl w ten piękny słoneczny poranek mnie nawiedziła. Poszedłem odkręciłem koło i włos mi się zjeżył, o ile dobrze pamiętam, nie tylko tylko na głowie. Klocki miały grubość brystolu, dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czytając wasze wypowiedzi dziwię się jak to możliwe, ja mam obecnie 2 komplet klocków , tarcze są od nowości i właśnie przyszedł czas na wymianę tarcze + klocki z tym że mam 99 tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czytając wasze wypowiedzi dziwię się jak to możliwe, ja mam obecnie 2 komplet klocków , tarcze są od nowości i właśnie przyszedł czas na wymianę tarcze + klocki z tym że mam 99 tyś przebiegu.

Moja żona jeździ Note od nowości - przebieg prawie 50tys (kupiony w 2011 r.) i przy zmianie opon mechanik powiedział, że klocki do wymiany w najbliższym czasie.

Przy czym wymienię klocki i tarcze. Czy zestaw  ATE będzie właściwy: zest.ATE.0030?

2 x Tarcza hamulcowa ATE 24.0122-0216.1

tarczowe ATE 13.0460-2709.2

Mam nadzieję, że żona następne 6 lat będzie jeździć :)

Całość na aledrogo ok 320zł

Edytowane przez JerzyR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona jeździ Note od nowości - przebieg prawie 50tys (kupiony w 2011 r.) i przy zmianie opon mechanik powiedział, że klocki do wymiany w najbliższym czasie.

Przy czym wymienię klocki i tarcze. Czy zestaw  ATE będzie właściwy: zest.ATE.0030?

2 x Tarcza hamulcowa ATE 24.0122-0216.1

tarczowe ATE 13.0460-2709.2

Mam nadzieję, że żona następne 6 lat będzie jeździć :)

Całość na aledrogo ok 320zł

Mój notek ma założone identyczne. Wymiana po 65 tyś km  dwa lata temu. Nalatałem już na nich 40 tyś. km. Nie narzekam i polecam. Kupowane w InterCars ale troszkę drożej mnie wyniosło ok. 400 zł. jedna tarcza to 180 zł.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

94 tys. przebiegu. Nie uwierzycie ale właśnie będę wymieniał po raz pierwszy klocki. Auto używane na dojazdy do Wrocławia do pracy 60 km dziennie, a od 2 lat pod stopą żony w 100% miasto.

 

Pytanie: klocki już bo się kończą, a tarcze wg mechanika jeszcze ok. Nie powinno się tego razem zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakie jest to OK... Bo jeśli dasz nowe klocki do tych tarcz i po jakimś czasie, podczas gdy klocki jeszcze dobre będą, tarczę się skończą to będziesz musiał wymienić i jedno i drugie.


Ale jeśli tarcze wytrzymają jeszcze jedne klocki to śmiało możesz je zostawić.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

94 tys. przebiegu. Nie uwierzycie ale właśnie będę wymieniał po raz pierwszy klocki. Auto używane na dojazdy do Wrocławia do pracy 60 km dziennie, a od 2 lat pod stopą żony w 100% miasto.

 

Pytanie: klocki już bo się kończą, a tarcze wg mechanika jeszcze ok. Nie powinno się tego razem zmieniać?

 

 

Uwierzę uwierzę...

 

Mam Nota z 2012r. i obecny przebieg to 103 tyś. Od paru tygodni przymierzam się do wymiany tarcz i klocków po raz pierwszy!

Co ciekawe tarcze są już zjechane a klocki tak w połowie...

 

Kupiłem już tarcze i klocki firmy "Brembo" i tylko czekam kiedy mechanik będzie mieć troszkę czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jakie tarcze hamulcowe są w Notku 1.6......chodzi o rozmiar.

I czy wentylowane czy nie. Pytam bo w GB jak powiesz mechanikowi "wymień tarcze i klocki" t pójdzie po najmniejszej linii oporu i wymieni na jakiś szajs :(.

Więc chciał bym sam zakupić coś konkretnego i pasującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jakie tarcze hamulcowe są w Notku 1.6......chodzi o rozmiar.

I czy wentylowane czy nie. Pytam bo w GB jak powiesz mechanikowi "wymień tarcze i klocki" t pójdzie po najmniejszej linii oporu i wymieni na jakiś szajs :(.

Więc chciał bym sam zakupić coś konkretnego i pasującego.

Zerknij na strony producentów tarcz , można szybko dobrać do danego pojazdu np. tutaj: https://www.bremboparts.com/europe/pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz.....dziękuję ;)

O takie coś mi chodziło.

 

Mam jeszcze jedno pytanie bo szukając tarcz natrafiłem na tarcze tył......jaki model Notka E11 ma tarcze z tyłu ?

Ja mam bębny.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...