Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy i usterki


ProceSS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił mi się problem z odgrzaniem silnika. Ruszam z domu, temperatura silnika rośnie powoli, dwie-trzy-cztery kreski skali. Kiedy staje na światłach, w korku, temperatura rośnie powoli, kiedy ruszam spada do jednej-dwóch kresek. Zimne powietrze cały czas leci z nawiewu. Dziś był wymieniony termostat (osobna historia z tym jak się do termostatu dostać) ale historia znów się powtarza. Auto stoi temperatura rośnie, jadę - temperatura spada. Ktoś miał coś podobnego? Albo może są tam dwa termostaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił mi się problem z odgrzaniem silnika. Ruszam z domu, temperatura silnika rośnie powoli, dwie-trzy-cztery kreski skali. Kiedy staje na światłach, w korku, temperatura rośnie powoli, kiedy ruszam spada do jednej-dwóch kresek. Zimne powietrze cały czas leci z nawiewu. Dziś był wymieniony termostat (osobna historia z tym jak się do termostatu dostać) ale historia znów się powtarza. Auto stoi temperatura rośnie, jadę - temperatura spada. Ktoś miał coś podobnego? Albo może są tam dwa termostaty?

u mnie był problem tego typu aż do czasu kiedy wymieniłem kompresor klimy 1,6t 190km 2011rok

Edytowane przez karlitojuke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny silnik i rocznik. Jak dlugo trwało diagnozowanie usterki i jak do tego doszedłeś?

Padł zawór w kompresorze i wywalało płyn więc kupiłem inny sprawdzony,  wymieniłem i przy okazji ogrzewanie zaczęło działać normalnie. Wcześniej mechanik sprawdził ciśnienie w kompresorze i było za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza ten komunikat „0,1 Good” ??

 

 

To tak jak w tym dowcipie o 710  ;) - to nie jest "0,1" tylko "OIL".  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , u mnie czegoś takiego nie ma. Za to po odpaleniu pojawia się odliczanie do serwisu 30tys km, chybą chcą bym zakleił sobie silnik przepracowanym olejem wymieniając go co 30tys :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, ze kondycja oleju u mnie dobra?

Odliczanie od serwisu tez mam.

Jak teraz sobie wymienię olej w ASO to zresetuje licznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Reset odliczającego kilometrażu ogarnięty :) Co do "informacji o poziomie oleju" tak jak pisałem, u mnie się nie wyświetla, a wiadomo że instrukcja w wielu tematach jest niejasna i tutaj mówi "jeśli na wyposażeniu" tzn że jeśli się nie wyświetla tzn że jego nie mam. Tylko skąd mam się tego dowiedzieć bo przecież w specyfikacji auta czegoś takiego nie napiszą :) Ehh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was kolejne pytanie: mam juka od niedawna, kupiłem używkę. Nigdy nie miałem crosovera. Jak wjeżdżam pod próg zwalniający przednimi kołami to słyszę takie trzeszczenie z amortyzatora. Czy Wy tez tak macie ? Zastanawiam się czy to jest normalny objaw wyższych samochodów, czy może ja mam coś z amortyzatorami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was kolejne pytanie: mam juka od niedawna, kupiłem używkę. Nigdy nie miałem crosovera. Jak wjeżdżam pod próg zwalniający przednimi kołami to słyszę takie trzeszczenie z amortyzatora. Czy Wy tez tak macie ? Zastanawiam się czy to jest normalny objaw wyższych samochodów, czy może ja mam coś z amortyzatorami ?

 

Czy aby na pewno to jest odgłos pochodzący z zawieszenia? Jeśli ten odgłos słychać przy najeżdżaniu na poprzeczną nierówność przednimi kołami, to wbrew pozorom niekoniecznie musi to być zawieszenie, więc warto się upewnić. Po Twoim krótkim opisie obstawiałbym trzeszczącą deskę - występowało to u mnie, problem na forum był również opisywany, więc to raczej popularny mankament. No ale być może u Ciebie odgłos jest generowany przez zawieszenie - ktoś stojący na zewnątrz musiałby posłuchać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno to jest odgłos pochodzący z zawieszenia? Jeśli ten odgłos słychać przy najeżdżaniu na poprzeczną nierówność przednimi kołami, to wbrew pozorom niekoniecznie musi to być zawieszenie, więc warto się upewnić. Po Twoim krótkim opisie obstawiałbym trzeszczącą deskę - występowało to u mnie, problem na forum był również opisywany, więc to raczej popularny mankament. No ale być może u Ciebie odgłos jest generowany przez zawieszenie - ktoś stojący na zewnątrz musiałby posłuchać...

O jakiej desce mówisz ? Odlos jest taki, ze jakby amortyzator nie był naoliwiony tylko taki trzeszczący..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na stację kontroli pojazdów na kanał i szarpaki, zapłacisz 20-30zł a kumaty diagnosta prawdę Ci powie.

Wracając do kilku postów wcześniej, w aso dowiedziałem się że w Juke-u i QQ z 2017r prócz nismo i diesli nie ma już na wyświetlaczu kontroli stanu oleju. Pozostawili tylko opcję ręczną czyli bagnet :) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was kolejne pytanie: mam juka od niedawna, kupiłem używkę. Nigdy nie miałem crosovera. Jak wjeżdżam pod próg zwalniający przednimi kołami to słyszę takie trzeszczenie z amortyzatora. Czy Wy tez tak macie ? Zastanawiam się czy to jest normalny objaw wyższych samochodów, czy może ja mam coś z amortyzatorami ?

 

U mnie też od czasu do czas zaskrzypi na progu zwalniającym. Obstawiam jakieś tuleje na wachaczu albo coś w tym stylu. Trzeszczenie deski to inna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakiej desce mówisz ? Odlos jest taki, ze jakby amortyzator nie był naoliwiony tylko taki trzeszczący..

 

O desce rozdzielczej w kabinie - u mnie skrzypiała jak dwa kawałki zardzewiałego metalu trące o siebie, odgłos pojawiał się przy najeżdżaniu przednimi kołami na nierówność: próg zwalniający, krawężnik, itd. Na podstawie dźwięków słyszanych w kabinie dałbym głowę, że to skrzypi zawieszenie, a to po prostu plastik trący o szybę, w fabryce nierówno przyklejono gąbkę, która ma je od siebie separować. 

 

A co do przedniego zawieszenia, to nie ma tam żadnych cudów - zwykłe kolumny McPhersona i trójkątne wahacze, do tego stabilizator z łącznikami po obu stronach, zupełny standard, jak w prawie każdym przednionapędowym aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w stacji kontroli pojazdów. Sprawdzili zawieszenie - wszystko oki. Diagnosta mówił, ze to mogą być jakieś gumowe elementy, które zimą st stwardniałe.

 

Mam do Was kolejne pytanie: da się jakoś zaprogramować tryb włączania świateł mijania, aby w pozycji „auto” zawsze się wyłączały mijania a po wyłączaniu silnika po prostu gasły ? Denerwuje mnie fakt, ze kiedy mam ustawione na auto, to w jasny dzień nie zapalają mi się światła mijania. Po wyjechaniu z garazu są włączone a w trakcie jazdy się wyłączają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was kolejne pytanie: da się jakoś zaprogramować tryb włączania świateł mijania, aby w pozycji „auto” zawsze się wyłączały mijania a po wyłączaniu silnika po prostu gasły ? 

 

 

Tryb auto służy do tego, żeby światła mijania sterowane były czujnikiem zmierzchu - tzn. włączają się gdy jest mniej światła, wyłączają gdy jest go więcej. Żeby świeciły cały czas, trzeba pokrętło przekręcić o dwie pozycje dalej (piktogram 98e1e7e7cf346961d06dacbb7c01d7fb.jpg). 

Czujnik światła masz na desce, przy szybie, nad poduszką pasażera. Jeśli go czymś zasłonisz, to w trybie auto światła powinny świecić cały czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie

Juke 1.6 Turbo 190 KM 4x4

pali sie lampka abs, esp, check engine

auto jedzie na jednym biegu [nie słychać zmiany] do 6 tys obr.

 

 

Czujnik ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie panowie mam problem z żony jukiem gdy jest zimny jest ok, po rozgrzaniu zaczyna tracić moc i gaśnie po podłączeniu do kompa, pokazuje wypadanie zapłonu na 1i4 tłoku, i pytanie jaka jest przyczyna,samochód ma tylko 16tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

  Zauważyłem dzś w swoim JUKE 1,5 dci jedną dziwną przypadłość. Gdy jadę spokojnie po mieście na 2 lub 3 biegu z niedużą prędkością  trzymając nieruchomo nogę na gazie, starając się utrzymać równą prędkość mam wrażenie , że auto samo lekko dodaje i ujmuje gazu. Na liczniku żadna kontrolka się nie zapaliła. Może ktoś z was miał coś podobnego i może zna przyczynę tego zjawiska.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...