Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NOWOŚĆ - możliwa przyczyna ciężkiego odpalania X-Traila w zimę!


Virilitas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no a jednak !!!! a czy ktoś wie ile X-Trail po przejechaniu 130tyś km ma mieć ciśnienia na tłokach???

 

i jeszcze jedno gdzie znajduje sie ten czujnik temperatury co ma włączyć ssanie????

 

o i gdzie jest ten czujnik położenia wału i te które trzeba wyczyscić zeby lepiej palił czekam na odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręcenie przewodów wtryskowych:

silnikm.jpg

 

Czujnik położenia wału korbowego - nr8:

 

silnik1.jpg

 

silnik4.jpg

 

Czujnik położenia rozrządu:

 

silnik3b.jpg

 

Pompa paliwa z zaworem SCV:

 

silnik5.jpg

 

suction20control20valve.jpg

 

kgrhqrloe2ectm6bnwcobci.jpg

 

Ciśnienie na cylindrach:

silnik2g.jpg

 

 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (nie wiem czy korzysta z niego ssanie...?)

 

silnik6.jpg

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś odpaliłem auto po 7 dniach postoju, oczywiście odpalił na dotyk :D. Jeżeli chodzi o ssanie to mój iX po odpaleniu podchodzi pod 1100 obr ale jak ruszę i przejadę około 200 metrów przy temp -1 stopni wskazówka obrotomierza schodzi na 900 i tak już zostaje.

 

- 10 stopni, 2 tyg nie ruszany....ODPALIŁ NA DOTYK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanko bo mam pewne obawy czy dobrze mi wskazuje temp. na wskażniku czy ktoś może sie orientuje ile wskażnik wskazuje temperatury gdy juz jest zagrzane autko i wskażnik na desce( zegarach ) jest ustawiony jakby na połowie tak mniej wiecej czyli wskazówka jest w pozycji poziomej bo byłem u mechanika na komputerze pokazało mu 88 stopni i myśle sobie to jaka temp jest na maxa jak to dopiero połowa ????

 

a jeszcze jedno kupiłem ten preparat liqui moly nr.produktu 2666 który jest drogi zapłaciłem za niego 63zł

musze powiedziec ze autko lepiej nieco jeżdzi ale ciezko pali dalej :(

a co do tego odpalania byłem w servisie gościu podpioł kompa i wyskoczył błąd mianowicie jakiś zawór sie zablokowywał co jest przed pompą paliwa i on podaje ropke do pompy i mówił ze to jest przyczyna ciezkiego odpalania i dodał że musze wyczyścić zawór recylkulacji spalin wyczyścić i bedzie całkowicie dopalał ropke a nie bedzie ona szła w komin i bedzie mniej palił :)

dodał ze w zimie trzeba dolewać preparat do ropki który sie nazywa Depresator i nie bedzie zadnych problemów ale co do tego to przekonam sie juzto rano jak pójde go palić a i jeszcze jedno gdy mamy słaby akumulator to pewne rzeczy przy porannym paleniu autka nie działaja poprawnie poprostu zbyt wolno wszystko pracuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wiesław

Po zakupie Nissana x-trail do tej pory nie miałem problemu z odpaleniem go, choć trzeba było przsy chłodach podgrzewać go świecami. Odkąd nadeszły mrozy odpalanie zaczeło się coraz trudniejsze wraz z narastaniem mrozów. Co mam robić, bo szukam w internecie jakiś wątkó na ten temat ale nic nie znalazłem do tej pory. Filtry były zmienione po zakupie auta. Jest to Nissan x-trail silnik Diesel 2.2 DCI. Przy mrozie -20 0 C silnik jest nie do odpalenia. Proszę pilnie o jakieś wskiazówki, gdzie mam szukać przyczyn cieżkiego odpalania.

Edytowane przez wiesław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie Nissana x-trail do tej pory nie miałem problemu z odpaleniem go, choć trzeba było przsy chłodach podgrzewać go świecami. Odkąd nadeszły mrozy odpalanie zaczeło się coraz trudniejsze wraz z narastaniem mrozów. Co mam robić, bo szukam w internecie jakiś wątkó na ten temat ale nic nie znalazłem do tej pory. Filtry były zmienione po zakupie auta. Jest to Nissan x-trail silnik Diesel 2.2 DCI. Przy mrozie -20 0 C silnik jest nie do odpalenia. Proszę pilnie o jakieś wskiazówki, gdzie mam szukać przyczyn cieżkiego odpalania.

 

A np. przy pomocy K2 Super Start lub cos podobnego odpaliles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wiesław

Próbowałwem ale nie dało rady, więc szukam jakiś przycyn technicznych. Słyszałem że w tych modelach były wadliwe napinacze rozrządu, ale nie wiem czy to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kryszek1

witam też mam problem podobny tylko ze mi zapali i zgaśnie i tak kilka razy az dam gazu i po jakims czasie juz nie gaśnie i powiem krótko jak dotąd nikt tu ze zgromadzonych mi nie doradził zeby było dobrze a ja zadzwoniłem do servisu nissan do zielonej góry i gadałem z mechanikiem i powiedział ze najczestsza przyczyna to taka ze w pompie wysokiego cisnienia czyli pompie wtryskowej jest zawór odpowiedzialny za ciśnienie paliwa i chyba raczej dlatego mam problem z odpalaniem ale jeszcze nie jestem pewny na 100% bo jeszcze nie byłem tego sprawdzić ale czytalem na innych forum i jest podobnieze jest problem z tym zaworem :) ale napisałem do ryby i zobacze co powie i jak potwierdzi to pojade i to naprawie i dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zaworów SCV jest szeroko poruszany na tym forum oraz innych Mazda, Toyota, Opel. Tak naprawdę to w tych silnikach ciężko wskazać dokładnie usterkę, nie pozwala na to rozbudowana elektronika. Z diagnozą jest tak, że się uda i jest spokój lub nie i szukanie dalej problemu. Możesz kupić zawór za 500 PLN, a okaże się, że masz syf w zbiorniku i wystarczy wyczyścić. Takie są fakty.

Edytowane przez glo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kryszek1

oczywiście ale takie rzeczy wyklucza kazdy kto zna swój samochód i tak jak mówisz ze czasem jest to jakas głupota tz duperela ale w moim przypadku jest troszke inaczej przeczytaj wszystko co napisałem jaki ja mam problem i napisz co o tym sądzisz ??? :)

a co do syfu w baku to chyba jak sie odkreci filtr paliwa to jak tam jest jakaś nieczystosć to prawdopodobienstwo ze w baku jest tego wiecej ale u mnie nie był wiec w baku też niema :)?

Edytowane przez kryszek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glo - widzę że za trafną i precyzyjną wypowiedź, ktoś Ci dał minusika. Ale nie o minusy tutaj chodzi. Co do zaworu SCV masz rację, lecz on tak naprawdę to się nie psuje, ale tylko oringii na tym zaworze. Wymieniają je za ok. 2zł i często pomaga. Najważniejszą rzeczą jest ponowna adaptacja pompy. Pompa głupieje i daje nie takie ciśnienie na listwę jak trzeba.

Ale do zaworu, to jeszcze bardzo daleko; niech postoi u kolegi troche w cieple, lub od razu do mechanika. Potem najważniejsze to filtr paliwa-wymieńcie nawet teraz, koszt filtru żaden do wartości napraw i innych części, potem dodatek do paliwa tzn, na wytrącanie się parafiny oraz czyszczenie wtrysków. Ja te czynności zrobiłem przed zimą i mam - odpukać jak narazie spokuj, ale w zeszłym roku stałem unieruchomiony, jak i niektórzy.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde to sroga zima jest testem stanu naszego samochodu.

Wiec jesli kupowac to tylko w zimie, ale nie z cieplego garazu :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kret_nurek

Witam wszystkich X-ców

 

Panowie o czym w mówicie jakie cieżkie odpalanie X przy temperaturze 2C, - 1,5 C, -10 C czy -18C ... . Wczoraj było -21C i po nagrzaniu swic zapalił. Ja mam problem też z odpalaniem, ale nie przy takich temperaturach, np dzisiej nie odpalił bo było u nas -27C akumulator Bosch kręci b. dobrze ujoł raz i potem drugi, ale za trzecim już nie, okazuję się że to wina ropy jaką mamy na stacjach (kasza w baku) woda.

Muszę powiedzieć że przed zimą wymieniłem wszystkie elementy (filtry, płyny, akumulator itp).

Niestety musimy czekać do wyższych temperatur i dużego śniegu aby muc się pobawić :-)

Pozdrawiam wszystkich X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z poprzednikiem, jakość paliw oferowanych w Polsce pozostawia wiele do życzenia, gdy tankowałem w Niemczech na aralu zwykły olej nie miałem żadnych problemów a kilka zbiorników paliwa w Polsce i zaczęły się problemy z obrotami później z zapalaniem, wymieniłem zawór na pompie restart oprogramowania,no i pale za pierwszym razem ale co z tego jak w środę wracając w nocy do domu przy tem 18-21 st na minusie zaczęło mu brakować paliwa, dobrze ze tylko miałem do przejechania 60 km bo ostatnie km jechałem z obrotami max 2 tys, a w reklamie (nasze paliwa sa przygotowane do zimy nie potrzeba żadnych dodatków) verwa mnie zawiodła zupełnie teraz czekam na ocieplenie bo strach wyjechać a prawie pełny zbiornik (nie mam ogrzewanego garażu by muc zastosować jakiś dodatek) można zapalić a i tak sie nie pojedzie,pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlen twierdzi ze ich Diesel wytrzymuje do -25st.

http://www.orlen.pl/PL/Dl.../Ekodiesel.aspx

 

W rzeczywistosci przy ok -20 zaczynaja sie problemy. Kiedy jade do Niemiec starm sie tam tankowac i wyraznie czuc roznice nawet spalanie spada o 0.5 l. Ostatnio tankowalem na Aralu za 1.38 wiec roznica w cenie prawie zadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kryszek1

może u was tkwi problem w paliwie ale nie u mnie ja tez tankuje tylko verve lub dynamica ale i też posłuchałem niektórych na forum wlałem liqui moly nr.prod.2666 i depresator i nic dalej zapali i gaśnie i mysle ze to ten zawór na pompie :) sie zobaczy a teraz z innej beczki mianowicie ten depresator czy liquli moli wlałem do ciężarówki iveco 6.0L i merca e211 i stało sie tak ze na rdugi dzien nie odpaliłem obu wiec pojechałem po filtry paliwa i odpaliły niewiem jaka był przyszyna a przed dodaniem dodatków odpalały a temp była taka sama -29 wiec już nie wiadomo co jest a X mam w garazu nieocieplanym i tez ciezko odpalił ale odpalił jak zwykle musiałem pogazować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wiesław

Jak już wcześniej pisałem mam problem z odpalaniem i z tego co tu czytam nie doszukuje sie żadnego rozwiązania. Chciałbym napisać, że silnik w Nissanie podczas jazdy chodzi normalnie bez zarzutów. Na wolnych obrotach przy wiekszych prędkościach też wszytko działą normalnie. Problem pojawił sie odpaleniem przy minusowych temperaturach. Wcześniej próbowałem rozłączyć przewód z czujnika wałka rozrządu jakby chwilowo na ileś rozruchów odpalanie było lżejsze. Czy może byc to związane z trudnym odpalaniem w takich temperaturach, czy mam szukać innych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pdf-ach, pierwsza wypowiedź jest moją, borykałem się z problemami, posłuchałem troche mechaniorów z Boscha, stosuję się do nich i jak narazie moja Tinka 2,2dci odpala na Vervie z Orlenu.

Kryszek - ja pisałem o tym dodatku 2666 do paliwa, ale on nie jest po to aby "rozcięczył, czy też rozpuścił" rope. Po za tym filtr paliwa wymienia się przed mrozami a nie w czasie. Co z tego że wymienisz teraz, jak do nowego znów pociągnie brudną i ochrzczona ropke.

JBcool - chyba źle to zrozumialeś. Ja z tej tabeli wywnioskowałem, że zimny filtr - czyli filtr paliwa przy stosowaniu ekodizel, może zablokować w temperaturze od 0 do -25, a nie tak jak Ty mówisz od -25. I jest to oczywiście uzależnione np. jakością i producentem filtrów. Czy może ja xle to odebrałem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JBcool - chyba źle to zrozumialeś. Ja z tej tabeli wywnioskowałem, że zimny filtr - czyli filtr paliwa przy stosowaniu ekodizel, może zablokować w temperaturze od 0 do -25, a nie tak jak Ty mówisz od -25. I jest to oczywiście uzależnione np. jakością i producentem filtrów. Czy może ja xle to odebrałem???

 

Napisalem ze paliwo ekodiesel wytrzymuje do temp. -25st. Dotyczy to pewnie wersji zimowej skoro zakres blokady filtra jest od 0 do -25 i wymienione trzy rodzaje paliw (letnie, przejsciowe i zimowe).

 

W cenniku hurtowym jest jeszcze arktyczny , ale opisu dla niego brakuje.

http://www.orlen.pl/...ny/default.aspx

 

Co tankujemy na stacji, to ciezko powiedziec. Wiec zimowe dodatki na pewno moga pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kryszek1

kolego ale ja wymieniłem wszystko w listopadzie gdy temp byla jeszcze +8 :) a nie teraz a co sadzisz o moim przypadku zapali i gasnie zapali dodam gazu gazuje i nie gasnie i potem normalnie przyspieszenie jest itp ??? a i jeszcze jedno liqui moly to do oczyszczenia układu wtryskowego tak wiem ale to nic nie dał a środek do niezamarzania ropy to wlałem depresator tez nic a co do liqui moly 2666 to mechanik z servisu zielona góra powiedział ze mieli przypadek taki ze gość w x wlał ten specyfik i zjeebało mu to pąpe wtryskową :) ale moze mi nic nie bedzie

Edytowane przez kryszek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekJag

Witajcie,

Od niedawna jestem posiadaczem X'a. Zauważam również ciężkie odpalanie w obecnych temperaturach. Zatankowałem Statoil arktyczny gold, kupiłem nowy aku i dale ciężko. Wygląda to tak: grzeję swiece 3-4 razy i uruchamiam rozrusznik. (miałem kiedyś mazdę 626 2.0 D i w tym momencie odpalała prawie na styk) X potrzebuje długiego trzymania na rozruszniku i powoli jakby z wielkim trudem łapie i odpala. Może coś poradzicie? Auto ma 48 k przebiegu.

pzdr mj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...