Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ładowaniem


Gość majestic69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość majestic69

Witam, jako że jeszcze nie udzielałem się na tym forum to grzecznie się ze wszystkimi przywitam.

 

A teraz problem z moim tyranem- wydaje mi się, że problem polega na słabym ładowaniu akumulatora. Kwestie zużytego akumulatora zlikwidowałem wymieniając go na nowy, jednak po dwóch dniach problem znów się powtórzył-samochód nie chciał odpalić i musiałem odpalać na kable.

To co zauważyłem to czasami kiedy odpalę silnik, dam mu trochę popracować i wkręcę na 2,5 3 tys obrotów to całe oświetlenie konsoli rozświetla się i po puszczeniu gazu już tak jaśniej się świeci. Tak było wczoraj wieczorem i dziś rano, co prawda ledwo ale odpaliłem.

 

Co może być problemem?? Regulator napięcia?? Jeżeli tak to gdzie go kupić??

 

Pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie regulator napięcia, albo same szczotki, które są jego częścią.. Jest on wkręcony w alternator na dwie śruby( odkręcisz je krzyżakiem) a podłączona jest do niego plastikowa wtyczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia , sprawdź miernikiem napięcie ładowania ( jeżeli ma 14.5 to jest dobrze ale jak przygazujesz i to napięcie rośnie to regulator padł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majestic69

Zaglądałem przed chwilą pod maskę i jest tam taki element z tyłu alternatora do którego wchodzą kable więc pewnie to to. Pytanie tylko jaki regulator mam kupić. Na alternatorze jest naklejka Seria nr 205198xxxxx Typ 3281570

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz chwilę to polecam Ci go wyjąć i zabrać na wzór, bo może okazać się tak jak u mnie że jedna szczotka się cała starła, a druga była ok i wystarczyła ją tylko odlutować i wstawić nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam tak (zauważyłem przedwczoraj) jak jest zimny i ma niskie obroty to rzeczywiście po przegazowaniu delikatnie się rozświetla mocniej. Jak się już rozgrzeje i obroty są prawidłowe nie ma tego efektu przy przegazowaniu. Wnioskuję, że kończy się regulator. Wiela to będzie ? :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze akumulator jest nowy.... Problem znika po 10 minutach od odpalenia gdy złapie temperaturę...

Pamiętam z Jeepa jak padł mi regulator to "rozświetlało" zawsze. Zauważyłem, ze dzieje się tak głównie jak jest wilgotno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze akumulator jest nowy.... Problem znika po 10 minutach od odpalenia gdy złapie temperaturę...

Pamiętam z Jeepa jak padł mi regulator to "rozświetlało" zawsze. Zauważyłem, ze dzieje się tak głównie jak jest wilgotno.

mam to samo u siebie na nowym aku , moja teoria jest taka, że robię dziennie krótkie trasy i aku po prostu jest niedoładowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo u siebie na nowym aku , moja teoria jest taka, że robię dziennie krótkie trasy i aku po prostu jest niedoładowany

 

ja też tylko krótkie i możesz mieć racje :)

czyli jest nas dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Ja również mam tak, że na wolnych obrotach przy nienagrzanym silniku, widzę jak delikatnie przygasają światła. Ładowanie około 13,3 V Sprawdziłem numer na alternatorze i pojechałem do specjalistycznego sklepu, który zajmuje się alternatorami i rozrusznikami. Gość podrapał się po głowie i stwierdził, że pierwszy raz spotyka się z taką ceną regulatora - 650 złotych :thumbsdown::devil: Oczywiście zamienników brak. Na alledrogo spotkałem się z "nowymi" alternatorami (taki sam numer alternatora, jak mój) za 400-450 zł. Pewnie "made in china" Reasumując - muszę wyjąć regulator może uda mi się przelutować szczotki i będzie gitara. Aha kontaktowałem się z 3 sklepami, które w necie ogłaszają się, jako specjalistyczne... żaden nie potrafił ściągnąć zamiennika twierdząc, że go nie ma.... cena oryginału podbna do realnego sklepu w moim mieście. Aha alternator jest firmy Bosch. Pozdrofka

Edytowane przez Koval
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wawie jest punkt gdzie wymieniaja alternatory na takie po regeneracji naprawie itp w audi u mnie idealnie sie sprawdzilo a koszt to bodaj 200pln jedziesz ze starym zostawiasz im oni daja ci zregenerowany i sprawny ma sie rozumiec taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czasu nagrzania silnika, grzeją swiece żarowe - dlatego obserwujecie, takie efekty. Praktycznie nie będzie ładowania, na krótkich odcinkach. Jak ktoś chce więcej, to pasuje altek z Patrola, kółko trzeba zmienić. Napięcie 14.5 -14.8V jest w normie, powyżej 15V trzeba się martwić. Typowo efekty przygasania, to raczej problemy z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z masą raczej mnie nie dotyczy, czyściłem wszystkie połączenia kilka dni temu. Świece fakt grzeją jeszcze po uruchomieniu silnika, ale wątpię żeby grzały po 5 minutach pracy... Czy pasuję od Patrola tego nie wiem. Spojrzę u kumpla, ma 2.8 td z podobnego rocznika. Razem z alternatorem mam pompę vacu i dlatego nie chce mi się jeszcze tego robić.

gvynblade : może do "niemieckiego Ałdi" ;) zregenerowany alternator kosztuje 200 złociszy, ale do Terrano wątpię :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Panowie co do waszego problemu ,tak jak pisze wojtus przygasanie to grzanie świec jak poszukacie piotr 323f robił testy z grzaniem swiec .Świece grzejka trochę inaczej niż wskazuje na to kontrolka . Druga sprawa czy którykolwiek z was po kupnie nowego akumlatora pofatygował się podładować prostownikiem szczególnie jesli się robi krótkie odcinki na światłach etc. Tak czy tak polecam poświęcenie jednego dzionka i doładowanie akumlatora przed zimą a swoją drogą sprawdzenie regulatora czy daje dobre napięcie . A to plik do zerknięcia

 

 

pozdr.

 

Daniel :shiftyninja:

post-33844-0-72061300-1322066056_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

A ja pozwolę sobie odgrzać temat.

Akumulator naładowany ma 12,7V

Napięcie na wolnych obrotach 12,5 V mierzone na akumulatorze i alternatorze -  czyli zdecydowanie za małe. Dodam do tego że badane było z obciążeniem i bez - wynik ten sam.

Napięcie przy 2000 obr/min - 13.6V

To co zrobiłem to rozkręciłem masy i je przeczyściłem papierem ściernym oraz dodatkowo potraktowałem sprejem do gniazd elektrycznych od przyczep - taki preparat czyszczący o nazwie "kontakt".

Diagnoza moja jest taka że albo szczotki lub regulator napięcia.

Proszę Was o poradę co można by jeszcze sprawdzić lub co może być przyczyną? Może ktoś ma jakieś sugestie lub przerabiał podobny temat.

Dodam od siebie że alternator to Hitachi 70A

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na alternatorze masz 12.5 V to na pewno w nim leży problem, nie w masach itp. Najlepiej wyjąć i zobaczyć ile fizycznie szczotek zostało, będzie wiadomo od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś na altku miał jakieś 14.0-14.3 a już na aku te 12.5V to wtedy można by szukać gdzie "ucieka". A tak to tylko wyjąć go i wymienić to przez co jest takie niskie napięcie. ;)

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dopiero dostałem paczuszkę z nowym miernikiem i na dniach wezmę się za demontaż i spróbuje go zbadać.

Gdzieś na forum czytałem że niby od opla 1,7tdci pasuje altek 100A prawda to?

Nie mogę znaleźć tego postu a fajnie byłoby mieć zapasowy altek a do klamotów od opla mam dojście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczotki kupisz bez problemu po numerze z alternatora lub jakiś dobry zakład ktury regeneruje dopasuje ci cośbez problemu.wymiana szczotek to gura 20 minut .jutro sprawdzę w sklepie numer katalogowy i wrzucę do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...