Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

MR20 luz zaworowy


Popek82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Jaka jest regulacja luzu zaworowego w tym motorze, byłem przekonany że ręczna (za pomoca płytek). Chcąc dokonać kontroli luzu zadzwoniłem do aso i tam powiedziano mi że 2,0 litrówce jest hydraulika. Trochę mnie to zaskoczyło gdyż w instrukcji eksploatacji jest napisane że dokonuje się regulacji luzu gdy słychać pracę zaworów. Proszę o opinie ludzi znających się na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grubości (bo ta jest różna, w przedziale od 3,00 mm do 3,50 mm) lecz luzu zaworowego. Masz rysunek na stronie EM-140 jak to zrobić za pomocą szczelinomierzy.

 

Luzy na zimno:

Luz zaworu ssącego: 0,26 - 0,34 mm

Luz zaworu wydechowego: 0,29 -0,37 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę i co potwierdziło 5 różnych serwisów luzy zaworowe w 2.0 regulowane są hydraulicznie.

Gdy słychać prace zaworów dokonuje się kontroli szczelin i wymienia/naprawia popychacze hydrauliczne - nie ma tam płytek.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę i co potwierdziło 5 różnych serwisów luzy zaworowe w 2.0 regulowane są hydraulicznie.

Gdy słychać prace zaworów dokonuje się kontroli szczelin i wymienia/naprawia popychacze hydrauliczne - nie ma tam płytek.

pozdrawiam

W 2.0d luzy rzeczywiście są regulowane hydraulicznie i są bezobsługowe, w 2.0 benzyna (silnik MR20) luzy reguluje się grubością popychaczy, choć dokonuje się tego tylko, gdy zawory zaczną hałasować (wg. serwisówki: okresowa obsługa nie jest wymagana, lecz jeśli odgłos pracy zaworów nasila się, sprawdzić luz zaworowy). Odsyłam do zamieszczonej wyżej dokumentacji.

Edytowane przez JjS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, że przy pierwszych przeglądach nie ma potrzeby sprawdzania luzów zaworowych, a starsze samochody rzadziej widują w ASO.

 

W benzynie nie ma popychaczy hydraulicznych (#9 & #10 - valve lifter):

MR20Head.jpg

 

a w wysokoprężnym są (#5 - hydraulic tappet):

M9Rhead.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpowiedz NISSAN POLSKA na zapytanie odnośnie regulacji luzu:

Szanowny Panie

Dziękujemy za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Nissan.

 

W odpowiedzi na korespondencję elektroniczną z dnia 24 stycznia 2012 r., dotyczącą kontroli stanu luzu zaworowego w silnikach beznynowych MR20DE uprzejmie informuję, iż informacje zawarte w instrukcji użytkowania pojazdu są poprawne. W tym silniku jest ręczna regulacja zaworów (dokładnie: popychaczy). Jednakże bardzo rzadko powstaje potrzeba dokonywania takiej regulacji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam Panowie, jutro zakładam lpg do 2.0, cały czas mam na uwadze nieszczęsne luzy zaworowe, czy możecie powiedzieć jakie są koszty ustawienia tych ze luzów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO na Powstańców Śląskich w Krakowie powiedzieli mi około 400zł za samo sprawdzenie luzu, nie wiem ile regulacja ... aż boję się zadzwonić i zapytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech potwierdzają teorię. Najpierw sprawdzają sluchowo. Jeżeli jest je słuchać wtedy muszą dostać się do szklanek i je ewentualnie wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...