Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Przyczyny awari silnika YD25 (d22)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 13 styczeń 2012, 20:17

Witam

Ostatnio znalazlem w necie informacie że silniki w Navarze d22 od 2006 roku nie mają wady fabrycznej ponieważ zastosowano tam już jakiś inny układ wtryskowy i system pompy oleju. Czy ktoś wie może czy ta informacja którą znalazłem jest prawdziwa?

Pozdrawiam
  • 0

#2 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 13 styczeń 2012, 20:33

Nie prawda. YD25 to bardzo stara jednostka napedowa... reanimowana i caly aczas dodaja cos. Ogolnie wszytkie maja wady. Panewki i lancuch rozrzadu to glowne wady. Poza tym padaja turbiny, wtryski ( czesto dochodzi to przelania i spalenia dloka ). Ogolnie nie za ciekawa sprawa. Wspolczuje tym co to cholerstwo maja
  • 0

#3 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 13 styczeń 2012, 20:47

Ale wszystkie pompy które sprawdziłem na aukcjach allego pasują do d22 od 02-05 czyli w 06 musialy być wprowadzone inne i to by potwierdzało tą informacje którą znalazłem w internecie

Użytkownik jasiek22 edytował ten post 13 styczeń 2012, 20:55

  • 0

#4 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 13 styczeń 2012, 21:39

D22 od stycznia 2006 do stycznia 2007 robiono tez w RPA.
Generalnie co jakis czas wychodza nowe edycje czesci i jak ktos nie wiem to poprostu mowi ze nie bedzie pasowac bo ta czesc jest od np 2006r. Nie znaczy ze czesc jest wyzszej jakosci... bardzo czesto jest odwrotnie. Poprostu znalazl sie inny tanszy producent.
Jak chcesz wiedziec cos wiecej to wyslij mi VIN i nr genuine nissan part numer ktory chcesz to Ci powiem co bylo przed , teraz i po.
  • 0

#5 OFFLINE   Daniel Bobcat

Daniel Bobcat

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Sosnowiec/Katowice
  • Kraj:POLAND
  • Model:D23
  • Silnik:2,3
  • Time Online: 2h 23m 10s

Napisano 17 styczeń 2012, 10:45

Witajcie
Miałem D22 (nie Navara) i przy 110 tyś , padł motorek - Nissan zrobił to w ramach gwarancji, a problemy zaczęły się od 60 tyś. stuki na zimnym silniku, po drodze wymiana rozrządu. Uratowało mnie jedynie to że przeglądy robiłem co 10 tyś.
Po naprawie silnika poleciała turbina. Na dzień dzisiejszy D22 ma 330 tyś i nie ma problemu.
Pozdrawiam

Użytkownik Daniel Bobcat edytował ten post 17 styczeń 2012, 11:04

  • 0

#6 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 17 styczeń 2012, 18:34

Nissan naprawiam jednostki napedowe w D22 jeśli się , że tak powiem łapia w widełki.

Jasiek22 jutro zobacze co i jak..
  • 0

#7 OFFLINE   maciej79

maciej79

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Model:??d22??
  • Nr rejestracyjny:CB
  • :

Napisano 17 styczeń 2012, 22:37

Jestem tutaj nowy więc zacznę od przywitania :wave:

Mam okazję kupić nissana pickup d22 2003r. za całkiem przyzwoite pieniądze. Auto serwisowane w ASO właściwie do dzisiaj, z przebiegiem około 230 tysięcy. Pochodzi z bardzo pewnego źródła. Od paru dni chodzę i drapię się po głowie czy za parę kilometrów silnik się nie skończy. Wiem, że do tej pory auto jeździło bez awarii. I tutaj pojawiają się moje pytania do doświadczonych kolegów stąd:
  • Czy można w jakiś sposób przeciwdziałać awarii tego silnika wymieniając wadliwe elementy - jeśli tak jakie są koszty ?
  • Jaki jest koszt naprawy uszkodzonego YD25 przy najgorszym scenariuszu?
Jeśli nie trafiłem z tym pytaniem do odpowiedniego tematu to z góry przepraszam. Za ewentualne podpowiedzi, odpowiedzi i sugestie serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam wszystkich czytających mój post ;)
  • 0

#8 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 18 styczeń 2012, 12:57

Jasiek22... przepraszam.. nie zapytałem o która pompe Ci chodzi. Jak bedę wiedział to Ci podam numery cześći.

Maciej79. Podaj moze VIN to zobaczymy co było robione.. może jest jakas duża histora albo nic.
Generalnie w tej wersji odrzanego kotleta YD25 padaja głownie panewki... Jesli ona jest z 2003 to być może ,że ktos robił juz silnik na gwarancji. Nie mniej z tym przebiegiem i z YD25 to może się stać wszytko...nie chcę straszyć , ale widziałem juz bardoz dużo tych aut silników... kilka lat temu sniły mi się po nocach:)
  • 0

#9 OFFLINE   maciej79

maciej79

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Model:??d22??
  • Nr rejestracyjny:CB
  • :

Napisano 18 styczeń 2012, 14:54

Jasiek22... przepraszam.. nie zapytałem o która pompe Ci chodzi. Jak bedę wiedział to Ci podam numery cześći.

Maciej79. Podaj moze VIN to zobaczymy co było robione.. może jest jakas duża histora albo nic.
Generalnie w tej wersji odrzanego kotleta YD25 padaja głownie panewki... Jesli ona jest z 2003 to być może ,że ktos robił juz silnik na gwarancji. Nie mniej z tym przebiegiem i z YD25 to może się stać wszytko...nie chcę straszyć , ale widziałem juz bardoz dużo tych aut silników... kilka lat temu sniły mi się po nocach:)


R35 Dziękuję za odpowiedź, VIN będę posiadał w czwartek to się odezwę.
Pozdrawiam.
maciej79
  • 0

#10 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 18 styczeń 2012, 17:32

Mi bardziej chodziło o to co jest przyczyną awarii niektórzy piszą że jest to wada konstrukcyjna i nie da się nic z tym zrobić niektórzy zaś piszą że wyszła wadliwa partia panewek. Ostatnio czytałem również ze od 2006 roku wychodziły d22 bez wady (z innym systemem pompy oleju i układem wtryskowym). Jestem już po remoncie tego silnika ale chciałbym wyeliminować tą wadę a nie tylko jej skutki, a z tego co zdążyłem wywnioskować to chyba pracujesz w ASO i znasz ten problem bardzo dobrze :)

Pozdrawiam

Użytkownik jasiek22 edytował ten post 18 styczeń 2012, 17:34

  • 0

#11 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 20 styczeń 2012, 16:31

Nie pracuje w ASO :) ale blisko... ze tak powiem sa rzeczy ktore wszly z pod mojej reki :)
Generalnie YD25 do odgrzany kotlet. Stara konstrukcje Nissan stara sie co jakis czas unowoczesnic. Problem z panewkami jest od poczatku po dzis dzien + nowy problem z lancuszkiem rozrzadu. Generalnei dbac o olej, nie przegrzewac i nie wysilac jednostki przed osiagnieciem temperatury pracy jak i nie odstawiac jak goraca - turbina lubi sobie zdechnac w takim przypadku. Przyczyny awarii... jest ich wiele i generalnie dzilajac razem sa jak wirus. Njgorzej bylo z jednsotkami pomiedzy 2001 -2006. Ilosci wadliwych nie moge ci pdac ale pozniej bylo lepiej , ale nie kolorowo. W tamtych latach glownie byl problem gladzia cylindrow i pierscieniami oraz panewki. Jedno naprawiono , ale panewki do dzis lubia padac. Tak jak pisalem podstawowa rzecz konrola j.w. . Nie wiem czy wiesz ale Twoja D22 mial robiona kampanie zwiazana z rozrzadem wiec nie powinno byc problemu w tej chwili ( nie wiem ile masz przejechane w 2004 bylo 67 tys ). Co to pompy to byla rowniez taka sama montowana po 2006r.
  • 0

#12 OFFLINE   Ankarat

Ankarat

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick-up D22
  • Time Online: 3m 20s

Napisano 20 styczeń 2012, 18:14

W moim D22 (2004r.) padły panewki (a w konsekwencji kilka innych rzeczy w silniku) - właśnie się remontuje.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak wygląda awaryjność jednostek z lat 2009-2010?
  • 0

#13 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 20 styczeń 2012, 20:07

Dzięki R35 za podanie trochę informacji o moim aucie:)) Rozrząd i tak wymieniłem bo po remoncie silnik zaczął wydawać metaliczny odgłos i myślałem że to rozrząd więc wymieniłem kompletny ale to nie pomogło co się później okazało były to łożyska
  • 0

#14 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 20 styczeń 2012, 21:37

Jak juz pisałem YD25 to odgrzewany kotlet...poprstu Nissan z uporem maniaka poddaje modernizacji ta przestarzałą i wadliwa konstrukcje... szkoda bo batrząc na Was naprawde kochacie swoje auta. Genralnie czy jest to auto roczne czy 10cio letnie to problemy są te same. Ja bym wywalił to cholerstwo i wstawił ZD30. D22 robia z nim w RPA. Co Wam mogę powiedzieć... panewki napewno , lańcuszek tez , turbina , w nowszych akumulator ciśnieniowy i wtryski.
  • 0

#15 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 21 styczeń 2012, 13:02

Czyli tak naprawdę te nasze remonty nic nie dają a problem powróci czy dobrze rozumiem ?:(
  • 0

#16 OFFLINE   R35

R35

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Niemcy/Brandenburgia
  • Kraj:FRANCE
  • Model:BMW E21 ; E36/5 ;E46 M3; E38, Nissan Z51, JJ10
  • :

Napisano 22 styczeń 2012, 18:24

Szczerze mowiąc magą... najlepiej uzywać wysokiej jakości zamienniki orgnalnych cześci no i dbać o te silniki.
  • 0

#17 OFFLINE   Robold

Robold

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Model:Navara King Cab
  • :

Napisano 26 styczeń 2012, 16:25

Trafiłem na taką stronę: http://www.navaraown...engine-problem/
Czy prawdą jest, że problem z panewkami jest w silnikach z numerami do YD25DDT1219661 ?
  • 0

#18 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 28 styczeń 2012, 20:37

Wadliwe są wszystkie od numeru 030003 do 831727
Jest to końcówka numeru VIN
  • 0

#19 OFFLINE   alkaspaw

alkaspaw

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 960 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kobyłka
  • Kraj:POLAND
  • Model:D40 2007
  • Nr rejestracyjny:504-242-875
  • Time Online: 1d 11h 10m 47s

Napisano 28 styczeń 2012, 22:05

Czy dotyczy to też d40 czy tam coś zmieniono?
  • 0

#20 OFFLINE   jasiek22

jasiek22

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 242 postów
  • Płeć:
  • Skąd:....
  • Kraj:POLAND
  • Model:....
  • Nr rejestracyjny:...
  • Time Online: 2d 12h 4m

Napisano 29 styczeń 2012, 12:00

Dotyczy to silnika tylko w d22

Użytkownik jasiek22 edytował ten post 29 styczeń 2012, 12:01

  • 0