Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pękł łańcuch rozrządu


Gość pękł łańcuch rozrządu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pękł łańcuch rozrządu

dałem sprężarkę do regeneracji zrobili ją za 1300 zł, a koszt wymiany silnika to około 2500zł!!! już silnik przyjechał nawet go oglądałem swieci się za***iście

 

w przyszłym tygodniu mam odebrać auto, dam znać jak tam po wymianie i jak jezdzi!!!!

 

a jeśli będzie wam na liczniku zbliżało się 100 km, to niech zaglądaią smiało do łańcucha koszt około 700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego musiałeś regenerować tak szybko sprężarkę?Jeździłeś na g..nianym paliwie,oleju?Nie chłodziłeś jej po zatrzymaniu itd.?Regenertacje często nie pomagają na długo(obym się mylił)pozdrawiam i życzę dalszych kilometrów bez przygód.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pękł łańcuch rozrządu

zatarła się opiłkami z łańcucha jak się wycierał! a niewiem czy pisałem o tym ale przyczyna była taka że łańcuch się wytarł a w końcu pękł

 

i opiłki z olejem rozeszły się po całym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego wynikło przetarcie się łańcucha? Powiedzieli Ci coś? Wadliwy materiał, z którego jest wykonany? 2500zl to spora kwota, hmm pociesz się, że w np.Audi A6 3.0 tdi quattro wymieniasz pasek za 6000pln w serwisie :) Ta kwota 700PLN, którą podałeś to kwota za co? Za inspekcję stanu łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze się przetarł to na bank wina wadliwego napinacza i szorowania o łoże(czyjak to tam się nazywa),a 700 zł za inspekcję łańcucha to żenada-chyba ze ten silnik ma wyjątkowo utrudniony dostęp, wersja 170 KM z espace- elementy rozrządu.

29727386_0.jpg

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę że w niejednym warsztacie nieautoryzowanym za podobna kwotę można kompletny rozrząd wymienić

Zapominasz że tu jest mowa o łańcuchu,a nie pasku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że jest łancuch, ja wymieniałem w primerze p11 1,6 kompletny rozrząd na łąńcuchu i zapłaciłem 600 pln, wiem że qq to nowy model i części są zdecydowanie drozsze. Chciałem tą wypowiedzia zaznaczyć że cna 700 za sprawdzenie to kosmos jakis jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Matins uwagi w sumie ok ale tarcze razem z klockami? Pierwsze słyszę

Cos w tym jest.... Wymienilem kolocki i po przejechaniu paru tys zaczyna bic przy hamowaniu...a mam teraz 76tys km...

 

Troche mnie ,martwi to ,ze coraz wiecej czytam o tych napinaczach i innych problemach QQ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś siedzi w tych QQ. Dzis przeglądając ogłoszenia natknąłem sie na to cacko http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/nissan-qashqai+2-2-0-dci-dpf-tekna-40tds-neue-motor/336643703-216-16679i jak widac tez przy przebiegu 113tys miał wymieniony motor. Oba auta praktycznie z tym samym przebiegiem. Dziwne bo przez cały okres urzytkownia LIII z tym motorem byłem użytkownikiem forum i tam nigdy nie spotkałem sie z takim problemem. Ogólnie motor tam miał najlepsze opinie, bardzo często te motory poddawane były zmianie mapy i podnoszeniu przez to mocy i tak wszyscy chwalili. Nie rozumiem. Nissan jakieś kuku (nie QQ) użytkownikom w gratisie dołożył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Renault Nissanowi? :(

Jeden kolega z naszego forum ma mieć wymieniony silnik 1.2 DIG-T ze względu na przedostawanie się do oleju benzyny.

Silnik bliźniaczy z 1.2 TCe Renault, a jednak w przypadku Renault nie słyszałem o podobnym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden przypadek (1.2) o niczym nie świadczy... Ale coraz więcej się czyta o tych łańcuchach w 2.0dci... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że nie słyszy się o podobnym przypadkach w X-Trailu.

A to ten sam silnik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W swoim 2.0dci 150KM w T31 wymieniłem dla świętego spokoju rozrząd przy 290tys km.

 

Dodatkowo wymieniono uszczelniacz wału, ze względu na utrudniony dostęp, nie było sensu wracać do wymiany.

 

Wyjęty rozrząd łańcuch i ślizgi oraz kółko nie wygląda na zniszczone.

 

Obecnie mam 300tys km na szafce. Odpukać.....

 

ps. przy wymianie i inspekcji mocno złożona jest otwarcie osłony rozrządu - to 20kilka śrub do wykręcenia na całym obwodzie. Przy minimalnym miejscu w dostępie, najczęściej ulega zniszczeniu. Mechanikom się nie chce tracić czasu.

Obudowa ma swoją uszczelkę, która nie występuje jako część zamienna - jak mi powiedziano, jak mechanior śrubokrętem będzie podaważał, napewno przetnie.

 

Obudowa dodatkowe 300pln w oryginale, a ile w ASO to nie wiem. Być może więcej.

 

pps. rozrząd oryginalny Renault to ok 500zł + uszczelniacz + osłona rozrządu + robocizna z wymianą mojego oleju to 1200 pln netto. Serwis France Automobilies Auto, Emailowa w Warszawie.

Edytowane przez Grzegorz Maletka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wytarte łańcuchy rozrządu i ślizgi łańcucha to często efekt wymiany oleju co 30 tyś. km (niby long life). Olej przy takim przebiegu jest gęsty od sadzy, zdegradowany temperaturowo a jego lepkość zamiast 5W30 wchodzi w zakres 5W40.

Taki olej powoduje m.in. nieprawidłowe działanie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu. Luźny łańcuch ociera o ślizgi i metalową obudowę silnika co powoduje wycieranie się tych części + opiłki...

Ciąg dalszy już znacie...

Już było na tym forum o silniku M9R w XTrailu gdzie pękł łańcuch przy przebiegu nieco ponad 100 tyś. gdzie właściciel skrupulatnie stosował się do zaleceń marketingowców z Nissana (wymiana oleju co 25 - 30 tyś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... Olej przy takim przebiegu jest gęsty od sadzy, zdegradowany temperaturowo a jego lepkość zamiast 5W30 wchodzi w zakres 5W40.

Taki olej powoduje m.in. nieprawidłowe działanie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu.

Nie zgodzę się z Tobą , bo serwisy zalecają olej 10W40 , a już na pewno nie zgodzę się z tym że przepracowany 5W30 ma parametry 5W40 ....?! 

Podeprę się opinią Edwarda (w wielu przypadkach ma facet rację ) on stosuje 5W50 i twierdzi że jego "serducho" w nissanie cyka jak szwajcarski Patek 

Ja bym przychylił się do opinii że ważny jest stan oleju czyli jego świeżość niezależnie jaka wartość jest po W xxW30-40-50 i to że partia łańcuchów wykonana była z "plasteliny" a nie hartowanej stali .

Producent poprawił technologię lub specyfikację wykonania i wieści o pękających łańcuchach w nissanach ucichły (oprócz tych z poprzedniej serii/technologii) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Fergul za uwagę.

Klasa lepkościowa oleju była tu złym przykładem. Autor tego wątku ma silnik 2.0dci więc olej 5w30 będzie dla wersji z DPF (Eu5) a 5w40 dla wersji bez DPF (spełniającą normę Euro4).

 

Ja miałem na myśli lepkość roboczą - producenci podają dla 100 st C oraz dla 40 st. C.

Dla oleju 5W30 parametr ten wynosi 12,0 - 12,2 cST ale już olej 5W40 będzie miał 13,4 cST (np. Castrol GTX C3).

 

Gęsty przepracowany olej będzie miał większą gęstość roboczą i ten parametr będzie wzrastał wraz ze zużyciem oleju. Co powoduje gorsze smarowanie i prawdopodobieństwo zatykania kanałów olejowych w silniku szlamem (gdyż wraz ze zużyciem oleju maleje też jego "płuczność", czyli zdolność usuwania zanieczyszczeń z silnika). Jest to szczególnie ważne w dieslach (dużo sadzy, turbosprężarka która "hajczy" olej).

 

Proponuję sobie zrobić prosty eksperyment warsztatowy przed wymianą oleju na nowy:

- nalewasz kroplę oleju z bagnetu na skos (np. linijka oparta o ścianę) i mierzysz czas spływu oleju. Potem na ten sam skos aplikujesz kroplę oleju świeżego z butelki i znów mierzysz czas. Jeśli czas spływu różni się o więcej niż 10% to olej nadaje się do wymiany. Chodziło mi o to, że olej przepracowany przestaje spełniać normy nowego oleju.

 

A to jak szybko olej się zużywa to też zależy od stylu jazdy, zużycia silnika, jakości tankowanego paliwa itp., itd. i nie da się tego podać przebiegiem. Ale ja nie wierzę w przebiegi 30.000 km. Jeśli silnik szybciej się zużyje to kto będzie zadowolony? Chyba tylko serwis i mechanik.

 

Co do łańcucha rozrządu z "plasteliny" to nie wiem ale chyba wtedy byłoby głośno o tym (akcje serwisowe w ASO)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Fergul za uwagę.

Klasa lepkościowa oleju była tu złym przykładem. Autor tego wątku ma silnik 2.0dci więc olej 5w30 będzie dla wersji z DPF (Eu5) a 5w40 dla wersji bez DPF (spełniającą normę Euro4).

 

Ja miałem na myśli lepkość roboczą - producenci podają dla 100 st C oraz dla 40 st. C.

Dla oleju 5W30 parametr ten wynosi 12,0 - 12,2 cST ale już olej 5W40 będzie miał 13,4 cST (np. Castrol GTX C3).

 

Gęsty przepracowany olej będzie miał większą gęstość roboczą i ten parametr będzie wzrastał wraz ze zużyciem oleju. Co powoduje gorsze smarowanie i prawdopodobieństwo zatykania kanałów olejowych w silniku szlamem (gdyż wraz ze zużyciem oleju maleje też jego "płuczność", czyli zdolność usuwania zanieczyszczeń z silnika). Jest to szczególnie ważne w dieslach (dużo sadzy, turbosprężarka która "hajczy" olej

 

Chodziło mi o to, że olej przepracowany przestaje spełniać normy nowego oleju.

 

1-A to jak szybko olej się zużywa to też zależy od stylu jazdy, zużycia silnika, jakości tankowanego paliwa itp., itd. i nie da się tego podać przebiegiem.

2- Ale ja nie wierzę w przebiegi 30.000 km. 

 

3-Co do łańcucha rozrządu z "plasteliny" to nie wiem ale chyba wtedy byłoby głośno o tym (akcje serwisowe w ASO)??

Nie chcę wdawać się w zawiłą dyskusję , bo nie jest to dziedzina w której posiadam ugruntowaną wiedzę , raczej praktyka i obserwacja zweryfikowała moje doświadczenie.

Fakt że owa płuczność spada już po przekręceniu kluczyka po wymianie .

Pozwoliłem sobie wypunktować Twoją wypowiedź i ustosunkować się do niej 

1-Racja racja całkowita racja , dlatego biorąc pod uwage te wszystkie parametry niemierzalne uśredniono do przebiegu  xxxxK km , ja przyjmuję wartość graniczną 10K km + - 500km 

2-Ja również nie , chyba tylko naiwny &^%$^%$# bez podstawowej wiedzy kierowcy by uwierzył .

3-Było głośno , wpadka producentów na przełomie lat 90-2005 , przypadki z łańcuchami w primerach , peugeotach ,tam wariator zmiennych faz rozrządu wariował i pokazywał błąd przy wyciągnietym łańcuchu , 

pierwsza diagnoza , wymiana rozrządu , ale przy tak małym przebiegu 90K km najpierw serwis zmienił soft i kazał obserwować to przykład auta córki peugeot 308 z 2008 roku 

Wpadek producenci mają wiele , ale ich nie nagłasniają , sam wiesz wizerunkowo by stracili :) 

No dobra dosyc off topic bo Jacko nas pozamiata .

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja jestem rok po wymianie łańcucha w QQ silnik 2.0 dci wymiana była przy ok 120 tys. auto po gwarancji (nawet tej przedłużonej) wszystkie serwisy od nowości w aso - nissan ze swojej strony chciał dać (zgodził się na) rabat na części ale w ostateczności wyszło że lepiej było skorzystać z nissan +you (albo for you) dobrze że jest ten program i wtedy był bo z łagodził trochę gorycz.. Auto było w serwisie ok grudnia/stycznia łańcuch przeskoczył ok maja, podczas serwisu nikt nie sugerował że trzeba sprawdzić łańcuch. Auto po dojechaniu na parking zgaszone na kilka minut już nie odpaliło - może dla tego nie było większej szkody bo musiałem wymieniać tylko łańcuch, osprzęt i jakąś pokrywę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...