Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Ubytki płynu chłodzącego, brak widocznych wycieków


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   McDżordż

McDżordż

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 Kombi
  • :

Napisano 22 kwiecień 2012, 18:12

Czołem!

Mam problem; zauważyłem nagły spadek płynu w zbiorniczku wyrównawczym
ubytek płynu chłodniczego. Dolałem i po póltora dnia zniknął.

Znów dolałem, przejechałem z 15 km i nic nie zniknęło. A w ciągu 4 - 5 godzin postoju na pakingu z poziomu 1/4 zbiorniczka zrobiło się poziom minimum.

Znów dolałem i silnik chodził na luzie. Wlazłem do kanału i żadnych widocznych wycieków nie ma, ani na częściach podwozia, ani na miesjcu parkingowym wcześniej też nie było, a dolany płyn w ok. 25 minut zniknął.

Co to jest? Ktoś miał coś podobnego? Nagrzewnica pracuje, grzeje, w kabinie pod kierownicą i na miejscu pasażera nie śmierdzi i nie cieknie nic, podobnie na dywanikach.

Co to moze być? GHdzie on znika i dlaczego?

Proszę o poradę. Dziękuję.

JAREK
  • 0

#2 OFFLINE   Maciek90

Maciek90

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1122 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 2.0TD, Tino 2.2DI, almera n16 2.2DI
  • Time Online: 21h 50m 4s

Napisano 22 kwiecień 2012, 18:16

Jaki silnik? Podejrzewam że peknięta głowica lub wydmuchana uszczelka pod głowicą. Albo szukaj czy aby nie ma gdzieś nieszczelności.
  • 0

#3 OFFLINE   Qadrat

Qadrat

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1262 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ozorków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Honda Accord CH6 1.8VTEC
  • Time Online: 5m 35s

Napisano 22 kwiecień 2012, 18:26

Odkręć korek od oleju silnikowego i napisz, czy nie ma tam masła.
  • 0

#4 OFFLINE   McDżordż

McDżordż

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 Kombi
  • :

Napisano 22 kwiecień 2012, 22:17

Pod korliek oleju nie ma masła.

Mam Primkę P11 z 2001 r., siulnik 1,8 ltr, 84 kW.

I dalej mam kłopotek:-)

A propos: czy od tego problemu ze znikajacą cieczą chhłodzącą może się zaświecać Check Engine?
  • 0

#5 OFFLINE   alkaspaw

alkaspaw

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 962 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kobyłka
  • Kraj:POLAND
  • Model:D40 2007
  • Nr rejestracyjny:504-242-875
  • Time Online: 1d 11h 41m 46s

Napisano 23 kwiecień 2012, 06:28

Poczytaj moje posty w dziale navara miałem taką samą sytuację wystarczy zajżeć do katajizatora po stronie kolektora wydechowego i wszystko będzie jasne pęknięta głowica
  • 0

#6 OFFLINE   McDżordż

McDżordż

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 Kombi
  • :

Napisano 23 kwiecień 2012, 09:23

A od czego może pęknąć głowica? Ile to może kosztować orientacyjnie?

A czy może być tak: Nissan w warsztacie stał prawie miesiąc (problemy z elektryką i silnikiem krokowym) i poddawali go różnym testom i silnik sobie chodził i chodził i że płyn po prostu spłynął z ze zbiorniczka wyrównującego do chłodnicy.

Inna sprawa, ze uzupełniałem go 3 razy: 1 raz zniknął na parkingu podczas niepracowania i dwoma małymi przejazdami, a 2 razy podczas pracy na jałowym biegu zniknął w ok. 20 minut.

Dolałem po raz czwarty i na razie jest OK, i na postoju nocno - dziennym i podczas pracy w warsztacie na jałowym ok. 15 - 20 minut.

Czy może być tak, ze płyn po prostu sobie spłynął do ze zbiorniczka do chłodnicy i tam wyrównał poziom po ubytku i teraz jest w zbiorniczku. Ot tak, po prostu?

Dodam, że nadal brak jest jakichkolwiek śladów wycieków, gdziekolwiek, ani pod maską ani pod samochodem. Zrobiłem w warsztacie test, z którego wynika,że układ chłodzenia niby jest OK, spaliny nie wracają do układu chłodzenia i nie przepuszcza powietrza (brak przedmuchów), że nibu uszczelka pod głowica jest OK.
  • 0

#7 OFFLINE   jwa

jwa

    :))))))))))))))

  • Użytkownik
  • 2451 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Stolyca
  • Kraj:POLAND
  • Model:było p 12 jest AVErsalka
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 4h 3m 3s

Napisano 23 kwiecień 2012, 10:42

obejzyj wykładzine pasażera moze nagrzewnica odmawia współpracy juz i tam ci gdzies scieka.
Dokładnie obeżyj przewody przy chłodnicy moze któryś sie poci.
Moze płyn sie jeszcze gdzies gromadzi pod zbiornikiem wyr. i leci po kole
  • 0

#8 OFFLINE   McDżordż

McDżordż

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 Kombi
  • :

Napisano 23 kwiecień 2012, 10:51

Na razie 3 zbiorniczki zniknęły bez śladu.

Wykładziny, dywaniki etc sprawdzone, Nie ma śladu wilgoci ani nie śmierdzi.

Przewody i części niby pod maską i pod Nisskiem są suche brak śladów, nic nie jest wilgotne, spocone, nie ma kałuży pod autem czy przy kole ani nawet strużki po nich nie lecą.

To gdzie to poleciało?!

Tym bardziej, ze jak pisałem 4 zbiorniczek trzyma cały czas, brak jakiś ubytków, mimo postoju nocnego, dziennego, pracy na jałowym raz przez 10 minut, raz przez 20 minut.
  • 0

#9 OFFLINE   Qadrat

Qadrat

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1262 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ozorków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Honda Accord CH6 1.8VTEC
  • Time Online: 5m 35s

Napisano 23 kwiecień 2012, 11:07

Jeśli wykluczasz jakiekolwiek wycieki, to płyn musi być w oleju, innej opcji raczej nie ma.
  • 0

#10 OFFLINE   McDżordż

McDżordż

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 Kombi
  • :

Napisano 23 kwiecień 2012, 12:02

Hm.. Pod korkiem oleju tzw. masła nie ma.
A gdyby płyn chłodzący trafił jednak do oleju to co to oznacza?
  • 0

#11 OFFLINE   jwa

jwa

    :))))))))))))))

  • Użytkownik
  • 2451 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Stolyca
  • Kraj:POLAND
  • Model:było p 12 jest AVErsalka
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 4h 3m 3s

Napisano 23 kwiecień 2012, 12:14

Jesli pod korkiem oleju lub chłodnicy jest biały nalot masło/śmietana - GŁOWICA
  • 0

#12 OFFLINE   McDżordż

McDżordż

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 Kombi
  • :

Napisano 23 kwiecień 2012, 12:44

Pod korkiem oleju ani chłodnicy nie ma masła, ale jest podwyższony poziom oleju, normalnie winien być w połowie, a jest go na maks.
Co to oznacza? Mam przesrane?
  • 0

#13 OFFLINE   Qadrat

Qadrat

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1262 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ozorków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Honda Accord CH6 1.8VTEC
  • Time Online: 5m 35s

Napisano 23 kwiecień 2012, 13:06

Uszczelka pod głowicą albo uszkodzona (pęknięta) głowica. Nie jeździj tak, bo woda połączona z olejem dobrych właściwości smarujących raczej nie ma ;)
  • 0

#14 OFFLINE   jwa

jwa

    :))))))))))))))

  • Użytkownik
  • 2451 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Stolyca
  • Kraj:POLAND
  • Model:było p 12 jest AVErsalka
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 4h 3m 3s

Napisano 23 kwiecień 2012, 17:02

Jesli nie ma masła to prawdopodobnie jest to swieża usterka lub niedogrzewasz auta bo woda nie zdażyła parować ze smalcem.
Sprawdź lepkość oleju i zabarwienie - może na bagnecie będą ślady kropli wody???
Ale tak czy siak uszczelka i szlif głowicy.
Ile przejechane
jaki motor
ilu właścicieli
sposób uzytkowania
I wiele innych pytań, one okreslą stan twojego motoru.
  • 0

#15 OFFLINE   Maciek90

Maciek90

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1122 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 2.0TD, Tino 2.2DI, almera n16 2.2DI
  • Time Online: 21h 50m 4s

Napisano 23 kwiecień 2012, 17:13

Po co wałkować temat, jest uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica, ściągasz oddajesz głowicę do spr. i planowania i zakladasz nową uszczelkę i składasz jeżeli głowica ok. Niekoniecznie płyn musi się dostawać do oleju, w większości przypadków płyn dostaje się do komory spalania i poprostu jest spalany, sprawdź czy kopci na biało.
  • 0

#16 OFFLINE   alkaspaw

alkaspaw

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 962 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kobyłka
  • Kraj:POLAND
  • Model:D40 2007
  • Nr rejestracyjny:504-242-875
  • Time Online: 1d 11h 41m 46s

Napisano 23 kwiecień 2012, 19:13

Co do kopcenia to nie zawsze się sprawdza w moim przypadku głowica była pęknięta pod zaworem wydechowym czyli płyn nie dostawał się do komory spalania tylko odrazu do wydechu katalizator tak skutecznie wszystko zatrzymywał że niebyło nic widać
Gdy płyn dostaje się do komory spalania silnik po uruchomieniu nierówno pracuje woda w oleju nawet bardzo mała ilość odrazu jest widoczna na korku wlewu oleju podobnie gdy olej dostanie się do układu chłodzenia
  • 0

#17 OFFLINE   Smigiel

Smigiel

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Radomsko
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 23 kwiecień 2012, 20:14

Czołem!

Mam problem; zauważyłem nagły spadek płynu w zbiorniczku wyrównawczym
ubytek płynu chłodniczego. Dolałem i po póltora dnia zniknął.

Znów dolałem, przejechałem z 15 km i nic nie zniknęło. A w ciągu 4 - 5 godzin postoju na pakingu z poziomu 1/4 zbiorniczka zrobiło się poziom minimum.

Znów dolałem i silnik chodził na luzie. Wlazłem do kanału i żadnych widocznych wycieków nie ma, ani na częściach podwozia, ani na miesjcu parkingowym wcześniej też nie było, a dolany płyn w ok. 25 minut zniknął.

Co to jest? Ktoś miał coś podobnego? Nagrzewnica pracuje, grzeje, w kabinie pod kierownicą i na miejscu pasażera nie śmierdzi i nie cieknie nic, podobnie na dywanikach.

JAREK


Płyn może znikać przez uszkodzenie pompy wody. Pompa ma na uszczelniaczy otwór przelewowy i często przy uszkodzeniach podczas stygnięcia potrafi się tam ulać. Ale to powinno być widać pod autem.
  • 0

#18 OFFLINE   demano

demano

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 235 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Pyrlandia
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 1.8 PB+LPG
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 7h 32m 37s

Napisano 16 grudzień 2012, 19:24

Witam,


Od jakiegoś czasu mam dziwny problem u siebie w aucie. Ubywa płyn chłodniczy. Trwa to około 2 miesięcy. Auto jeździ normalnie , odpala tak jak odpalało wiec pod tym względem wykluczam np uszczekle pod głowicą. Oleju mi " nie przybywa " i nie ma majonezu pod korkiem wlewu.
Po włączeniu ogrzewaniu czuć dziwny zapach odparowanego płynu do chłodnic. Dodam że wycieraczka od strony pasażera jest sucha. A płyn jak znikał tak znika.
Nie moge namierzyć źródła wycieku .. Ma ktoś jakieś sugestie ? Czy może jest możliwy do kupienia jakiś kontrast UV który mógłbym wlać do układu chłodzącego ?
  • 0

#19 OFFLINE   nrb

nrb

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1159 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • Model:Subaru Legacy III
  • Nr rejestracyjny:WR
  • Time Online: 15h 54m 12s

Napisano 16 grudzień 2012, 19:30

Najprawdopodobniej nieszczelna jest nagrzewnica. Wymontuj schowek, za nim jest wentylator - wykręć go i zobaczysz nagrzewenicę. Myślę że tam jest wyciek, objawy właśnie na to wskazują.
  • 0

#20 OFFLINE   demano

demano

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 235 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Pyrlandia
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 1.8 PB+LPG
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 7h 32m 37s

Napisano 16 grudzień 2012, 19:34

Ale to czy w takim wypadku nie miałbym mokrego dywanika od strony pasażera ? Na obiegu powietrza " zamkinęty " nie czuć tego zapachu..
Acha , pompa wody wymieniona została 3 miesiące temu z niej nie leci.

Użytkownik demano edytował ten post 16 grudzień 2012, 19:37

  • 0