Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ubytki płynu chłodzącego, brak widocznych wycieków


Gość McDżordż
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie lecjało z termostatu (wygnieciona gumka na termostacie), ale tylko przez chwilę na zimnym silniku.

Jak się trochę nagrzał to przestawało. Pomogła wymiana termostatu.

Sprawdż na odpalonym zimnym silniku. Wtedy kapie na skdzynię biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, ja mam podobny problem jak kolega z tym że mam primere z 2000r z silnikiem 2.0 td. robiłem ostatnio wymiane płynu chłodniczego i od tego momentu musze co jakis czas dolewac płyn dodam ze nie mam zadnego widocznego wycieku bo sprawdziłem wszystko co sie juz dało oprócz jak wspominaliscie pod schowkiem gdzie jest nagrzewnica tylko czy u mnie tez jest pod schowkiem nagrzewnica??? i u mnie nie czuc zadnego zapachu w kabinie. pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roofi sprawdź czy nie bulgocze Ci w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie ubywa płynu w chłodnicy W TD niestety czapy lecą po przegrzaniu a wtedy płynu szybko ubywa Nie dymi ci na biało po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę. W chłodnicy trochę płynu ubyło a w zbiorniczku ciągle ubywa co jakiś czas. Nie dymi na biało. Temperatura jest idealna nie przegrzewa się. Myślisz że jest coś z głowicą??? Czy jakiś inny problem??? Dzięki za dostęp. Powiedz mi jeszcze co mam pobrać żeby się dowiedzieć jaka jest możliwa usterka.

Edytowane przez roofi460
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Chociaż post stary to opiszę swój problem, też ubywało mi płynu, pod autem nie było śladów, pod korkiem "masła", nie kopcił, nie było mokrych dywaników trójników przy instalacji LPG, niedociągniętych opasek itp. Wszyscy stawiali na pękniętą głowicę, nawet najmądrzejsi mechanicy i specjaliści, a problemem była pompa wody z otworu w obudowie wylatywał płyn prosto na pasek klimy i rzucało na kolektor wydechowy :) śmieszna sprawa ale zauważyłem dopiero po roku!!! wcześniej obstawiałem chłodnicę. Porada - zagrzać samochód wjechać na kanał zabrać latarkę i browar siedać i obserwować otwór pompy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość luki-karo

Witam Mam problem; zauważyłem nagły spadek płynu w zbiorniczku wyrównawczym
ubytek płynu chłodniczego, kopci i czuś w spalinach płyn chłodniczy. spalanie wzrosło do 22l.

Uszczelka głowicy wymieniona głowica splanowana spalanie spadlo na 11l po nagrzaniu dalej czuć spalany płyn i kopci prosze o pomoc

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie dołącze się do tematu. Mam terrano II 3.0 di 2002 r

i mam problem bo ubywa mi płyn chłodniczy. Odkryłem, że znajduje się wyciek pod wycieraczką pasażera z przodu. Cały wykładzina jest mokra. Auto chodzi jak trzeba tylko w tym miejscu jest mokro i brakuje płynu. Muszę dolewać co jakiś czas :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czeka Cię kupa roboty z wymianą nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj słyszałem bulgotanie w zbiorniczku i jak odkręciłem to były bąbelki. Odkręciłem kork od chłodnicy powietrze wyleciało i bulgotanie ustało. Dopiero później zauważyłem wyciek pod wycieraczką pasażera :(, Może to nie nagrzewnica

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bulgotanie może świadczyć o uszczelce pod głowica :unsure:, ale skąd pod wycieraczką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto chodzi dobrze. Może jakiś przewód puszcza . Jutro auto obejrze to dam znać


Przed chwilą wróciłem. Wyciągnąłem wykładzine, a co za tym szło wszystkie siedzenia. Wycieku nie było widać tylko mokra wykładzina od strony pasażera i za nim.Jak stał pewnie na przechyle poleciał ten płyn dalej. Wykładzina się suszy. Odkręciłem schowek co tam powinienem zobaczyć z prawej strony, a co z lewej?? z lewej chyba nagrzewnicę ?


Widzę,że nikt mi nie pomoże w tej k

westi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzę,że nikt mi nie pomoże w tej kwestii :(

Pomógłbym ale nie mam tyranka, więc nie wiem jak to tam wygląda. Napisz w dziale terrano podając link do tej strony. Chłopaki pomogą :) .

Jeśli nie wiesz jak, to ja mogę to zrobić za Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był bym wdzięczny :). Zaobserwowałem jeszcze to , że temperatura silnika szybko rośnie, słychać bulgotanie i jak odkręci się korek od chłodnicy to wyrzuca płyn takie ciśnienie. Góra chłodnicy jest gorąca, a dół zimny . Wydaje mi się, że to termostat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, coś pewnie poradzimy :whistle:

Rozumiem że auto nie kopci, nie ma płynu w oleju? Jak masz wyciągnięty dywan to zapal go kontrolując temp., jak zrobi temperaturę i ciśnienie to powinno lać się w środku. Jak oczywiście tam jest jakaś dziura. Nie zawsze w tyranie woda w kabinie pochodzi od układu chłodzenia. Termostat na pewno warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę, żeby kopcił. Oleju nie ma. Jak miałem wyciągnięty dywan to auto zapaliłem, żeby trochę podłogę osuszyć chodził 10 min i nic nie leciało. Dwa razy miałem tak, że  ogrzewanie znikło leciało tylko zimne powietrze. Termostat jutro sprawdzę. Sam chyba nie dam rady

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat powinieneś sprawdzić sam, ale jak się szybko grzeje i nie puszcza na duży obieg to ja na początek bym go wymienił. Może być stary i się wiesza lub zmarł całkiem. Za to niepokojący jest ubytek płynu. Jeśli olej jest czysty to trzeba szukać wycieku. Wszystko zależy jak dużo Ci ostatnio płynu ubywało. Może wcale nie być dziury tylko wybijało przez korek od ciśnienia które się robiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 400 metrów temperatura podskoczyła do połowy. Płyn chłodzący w  zbiorniczku zaczął bąbelki puszczać . Jak otworzyłem korek od chłodnicy to płyn prysnął


A łatwy jest dostęp do termostatu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak, niestety nie wiem jak jest w 3.0 ale się dowiemy. Powinien być wyciągalny dość łatwo. Rozumiem że jak się zagrzał to dół chłodnicy zimny, a z wlotów powietrza też leci zimne jak dasz na ogrzewanie?


Mamy termostat

Mam nadzieję że o ten silnik chodzi

post-76977-0-39804200-1426873436_thumb.png

Edytowane przez gruby357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dół chłodnicy zimny, a z wlotów leci ciepłe powietrze. Miałem tylko 2 razy tak, że leciało zimne, ale to pewnie przez to, że brakowało płynu w zbiorniczku. Wydaje mi się, że z tym obiegiem jest problem, tylko  nie widać skąd wyrzuca ten płyn. Ale chcąc wymienić termostat bo mam nowy. To odkręcam go tylko i wstawiam nowy czy coś trzeba odpowietrzać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyć powinien się sam bo ma zbiorniczek wyrównawczy. A na przyszłość jak będziesz miał pytania o terrano wchodź sobie na dany model auta na forum, tam w prawym górnym rogu jest wyszukiwarka. Wpisz termostat na przykład i zobacz tematy. Tam znalazłem schemat Twojego silnika bo już ktoś tego szukał. W dziale terrano jest wielu znawców tego modelu, a i przypadków awarii i nie domagań mnogo. Spróbuj sobie teraz a ja poproszę moderatora żeby tam przeniósł te posty. Tam się ktoś włączy do rozmowy na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Dobrym sposobem na podziękowanie jest kliknięcie zielonej strzałki obok postu który Ci pomógł. Służymy pomocą. Wchodź sobie na dział terenowe, tam się bawimy. Nie koniecznie topimy po klamki. Na górze forum jest mapa użytkowników, zobacz może sąsiad 3km od Ciebie też ma tyrana lub coś innego i już jest was dwóch. :devil: Już grill, piwko, wycieczka. :D;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że jesteś znalazłem stary temat.  Bez dokładnej odpowiedzi z tym że ja mam 3.0 Di

Witam
Mam Nissana Terrano II 2.7 TD. Ma dziwne objawy: po wyłączeniu silnika po jeździe słychać jak płyn chłodzący przelewa się (bulgocze) w układzie (chyba do zbiorniczka wyrównawczego). Poza tym nawet po jakimś czasie np. po dniu od jazdy gdy otworzy się chłodnice podczas otwarcia korka jest syk, jakby w chłodnicy wytworzone było podciśnienie. Dolałem również płynu chłodzącego do chłodnicy, ale po jakimś czasie przelewa się on do zbiorniczka wyrównawczego (w chłodnicy nie ma wtedy wysokiego poziomu, ale sucho tez nie jest). Gdy otworzy się zakrętkę przy chłodnicy podczas pracy silnika (nie rozgrzanego) w chłodnicy chlupie płyn tak że nawet wylatuje z otworu. Poza tymi objawami samochód sprawuje się ok, nie wyczułem aby miał problemy z mocą, temperatura nie jest wysoka (trzyma odpowiednią, nie przegrzewa się). Zbagatelizować te objawy i obserwować po prostu samochód czy zacząć dobierać się do silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zasyfiony układ chłodniczy, może być nie drożny odpowietrznik w korku. To spróbuj odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i niech chodzi, zobaczysz jak się zachowuje. Przyczyn takiego zachowania może być kilka pewnie. Trzeba szukać i sprawdzać wszystko po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...