Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

szpilki przy zaciskach hamulców


kizior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam mały problem z hamulcami w T30 z 2006r. , jak dotąd nikt nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego jedna ze szpilek zacisku hamulcowego posiada jakby gumeczkę na końcu (przód i tył) oraz gdzie w/w szpilka winna być: na górze czy na dole? Mój mechanik stwierdził, że na górze, bo wtedy zacisk lepiej pracuje- nie przekasza się,tak stwierdził przekładając ją góra - dół, dół- góra. ale sensownej wypowiedzi nie było,

Czy miejsce tej szpilki może mieć wpływ na grzanie się tarczy? Czy tak wogóle notoryczne grzanie się hamulców to przypadłość tego modelu? bo powoli zaczyna mnie to irytować( nie taplam się w błocie, by zaklejać wszystkie zakamary). pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym rysunkiem:

384fd3fe3200aa2cm.jpg

to chyba powinny być dwie gumki. Chyba że masz coś innego na myśli.

Ja jakoś nie zauważyłem nadmiernego grzania się hamulców. Wprawdzie wczoraj ciągałem na przyczepce ok. 800,900kg i tylko gorszą ich sprawność zauważyłem:) Co jest raczej normalne, a po drugie to i tak już mam komplet na zmianę, tylko brak czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowa o tych gumkach z numerem (2) to są to osłony szpilek, na których "pływa" zacisk. Podczas hamowania zacisk porusza się . Te gumki osłaniają te szpile, żeby nie przedostawał się brud. Jesli szpile zabrudzą się to blokują się szpile i zacisk nie "pływa". Wtedy na przykład "klocki" hamulcowe pozostają w pozycji zblokowanej i tarcza grzeje się. Jesli to o to chodzi to kolego kizior zmień mechanika. Bardzo ważne jest by szpile były czyste bez brudu i rdzy. Mają być lekko posmarowane smarem by lekko wsuwały się i wysuwały. Nie mogą być za lużne bo wtedy zacisk przekasza się. Każda szpilka ma mieć jedną osłonę gumową. Na rysunku, który zapodał Umberto jest nawet podane, że w tym punkcie trzeba posmarować smarem. Opis pod. Kizior jesli brak w twoim Xsie gumek w zaciskach to kup nowe, wyczysć szplie, sprawdż luzy i albo kupuj nowe albo montuj stare z nowymi gumkami.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o te gumki chodziło. osłonki przed syfem to ja mam. Na końcu jednej ze szpilek jest taka opaska gumowa, czy ta szpilka jest na górze czy na dole? i czy to ma znaczenie dla pracy zacisku? Pewnie jakieś ma skoro taka popierdułka tam jest, a więc jest to dość istotna sprawa., godna wyjaśnienia.

Edytowane przez kizior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie o te gumki chodziło. osłonki przed syfem to ja mam. Na końcu jednej ze szpilek jest taka opaska gumowa, czy ta szpilka jest na górze czy na dole? i czy to ma znaczenie dla pracy zacisku? Pewnie jakieś ma skoro taka popierdułka tam jest, a więc jest to dość istotna sprawa., godna wyjaśnienia.

 

Kolego, zrób zdjęcie lub podaj numer części ze zdjęcia serwisówki podanej przez Umberto bo po tym co piszesz nie zganiemy o co chodzi. Ja mam X-a z XII 2004 i przy szpilkach z gumek to mam tylko osłaniające przed syfem i nie mam żadnej opaski gumowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o szpilki nr 3 SLIDING PIN z rys. Jedna z nich ma na końcu gumkę.

post-30100-0-82330400-1336598988_thumb.jpg

 

taki szybki rys. poglądowy

Edytowane przez kizior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Faktycznie szpilki pływające w zacisku sa dwie różne ( na zdjęciu z serwisówki tego nie rozróżniono ) Jedna ma na końcu gumową opaskę ( coś jak o-ring uszczelniający tylko szerszą ) U mnie sa to górne szpilki z gumkami. Nie wiem po co ta gumka ale zauważyłem że dolne sworznie są luźne a górne nie i ciężko mi dosyć chodzą. Przez przypadfek do tego doszedłem bo lewy zacisk mam jakiś luźny na tych szpilkach i hałasuje na dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam kolegów.Górna szpilka powinna mieć na końcu rowek na wspomnianą gumkę.Nie wiem po co,ale u mnie na obu kołach tak jest. Korzystając z okazji chciał bym zapytać czy ktoś próbował czy jarzmo zacisku z T31 pasuje do T30 mowa o tylnej osi. Jak twierdzą sprzedawcy do T30 nie można kupić jarzma zacisku (tył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Górna szpilka powinna mieć na końcu rowek na wspomnianą gumkę.Nie wiem po co,ale u mnie na obu kołach tak jest. Korzystając z okazji chciał bym zapytać czy ktoś próbował czy jarzmo zacisku z T31 pasuje do T30 mowa o tylnej osi. Jak twierdzą sprzedawcy do T30 nie można kupić jarzma zacisku (tył).

Z tego katalogu wynika że to jest to samo.

T30 https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMGAUg0JQp6V1oDVVhuYCwSWA%24&vid=2155&cid=13&uid=89936&q=

T31 https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwoAB0g0JRsfXU5EeQEGZz0gWA%24&vid=2833&cid=13&uid=104677&q=

Grafika inna, ale numery części te same.

Poszukałbym używek, jak pisał kolega wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ja jednak miałbym wątpliwości.

Z diagramów wynika że wspólnym elementem jest 44001JG00A lub 44011JG00A występujący w T31.

Proszę zwrócić uwagę, że ta część w T30 występuje od daty produkcji 02.2009, a takie wersje T30 oficjalnie w Europie nie były sprzedawane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ,że ten numer dotyczy całości i trudno stwierdzić czy jarzma są inne czy jakiś inny element zmieniono w całym zestawie,ponieważ brak tam oddzielnego numeru dla tego elementu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Kupiłem na alledrogo nowe jarzma do mojego T30 ponieważ na używane czekałem 1,5 tygodnia a sprzedawcy urywali śruby.UWAGA potwierdzam zaciski i jarzma hamulcowe tylne są takie same w t30 i t31.Myślę że,to ważna informacja ponieważ jarzmo wg informacji z serwisu w Rybniku nie występuje jako osobny element a cena całego zacisku ok.2700zł i 10 dni oczekiwania.

 

Cena na alledrogo u sprzedawcy o nazwie strzelec to 56zł za 1 jarzmo można też kupić sam zacisk lub komplet z jarzmem wszystko nowe i pachnące i nie trzeba brudzić się używkami niestety aukcje dotyczą modelu T31 a nas właścicieli T trzydziestek wprowadzają w błąd.

 

Poniżej dołączam fotografie i proszę moderatora ,aby nie uznał tego postu za jakąś reklamę robię to tylko po to aby innym zaoszczędzić czasu, pieniędzy a przede wszystkim nerwów.

post-95249-0-55099200-1492941611_thumb.jpg

post-95249-0-69492300-1492941614_thumb.jpg

post-95249-0-98645600-1492941617_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super. Prowadnice też są takie ,że jedna ma gumkę a druga nie ?? 

 

Wczoraj sprawdziłem i przesmarowałem przód ( jedna prowadnica zaczynała trzymać )  , muszę jeszcze zajrzeć do tylnych bo już półtorej roku nie zaglądałem a jak widać lubią rdzewieć i zapiekać się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie wszyscy mówicie że prowadnice, blaszki i spinki smarujecie, tylko czym? U nie wszystko jest ok ale nie był bym sobą gdybym nie rozebrał popatrzył i nasmarował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalne smary do układów hamulcowych np bosch superfit. Ate robi również taki a nawet widziałem firmy K2 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie tak informacyjnie podzielę się swoimi ostatnimi doświadczeniami z hamulcami. Miałem zablokowany tłoczek hamulca tylnego. Najciekawsze były objawy, na gładkiej drodze wrażenie jazdy po kamieniach, drgania całego samochodu, kierownicy. Dopiero w końcowym stadium choroby piekarnik we wnęce tylnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo tylko,że drgania raz były a raz ich nie było zależnie od tego czy tłoczek raz odbił troszkę a innym razem nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również, wymiana kompletu x2 tył i przód x4, teraz cisza i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się dzieje jak auto mało jeździ. Tarcze rdzewieje i klocek się ślizga albo prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię codziennie co najmniej 50km.

Tarcze są prawie nówki, prowadnice i klocki również (kwiecień 16). Winna była rdza pod gumową osłoną tłoczka która pogarszała prace tłoczka i paradoksalnie właśnie nowe tarcze oraz klocki uwydatniły problem ponieważ tłoczek był prawie całkiem wciśnięty i ten cały syf również. Przy bardziej wysuniętym tłoczku zacisk sprawiał wrażenie pracującego poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...