Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana łączników stabilizatora


luxs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Co ile mniej więcej średnio w cyklu miejskim wypada wymiana łączników stabilizatora ?

 

Po 39 tys. km. wyszło pierwsze pukanie z zawieszenia i najsłabszy punkt w zawieszeniu Qashqaia czyli łączniki stabilizatora.

 

Przy okazji okazało się że tylny prawy amortyzator ma 41% sprawności.

 

W moim przypadku łączniki zostaną wymienione na gwarancji w ASO Elbląg NISSAN Knedler.

 

Co do amortyzatora gwarancja tylko jest możliwa gdy cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz nowe auto (40000km) i już jest 41% na amorku to powinieneś chyba się kłucić bo to nie jest nadmierna eksploatacja skoro tylko 1 ma wade a drugi??

Chyba że traktujesz swojego kaszlaka jako cięzarowkę ale to dwa amorki powinny być słabe

A nie masz przypadkiem gazowych i dlatego nie ciekną????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz nowe auto (40000km) i już jest 41% na amorku to powinieneś chyba się kłucić bo to nie jest nadmierna eksploatacja skoro tylko 1 ma wade a drugi??

Chyba że traktujesz swojego kaszlaka jako cięzarowkę ale to dwa amorki powinny być słabe

A nie masz przypadkiem gazowych i dlatego nie ciekną????

 

Rożnica między lewym, a prawym tylnym wynosi 13%. Przednia 72% lewa i prawa 71% co daje różnicę 1% z przodu.

Mój egzemplarz jest w wersji "ciężarówka" lecz nigdy nie był załadowany ładunkiem/towarem większym niż 4 osoby.

 

Co do typu zastosowanych amortyzatorów, nie mam pojęcia czy gazowe czy olejowe.... może ktoś zorientowany się wypowie na ten temat.

 

Wiem jednak, ze u znajomego w Renault Clio jest ~ 68 % w tylnej osi sprawności amorków po 12 latach eksploatacji i przebiegu 139 tys.

Edytowane przez luxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu amortyzator jest gazowo-olejowy z przewagą gazu oczywiście.Co do reklamowania amortyzatora to się nie zastanawiaj tylko reklamuj ponieważ swego czasu była nawet kampania serwisowa i amortyzatory wymieniali w ramach gwarancji-u mnie po roku eksploatacji auta wymienili na nowe i do tej pory jezdze bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest szansa z amortyzatorem, więc spróbuję i z amorkiem. Dam znać co z tego wyjdzie.

 

Wstępnie doradca serwisowy poinformował mnie, że odnośnie warunków gwarancji amortyzatorów nie mają określonej skali przez producenta w procentach tak jak ja mam na wykresie. Dopiero wyciek kwalifikuje go na gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwóch QQ jakie uzytkuje wymienalem amory na gwarancji bez zadnych problemow przy przebiegu okolo 35 tys. - podobno byly slabe amory w qq przed liftem - pozniej zostaly podobno poprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszperaj za boom-er-em może jest gdzies info odnosnie cichej akcji serwisowej

 

W serwisie powiedzą, że nie słyszeli o akcji skoro jest cicha, albo, że nie słyszą co mówię :)

 

W obydwóch QQ jakie uzytkuje wymienalem amory na gwarancji bez zadnych problemow przy przebiegu okolo 35 tys. - podobno byly slabe amory w qq przed liftem - pozniej zostaly podobno poprawione.

 

Model, który użytkuję jest po liftingu, ale chyba jeszcze na częściach starszego braciszka bo mam praktycznie podobne protokoły z napraw gwarancyjnych co użytkownicy starszej wersji.

Edytowane przez luxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje tylnie amory wymienili przy 35 tys. Jak byłem na wymianie tej pompy paliwowej (akcja serwisowa) to powiedziałem gościowi że stuka z tyłu ostro. Mój jest przed liftem, robili to w Japan Motors w Krakowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem przed wymianą łączników. Może mi ktoś polecić jakie są dobre i wytrzymują trochę dłużej niż przeciętnie.

W Peugeocie kupowałem ze średniej półki, które były najlepsze. Raz kupiłem najdroższe i wytrzymały krócej niż te tańsze, firmy teraz nie pamietam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie łączniki i tylne amortyzatory wytrzymały 70000 . Bezposrednio po wymianie na przeglądzie podczas badania technicznego sprawność 64% - podobno ten typ tak ma. Przy okazji wymieniono łożyska McPhersonów, wahacze, końcówki drążków i parę innych drobiazgów zawieszenia i układu kierowniczego, a jeżdżę raczej nie przeciążając auta. W sumie elementy za ponad 6000zł wymieniono w ramach gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed wymianą łączników. Może mi ktoś polecić jakie są dobre i wytrzymują trochę dłużej niż przeciętnie.

W Peugeocie kupowałem ze średniej półki, które były najlepsze. Raz kupiłem najdroższe i wytrzymały krócej niż te tańsze, firmy teraz nie pamietam.

Pozdrawiam

 

prawie nie ma zamienników ..

jakość wiadomo, przeważnie gorsza niż oryginałów

 

spróbuj pakowacza Blue Print, jest przyzwoity

 

jakby robił CTR lub 555 to weź, ale wątpię czy mają

 

 

@awol

 

Jaki przebieg ma auto?

Takie wymiany są bardzo niepokojące - jakość jest przygnębiająco słaba, zbliżony poziom do obsługi ASO Kaszubowscy w Gdańsku

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie nie ma zamienników ..

jakość wiadomo, przeważnie gorsza niż oryginałów

 

spróbuj pakowacza Blue Print, jest przyzwoity

 

jakby robił CTR lub 555 to weź, ale wątpię czy mają

 

 

@awol

 

Jaki przebieg ma auto?

Takie wymiany są bardzo niepokojące - jakość jest przygnębiająco słaba, zbliżony poziom do obsługi ASO Kaszubowscy w Gdańsku

 

555 robi jak najbardziej najwyzsza półka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

555 robi jak najbardziej najwyzsza półka

 

no to nie ma się nad czym wtedy zastanawiać - ew. tylko nad tym żeby kupić u pewniaka bo 555 ostro podrabiają :)

 

CTR też bdb

 

PS mała "prywata" do boomera : dzięki, wszystko śmiga jak trza ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki zostały wymienione na gwarancji... co do amortyzatora odwiedzę inne ASO niz nissan Knedler z ciekawości... może maja odmienne ciekawe zdanie. Mam namiary na Gdańsk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki zostały wymienione na gwarancji... co do amortyzatora odwiedzę inne ASO niz nissan Knedler z ciekawości... może maja odmienne ciekawe zdanie. Mam namiary na Gdańsk

 

Jeśli chcesz znać moje zdanie to 3maj się z daleka od Kaszubowskich z Gdańska (tych z Gdyni nie znam), 100x lepiej podjechać do Promotora

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz znać moje zdanie to 3maj się z daleka od Kaszubowskich z Gdańska (tych z Gdyni nie znam), 100x lepiej podjechać do Promotora

 

Taki właśnie mam zamiar, kierunek Promotor, to gdzieś na Hallera prawdopodobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki właśnie mam zamiar, kierunek Promotor, to gdzieś na Hallera prawdopodobnie ?

 

nie, Promotor jest na Kartuskiej, a wyglądem niestety odbiega na minus od innych ASO :) ale ludzie tam grzeczni, i się starają

 

Kaszubowscy na Grunwaldzkiej, ale nie jechałbym tam osobiście na 1000%

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, Promotor jest na Kartuskiej, a wyglądem niestety odbiega na minus od innych ASO :) ale ludzie tam grzeczni, i się starają

 

Kaszubowscy na Grunwaldzkiej, ale nie jechałbym tam osobiście na 1000%

 

U Kaszubowskich próbowali mi ostatnio "sprzedać" info że pod schowkiem pasażera znajduje się filtr klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Kaszubowskich próbowali mi ostatnio "sprzedać" info że pod schowkiem pasażera znajduje się filtr klimatyzacji.

 

a mi, że samochód to nie szczelny batyskaf na prośbę o przesmarowanie szyb elektrycznych w ramach gwarancji bo głośno chodziły

 

nie wyczuwam związku, ale jedno jest pewne - są żałośni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu.

Wczoraj wymieniłem łączniki drążka stabilizatora i wahacze na obie strony oraz przy okazji klocki hamulcowe na tył.

Przebieg 47 tys. km.

Cena łącznik 95 zł za szt. - oryginalne, wahacza 290 zł. - oryginalne tylko że bez znaczka, klocki 130 zł. - FERODO.

Całkowity koszt wymiany 300 zł. - w cenie mechanik przeszlifował mi tarcze.

Edytowane przez mozw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...