Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skaczące obroty, kontrolka ABS, alternator


banki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ostatnio moja primera oszalała. Zaczęły skakać obroty, tak samo na benzynie jak i na LPG. Byłem w jednym warsztacie, pokazało błąd na kompie z położeniem czujnika wału, odbierając samochód nie skakał jakies 5 minut, potem dalej to samo. Jeździć jeździ, ale jest to bardzo denerwujące.

 

Tydzień temu jadę sobie i nagle zapaliły się kontroli od AIRBAGu i ABS. Samochód zgasiłem i już nie odpaliłem, okazało się że z alternatorem coś się stało. Pomijając fakt że w ogóle nie świeciła mi się kontrolka czerwona od AKU, ani na zgaszonym silniku, ani w ogóle. Byłem u innego mechanika, najbliższego bo niestety holować dalej już nie mogłem, to mi powiedział że jakiś wadliwy alternator, usięte miałem kable z kostki (czy cos takiego), powiedział że nie miał wzbudzenia i coś tam coś tam, dziwił się że samochód jeździł, nie znam się, nawet ciężko mi było zapamiętać co mówił dokładnie.

 

Oczywiście mówiłem mu że jak już ma u siebie samochód to niech naprawi i skaczące obroty, niech wyreguluje GAZ bo spalił mi ostatnio 14l w trasie. No i niech go doprowadzi do stanu że będe zadowolony, żeby nic nie strzelało pukało (strzelał jak schodził z obrotów na gazie, nie wiem przez co, na benzynie nie strzelał) itp itd. Wywaliło mi też obudowe filtru powietrza. Ale już mi uszczelnił. Wyciekał też płyn z chłodnicy, prawdopodobnie na ten alternator. Równiez mi to uszczelnił. Dziś patrzę, a płynu w pojemniku od chłodzenia też nie ma. Za to widać, jakby górą z pojemnika uciekał (nie wiem jak to możliwe, dookoła pojemnika jakieś plamki, mokro).

 

Odebrałem samochód wczoraj i dopiero zaczęły się cyrki!