Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] - Kontrolka rezerwy, czujnik paliwa


walti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

Ostatnio zastanawiałem się, dlaczego nie zapala się kontrolka rezerwy w moim microlocie.

Na początek sprawdziłem żaróweczkę w liczniku - wszystko o.k.

Stwierdziłem więc, że problem leży w czujniku w baku lub we wiązce. Wiązka była OK - po zwarciu pinów (zapłon włączony !!!)zapalała się kontrolka na desce. Po dostaniu się do pływaka oniemiałem.....nie ma czujnika rezerwy (termistora za całe 7 PLNów!!!). Okazało się, że niektóre wersje nie miały tego "gadżetu".

Postanowiłem więc sam go zamontować.

Dla zainteresowanych zamieszczam opis jak to zrobić.

 

1. Sprawdź, czy masz sprawną żaróweczkę w liczniku.

2. Zdemnotuj tylne oparcie i siedzisko.

3. Odkręć pokrywę dostępu (3 śruby) do zbiornika paliwa

4. Rozłączyć złącza elektryczne pompy paliwa (2 piny) i czujnika poziomu paliwa (3 piny)-zdjęcie poniżej

post-20837-0-35535600-1340655692_thumb.jpg

5. Włączyć zapłon i zewrzeć styki we wtyczce jak na zdjęciu poniżej - powinna zapalić się rezerwa na wskaźniku

post-20837-0-30001000-1340655380_thumb.jpg

6. Odłączyć 2 złączki przewodów paliwa i odręcić opaskę mocowania zbiornika paliwa.

7. Wypiąć złącza od pompy i wskaźnika poziomu paliwa.

8. Wypiąć wskaźnik poziomu paliwa (po prawej od pompy, wypina się go od góry i wyciąga - ostrożnie na pływak)

9. Sprawdź wtyczkę pływaka - jeżeli ma dwa piny, to nie masz termistora... :dribble:

post-20837-0-63350400-1340655260_thumb.jpg

 

10. Cały wskaźnik bez czujnika wygląda jak na zdjęciu poniżej - czerwone koło to miejsce, gdzie powinien być termistor

post-20837-0-39529700-1340655871_thumb.jpg

 

11. Nowy czujnik (np. taki jak poniżej-zdjęcie z alledrogo) wpinamy na swoje miejsce

post-20837-0-28022500-1340809159_thumb.jpg

post-20837-0-64774100-1340809335_thumb.jpg

post-20837-0-97901300-1340809423_thumb.jpg

 

12. Kable umieszczamy w specjalnych zaczepach (jak na zdjęciach)

13. Żółty kabelek (choć jest to bez znaczenia, ale tak jest wygodniej) umieszczamy w zaczepie (oznaczonym na zdjęciu poniżej kolorem różowym), przycinamy go na odpowiednią długość i lutujemy ja widać (do czarnego).

post-20837-0-01712800-1340812589_thumb.jpg

14. Drugi kabelek od termistora (tutaj niebieski) przewlekamy przez koszulkę i wpinamy do wtyczki

post-20837-0-18917500-1340812670_thumb.jpg

 

I to by bylo na tyle. Teraz przed zmontowaniem całości warto wykonać próbę wkładając i wyciągając termistor do cieczy (benzyny) - po wyjęciu z cieczy po ok. 10-20 sekundach powinna zapalić się rezerwa.

 

Moja rada: termistora szukajcie w byłych serwisach Deawoo - w innych sklepach patrzyli na mnie jak na obcego.... Konkretnie pasuje termistor od Matiza (choć taki sam jest w kijankach, hondach, nissanach, itp.).

 

P.S. Jak to działa??? Przez termistor płynie prąd, ktory powoduje jego nagrzewanie się. Wraz ze wzrostem temperatury maleje jego rezystancja. Dopóki jest zanurzony w bezynie, nie zacznie przewodzić, ponieważ odbiera ona od niego ciepło. Po "wynurzeniu" z cieczy jego teperatura rośnie i po osiągnięciu odpowiedniej wartości zaczyna zapalać żaróweczkę "rezerwy"-to dlatego zapala się ona płynnie, od żarzenia do pełnego świecenia.

 

Czekam na opinie i pozdrawiam.

Edytowane przez walti
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia... SUPER ROBOTA... nie mam teraz czasu na takie zabawy, ale obstawiam że u mnie też nie ma tego termistora. Ale Twój tutorial dodaję do zakładek w przeglądarce i na pewno tu wrócę jak się do swojego zbiornika dobiorę.

 

Super artykuł. Raz jeszcze - akurat ja - dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone że skorzystam z pomocy przy znalezieniu tego termistora. Skoro sam wspominasz że w większości sklepów patrzą na człowieka jak na kosmitę, to odezwę się jak sprawdzę czy i jak podłączone mam to ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Wczoraj wymieniałem pompę paliwa, więc miałem na wierzchu wszystkie pierdółki z góry zbiornika. Okazuje się, że u mnie jest termistor, kontrolka rezerwy zapala się po zwarciu styków. Dzisiaj w celu sprawdzenia pojeździłem trochę na oparach, wskazówka zeszła do czerwonego pola, silnik zaczął się dławić z powodu braku paliwa jednak rezerwa się nie zapaliła. Co może być nie tak? Wg mnie padł termistor tylko nie wiem za bardzo co mogłby się w nim zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Może mi ktoś powiedzieć jakie wartości zasilania powinny być na tych pinach? Bo u mnie jest na wył silniku 6 wł silnik-7 V czujnik od poziomu paliwa. Czujnik od rezerwy 12.1V na wył i 14.2 wł silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Czujnik od paliwa nie pamiętam, ale rezerwa (termistor) ok, podane przez Ciebie wartości to 12,1V (napięcie aku) i 14,2V (prąd ładowania).

Pozdro.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Wielkie dzięki za poradnk.

Po dostaniu się do baku paliwa okazało się, że w ogóle nie mam tego termistora, po zwarciu kabelków kontrolka się świeci. Termostor kupiłem z Alledrogo daewoo matiz, zamontowałem, zkręciłem do kupy i po odpaleniu kontrolka po jakiś 15s zapala się i świeci non stop. Wskaźnik poziomu paliwa był już na czerwonym, po dolaniu paliwa nadal świeci. Następnego dnia odpalam i myslałem, że już dobrze a po paru minutach znów zaczął sie świecić. Dostałem się do baku paliwa i probowałem go zanużać, wyciągać, ale to nic nie dawało po zanurzeniu lekko ciemniała kontrolka paliwa i zauważyłem że termistor po zanurzeniu puszcza dymen i syczy to normalne?

 

Jedno chyba rozwiązałem, winna była żarówka, kiedyś wymieniałem ją z obawy, że nie działa. Czy nowa żarówka mogła być mocniejsza i nie chciała zgasnąć po zanurzeniu, na szczęście starą oryginalną zachowałem i po zanurzeniu gaśnie całkowicie.

Dlaczego jak przekręce kluczyk żeby się kontrolki zapaliły, termistor działa, po włożeniu do paliwa gasi się jak wyciągne zapala rezerwa, po złożeniu wszystkiego do kupy po przekręceniu kluczyka się nie świeci, dopiero jak odpalę micre po chwili zaczyna sie świecić? Zamocowałem nawet niżej termistor i to samo.

Edytowane przez goryl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...