Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Sprzęgło


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 02 lipiec 2012, 17:07

Witam,od niedawna mam kłopoty ze zmianą biegów,a teraz doszedł metaliczny odgłos przy puszczaniu sprzegła pewnie sprzęgło skończyło swój żywot.Jakie sprzęgło proponujecie,jaki jest jego koszt+wymiana?Może ktoś zna warsztat okolice Lublina?Dziękuje za wszelkie informacje.
  • 0

Reklama

#2 PawelSalata

PawelSalata

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1292 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czechowice-Dziedzice
  • Model:K11 1.3 Super S 94r. P12 2.0 kombi 03r.
  • Nr rejestracyjny:-

Napisano 02 lipiec 2012, 22:11

U mnie w 2.0 benzyna koszt z robocizną wyniósł 900 PLN. Sprzęgło kupowałem z Allegro, ale okazało się że nie sprzęgło było winne, bo zdjęta tarcza i docisk były jak nowe. Nie wiem czy od 2.0 będzie pasowała tarcza-docisk do 2.2 ale powinno być takie samo, bo z tego co się orientuję (ale nie wiem na pewno) skrzynie biegów sześciobiegowe były takie same w 2.0 benzyna i w diesel'u - mam do sprzedania komplet tarcza-łożysko-docisk, oryginał z nadrukami Nissana. Może się okazać że nie ominie Cię też wymiana dwumasy, u mnie ona była w stanie bardzo dobrym.

Daj znać, jakie ma oznaczenie tarcza sprzęgła do Ciebie. Jeśli zechcesz odkupić, to sprawdzę dokładnie co na moim jest napisane.
  • 0

#3 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 03 lipiec 2012, 07:19

U mnie w 2.0 benzyna koszt z robocizną wyniósł 900 PLN. Sprzęgło kupowałem z Allegro, ale okazało się że nie sprzęgło było winne, bo zdjęta tarcza i docisk były jak nowe. Nie wiem czy od 2.0 będzie pasowała tarcza-docisk do 2.2 ale powinno być takie samo, bo z tego co się orientuję (ale nie wiem na pewno) skrzynie biegów sześciobiegowe były takie same w 2.0 benzyna i w diesel'u - mam do sprzedania komplet tarcza-łożysko-docisk, oryginał z nadrukami Nissana. Może się okazać że nie ominie Cię też wymiana dwumasy, u mnie ona była w stanie bardzo dobrym.

Daj znać, jakie ma oznaczenie tarcza sprzęgła do Ciebie. Jeśli zechcesz odkupić, to sprawdzę dokładnie co na moim jest napisane.

A może i u mnie nie jest wina sprzęgła???
  • 0

#4 glo

glo

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:X-Trail T-30 2.0, ED9
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 03 lipiec 2012, 07:34

P12 2,2 w dieslu posiada koło dwumasowe, które może być przyczyną różnych dżwięków. Niestety taki zestaw sprzęgła to koszt powyżej 3 tyś.
  • 0

#5 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 03 lipiec 2012, 07:46

P12 2,2 w dieslu posiada koło dwumasowe, które może być przyczyną różnych dżwięków. Niestety taki zestaw sprzęgła to koszt powyżej 3 tyś.

Z tego co czytałem przy uszkodzonym kole dwumasowym powstają wibracje,u mnie biegi wchodzą przy samej podłodze.Może to ściana grodziowa jest rozwalona?
  • 0

#6 PawelSalata

PawelSalata

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1292 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czechowice-Dziedzice
  • Model:K11 1.3 Super S 94r. P12 2.0 kombi 03r.
  • Nr rejestracyjny:-

Napisano 03 lipiec 2012, 08:40

To też częsta przypadłość w dieslach P12. Ściana lubi pękać.

U mnie jest przy pedale regulacja. Na ośce od pompki sprzęgła jest gwint i nakrętka kontrująca. Można sobie ustawić gdzie ma brać sprzęgło. Jak kupiłem moją P12 to sprzęgło brało bardzo, bardzo wysoko, długo trzeba było puszczać pedał sprzęgła oraz pedał był około 5 cm wyżej niż pedał hamulca, trzeba było wyżej nogę dźwigać. Teraz ustawiłem sobie najpierw śrubą do regulacji wysokości, pedał sprzęgła na równo z pedałem hamulca, a później doregulowałem tym gwintem od pompki sprzęgła tak, aby miał minimalny luz po wciśnięciu... jak wciskam pedał sprzęgła, to najpierw na około pół cm luzu, i później już pracuje normalnie.

U mnie dźwięki związane ze zmianą biegów, to zgrzytanie. Ale okazuje się że moja zabawa ze sprzęgłem była zbędna, bo skrzynie 6. biegowe w Nissanach po prostu haczą podczas zmiany biegów, nie ważne czy w P12, czy w Note. Był o tym mój temat na forum i pisali ludzie, że te skrzynie biegów po prostu czasem potrafią haczyć.

Co do koła dwumasowego - jeśli się okaże że to właśnie ono jest uwalone, to odpuść sobie używki z Allegro. Albo regeneracja w porządnym warsztacie, który tylko kołami dwumasowymi się zajmuje i da Ci gwarancję, albo nowe.
  • 0

#7 preston81

preston81

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:Audi A8 4,2 Quattro
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 03 lipiec 2012, 11:26

wybrał bym regeneracje w dobrym warsztacie , nowka za drogo wychodzi i jest to troszke nei oplacalne chyba ze chcesz z tym autem spedzic reszte zycia
  • 0

#8 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4046 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 03 lipiec 2012, 12:35

Gdzieś czytałem na forum /lecz nie pamiętam czy dotyczyło to P12/ ale jest blacha wokół pedału. Ta blacha która przykręcana jest do grodzi potrafi popuścic na nakrętkach i w ten czas są różne niedomagania.
Pozdrowonka.

Użytkownik mirekg9 edytował ten post 03 lipiec 2012, 13:05

  • 0

#9 glo

glo

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:X-Trail T-30 2.0, ED9
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 03 lipiec 2012, 14:30

Regeneracja koła jest doraźna, na długo nie starcza.
  • 0

#10 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 03 lipiec 2012, 22:30

Gdzieś czytałem na forum /lecz nie pamiętam czy dotyczyło to P12/ ale jest blacha wokół pedału. Ta blacha która przykręcana jest do grodzi potrafi popuścic na nakrętkach i w ten czas są różne niedomagania.
Pozdrowonka.

Ta blacha się wygięła od wcikanego głęboko pedałą sprzęgła(dziura w dywaniku)diagnosta z nissana stwierdził,że może to byc sprzęgło lecz nie wykluczył masuwki ale nie mam bicia na pedale ani żadnych wibracji?Radzi zamawiac sprzęgło na początek!Co można mu podpowiedziec by najpierw sprawdził za nim zakupię sprzęgło?wizytę mam umówiona na czwartek na wymianę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0

#11 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4046 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 03 lipiec 2012, 23:11

Trudno powiedzieć i doradzić, gdyż koszty są duże. W pewnym samochodzie sprzęgło mi ciężko chodziło aż przestało działać. Okazało się że łapa-dźwignia wchodząca do skrzyni się wygieła i nie było pełnej pracy. Ale i tak trzeba było wyjąć skrzynię, więc i wymieniłem dla świętego spokoju i sprzęgło. Ta sama robota.
Czy nie lepiej najpierw rozebrać koło pedału - wyprostować blachę, sprawdzić jak będzie działało po wyprostowaniu, nie wiem czy tam jest jakaś regulacja sprzęgła?. Potem dopiero skrzynia i co jest przyczyną, a następnie kupować to co jest potrzebne?, bo ze zwrotami, to w dzisiejszych czasach ciężko.
Nie zawsze i nie koniecznie trzeba wymieniać też i dwumasę. Gdzieś na Allegro są koła sztywne zastępujące dwumasę. Nowe produkcje i do wszelkich innych marek samochodów, gdzie występują dwumasy. Te koła spełniają warunki kół dwumasowych, lecz są o wiele tańsze. Poszukaj i przedzwoń do firmy. Ja tam dzwoniłem i pytałem tak na przyszłość do Tino i do swojego silnika, lecz takich nie ma i nie będzie. Nie wszystko da się zrobić i zamienic.
Pozdrowionka.
  • 0

#12 glo

glo

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:X-Trail T-30 2.0, ED9
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 04 lipiec 2012, 07:50

Do P-12 nie ma sztywnego zestawu. Nie są wcale tańsze od dwumasówki, mogą być jedynie trwalsze, lecz późniejsza wymiana sprzęgła to jest kosz 3/4 ceny zakupu całego zestawu.
  • 0

#13 pablo_NS

pablo_NS

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Sacz
  • Model:primera

Napisano 04 lipiec 2012, 20:25

cześć , tu masz samo sprzęgło z firmy AISIN : http://www.autoczesc...01&ar=77369#art , koło dwumasowe do tego z tego co pytałem w tym sklepie to koszt ok 2100 zł. z tej samej firmy .
  • 0

#14 glo

glo

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:X-Trail T-30 2.0, ED9
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 05 lipiec 2012, 09:48

Można kupić taniej, pozatym są dwa rodzaje koła dwumasowego w tym modelu.

PS Kolega pablo_NS chyba jakaś kryptoreklama? W każdym poście odnośnik do sklepu Auto Sowa.
  • 0

#15 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 05 lipiec 2012, 18:17

Można kupić taniej, pozatym są dwa rodzaje koła dwumasowego w tym modelu.

PS Kolega pablo_NS chyba jakaś kryptoreklama? W każdym poście odnośnik do sklepu Auto Sowa.

Disiaj byłem u jeszcze jednego mechanika,który stwierdził na 100% pękniętą ścianę grodziową-robocizna 500pln,demontaż kokpitu stąd ta cena.I na to się zdecydowałem.Zobaczymy czy decyzja trafna?!
  • 0

#16 mario_z

mario_z

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:Primera P12

Napisano 05 lipiec 2012, 19:48

Witam.
Mam podobny problem ze sprzęgłem, nisko bierze, 1 i wsteczny ciężko wchodzą ( zazwyczaj, ale nie zawsze) Kiedy kupiłem auto, to wymieniałem sprzęgło. Na tym "nowym" przejechałem 90 tyś. Mechanik stwierdził że to sprzęgło. Nie chcę mi się wierzyć że po przejechaniu 90 tyś sprzęgło padło. Jeden kierowca, nogi na sprzęgle nie trzymam, jedyny mankament to jazda po mieście. Możecie podpowiedzieć jak dostać się do ( podejrzeć ) ściany grodziowej, chcę wyeliminować, lub potwierdzić naderwanie mocowania sprzęgła.
  • 0

#17 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 05 lipiec 2012, 19:59

Witam.
Mam podobny problem ze sprzęgłem, nisko bierze, 1 i wsteczny ciężko wchodzą ( zazwyczaj, ale nie zawsze) Kiedy kupiłem auto, to wymieniałem sprzęgło. Na tym "nowym" przejechałem 90 tyś. Mechanik stwierdził że to sprzęgło. Nie chcę mi się wierzyć że po przejechaniu 90 tyś sprzęgło padło. Jeden kierowca, nogi na sprzęgle nie trzymam, jedyny mankament to jazda po mieście. Możecie podpowiedzieć jak dostać się do ( podejrzeć ) ściany grodziowej, chcę wyeliminować, lub potwierdzić naderwanie mocowania sprzęgła.

Mario w poniedziałek mam odbiór nyski będę wiedział co i jak!na teraz to 1 i wsteczny wchodzą przy zgaszonym silniku,przy wciskanym pedale wszystko skrzypi tzn.blacha ,pedał poniżej hamulca,po wciśnięciu sprzęgła cała pompa chodzi a pedał lata na wszystkie strony to na dzisiaj!
ps.jak stoi autko dłużej biegi wchodzą lekko wszystko zaczyna się na rozgrzanym silniku!!!!!!1

Użytkownik WOLF79 edytował ten post 05 lipiec 2012, 20:01

  • 0

#18 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4046 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 05 lipiec 2012, 20:49

Czyli trochę mi się udało, naprowadzając Cię odnośnie tej blachy. Brawa dla mnie :thumbsup: .
  • 0

#19 WOLF79

WOLF79

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LUBLIN
  • Model:P12,2.2,2002
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 05 lipiec 2012, 20:51

Czyli trochę mi się udało, naprowadzając Cię odnośnie tej blachy. Brawa dla mnie :thumbsup: .

hehe poczekajmy do poniedziałku Mirek!!!!! :wave:
  • 0

#20 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4046 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 05 lipiec 2012, 20:58

I tak szedłem w dobrym kierunku, bo przecież się okazało że i tak okolice padałów są nie stabilne, bo pękła ścianka.
Życzę aby to, było tylko przyczyną, gdyż później koszty większe przy sprzęgle.
  • 0