Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pali się kontrolka ESP + "autko w poślizgu"


andy1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno Patha z palącą się kontrolką jak w temacie. U mechanika na kompie pokazał błąd Czujnika kąta skrętu kierownicy. Błąd sporadyczny. Skasowany. Po 2 dniach podczas normalnej jazdy znowu zapaliła się kontrolka na desce. Co dalej? Kasować to znowu się pojawi. Gdzie szukać przyczyny?

 

Po dłuższym użytkowaniu auta zauważyłem że kontrolka zapala się raz na kilka dni po czym gaśnie też po kilku dniach jeżdżenia. Czy ktoś wie gdzie jest ulokowany czujnik kąta skrętu kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego... sprawdź zbieżność i ustawienie kierownicy na początek; może komputer czyta, że auto nie rowno jeździ, kąt wyprzedzenia kół też możesz sprawdzić.... jeśli wszystko ok to czepiłbym się tego czujnika, przewody pomierzyć i dopiero czujnik ew. wymienić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skontroluj połączenia przy przednich kołach z wiązką. Są tam kostki które przy jeździe po deszczu lubią sobie zamoknąć. Ja miałem u siebie to samo. Nie wdając siw w szczegóły usunąłem je i polutowałem wszystko na "krótko" po czym dokładnie zaizolowałem. Problem więcej się nie pojawił. Często tez przyczyną dyskoteki na desce jest wiązka która idzie z tyłu przy tylnym lewym kole z tym że wtedy o ile pamiętam nie zgłasza błędu kąta skrętu kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałem podobne objawy w swoim Pacie. Wykasowany błąd powracał po jakimś czasie. Z konieczności mysiałem wymienic tarcze i klocki i... problem zniknął. Może zasadne jest więc sprawdzenie wszystkich połączeń zewnętrznych z kołem jak pisze piotras78.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepne sie tez, mianowicie zaswiecily mi sie tak samo kiedyś te dwie lampki esp i kontrola , po wyl i ponownym odpaleniu silnika , zgasly. Dopiero teraz czyli po kilku miesiącach ( nie cały rok) zaswiecily sie znowu. W ciagu dnia zgasly i zapaliły sie znowu, pojechałem na kompa i wyszedł błąd C1142- obwód czujnika cisnienia hydrauliczego, z tego co wiem to czujnik na pompie jest nie wymienny. Chyba ze chodzi o coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wywalało kontrolkę esp przy zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego, co mocniej zahamowałem lub stanąłem z górki ;-)  komp "widzi" potencjalny wyciek płynu i aby nie zapowietrzyć pompy abs'u  czy spowodowania wadliwego działania - wyłącza  ten system równoczesnie wyswietlając komunikat.

Sprawdzcie jak u was z poziomem płynu, w zbiorniku jest czujnik.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

widurski- skoro jest problem z czujnikiem ABS'u to po co wymieniac całą piastę jesli nie wykazuje oznak luzu na łożysku? koszt czujnika to 80zł w sklepie, wymiana max 1h.

czujnik tez pada jeśli wtyczka nie jest szczelna i dostanie się woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie miałem żadnego luzu a wina leżała w pierscieniu którego niestety nie widzisz cały koszt wyniósł mnie 35f komplet z czujnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odkopię temat. Wczoraj po depnięciu ostro na hamulec przed skrzyżowaniem (mam bicie na przedniej osi podczas hamowania i teraz już wiem że to wina klocków) załączył mi się ABS i niby wszystko OK. Po przejechaniu ok 2 km na następnym skrzyżowaniu hamulce pod nogą zrobiły zdziebko ostrzejsze. Po ruszeniu ze świateł po ok.500m zaświeciły się kontrolki ESP i samochodzik w poślizgu. Zgasły dopiero po zgaszeniu silnika. Potem znowu to samo - po za paleniu i przejechaniu kilku km świeciły się ponownie. Wyżej ktoś napisał że to wina zwiększonego ciśnienia w układzie. To samo się zredukuje? Macie jakieś pomysły? Poziom płynu w zbiorniku bez uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to byćobjaw  padającego czujnik ABSu, bądz coś z wiązką w okolicach tylnej osi.  Może to tylko zbieg okoliczności, a może i coś z sterownikiem lub pompą ABSu.

Lub jak wyżej napisano piasta,czy  zabrudzony wieniec zębaty w tylnych półosiach.

Kontrolki świecą sie tez jak jest za mało płynu hamulcowego.

Niestety ludzie nie rozumieją iz mając ABS, trzeba jezdzić tak aby te systemy się czasem załączały (trudno latem natomiast zimą to nie problem) np w seatach ktorych własciciel jezdzili emerycko aby broń Boże ABS się wlączył (bo to coś anormalnego i niebezpiecznego...) nagminnie padały pompy bądz zaczynały się jakieś problemy z nimi.

Bezczynność zabija powoli.....

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem piastę przednią lewą ale to było 1,5roku temu. Była nowa z nowym czujnikiem.

Pojeżdżę, zobaczę i dam znać czy się "naprawiło". Albo zbieg okoliczności albo coś z płynem, ciśnieniem. Jak się zrobi ciepło to go wymienię.


Dziś już jestem bliżej problemu. Otóż wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk, naciskam na pedał hamulca a tu podświetlenie radia i panela z pokrętłami mi się zapala. Puszczam pedał gaśnie. Po załączeniu świateł mijania stop pali mi się cały czas. Ewidentnie jakieś zwarcie... teraz trzeba to zlokalizować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa jest, lampy z tyłu świecą ok. Nić nie przygasa i nie świeci nienaturalnie słabo. Gdzieś musiało się coś przetrzeć. Jak zapalam światła mijania to świeci mi sie cały czas stop. Tempomat też nie działa bo dostaje cały czas info, że samochód hamuje. Włącznik pod pedałem raczej działa poprawnie bo jak mam wyłączone światła mijania i nacisnę stop to zapalają mi się światła mijania i oświetlenie deski i radia :)

Po świętach muszę się temu przyjrzeć bo na dłuższa metę to kicha :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znalazł się winowajca :-) Żarówka dwuwłóknowa w tylnej lampie. Dostała zwarcia wewnątrz w bańce - dwa pręciki się zwarły drucikiem wolframowym. Jak żyje to nie widziałem czegoś takiego. Cyrk normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożesz Ty. A jak żyję to jeszcze nie słyszałem o takiej akcji. Czyli BCM dostawał napięcie wsteczne po innej linii i wariował. Całe szczęście że nic się nie uszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zapalił się ESP i poślizg po wyjechaniu z myjki i od trzech miesięcy nie zgasł ,myślę że go dobrze zalałem tylko gdzie są wtyczki od tego cuda ,ktoś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zalaniu wtyczki mogłeś uszkodzić czujnik ABSu, który bedziesz musiał wymienic na nowy.

Mogłeś uszkodzić kable, bądz prozaicznie ciśnieniem rozłączyć wtyczkę....

Myłeś pod maską?

wtyczki masz przy kołach  przednich na wysokości górnego wahacza, w tyle przy belce za dyferencjałem.

Dodatkowo za przednim prawym kołem, za nadkolem przy ramie masz jeszcze jedno  łącze ktore nie lubi wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to złącze jest na ramie, jak dostanie wody to i ABS i skrzynia rozdzielcza zaczynają świrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jak się troche ociepli to rozbiore to złącze na ramie za przednim prawym kołem ,tam miałem zerwaną osłone wiec może tu jest pies pogrzebany ,a pod maską nigdy nie myje mam złe doświadczenia z mojej pracy z myciem silników :) Panowie a czy tylna wycieraczka ma swój osobny bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich to moj pierwszy post. Mam Patha ponad pol roku.

Jedyny problem do wczoraj jaki mnie spotkal to przetwornica do bixenon z lewej strony...dzieki forum rozwiazalem ten problem, faktycznie syf tam byl niemiloserny...

Ale do tematu od wczoraj wieczorem mam dyskotek, 4WD swieci sie na pomaranczowo, zniknela kontrolka na jakie kola jest zapiety naped, na pomaranczowo rowniez daja abs, esp, i ciagla sygnalizacja poslizgu... jakies pomysly...? Z tego co czytalem, oznaka konca klockow i tarcz ? Moze tak byc ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...