Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Słaby hamulec reczny

n16 almera

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mario632

mario632

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • Model:almera n16
  • Nr rejestracyjny:wwy
  • :

Napisano 19 sierpień 2012, 11:16

[N16] Panowie musze podciagnac reczny w almerze. Wiem ze bylo to kiedys na forum ale nie moge znalesc. Wydaje mi sie ze gdzies z tylu w podłokietniku. Wyjelem tam popielniczke i widze linke recznego ktora pozniej przechodzi w 2 linki do kazdego kola ale nie widze tam zadnej sruby do naciagania ich.

Użytkownik mario632 edytował ten post 19 sierpień 2012, 11:18

  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   gaten

gaten

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Podkarpackie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N-16
  • Time Online: 5m 14s

Napisano 19 sierpień 2012, 11:30

Nie w podłokietniku tylko w dźwigni hamulca,rozchyl te osłonki gumowe pod dźwignią i zobaczysz nakrętkę,długi klucz rurkowy i do roboty.Sprawdź sobie przy okazji czy linki pracują prawidłowo bo ostatnio też miałem problem z ręcznym i okazało się że prawa linka była trochę zapieczona i nie pracowała na całej długości tylko z 20%.Zdjąłem gumkę masmarowałem i dodatkowo założyłem sprężynę od szczęk do malucha i teraz ręczny trzyma jak wcześniej.
  • 0

#3 OFFLINE   johny_n16

johny_n16

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:P-ń
  • Kraj:POLAND
  • Model:n16
  • Nr rejestracyjny:PZ
  • :

Napisano 26 wrzesień 2012, 15:29

Powiem szczerze, że gdy naciągam linkę to podnoszę cały tunek środkowy, bo przez te gumki od lewarka słaby jest dostęp. Tunel podnosi się łatwo. Wystarczy wyciągnąć plastik od mieszka skrzyni biegów, wraz ze schowkiem na pierdoły, zapalniczkę i popielniczkę. Odkręcić dwie śruby koło nóg. Jedna od strony pasażera, druga od kierowcy. Trzecia jest pod dźwignią hamulca ręcznego, pod zaślepką do podważenia śrubokrętem. Wszystkie trzy śruby są na śrubokręt krzyżakowy. Przed wyciąganiem dobrze jest też wysunąć tylną "popielniczkę" i odpiąć tylne gniazdo 12V. Też jest to bardzo proste.

Unosząc cały tunel można przy okazji poodkurzać. W almerze są trzy linki. Dwie do każdego koła i jedna krótka łącząca te dwie i dźwignię hamulca. Ta trzecia, króka zakończona jest gwintowanym prętem. Regulacja jest na wysokości "rękojeści" dźwigni hamulca. Naciągałem już ten hamulec z pięć razy i za którymś razem dołożyłem nakrętkę kontrującą co wydłużyło trochę okres poluzowywania się hamulca.

Przy naciąganiu należy pamiętać, że skok na pierwszy ząbek jest dość długi, a dobrze naciągnęty hamulec ręczny powinien łapać na 2 albo 3 ząbku. Oczywiście nie jest to pełne zaciśnięcie hamulca, ale starcza np przy staczaniu się auta na czerwonym świetle. Jak ktoś lubi zawracać na ręcznym na czarnym asfalcie, to trzeba zaciągnąć na 6. ząbek, może wyżej. Po naciąganiu dobrze jest upewnić się, że nie przedobrzeliśmy i upewnić się, że koła obracają się lekko przy spuszczonym ręcznym. Dlatego operacja wykonywana samemu wymaga pomysłu jak to sprawdzić. Dobrze byłoby podnieść tył auta i poobracać kołami po korektach, albo w trakcie. Trzeba jednak pamiętać, że do podniesionego auta będziemy wsiadać i wysiadać.

Jakiś czas temu przy wymianie świec poprosiłem mechanika o podciągnięcie ręcznego z kontrolą obracania się kół i wiem, że on zrobił to przy zaciskach. Należy jednak pamiętać, że tam linki są dwie i skracając je regulacją dobrze byłoby zrobić to równo. Podczas regulacji w kabinie zawsze będzie równiej.

Jak widać każdy ma swój sposób :)

Użytkownik johny_n16 edytował ten post 26 wrzesień 2012, 15:32

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: n16, almera