Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słaby hamulec reczny


mario632

Rekomendowane odpowiedzi

[N16] Panowie musze podciagnac reczny w almerze. Wiem ze bylo to kiedys na forum ale nie moge znalesc. Wydaje mi sie ze gdzies z tylu w podłokietniku. Wyjelem tam popielniczke i widze linke recznego ktora pozniej przechodzi w 2 linki do kazdego kola ale nie widze tam zadnej sruby do naciagania ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w podłokietniku tylko w dźwigni hamulca,rozchyl te osłonki gumowe pod dźwignią i zobaczysz nakrętkę,długi klucz rurkowy i do roboty.Sprawdź sobie przy okazji czy linki pracują prawidłowo bo ostatnio też miałem problem z ręcznym i okazało się że prawa linka była trochę zapieczona i nie pracowała na całej długości tylko z 20%.Zdjąłem gumkę masmarowałem i dodatkowo założyłem sprężynę od szczęk do malucha i teraz ręczny trzyma jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiem szczerze, że gdy naciągam linkę to podnoszę cały tunek środkowy, bo przez te gumki od lewarka słaby jest dostęp. Tunel podnosi się łatwo. Wystarczy wyciągnąć plastik od mieszka skrzyni biegów, wraz ze schowkiem na pierdoły, zapalniczkę i popielniczkę. Odkręcić dwie śruby koło nóg. Jedna od strony pasażera, druga od kierowcy. Trzecia jest pod dźwignią hamulca ręcznego, pod zaślepką do podważenia śrubokrętem. Wszystkie trzy śruby są na śrubokręt krzyżakowy. Przed wyciąganiem dobrze jest też wysunąć tylną "popielniczkę" i odpiąć tylne gniazdo 12V. Też jest to bardzo proste.

 

Unosząc cały tunel można przy okazji poodkurzać. W almerze są trzy linki. Dwie do każdego koła i jedna krótka łącząca te dwie i dźwignię hamulca. Ta trzecia, króka zakończona jest gwintowanym prętem. Regulacja jest na wysokości "rękojeści" dźwigni hamulca. Naciągałem już ten hamulec z pięć razy i za którymś razem dołożyłem nakrętkę kontrującą co wydłużyło trochę okres poluzowywania się hamulca.

 

Przy naciąganiu należy pamiętać, że skok na pierwszy ząbek jest dość długi, a dobrze naciągnęty hamulec ręczny powinien łapać na 2 albo 3 ząbku. Oczywiście nie jest to pełne zaciśnięcie hamulca, ale starcza np przy staczaniu się auta na czerwonym świetle. Jak ktoś lubi zawracać na ręcznym na czarnym asfalcie, to trzeba zaciągnąć na 6. ząbek, może wyżej. Po naciąganiu dobrze jest upewnić się, że nie przedobrzeliśmy i upewnić się, że koła obracają się lekko przy spuszczonym ręcznym. Dlatego operacja wykonywana samemu wymaga pomysłu jak to sprawdzić. Dobrze byłoby podnieść tył auta i poobracać kołami po korektach, albo w trakcie. Trzeba jednak pamiętać, że do podniesionego auta będziemy wsiadać i wysiadać.

 

Jakiś czas temu przy wymianie świec poprosiłem mechanika o podciągnięcie ręcznego z kontrolą obracania się kół i wiem, że on zrobił to przy zaciskach. Należy jednak pamiętać, że tam linki są dwie i skracając je regulacją dobrze byłoby zrobić to równo. Podczas regulacji w kabinie zawsze będzie równiej.

 

Jak widać każdy ma swój sposób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...