Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] - wymiana pasków i rozwiązanie problemu pisków...


Gość Marcio_100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No,nareszcie cisza :thumbsup: .Paski Gates poszły na śmietnik a w ich miejsce oryginały,które różniły sie dosłownie wszystkim.Szerokościami,długościami,materiałem,z którego zostały zrobione itp.itd.

Przy okazji wymiana oleju na Shel ultra Helix 5W/30 +wszystkie filtry i jest ok.Silnik cyka jak zegarek

 

Łożysko na alternatorze,które wydawało sie wyć i świszczeć jest ok,ale w pompie od klimy i w tym pierońskim napinaczu szumią.W napinaczu wymieniałem już 2 albo 3 razy to problemu nie będzie,ale w klimie to coś nowego.Wymieniał ktoś już coś takiego?

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo, wymienilem kolo pasowe na nowe i problem znikł...

Ile dałeś za nowe koło pasowe? Niestety oryginał wydaje się być drogi, a nigdzie nie znalazłem zamienników... Z tego co widzę, u mnie nie są przyczyną paski, a raczej koło pasowe na wale z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie również piszczą paski T-30 z 2006r. 151.000Km, zamówiłem po nr katalogowym do alternatora :11720AD200 (13x9750 i klimatyzacji: 0211793523 (13x900) obydwa zębate i ustąpiło od reki jeżdżę od grudnia 2012r. i jest cisza i spokój, wniosek- tylko oryginały. Pozdrawiam w wszystkich.

 

Witam ponownie w końcu po zimie miałem więcej czasu więc pragnę kolegom podrzucić foto z wymiany pasków T-30 2,2dci

post-54253-0-53574200-1364481173_thumb.jpg

post-54253-0-16517800-1364481180_thumb.jpg

post-54253-0-30287900-1364481190_thumb.jpg

post-54253-0-63213400-1364481200_thumb.jpg

post-54253-0-00196100-1364481212_thumb.jpg

post-54253-0-98922500-1364481216_thumb.jpg

post-54253-0-57544700-1364481223_thumb.jpg

post-54253-0-42644900-1364481232_thumb.jpg

post-54253-0-98630800-1364481238_thumb.jpg

post-54253-0-04426600-1364481247_thumb.jpg

post-54253-0-08748500-1364481256_thumb.jpg

post-54253-0-85724000-1364481263_thumb.jpg

post-54253-0-40434200-1364481275_thumb.jpg

post-54253-0-34624900-1364481280_thumb.jpg

  • Upvote 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super fotorelacja!  Paski wymieniłem już jakiś czas temu (również oryginalne nissana) ale skusze się jeszcze na wymianę łożyska zgodnego z opisem -  6301 2RS :) Dzięki komosinskijunior za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

U mnie również piszczą paski T-30 z 2006r. 151.000Km, zamówiłem po nr katalogowym do alternatora :11720AD200 (13x9750 i klimatyzacji: 0211793523 (13x900) obydwa zębate i ustąpiło od reki jeżdżę od grudnia 2012r. i jest cisza i spokój, wniosek- tylko oryginały. Pozdrawiam w wszystkich.

 

Witam ponownie w końcu po zimie miałem więcej czasu więc pragnę kolegom podrzucić foto z wymiany pasków T-30 2,2dci

 

Może pytanie wydać się śmieszne, ale jak odpiąć te zapinki przy nadkolu żeby ich nie uszkodzić? Normalnie podważyć śrubokrętem?  :unsure: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pytanie wydać się śmieszne, ale jak odpiąć te zapinki przy nadkolu żeby ich nie uszkodzić? Normalnie podważyć śrubokrętem?  :unsure:

Tak

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Musisz wiedziec że pasek alternatora napędza równiez pompe wody więc nie ma chłodzenia silnika. Jesli chodzi o wymiane to wcale to nie takie proste bo pierwsze trzeba zdemontowac pasek klimy, a to najlepiej zrobic odkrecajac prawe koło,oslone plastikowa, nastepnie napinacz paska klimy, zdjać pasek klimy, załozyc pasek alternaora najlepiej oryginalny bo z innymi sa problemy poskladac do kupy naciagnać na alternatorze. pasek ma byc 13x975 ale tak jak mowie jest prblem z nieoryginalnymi poniewaz maja inny kształt klina.

Odświeżę temat.

U mnie po walce z wymianą napinającej rolki klimy i pasków (min. Bosch, Meyle), co nic nie dało, udało mi się dostać pasek do napędu alternatora (bo to ten pasek jest sprawcą wszystkich kwików rano nawet po wymianie na nowy). Kupiłem pasek USA Dayco Szerokość [mm]:13, Długość [mm]:975, Symbol producenta: 13A0975C. już ponad miesiąc cisza i tak ma być. Cena na alledrogo 16,50,- dedykowny typowo do X-a T30 2,2 dci (inny kąt klina i wysokość paska). A i jeszcze jedno, trzeba zwrócić uwagę czy akumulator jest dobry. Stary i zużyty nie trzyma prądu i powstają duże obciążenia alternatora, który go stale ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobra, przyszła i na mnie pora, bo już wstyd z parkingu wyjeżdżać  :thumbsdown: Paski chyba wezmę z ASO, bo koszt nie zabija jeszcze. Gorzej, że u mnie słychać już jakąś rolkę czy napinacz. A części zamiennych jakoś tak mało, patrząc po allegro. Ktoś kupował już rolki - gdzie? Czy tam się łożyska tylko wymienia? Może ktoś dysponuje jakimś diagramem jak rozłożone są rolki, paski i inne w silniku 2.2DCi 136KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crayou - obecnie zmieniam pasek u Siebie. Zmieniła się cena w ASO. Do benzyny 2.0 z 2004 roku kosztuje dwie stówy z hakiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo. Ja dziś będę widział jak się ma sprawa z dieslem. Pozdrawiam. Wysłałne z ZTE Gand X Quad

O - już mam info. 140 zł brutto za pasek alternatora do 2.2DCi. Na miejscu nie mieli, jutro odbiorę. ASO Szczecin. Wysłałne z ZTE Gand X Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dla mnie zamawiał po VINie, wiec raczej ok. A paski chyba różne, przynajmniej na allegro sprzedawcy je rozróżniają. Wysłałne z ZTE Gand X Quad

Wyszło 115 zł przy kasie - więc tragedii nie ma. Na dniach wymiana. Wysłałne z ZTE Gand X Quad

Pasek wymieniony (40 zł). Póki co błoga cisza ale nie będę chwalił zbyt wcześnie - trzeba trochę pojeździć. Poprzedni pasek wyglądał całkiem inaczej: miał ząbki i był nieco dłuższy. Kilka z tych ząbków już zdążyło odpaść, choć pasek miał kilka miesięcy. Oryginał ząbków nie ma i jest jakby sztywniejszy w moim odczuciu. Wysłałne z ZTE Gand X Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest tak jak pisałem, że ori nie ma ząbków. U mnie po wymianie aku w grudniu też już jest cicho. Stary aku już był słaby, ledwo kręcił a po zapaleniu alter dostawał wciery i stąd to popiskiwanie.

A co z rolkami? Wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górnym pasku napinacza nie ma. Naciąg reguluje alternator. Mamy więc koło pasowe na alternatorze, na pompie wody i na wale. U mnie w dobrym stanie, wiec nie było potrzeby ruszać. Na dolnym pasku jest koło na wale, na sprężarce oraz rolka napinacza ale z tych okolic hałasu nie miałem.

 

Wysłałne z ZTE Gand X Quad

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam czy dalej macie problemy z paskami, u mnie piszczy już 4 lata denerwuje mnie to 2 wymiany pasków i dalej to samo, oryginalny pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też piszczał kupiłem 2 oryginalne paski w Nissanie w Niemczech wymieniłem i nastała cisza  :) słychać tylko pracę silnika tak jak powinno być  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ori paski i też coś tam rzęzi. Raz mniej, raz więcej...

Wczoraj jak posłuchałem pracy zaparkowanego obok T30 dci stwierdziłem, że tttm i szkoda sobie d... zawracać...

Paski można spróbować zmienić i koniecznie napinacz, ale będzie dobrze do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

A ja mam taki problem z paskami, zakupilem paski Dayco zamienniki ori. i jest problem nie ma mozliwosci aby je zalozyc za plytko wchodza na kola. Mial ktos taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten od klimatyzacji nie ma bata żeby nie wszedł, regulacja jest bardzo długa i odkręcając śrubę regulacji można podnieść kółko bardzo wysoko. Problem może być z tym od alternatora bo tam regulacja jest krótsza ale jak chwycisz dobrze pasek założony na koło pasowe wału i naciągniesz go żeby wcisnął się dobrze to powinien najść na kółko alternatora przesuniętego maksymalnie w stronę silnika.  jeśli twój ORI pasek jest choćby centymetr krótszy to możesz mieć problem. A spotkałem się już z przypadkami ,że zamienniki produkowane uniwersalnie w wielu rozmiarach np co centymetr różnią się nieznacznie długościami od oryginałów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

U mnie też piszczały paski. Najpierw założyłem nowe (oczywiście już wcześniej je wymieniałam ale często jeżdżę po błocie to znowu padły) i pisk znowu się pojawił. Do tego grzechotanie rolki napinacza paska klimy. Nowa rolka ( zamiennik) kosztuje ok. 100 zł ale jak tu Kolega powyżej pokazał można wymienić samo łożysko o rozmiarze 6301-2RS(C3) za 10-20 zł i grzechotanie mamy na jakiś czas z głowy. Mój XT T30 114KM ma przebieg ok 250 tys więc majster doradził mi wymianę koła pasowego wału ( podwójne-żeliwne). Kupiłem używane chyba za 50 zł (ważne żeby piasta na której pracuje uszczelniacz nie miała wżerów ani wyrobionych rowków) i teraz jest ok. Paski nie piszczą. Jeszcze mi trochę hałasuje łożysko kompresora klimy (Calsonic Kansei Type: DKV-11G 92600 5M301) i właśnie ustalam rozmiar. Ma może ktoś pod ręką ten rozmiar?

Co do pisków paska klimy to także stan sprężarki ma znaczenie bo jak jest zatarta to wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczało mi 2 lata. W kwietniu 2016 wymieniałem paski, rolki i nic nie dało. Dalej piszczało, szczególnie jak było mokro lub przejechałem przez kałużę.

W tym tygodniu wymieniałem oleje, filtry, paski, rolkę. Założyli mi pasek Bosha, dociągnęli i nie piszczy. Cisza, do tego nie słychać pracującej rolki. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...