Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

sworzeń wahacza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 nunu85

nunu85

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz / Sopot
  • Model:n16, QG15 + stag4
  • Nr rejestracyjny:CGR

Napisano 15 wrzesień 2012, 11:31

Ostatnio grzebałem troche przy aucie (m.in. wymieniałem łożysko koła i co rzuciło mi się w oczy, to to, że sworzeń wahacza jest niewymienialny.
Czy mam rozumieć, że jak końcówka dostanie luzu, to musze wymienic cały wahacz? Czy jakoś to się wycina i wstawia jakiś zastępczy na śruby (otwory niby są jakieś)
  • 0

Reklama

#2 Gonzo

Gonzo

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 86 postów
  • Skąd:W-ek

Napisano 15 wrzesień 2012, 11:53

Ostatnio grzebałem troche przy aucie (m.in. wymieniałem łożysko koła i co rzuciło mi się w oczy, to to, że sworzeń wahacza jest niewymienialny.
Czy mam rozumieć, że jak końcówka dostanie luzu, to musze wymienic cały wahacz? Czy jakoś to się wycina i wstawia jakiś zastępczy na śruby (otwory niby są jakieś)

Swożeń wahacza jak i dwie pozostałe tuleje na wahaczu to elementy wymienialne. Nie musisz kupować całego wahacza.
  • 1

#3 nunu85

nunu85

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz / Sopot
  • Model:n16, QG15 + stag4
  • Nr rejestracyjny:CGR

Napisano 15 wrzesień 2012, 11:55

Swożeń wahacza jak i dwie pozostałe tuleje na wahaczu to elementy wymienialne. Nie musisz kupować całego wahacza.


W dotychczasowych swoich autach zawsze miałem sworznie przykręcane a śruby. Tu jest on jakoś wciskany?
  • 0

#4 Białyyy

Białyyy

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn
  • Model:N15

Napisano 15 wrzesień 2012, 12:54

Swożen wymieniałem niedawno.Jest on wprasowywany.Jak znajdziej jakis tanszy i drozszy to sie nie zastanawiaj i kupuj drozszy.Jak sie postarasz to da rady go wybic bez zdejmowania wahacza.Ja jednak wahacz zdejmowałem na imadło wybiłem stary wbiłem nowy i cyka.Patrze ze masz N16 ja mam N15 ale powinno byc podobnie.

Użytkownik Białyyy edytował ten post 15 wrzesień 2012, 12:55

  • 1

#5 nunu85

nunu85

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz / Sopot
  • Model:n16, QG15 + stag4
  • Nr rejestracyjny:CGR

Napisano 15 wrzesień 2012, 13:06

Swożen wymieniałem niedawno.Jest on wprasowywany.Jak znajdziej jakis tanszy i drozszy to sie nie zastanawiaj i kupuj drozszy.Jak sie postarasz to da rady go wybic bez zdejmowania wahacza.Ja jednak wahacz zdejmowałem na imadło wybiłem stary wbiłem nowy i cyka.Patrze ze masz N16 ja mam N15 ale powinno byc podobnie.


narazie wymieniac na szczęście nie muszę, ale zainteresowało mnie samo rozwiązanie.
I całe szczęscie, ze jest to część wymienialna, bo z moim stylem jazdy (często dziurawe wapienne drogi plus dość duża prędkość) ten dzień nadejdzie raczej szybciej niż później :wacko: .
  • 0

#6 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4714 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 15 wrzesień 2012, 14:02

narazie wymieniac na szczęście nie muszę, ale zainteresowało mnie samo rozwiązanie.
I całe szczęscie, ze jest to część wymienialna, bo z moim stylem jazdy (często dziurawe wapienne drogi plus dość duża prędkość) ten dzień nadejdzie raczej szybciej niż później :wacko: .


Lecz na Twoim miejscu nie robił bym tak jak wspomniał kolega Białyyy. W zależności od materiału z jakiego jest wykonany wahacz, to swożeń można wymienić np. z dwa razy. Każde wyprasowanie a zarazem wprasowywanie swożnia, tworzy na gładzi w wahaczu rysy, czym powiększa i rozkalibrowywuje otwór, a tym bardziej jeśli do tej czynności podchodzimy z młotkiem. Swożeń powinien być byc wciskany równo w pionie, a uderzenia młotkiem nie zawsze wyjdą centralnie, więc jest większa szansa aby uszkodzić wahacz.
Jeśli byś robił to sam, to i tak musisz zdemontować wahacz a później Twoja mordęga, która może przynieść negatywne skutki.
Na warsztatach wymiana swożnia z wyjęciem wahacza, to np. na stacjach Nastapol, to koszt 50 zł. więc czy warto samemu się męczyć i coś popsuć???
To jest tylko wyłącznie moja opinia.
Pozdrowionka.
  • 0

#7 NEO NFS

NEO NFS

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 734 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Józefów
  • Model:p11-1.8-lift+LPG
  • Nr rejestracyjny:WOT

Napisano 18 wrzesień 2012, 13:01

mirekg9 ma zupełną racje!
A rady Białyyy na młotek i imadło- polecam tym co lubią zwiększać koszty eksploatacji!
  • 1