Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

ABS

załącza się

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#41 dawid1

dawid1

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:podkarpackie
  • Model:wp11.144 2.0 td
  • Nr rejestracyjny:rp

Napisano 07 listopad 2012, 20:23

Proponuję prostsze rozwiązanie:
przetnij przewód przy samym czujniku (ale tak żeby go potem polutować), podłącz miernik do czujnika i kręć powoli kołem
Jeśli miernik będzie pokazywać opór 1,44 ~ 1,76 Kohm (serwisówka BR-77) to nie baw się w czyszczenie pierścienia i czujnika tylko wymień przewód, czyli od miejsca cięcia przy czujniku do konektora pod maską.
pozdr.
  • 0

Reklama

#42 Gawa

Gawa

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Primera WP11-kombi 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 07 listopad 2012, 20:34

nrb inaczej nie da się wyjąć używanego czujnika jak tylko wycięcie go ze zwrotnicy no ale trzeba mieć cokolwiek pojęcia i odrobinę cierpliwości,chyba mało kto sprzedaje używany czujnik bez zwrotnicy , rdza tak go zaciska że wyjęcie go bez uszkodzenia jest raczej niemożliwe, jeżeli gdzieś piasta leży sobie na szrocie i łożysko nie pracuje to jest bardzo prawdopodobne że długo nie pochodzi więc lepiej zostawić swoją piastę, ja kupiłem czujnik razem z piastą i na spokojnie go wyciąłem i nawet zadraśnięcia na nim nie zrobiłem. z włożeniem to już nie a problemu bo się wyczyści gniazdo z rdzy i wchodzi luźno ... żeby wyczyścić czujnik nie potrzeba wyciągać przegubu , wystarczy odkręcić nakrętkę i cofnąć przegub na tyle że odsłoni się czujnik i wtedy można go oczyścić sprężonym powietrzem a pierścień szczotką drucianą i też przedmuchać...
  • 0

#43 adambyw

adambyw

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Primera 2.0TD WP11.144

Napisano 08 listopad 2012, 12:56

To rzeczywiście trochę za dużo, ale jeśli jest np małe zwarcie na przewodzie to może właśnie być przyczyna.

Błąd. Zwarcie powoduje zmniejszenie rezystancji. Zawsze. przyczyną jej wzrostu może być korozja przewodu - zmniejszenie jego przekroju lub korozja na połączeniach. Nie należy zapominać że kabel jest łączony w czujniku.

Nie trzeba kręcić kołem do pomiaru, opór to opór, nie zmienia się. Kręcąc kołem można ewentualnie zmierzyć napięcie jakie podaje czujnik podczas pracy, ale w tym celu trzeba by wpiąć się w przewód czujnika kiedy jest on włączony do centralki, na uruchomionym silniku. Tego się w sumie nie robi bo zmiany napięcia są bardzo szybkie (44 zęby czyli 88 zmian napięcia na jeden obrót koła) a te zwykłe mierniki nie ogarną takiej prędkości.

Nie należy kręcić kołem podczas pomiaru. Pomiar rezystancji polega na podaniu napięcia (do ok 3V w zależności od zakresu pomiarowego) przez miernik na czujnik, i pomiaru prądu przezeń płynącego. Rezystancę miernik wylicza z prawa oma (R=U/I). Napięcie w cewce czujnika wywołuje pole magnetyczne. Kręcenie kołem (czyli zębatką) wywołuje zmiany tego pola, i zmianę prądu płynącego przez cewkę. A zmiany prądu to zmiana odczytanej rezystancji bo miernik zakłąda napięcie jako wartość stałą, niezmienną. Mierniki uniwersalne mają dość wolny odczyt, aktualizacja pomiaru przeważnie trwa jakieś 0,5-1sek.

Mieżyć na stykach nie ruszając kołem.
  • 0

#44 dawid1

dawid1

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:podkarpackie
  • Model:wp11.144 2.0 td
  • Nr rejestracyjny:rp

Napisano 08 listopad 2012, 20:18

Kręcąc pomału kołem na podłączonym mierniku (najlepiej analogowym) jesteśmy w stanie wyeliminować zabrudzony czujnik lub pierścień
a to zaoszczędza nam dużo czasu i pracy, i jeszcze trzeba mieć kanał żeby był dostęp.
Czyściłem wszystkie czujniki i pomogło tylko na chwilę. Nie musiałem ich czyścić bo wystarczyło posprawdzać połączenia na konektorach.
Dopiero jak wywaliło błąd ABS prawy przód to wiedziałem gdzie go boli.
Dla tego sugeruję podłączenie miernika przy samym czujniku i sprawdzenie oporu czujnika (kręcąc pomału kołem)
Jeśli opór jest w granicach to nie trzeba czyścić tylko wymienić przewód.
A z tej teorii to i tak większość ludzisk nic nie zajarzy.
pozdr.
  • 0

#45 Lucek158

Lucek158

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 53 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krosno
  • Model:Primera CD20T
  • Nr rejestracyjny:RK

Napisano 08 listopad 2012, 21:04

Dzięki za wiele informacji ;) Oczywiście pierwsze co zrobię to utnę ten przewód przy czujniku i zmierzę wtedy opór, jak spadnie do właściwego poziomu to zakładam nowy kabel i mam nadzieję że będzie grać. Jeśli dalej będzie za wysoki to może znajdę czas na te czyszczenie. dawid1 jeśli będę kręcił powoli kołem to skąd będę wiedział czy jest potrzeba czyszczenia?
  • 0

#46 dawid1

dawid1

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:podkarpackie
  • Model:wp11.144 2.0 td
  • Nr rejestracyjny:rp

Napisano 08 listopad 2012, 21:33

pisałem, podłącz miernik przy samym czujniku i jednocześnie kręć kołem, jeśli opór będzie pomiędzy 1,44 a 1,76 KOhm to czujnik i pierścień jest ok. Tylko kręć kołem bardzo powoli.
Jak jest ok to wymień ten przewód i skasuj błąd i ma grać
pozdr
  • 0

#47 Lucek158

Lucek158

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 53 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krosno
  • Model:Primera CD20T
  • Nr rejestracyjny:RK

Napisano 10 listopad 2012, 15:01

Miernik przy samym czujniku wskazał wartość mieszczącą się w przedziale ;) Nowy przewód i już działa. Dzięki za pomoc ;D
  • 0

#48 mmarcis4

mmarcis4

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 26 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:P11 Lift

Napisano 25 listopad 2012, 15:16

Witam Panowie ja jestem założycielem tematu i chciałem powiedzieć tylko, że znalazłem u siebie przyczynę. Również miałem kabel do wymiany.Dziwne jest tylko to że ABS tyrczał przy hamowaniu a nie zapalała się kontrolna abs-u ani nie miałem żadnych błędów przy diagnostyce abs-u.Dodam jeszcze tylko żeby wiedzieli Ci co jeszcze nie wiedzą :-) że przy mierzeniu oporu przewodu do czujnika z prawej strony(jak zwykle wszyscy mają problemy z tą stroną) na wyprostowanych kołach miałem opór 1.7 ohma a gdy skręciłem koła w lewo lub prawo wzrastało do 14 om nawet.
  • 0

#49 adambyw

adambyw

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Primera 2.0TD WP11.144

Napisano 30 listopad 2012, 12:56

na wyprostowanych kołach miałem opór 1.7 ohma a gdy skręciłem koła w lewo lub prawo wzrastało do 14 om nawet.

Jeżeli wzrastało o 14Om: 1% to prawie błąd pomiaru. Jeżeli skok występował tylko podczas ruchu kołem mógł byś wywołany zmianem położenia zęba/szczeliny względem czujnika.
Jeżeli malało do 14Om, to wskazuje na zwarcie w kablu.
  • 0

#50 mmarcis4

mmarcis4

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 26 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:P11 Lift

Napisano 07 grudzień 2012, 15:16

Jeżeli wzrastało o 14Om: 1% to prawie błąd pomiaru. Jeżeli skok występował tylko podczas ruchu kołem mógł byś wywołany zmianem położenia zęba/szczeliny względem czujnika.
Jeżeli malało do 14Om, to wskazuje na zwarcie w kablu.


Kolego tak tylko że przy skręcie kołabo na bok koło nie kręciło sie ani do przodu ani do tyłu poniewaz auto było na lewarku a koło odkręcone także szczelina sie nie zmieniała miedzy czujnikiem a zębami ABS-u.Tak jak mówie wymieniłem przewód problem zniknoł.Z kostką nic nie robiłem bo wedłóg mnie wygląda ona jak nowa i nie widziałem potrzeby poprawiania tam niczego.
  • 0