Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
147 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   oldi65

oldi65

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecinek
  • Model:qashqai
  • :

Napisano 22 październik 2012, 08:20

Witam i przepraszam jeżeli juz było ale nie moge znaleźć.poprosze o prade ---czy moge sam wymienic klocki hamulcowe i tarcze przednie w QQ 1.6 2008 czy musze udac sie do ASO (nie wiem czy sa jakies ,,kruczki,,wydaje mi sie ze nie jest to takie skomplikowane)oraz czy w tym modelu jest jakis czujnik zuzycia klockow ? Z gory dziekuje za podpowiedź
  • 0

#2 OFFLINE   seburaj

seburaj

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 176 postów
  • Płeć:
  • Skąd:stąd
  • Kraj:POLAND
  • Model:latawiec
  • Nr rejestracyjny:SMI
  • :

Napisano 22 październik 2012, 10:46

jasne, ze możesz ! pod warunkiem, ze umiesz... :)

a powaznie - wielkich umiejetnosci do tego nie potrzeba, jezeli kiedykolwiek robiłeś coś z hamulcami to poradzisz sobie z zamkniętymi oczami... zakładam, ze chodzi o tarcze i klocki przednie ?

w skrócie:
- kupujesz nowe tarcze (ceny od 100 pln/tarcza - JPN, przez 150 pln/tarcza - Ashiki i inne takie, do 200 pln i wiecej - TRW, Brembo i inne Zimmermany)
- kupujesz nowe klocki - ceny od 140 pln za komplet
- kupujesz czteropak (marka piwa w zależności od gustu)

1. auto podnosisz, zdejmujesz koło
2. odkręcasz nasadowym lub oczkowym kluczem 14 dwie nakrętki na zacisku pływającym
3. zdejmujesz ruchomą część zacisku, rozpychającym ruchem, aby lekko wcisnać tłoczek
4. wyjmujesz klocki
5. kluczem (solidniejszym) nasadowym 19 odkręcasz dwie śruby mocujące jarzmo zacisku (moze byc potrzebne troche siły + udar)
6. zdejmujesz starą tarczę, dokładnie czyścisz powierzchnię piasty i zakladasz nową tarczę

montaz w kolejnosci odwrotnej, warto wyczyścić powierzchnie blaszek ślizgowych w jarzmie - przed zalożeniem kowych klocków
jarzmo przykręcamy dość mocno, zdecydowanie
klocki - w mojej opinii warto potraktowac trochę płaskim pilnikiem w miejscach, gdzie suwaja się w blaszkach jarzma - i posmarowac odrobine smarem miedziankowym

zakładasz koło, opuszczasz auto i zgniatasz puszki ;)
  • 0

#3 OFFLINE   oldi65

oldi65

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecinek
  • Model:qashqai
  • :

Napisano 22 październik 2012, 13:16

jasne, ze możesz ! pod warunkiem, ze umiesz... :)

a powaznie - wielkich umiejetnosci do tego nie potrzeba, jezeli kiedykolwiek robiłeś coś z hamulcami to poradzisz sobie z zamkniętymi oczami... zakładam, ze chodzi o tarcze i klocki przednie ?

w skrócie:
- kupujesz nowe tarcze (ceny od 100 pln/tarcza - JPN, przez 150 pln/tarcza - Ashiki i inne takie, do 200 pln i wiecej - TRW, Brembo i inne Zimmermany)
- kupujesz nowe klocki - ceny od 140 pln za komplet
- kupujesz czteropak (marka piwa w zależności od gustu)

1. auto podnosisz, zdejmujesz koło
2. odkręcasz nasadowym lub oczkowym kluczem 14 dwie nakrętki na zacisku pływającym
3. zdejmujesz ruchomą część zacisku, rozpychającym ruchem, aby lekko wcisnać tłoczek
4. wyjmujesz klocki
5. kluczem (solidniejszym) nasadowym 19 odkręcasz dwie śruby mocujące jarzmo zacisku (moze byc potrzebne troche siły + udar)
6. zdejmujesz starą tarczę, dokładnie czyścisz powierzchnię piasty i zakladasz nową tarczę

montaz w kolejnosci odwrotnej, warto wyczyścić powierzchnie blaszek ślizgowych w jarzmie - przed zalożeniem kowych klocków
jarzmo przykręcamy dość mocno, zdecydowanie
klocki - w mojej opinii warto potraktowac trochę płaskim pilnikiem w miejscach, gdzie suwaja się w blaszkach jarzma - i posmarowac odrobine smarem miedziankowym

zakładasz koło, opuszczasz auto i zgniatasz puszki ;)

SUPER wyczerpujaca porada i odpowiex DZIĘKUJĘ BARDZO
  • 0

#4 OFFLINE   paba

paba

    Debeściak

  • Eksperci

  • 929 postów
  • Płeć:
  • Skąd:GD
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Tiida accenta HB 1.6
  • Silnik:HR16DE
  • Time Online: 11d 10h 6m 8s

Napisano 22 październik 2012, 13:49

to może jeszcze ja stronniczo i subiektywnie

Brembo cywilne to jakość Mikody - przeciętne
JPN/Ashiki to zły pomysł

TRW/Zimmerman/Textar/EBC/przede wszystkim ATE to dobry pomysł
klocki tak samo, Kashiyama to z tańszych dobry zamiennik, reszta firmy j/w
z pakowaczy Blueprint lepiej

oczywiście ważna jakość montażu, stosowanie odpowiednich smarów w odpowiednie miejsca (z ATE powszechnie używa się 3 rodzajów nawet)

tarcze: czyścisz piastę (styk z tarczą) z z syfu, rdzy, nalotu
opcjonalnie sprawdzisz bicie piasty przyrządem jak masz
nałożysz tarczę, dokręcisz, sprawdzisz bicie, gdy bije obracasz tarczę

klocki: smarujesz prowadnice zacisków, sprawdzasz stan gumek, blaszek (czyszczenie)
czyścisz zaciski w miejscu blaszek
cofasz tłoczki w zaciskach
montujesz klocki, smarujesz ich styk z blaszkami, tłoczkami smarem, np. z ATE
kontrolujesz płyn hamulcowy (np. dolać)

w dużej mierze od staranności montażu zależy Twoja opinia o produkcie, który wybierzesz!

Użytkownik paba edytował ten post 22 październik 2012, 21:27

  • 0

#5 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5434 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 31d 18h 8m 2s

Napisano 22 październik 2012, 15:57

Ja,radziłbym też "odessać" za pomocą strzykawki trochę płynu hamulcowego i przy wciskaniu tłoczków obserwować zbiorniczek ,by sie nic nie wylało.Wkręty trzymające tarcze,należy potraktować młotkiem(przez odpowiedni śrubokręt)bo najczęściej są zapieczone,zresztą tarcze też nie zawsze chcą się łatwo poddać.
  • 0

#6 OFFLINE   seburaj

seburaj

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 176 postów
  • Płeć:
  • Skąd:stąd
  • Kraj:POLAND
  • Model:latawiec
  • Nr rejestracyjny:SMI
  • :

Napisano 22 październik 2012, 16:12

w przednich hamulcach J10 francuski inżynier nie przewidział "wkrętów trzymających tarczę"... :lol:
  • 0

#7 OFFLINE   badi

badi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 232 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trójmiasto
  • Kraj:POLAND
  • Model:Qashqai FL 2.0 dci Automat Tekna 4x4
  • Time Online: 5m 25s

Napisano 22 październik 2012, 20:40

Zgadzam się z kolegą Paba. Kupiłem tarcze i klocki JPN i faktycznie jakość jest średnia. Popiskują dość irytująco. Czy ktoś ma na to sposób?
  • 0

#8 OFFLINE   seburaj

seburaj

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 176 postów
  • Płeć:
  • Skąd:stąd
  • Kraj:POLAND
  • Model:latawiec
  • Nr rejestracyjny:SMI
  • :

Napisano 22 październik 2012, 20:53

a ja sie nie zgadzam...

jaki zarzut oprócz "popiskiwania" ?? zauważyłeś jakieś istotne zmiany w efektywnosci hamowania, in minus ? tarcze biją ?
takie gadanie...

ja - na przykład - załozyłem tarcze JPN + klocki ferodo - i uwag nie mam
nie ma bicia, cena jest bardzo akceptowalna - do tego stopnia, ze jak sie klocki zuzyja to moge sie nawet zastanowic nad "rozrzutną" zmiana kompletu (czyli nie tylko klocki, ale znowu tarcze + klocki)

Panowie, nie dajcie sie zwariować
  • 0

#9 OFFLINE   paba

paba

    Debeściak

  • Eksperci

  • 929 postów
  • Płeć:
  • Skąd:GD
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Tiida accenta HB 1.6
  • Silnik:HR16DE
  • Time Online: 11d 10h 6m 8s

Napisano 22 październik 2012, 21:19

rozrzut produkcji - takie słowo wytrych
np. całkiem sporo nowych tarcz bije :) wiem, bo mam info z pierwszej ręki z 2 hurtowni, wracają krzywe nie tak rzadko jak produkty wyżej przeze mnie wymienione wyżej (różnica na tyle duża żeby dopłacić - robocizna dla wielu ludzi, którzy zlecają warsztatom też nie jest za darmo żeby zmieniać wadliwe części dla sportu)

tak samo jak np. z bębnami firmy ABE (skądinąd ze względu na cenę bardzo popularnej) - momentalnie rdzewieją i są naprawdę marne, duże odchyłki po 20 kkm...

Użytkownik paba edytował ten post 22 październik 2012, 21:24

  • 0

#10 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5434 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 31d 18h 8m 2s

Napisano 23 październik 2012, 20:16

Ja mam już dość "bogate"doświadczenie jeśli chodzi o klocki i tarcze i z całą odpowiedzialnością mogę polecić ATE.JURID,FERODO,Brembo(TRW -też dobre ale znikają bardzo szybko)Osobiście od kilku lat stawiam na ATE
Uwaga na wszechobecne podróby
Mikoda,to dla mnie tani chłam

Użytkownik manix edytował ten post 23 październik 2012, 20:29

  • 0

#11 OFFLINE   badi

badi

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 232 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trójmiasto
  • Kraj:POLAND
  • Model:Qashqai FL 2.0 dci Automat Tekna 4x4
  • Time Online: 5m 25s

Napisano 23 październik 2012, 21:35

Piszczą i wg mnie subiektywnie gorzej hamuje zestaw tarczy i klocków JPN w porównaniu do zestawu oryginalnego. Tylko bez głupich tekstów w stylu "chcesz dobrego hamowaniu to kup sobie oryginały". Po to są zamienniki, żeby człowiek mógł oszczędzić. Tym bardziej, że przecież ktoś produkuje te części na pierwszy montaż. Bić nie biją co do tarcz. Uwagi mam do klocków, które po przesmarowaniu i wyczyszczeniu całego układu dzisiaj w ASO przestały piszczeć. Nie miałem na szczęście żadnej awaryjnej sytuacji, w której mógłbym sprawdzić jak naprawdę hamuje ten zestaw, ale na razie po 10 tkm na tym produkcie opinia jest średnia. Czyli nie badziew, ale średnia półka. Natomiast co do ceny to myślę, że adekwatna do jakości.
  • 0

#12 OFFLINE   kowal510

kowal510

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gd
  • Kraj:POLAND
  • Model:Qashqai+2 4x4 Tekna 2.0dci 2010
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 18m 38s

Napisano 24 październik 2012, 09:32

Potrzebuje numer katalogowy tarcz hamulcowych przednich do qashqai+2 ,2.0DCI są to inne większe tarcze jak do zwykłego .Klocki pasują od Murano bo to już sprawdziłem ale tarcze nie wiem a może zostają tylko oryginały?.Nigdzie nie mogę znaleźć zamienników bo informacje są sprzeczne myślę ze po numerze oryginałów dojdę czy są zamienniki.
A dla pewności numer katalogowy klocków tez poproszę.Z góry dzieki

Użytkownik kowal510 edytował ten post 24 październik 2012, 09:33

  • 0

#13 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5434 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 31d 18h 8m 2s

Napisano 24 październik 2012, 15:31

Potrzebuje numer katalogowy tarcz hamulcowych przednich do qashqai+2 ,2.0DCI są to inne większe tarcze jak do zwykłego .Klocki pasują od Murano bo to już sprawdziłem ale tarcze nie wiem a może zostają tylko oryginały?.Nigdzie nie mogę znaleźć zamienników bo informacje są sprzeczne myślę ze po numerze oryginałów dojdę czy są zamienniki.
A dla pewności numer katalogowy klocków tez poproszę.Z góry dzieki

http://sklep.bemo-mo...products_id=149

na 90% robi je JURID

Użytkownik manix edytował ten post 24 październik 2012, 15:32

  • 0

#14 OFFLINE   luc123456

luc123456

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 433 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Mazowieckie
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ +2 2.0dci 4x4 tekna / Almera N16 (była)
  • Time Online: 3h 25m 9s

Napisano 24 październik 2012, 20:55

Potrzebuje numer katalogowy tarcz hamulcowych przednich do qashqai+2 ,2.0DCI są to inne większe tarcze jak do zwykłego .Klocki pasują od Murano bo to już sprawdziłem ale tarcze nie wiem a może zostają tylko oryginały?.Nigdzie nie mogę znaleźć zamienników bo informacje są sprzeczne myślę ze po numerze oryginałów dojdę czy są zamienniki.
A dla pewności numer katalogowy klocków tez poproszę.Z góry dzieki


Tutaj była rozmowa o hamulcach do QQ+ od postu #55:

http://forum.nissank...i qq 2__st__40

oryginał to bodajże:40206ET01A
namierzyłem też wtedy numer Boscha tarczy przód: 0 986 479 679
Ostatecznie tarcze zostały stare a serwis wymienił same klocki.
  • 0

#15 OFFLINE   kowal510

kowal510

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gd
  • Kraj:POLAND
  • Model:Qashqai+2 4x4 Tekna 2.0dci 2010
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 18m 38s

Napisano 25 październik 2012, 09:51

Dziękuje za zainteresowanie dzięki waszym numerom znalazłem ale okazało się tez ze na stronie TRW są już umieszczone tarcze do Qashqai+2 chociaż ze 2 m-ce temu jeszcze nie było, niestety ATE w swoim katalogu nie ma.
Natomiast to co podał kolega manix jest do zwykłego Qashqaia.

A tak na przyszłość to klocki i tarcze to to samo co Renault Koleos 2.0 dci 4x4,i same klocki to nissan Murano.

Użytkownik kowal510 edytował ten post 25 październik 2012, 14:48

  • 1

#16 OFFLINE   luc123456

luc123456

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 433 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Mazowieckie
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ +2 2.0dci 4x4 tekna / Almera N16 (była)
  • Time Online: 3h 25m 9s

Napisano 26 październik 2012, 19:35

Dzięki za informację, na pewno się przyda. W sumie to nawet logiczne szkoda, że sam nie wpadłem ;)
  • 0

#17 OFFLINE   wojciechu11

wojciechu11

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 88 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Qashqaj 1,6 Acenta
  • Nr rejestracyjny:LU
  • Time Online: 1h 11s

Napisano 26 październik 2014, 12:44

Witam. Muszę kupić do QQ 12.2009, 1,6 benzyna.

Czy warto kupić Nissanowskie, montowane w serwisie czy lepiej kupić TRW czy ATE ?

Czy ktoś może powiedzieć coś o tych klockach:

  • Producent: Master Sport  - NIEMCY
  • Gwarancja: 3 lata
  • 13-0460-5752-2-N-SET-MS

 

Prosze o info. Pozdrawiam

Załączone pliki


Użytkownik wojciechu11 edytował ten post 29 październik 2014, 15:16

  • 0

#18 OFFLINE   bogdan555555

bogdan555555

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 73 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Qashqai 2.0dCi/ 2011
  • Time Online: 1d 4h 42m 22s

Napisano 28 marzec 2015, 18:58

Witam,

 

W sprawie wymiany klocków hamulcowych -

w skrócie:

1. auto podnosisz, zdejmujesz koło
2. odkręcasz nasadowym lub oczkowym kluczem 14 dwie nakrętki na zacisku pływającym
3. zdejmujesz ruchomą część zacisku, rozpychającym ruchem, aby lekko wcisnać tłoczek
4. wyjmujesz klocki
5. kluczem (solidniejszym) nasadowym 19 odkręcasz dwie śruby mocujące jarzmo zacisku (moze byc potrzebne troche siły + udar)
6. zdejmujesz starą tarczę, dokładnie czyścisz powierzchnię piasty i zakladasz nową tarczę

montaz w kolejnosci odwrotnej, warto wyczyścić powierzchnie blaszek ślizgowych w jarzmie - przed zalożeniem kowych klocków
jarzmo przykręcamy dość mocno, zdecydowanie
klocki - w mojej opinii warto potraktowac trochę płaskim pilnikiem w miejscach, gdzie suwaja się w blaszkach jarzma - i posmarowac odrobine smarem miedziankowym
 

Słyszałem, że śruby mocujące zacisk hamulcowy należy po założeniu nowych klocków posmarowac jakimś klejem do gwintów (np.  LOCTITE 243) ?
Np. fabrycznie nowe śruby mają taką warstwę kleju, jak np. tu: https://www.motointe...brake-113-1477x.
Ale ja u siebie po odkręceniu śruby nie widzę żadnego śladu takowego kleju, gwint jest czysty.
Czy ktoś coś wie na ten temat? Jaka jest praktyka ASO przy wymianie klocków/tarcz w QQ ?
Pozdrawiam.
 


Użytkownik bogdan555555 edytował ten post 29 marzec 2015, 19:19

  • 0

#19 OFFLINE   BarracuDa

BarracuDa

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 333 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQ 2.0 Tekna Night Shade FL
  • Silnik:MR20DE
  • Nr rejestracyjny:HB
  • Time Online: 11d 7h 10m 29s

Napisano 15 kwiecień 2015, 17:45

Czy ktos z was ma doswiadczenie z klockami EBC Blackstuff?


  • 0

#20 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6555 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pulsar
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 88d 10h 30m 45s

Napisano 15 kwiecień 2015, 17:51

Czy ktos z was ma doswiadczenie z klockami EBC Blackstuff?


Nie kombinuj ;)
  • 0