Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
147 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   BarracuDa

BarracuDa

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 333 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQ 2.0 Tekna Night Shade FL
  • Silnik:MR20DE
  • Nr rejestracyjny:HB
  • Time Online: 11d 7h 6m 21s

Napisano 16 kwiecień 2015, 06:29

Przeciez to nie jest firma krzak ;) Co polecasz w takim razie?


  • 0

#22 Gość_comar

Gość_comar
  • Gość

Napisano 17 kwiecień 2015, 19:25

EBC to dobra firma sam miałem kiedyś ale zielone w seacie. 

 

Sam mam pytanie czy ktoś montował jakiś bardziej wydajny zestaw, bo to co jest seryjnie to totalna porazka. Czy moze ktoś montował coś większego ( z innego modelu nissana?) albo poleca jakieś inne rozwiązanie żęby to auto hamowało? Przy prędkościach pow 180 km/h jest to juz malo ralne niestety...


  • 0

#23 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderatorzy

  • 3803 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 17 kwiecień 2015, 19:29

To auto to nie bolid, więc montowanie czegoś większego uważam za zbyteczne. Druga sprawa, gdzie tak szybko jeździć :o ?
  • 0

#24 Gość_comar

Gość_comar
  • Gość

Napisano 17 kwiecień 2015, 19:44

zgodzę się, że to nie formuła 1 ale w samochodzie podniosłem trochę moc a co za tym idzie chciałbym żeby tez lepiej hamował więc stąd to pytanie

 

 

można na niemieckich autostradach... ;)


  • 0

#25 OFFLINE   STJ

STJ

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ+2 2.0dCi 4x4 AT
  • Nr rejestracyjny:EL
  • Time Online: 2d 7h 32m 47s

Napisano 17 kwiecień 2015, 22:21

Tarcze, zaciski i klocki z QQ+2 ? 

 

W Twoim bolidzie masz tarcze 296 mm, w +2 320 mm. Klocki również wieksze. Nie sprawdzałem czy pompa hamulcowa jest taka sama i czy zaciski podejdą.

 

Nie wiem czy nie  potrzeba też felg minimum 17 calowych ?


  • 0

#26 OFFLINE   Tofu

Tofu

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9143 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:KRAKÓW
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4
  • Silnik:1.9 T4 -SR20

Napisano 17 kwiecień 2015, 22:37

Ja robię badanie rynku i to tak wychodzi ze do 300 mm coś ok 16 cali da się upchać a 320 to już 17 cali ...

Ale to wszystko zależy od ET też ,,i zacisków 

 

a zacisk to ilość tłoczków i ich średnica 

Ważna też jest średnica tarczy bo np dla przykładu przy aucie 1400 kilo i tarczy 280 przód i 295 tył  a to nie istotne ,,

przy przejściu na 302 mm z przodu heble przy tym samym zacisku wyszły ok 20 -25% lepiej


  • 0

#27 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6549 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pulsar
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 88d 4h 46m 21s

Napisano 18 kwiecień 2015, 00:16

Przeciez to nie jest firma krzak ;) Co polecasz w takim razie?

 

ATE - sprawdzony zestaw.

 

EBC to jakaś pseudosportowa firma, która sprzedaje produkty przeciętnej klasy za nieprzeciętne pieniądze.


zgodzę się, że to nie formuła 1 ale w samochodzie podniosłem trochę moc a co za tym idzie chciałbym żeby tez lepiej hamował więc stąd to pytanie

 

 

można na niemieckich autostradach... ;)

 

Daj spokój... Po co taka rzeźba? Żeby dawać w razie jakiejś kolizji ubezpieczycielowi powód do odmowy wypłacenia odszkodowania?


  • 0

#28 OFFLINE   Author53

Author53

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 898 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Legnica
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ I-Way 2.0, 140KM, 4x4 Czarna perła
  • Silnik:2.0 140KM
  • Nr rejestracyjny:DL
  • Time Online: 32d 6h 42m 17s

Napisano 18 kwiecień 2015, 19:18

Dla tych co lubią sami dłubać przy samochodzie :)

 

Załączony plik  5z.pdf   44,8 KB   78 Ilość pobrań

Załączony plik  6.pdf   63,54 KB   50 Ilość pobrań

Załączony plik  7.pdf   65,65 KB   44 Ilość pobrań

Załączony plik  5.jpg.pdf   61,97 KB   43 Ilość pobrań

 

Załączony plik  5.jpg   82,05 KB   12 Ilość pobrań

Załączony plik  4.jpg   86,53 KB   11 Ilość pobrań

Załączony plik  3.jpg   90,03 KB   11 Ilość pobrań

Załączony plik  2.jpg   103,4 KB   10 Ilość pobrań

Załączony plik  1.jpg   129,19 KB   11 Ilość pobrań


Użytkownik Author53 edytował ten post 18 kwiecień 2015, 19:22

  • 0

#29 OFFLINE   BarracuDa

BarracuDa

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 333 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQ 2.0 Tekna Night Shade FL
  • Silnik:MR20DE
  • Nr rejestracyjny:HB
  • Time Online: 11d 7h 6m 21s

Napisano 18 kwiecień 2015, 21:42

Zawsze to cos wiecej ;)

 

Nie uwazam ,ze EBC to przecietna firma ... Mam pytanie do Ciebie Strider czy uzywales produktow EBC ? Bo ja nie raz mialem Ate i nie wiem co w nich takiego niesamowitego.Cena EBC nieprzecietna? 46€ na przod - Ate 7€ tansze...


  • 0

#30 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6549 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pulsar
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 88d 4h 46m 21s

Napisano 18 kwiecień 2015, 22:05

Zawsze to cos wiecej ;)

 

Nie uwazam ,ze EBC to przecietna firma ... Mam pytanie do Ciebie Strider czy uzywales produktow EBC ? Bo ja nie raz mialem Ate i nie wiem co w nich takiego niesamowitego.Cena EBC nieprzecietna? 46€ na przod - Ate 7€ tansze...

 

Tak miałem raz EBC. Widziałem też jak paskudnie się zniszczyły w innym samochodzie. Słyszałem też bardzo dużo opinii na ich temat i delikatnie rzecz ujmując nie są one najlepsze, a wypowiedziane były przez osoby, które mają o tym pojęcie... ;)

 

Jeśli chodzi o ATE to absolutnie się z Tobą zgadzam - w ATE nie ma nic niesamowitego poza tym, że w komplecie z klockami ATE są znacznie trwalsze od oryginałów i nigdy nie miałem z nimi problemów. Taki solidny zestaw.

 

Nie wiem jak to obecnie wypada cenowo, ale przy cenie 46€ te 7€ to procentowo jest już całkiem sporo.


  • 0

#31 OFFLINE   berater

berater

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 50d 20m 23s

Napisano 18 kwiecień 2015, 22:11

Ja polecam marki, które nie tylko firmują ale również produkują tarcze i klocki, np TRW. W przeciwieństwie np. do ATE.


Użytkownik berater edytował ten post 18 kwiecień 2015, 22:16

  • 0

#32 OFFLINE   BarracuDa

BarracuDa

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 333 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQ 2.0 Tekna Night Shade FL
  • Silnik:MR20DE
  • Nr rejestracyjny:HB
  • Time Online: 11d 7h 6m 21s

Napisano 18 kwiecień 2015, 22:51

Z jednej str sie zgodze tzn po co "sportowe" klocki do zwyklych tarcz ba do zwyklego auta :rolleyes2:

Z drugiej jednak str Ate ktore np na 1 montaz wklada Mercedes a Ate ktore kupimy w internecie to chyba zupelnie inna jakosc.

 

Textar  to firma do ktorej jestem przekonany ,produkuje bardzo dobre tarcze oraz klocki.

TRW nigdy nie mialem ale kiedys kupilem drazek kierowniczy (aso) ktory po 20tys km juz byl do wymiany.

Bosch tarcze i klocki rownie dobrze sie sprawdzaly

Zimermann tarcze zwykle i klocki - Mega zadowolony ! Ale wydaje mi sie ,ze zestaw Boscha byl lepszy i wiecej przejechal..

 

Ot takie moje doswiadczenia ;)

Nie polecam firm krzak ktore po pierwsze szybko sie wichruja (tarcze) co predzej czy pozniej i tak bedziemy zmuszeni wydac ponownie kase na inny zestaw a po drugie to szybko sie zuzywaja oraz wiadomo bezpieczenstwo czyli droga hamowania moze byc znaaaaczaco wielka...

 

Czy warto kupowac z ebaya czy allegro? kupilem kilka razy i raz mialem farta innym razem juz nie (krzywe tarcze po kilku tys)

Czesto kupuwalem od firm ktore sie tym zajmuja  - sa drozsze ale moze wlasnie cos w tym jest.

 

Wszystko zalezy od montazu ! Oczyszczenie piasty przed zalozeniem nowej tarczy to wrecz koniecznosc! Smar do prowadnic klockow takze (oczywiscie po wczesniejszym oczyszczeniu z nieczystosci zaciska hamulcowego)

 

Sie rozpisalem :punk:


  • 0

#33 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6549 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pulsar
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 88d 4h 46m 21s

Napisano 18 kwiecień 2015, 23:58

Z jednej str sie zgodze tzn po co "sportowe" klocki do zwyklych tarcz ba do zwyklego auta :rolleyes2:

Z drugiej jednak str Ate ktore np na 1 montaz wklada Mercedes a Ate ktore kupimy w internecie to chyba zupelnie inna jakosc.

 

(...)

 

Ani sportowe tarcze ani sportowe klocki nie mają racji bytu w zwykłym samochodzie, bo im bardziej "sportowe" tym gorzej hamują na zimno i piszczą. Trzeba wiedzieć co do czego, a fakt, że coś jest "sportowe" nie oznacza automatycznie, że jest lepsze. Zresztą EBC robi  całą gamę różnych produktów i można tam znaleźć też tarcze i klocki, które nie są sportowe - tylko po co?

 

Czemu twierdzisz, że to inna jakość? Nie mam żadnej wiedzy w tym temacie, ale wątpię. Nigdy nie zauważyłem by w jakimkolwiek samochodzie markowy zamiennik tarcz hamulcowych był gorszy od części oryginalnych.


  • 0

#34 OFFLINE   BarracuDa

BarracuDa

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 333 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQ 2.0 Tekna Night Shade FL
  • Silnik:MR20DE
  • Nr rejestracyjny:HB
  • Time Online: 11d 7h 6m 21s

Napisano 19 kwiecień 2015, 01:31

 

Czemu twierdzisz, że to inna jakość? .

Tak jak pisalem mialem kilka przypadkow gdzie smiem twierdzic ,ze to podrobki byly...
Na klockach oryginalnych z 1 montazu zrobilem sporo wiecej km niz na tych co kupilem w necie ;)

Ale to bylo inne auto tak jak wyzej napisalem.


  • 0

#35 OFFLINE   berater

berater

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 50d 20m 23s

Napisano 19 kwiecień 2015, 04:45

Z drugiej jednak str Ate ktore np na 1 montaz wklada Mercedes a Ate ktore kupimy w internecie to chyba zupelnie inna jakosc.

 

Zgadza się to z tym co wyżej napisałem. ATE nie produkuje tarcz ani klocków, a tylko użycza swojej nazwy różnym producentom.

Często również takim, którzy na to nie zasługują.


  • 0

#36 Gość_comar

Gość_comar
  • Gość

Napisano 19 kwiecień 2015, 12:25

 

Daj spokój... Po co taka rzeźba? Żeby dawać w razie jakiejś kolizji ubezpieczycielowi powód do odmowy wypłacenia odszkodowania?

 

 

A niby dlaczego miałby odmówić? Jeszcze nigdy nikt mi nie sprawdzał tarcz ani klocków w aucie przy zgłaszaniu szkody.

 

Ja najczęściej jak modyfikuje samochód poprzez zwiększenie mocy to patrzę też w drugą stronę żeby lepiej hamowało.

 

 

Tarcze, zaciski i klocki z QQ+2 ? 

 

W Twoim bolidzie masz tarcze 296 mm, w +2 320 mm. Klocki również wieksze. Nie sprawdzałem czy pompa hamulcowa jest taka sama i czy zaciski podejdą.

 

Nie wiem czy nie  potrzeba też felg minimum 17 calowych ?

 

dzięki byłem pewny, że są takie same, felgi to nie problem żona ma 2 x 17 cali ;)


  • 0

#37 OFFLINE   berater

berater

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 50d 20m 23s

Napisano 19 kwiecień 2015, 16:13

Jak zgłaszasz stłuczkę parkingową, nikt nie będzie sprawdzał hamulców przy likwidacji szkody.

Co innego w przypadku poważnej kolizji drogowej, jeszcze tfu, tfu z ofiarami lub rannymi.

Tu możesz być pewien problemów z niehomologowanymi częściami, a szczególnie jeśli na okoliczności wypadku będzie miała wpływ sprawność układu hamulcowego.


  • 0

#38 OFFLINE   BarracuDa

BarracuDa

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 333 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQ 2.0 Tekna Night Shade FL
  • Silnik:MR20DE
  • Nr rejestracyjny:HB
  • Time Online: 11d 7h 6m 21s

Napisano 19 kwiecień 2015, 18:12

Chyba sie skusze na Textar - kpl przod i tyl za +/- 50€


  • 0

#39 Gość_comar

Gość_comar
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2015, 21:05

wycena ASO:

klocki przód 290

klocki tył 299

tarcze przód (296mm) 490 szt

 

:D


  • 0

#40 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6549 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pulsar
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 88d 4h 46m 21s

Napisano 22 kwiecień 2015, 21:09

wycena ASO:

klocki przód 290

klocki tył 299

tarcze przód (296mm) 490 szt

 

:D

 

Okazja!! Bierz! :P


  • 0